Gek berichtje
maandag 14 oktober 2019 om 09:54
Gewoon even benieuwd. Stel, je partner vertrekt 's morgens van huis, er is / lijkt niks aan de hand. Een half uur later krijg je een appje: "het spijt me,lieverd". Je belt terug om erachter te komen waar dat berichtje over gaat en krijgt hem/haar ruim een uur niet te pakken. Wat voor gedachtes zouden er dan bij jou door je hoofd gaan?
Ik had hier even een kleine discussie over met mijn partner, dus ik ben erg benieuwd wat jullie hiervan zouden maken.
Ik had hier even een kleine discussie over met mijn partner, dus ik ben erg benieuwd wat jullie hiervan zouden maken.
maandag 14 oktober 2019 om 10:08
In geval van partij 2 had ik inderdaad eerst geappt, maar ik was na een tijdje ook rond gaan bellen waar partner uithing, want ik zou toch wel erg even willen spreken.
In geval van partij 1 had ik nooit zo'n bericht gestuurd, maar voorzien van context ("sorry dat ik vanochtend zo chagrijnig was", "sorry dat ik de auto tegen een paaltje heb geparkeerd", dat idee), zodat ontvanger weet wat er precies aan de hand is.
maandag 14 oktober 2019 om 10:08
TO is alsnog de zeikerdChocolotje schreef: ↑14-10-2019 10:07Ja dit is om de hete brij heen draaien. Als ze dat in de communicatie met haar vent ook doet, dan werkt dat voor geen meter en kom je nooit tot een echt open gesprek.
toch knap
maandag 14 oktober 2019 om 10:11
maandag 14 oktober 2019 om 10:12
Uhm... Dan word je in de zeik genomen. Waarom stuurde diegene het berichtje dan, volgens zijn/haar verklaring?mindervanmij schreef: ↑14-10-2019 10:01Het is vanmorgen daadwerkelijk gebeurt. De ene partij vindt dat de andere partij overdreven reageerde.
maandag 14 oktober 2019 om 10:12
Tja de andere partij voelt zich dan meestal niet serieus genomen in zijn klacht. Tijd om de discussie over ‘wie er gelijk heeft’ los te laten en je te richten op wat er achter zit. Bezorgdheid? Het gevoel gecontroleerd te worden? Ik doe nu een gok - in gesprek komen jullie er vast wel uit.mindervanmij schreef: ↑14-10-2019 10:01Het is vanmorgen daadwerkelijk gebeurt. De ene partij vindt dat de andere partij overdreven reageerde. Dus vandaar dat ik het nu vraag. Ik hou even in het midden welke partij ik was, omdat ik graag neutrale meningen wil weten![]()
maandag 14 oktober 2019 om 10:14
Ik zou me niet meteen zorgen maken, ik zou eerst vragen: waarvoor? Als ik dan niets meer zou horen, zou ik het nog eens vragen. Na een tijd geen reactie zou ik er misschien wel een beetje over beginnen te malen. Als ik zou zien dat de whatsapp sinds dat berichtje niet meer gelezen zou zijn bijvoorbeeld, zou ik me dan waarschijnlijk zorgen gaan maken en dan zou ik even proberen te bellen. Maar dan zijn we wel uren verder, denk ik. Binnen een uur zo'n stress vind ik lichtelijk overdreven.
maandag 14 oktober 2019 om 10:14
Dit.
Een kennis van mij heeft dit zo gedaan.
maandag 14 oktober 2019 om 10:16
En dat. Is iemand al een tijdje anders dan normaal of niet lekker in z’n vel, is er onlangs ruzie of ergernis geweest. Enzs-a-r-kast schreef: ↑14-10-2019 10:14Hangt volledig van de relatie af, van de geschiedenis, van de mindset van de laatste tijd, van het gebruik van het woord 'lieverd' (is dat normaal in jullie relatie?) etc etc.
