Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

vrijdag 20 september 2019 om 20:20
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
zaterdag 12 oktober 2019 om 13:03
Suzy mij ook?
En ik heb jou volgens mij ook nog niet, Kwebbel

Later is nu
zaterdag 12 oktober 2019 om 13:05
Je mag hier natuurlijk gewoon verdrietig over zijn, want dat ís het ooklientje69 schreef: ↑12-10-2019 10:45Verder heb ik even over jouw vraag na zitten denken Doro. Hoe het ( écht) met me gaat.
Eigenlijk niet zo lekker eerlijk gezegd.
Geestelijk ben ik weer mega onstabiel nu door al die afwijzingen. Ik ga wel gewoon door met alles maar ik ben best veel verdrietig ( wat nergens op slaat, want man, baan, kinderen, twee huizen) maar toch.
Heb het gevoel dat ik compleet de controle over mezelf én al het andere kwijt ben( en voor mij als controlfreak is dat mega lastig) Droom veel en heftig.
Vandaar dat ik zo twijfel over dat verder solliciteren. Straks wéér drie afwijzingen erbij, en wat doet dat dan met me?
Kan ik dat er nog wel bij hebben?
Wat schiet ik er dan mee op uiteindelijk als ik wel zo de psychische afgrond in donder?
Dus hoe gaat het met me, Nou, ik zou zeggen vrij matig.

En ik snap je dilemma, maar als je niet solliciteert wordt je het sowieso niet. Ik zou in elk geval dat bedrijf proberen, waar je tot de tweede ronde kwam. Die wilden je wel, maar...
Kun je hier over praten met je man?
Later is nu

zaterdag 12 oktober 2019 om 13:11
VGM, ik ben niet ziek hè. En mijn baas verplichtte dat toen niet hoor, het was juist de verzekering voor arbeidsongeschiktheid ( arbo-arts?) die dat eiste. Baas is daar toen tegenin gegaan en weigerde.
Ik heb écht geen slechte baas ofzo hoor, het is echt een prima vent
Hij is alleen erg wispelturig, vandaag moet het linksom, morgen rechtsom. En daar kan ik dus niet tegen . Het triggert mijn onzekerheid. Ik denk dan, ligt het aan mij? Vorige week moest het toch linksom?
Het zit voor een groot deel bij mij hoor.
Het enige is dat baas dus zo wisselvallig is en dingen soms bot gebracht worden ( daar heeft hij zelf niet eens erg in, en hij bedoelt het zeker niet zo)
Het is verder echt geen beroerde baas.
lientje69 wijzigde dit bericht op 12-10-2019 13:39
0.27% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
zaterdag 12 oktober 2019 om 13:21
zaterdag 12 oktober 2019 om 13:38
Kan. Maar dat wil ik dus niet. Want zzp is geen vast inkomen. Ik hou van vastigheid en kan niet tegen onzekerheid. En zzp-er zijn geeft onzekerheidKwebbeltje91 schreef: ↑12-10-2019 13:09Lientje kun jij ook geen zzp'er worden? Als mantelzorger bijvoorbeeld?
Dreamer, man weet het ook even niet meer. Zegt: je moet het zelf weten, doe wat jíj graag wilt doen. Wat dat ook is. Hij vindt het erg naar dat ik niet aangenomen wordt. Snapt het ook niet, want je kunt veel over me zeggen maar niet dat ik niet goed ben in mijn werk. Ongeacht welk werk.

Verder ben ik net gebroken, ik heb man verteld over iets waar ik verder erg mee worstel.
Dat luchtte voor mij erg op. Maar man heeft het nu wel erg moeilijk gekregen. Wat ik hem juist wilde besparen maar het brak me echt op, ik heb nog nooit eerder geheimen voor hem gehad in de 35 jaar dat we samen zijn, dit was voor het eerst. Ik had het hem graag willen besparen.
zaterdag 12 oktober 2019 om 14:06
Ik had een afspraak over 1,5 week maar die heb ik afgezegd vanwege de vakantie.
Praktijkhulpverlener zie ik weinig in, die trok vorige keer zó snel haar handen van me af nadat ik daar na 2 maanden wachttijd eindelijk aan de beurt was dat ik helemaal een aversie ertegen heb gekregen.
Bovendien heeft zij dus een wachtlijst van 2 maanden dus zelfs als ik zou willen heb ik er niks aan.
Met psycholoog idem, afspraak er tussenuit gehaald ivm vakantie dus maar daar is verder geen ruimte.
Ik kan haar wel mailen als ik wil.
Maar ik weet eigenlijk niet precies hoe en wat te schrijven.
Ik hang nu met hoofdpijn op de bank. Tranen in mijn ogen. Draai in mijn maag. In een ontploft huis.
En moet zóveel doen. Maar kan me nergens toe zetten.
Dus ik ga mezelf even een schop verkopen en aan het werk.
Want van dat bankhangen ga ik me nog rotter voelen.

zaterdag 12 oktober 2019 om 14:28
Ik heb je gevonden!Kwebbeltje91 schreef: ↑12-10-2019 13:08Klopt. Ik stuur je even een pb.
Cesium lukt het om mij te vinden? Ik heb je gegevens in mijn adresboekje staan, anders zoek ik jou wel even op.