Kortom, er valt niks over te zeggen.
maandag 14 oktober 2019 om 10:17
We hebben er verder geen heftige ruzie over hoor. Mijn man stuurde dat appje en is daarna gewoon aan het werk gegaan en heeft zijn telefoon niet horen overgaan. Ondertussen was ik me heel erg zorgen aan het maken, ik kon niks bedenken waar hij sorry voor zou moeten zeggen en dan haal ik me toch in mijn hoofd dat hij er opeens een eind aan zou willen maken (hoe vaak hoor je niet dat mensen met zulke ideeën rondlopen zonder dat ooit met iemand te delen tenslotte?). Mijn man was zich van geen kwaad bewust, hij stuurde sorry omdat hij me 's morgens op had lopen jagen terwijl hij weet dat ik daar niet van hou. En hij dacht dat ik wel zou begrijpen dat het daarover zou gaan. Maar dat was dus niet het geval.
We zijn verder niet boos op elkaar, maar ik wilde wel eens even weten of het nou echt zo gek is om aan een suïcide te denken als iemand alleen maar zoiets stuurt en vervolgens ruim een uur niet bereikbaar is. Want mijn man vond dat maar vreemd.
We zijn verder niet boos op elkaar, maar ik wilde wel eens even weten of het nou echt zo gek is om aan een suïcide te denken als iemand alleen maar zoiets stuurt en vervolgens ruim een uur niet bereikbaar is. Want mijn man vond dat maar vreemd.
maandag 14 oktober 2019 om 10:18
maar waarom werd welke partij dan boos?mindervanmij schreef: ↑14-10-2019 10:12Ja klopt is het het inderdaad even aangevuld, omdat dat wel handig was om erbij te zetten. ik had niet verwacht dat er in de tussentijd al 6 reacties waren, ik had het er direct bijgezet nadat ik op posten had gedrukt omdat ik me besefte dat het wel handige info was
en wat was precies het misverstand?
en... wat betekende het appje??
maandag 14 oktober 2019 om 10:18
mindervanmij schreef: ↑14-10-2019 10:01Het is vanmorgen daadwerkelijk gebeurt. De ene partij vindt dat de andere partij overdreven reageerde. Dus vandaar dat ik het nu vraag. Ik hou even in het midden welke partij ik was, omdat ik graag neutrale meningen wil weten![]()
En wat vind je ervan? Overdreven reacties ofniet.
maandag 14 oktober 2019 om 10:21
hij stuurde sorry omdat hij me 's morgens op had lopen jagen
Er was dus wel iets voorgevallen die ochtend.
Ik zou me vooral afvragen wat ik gemist had en het irritant vinden dat hij niet reageert op mijn vraag waar het over gaat.
Ik zou niet meteen aan zelfmoord of iets anders (appje was voor ander bestemd oid) denken.
Er was dus wel iets voorgevallen die ochtend.
Ik zou me vooral afvragen wat ik gemist had en het irritant vinden dat hij niet reageert op mijn vraag waar het over gaat.
Ik zou niet meteen aan zelfmoord of iets anders (appje was voor ander bestemd oid) denken.
maandag 14 oktober 2019 om 10:22
jij was bang, dat hij zelfmoord zou plegen?mindervanmij schreef: ↑14-10-2019 10:20In het verleden zijn er wel wat psychische klachten gewest, maar dat is wel weer een tijd geleden. Maar blijkbaar zit dat toch nog in mijn systeem dat mijn gedachtes daar als eerste naar uit gingen.
(de optie Overspel ging niet door je hoofd?
maandag 14 oktober 2019 om 10:22
Ik vind het niet gek dat je zelf in invulling gaat geven aan de betekenis van zijn berichtje. Ookal is zelfmoord vrij heftig, het komt inderdaad vaker voor bij mensen waarvan niemand het had verwacht. Gelukkig was het een compleet misverstand. Ik hoop wel dat je man er begrip voor kon opbrengen, dat hij je ongerust had gemaakt.
maandag 14 oktober 2019 om 10:23
Wat psychische klachten klinkt wat vaag? Erg genoeg dat er eventueel gedacht werd aan zelfmoord?mindervanmij schreef: ↑14-10-2019 10:20In het verleden zijn er wel wat psychische klachten gewest, maar dat is wel weer een tijd geleden. Maar blijkbaar zit dat toch nog in mijn systeem dat mijn gedachtes daar als eerste naar uit gingen.
Het zou niet in me opkomen. Maar anderen hier zouden er ook aan denken, dus blijkbaar was je reactie niet te overdreven.