zaterdag 12 oktober 2019 om 14:34
Lientje: knuffel van mij.
Ik snap goed dat je het allemaal niet meer weet. Het lijkt wel of alles verkeerd uitpakt momenteel.
Wel goed dat je toch tegen man vertelt hebt wat je al zo lang zo moeilijk vond om te zeggen. Dat lucht toch uiteindelijk op.
Wees niet te hard voor jezelf, het ligt allemaal niet aan jou.
Ik snap goed dat je het allemaal niet meer weet. Het lijkt wel of alles verkeerd uitpakt momenteel.
Wel goed dat je toch tegen man vertelt hebt wat je al zo lang zo moeilijk vond om te zeggen. Dat lucht toch uiteindelijk op.
Wees niet te hard voor jezelf, het ligt allemaal niet aan jou.
zaterdag 12 oktober 2019 om 14:47
Check

De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
zaterdag 12 oktober 2019 om 14:50
Ze zijn er ook ter preventie. Ik heb op zich prima arbo-artsen en arbeidskundigen getroffen, ook al eerder ter preventie, elders. Als je al ziek bent komt er een heel ander traject om de hoek kijken. Want dan is er een heleboel wetgeving waar ze mee te maken krijgen.lientje69 schreef: ↑12-10-2019 10:51Suzy, ik weet niet eens of we die wel hebben? Eenmanszaakje he?
Maar ik zie dat helemaal niet zitten. Ervaringen uit het verleden en jullie verhalen hier maken me niet bepaald gretig. Dan kan ik beter rechtstreeks met baas en collega's om tafel om andere werktijden ( maar dan dus meer dagen) af te spreken
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
zaterdag 12 oktober 2019 om 14:53
Lien, is jouw psycholoog misschien bij een praktijk aangesloten waar ze wellicht een arbeidskundige in huis hebben? Misschien dat je daar iets mee kan?
zaterdag 12 oktober 2019 om 14:57
Hahaha!Regenboogjongen schreef: ↑12-10-2019 11:30Kan iemand me helpen om Yellow aan een paal vast te binden? Anders gaat ze zo als een heks de straat door.![]()
Maar even serieus: ga eens met de buren praten. En misschien kan jij haar duidelijk maken dat ze zich om jouw zaken niet ook nog druk hoeft te maken

zaterdag 12 oktober 2019 om 14:59
lientje69 schreef: ↑12-10-2019 13:38Kan. Maar dat wil ik dus niet. Want zzp is geen vast inkomen. Ik hou van vastigheid en kan niet tegen onzekerheid. En zzp-er zijn geeft onzekerheid
Dreamer, man weet het ook even niet meer. Zegt: je moet het zelf weten, doe wat jíj graag wilt doen. Wat dat ook is. Hij vindt het erg naar dat ik niet aangenomen wordt. Snapt het ook niet, want je kunt veel over me zeggen maar niet dat ik niet goed ben in mijn werk. Ongeacht welk werk.![]()
Verder ben ik net gebroken, ik heb man verteld over iets waar ik verder erg mee worstel.
Dat luchtte voor mij erg op. Maar man heeft het nu wel erg moeilijk gekregen. Wat ik hem juist wilde besparen maar het brak me echt op, ik heb nog nooit eerder geheimen voor hem gehad in de 35 jaar dat we samen zijn, dit was voor het eerst. Ik had het hem graag willen besparen.

Goed dat je het gedaan hebt. Moeilijk ook. Maar nu kunnen jullie ook daar samen mee verder.
Wanneer ga je op vakantie?
dreamer wijzigde dit bericht op 12-10-2019 15:01
6.31% gewijzigd
Later is nu

zaterdag 12 oktober 2019 om 15:02
Maar er is zoveel meer dan winkel. Juist met een arbeidskundige of een arbeidscoach kan je daarnaar kijken.lientje69 schreef: ↑12-10-2019 12:59Doro, ik ben vlak na mijn herseninfarct al minder dan 35% arbeidsongeschikt verklaard en kon dus, volgens de arbo arts, makkelijk 100 % werken in een fysiek lichtere baan.
Inmiddels ben ik vele malen beter en sterker geworden ( maar nog niet fysiek in staat fulltime te werken )
Dus afkeuren zit er echt niet in.
Lichter werk in een andere winkel zou kunnen. Maar dan ga ik veel minder( nóg minder want winkel verdient ruk) verdienen.
En ik wil juist omhoog in salaris ( want man zzp-er er en onstabiel inkomen en ik wil ook financieel onafhankelijk worden van man.
Misschien zijn er wel mogelijkheden om met een korte opleiding verder te komen. Dat weet je nu allemaal niet.
En wbt het solliciteren. Gewoon doen en niet teveel van verwachten. En die nieuwe organisatie: stel je werkt daar drie jaar en ze gaan toch op de fles dan heb je drie jaar ervaring en kom je echt heel wat makkelijker elders binnen dan nu zonder ervaring. Probeer te denken in kansen, dat doe je voor anderen ook. Gun jezelf dat ook

zaterdag 12 oktober 2019 om 15:09
Goed dat je het toch verteld hebt Lientje. Het is toch je man. Diegene die zoveel van je houdt dat je meesleept een vliegtuig in en vrijwillig op een boot gaat zitten
Houden van is ook delen van leed.

Houden van is ook delen van leed.
zaterdag 12 oktober 2019 om 15:21
haha , hij vindt het gelukkig zelf ook leuk hoor.
We gaan de 22e.
Ik heb inmiddels 2 organisaties gevonden waar ik nog niet op geschreven heb. Wel weer wat verder weg .
Ik kan dus in principe in totaal 4 sollicitaties eruit gooien. Nu nog ff moed verzamelen.