Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

20-09-2019 20:20 2962 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat doorzetten....

Ik vind mezelf niet altijd een doorzetter, maar met pijn dus kennelijk wel. Dat is oa de reden dat ik nu zo met die achillespees zit: ik had 'geleerd' dat ik ondanks pijn gewoon door moest (en kon) bewegen, want ik beschadigde toch niets. Nouja, tot ik dat wel deed dus :roll:
Later is nu
Dus nu nog verschillende pijnen leren onderscheiden :mrgreen:

Dat ik steeds over mijn grenzen ga is ook de reden dat ik nu op die nullijn gezet word. Een echte stop en keer even naar jezelf en uit je adrenaline en in je echte rust.

Nu moet ik nog de neuro bellen...
huisarts belde nog van de week trouwens. Dat ik elke drie maanden wel mijn bloed moet laten prikken op mijn kalium en nierwaarden. Dus toen bedacht ik mij gisteravond ineens: hmmm misschien is mijn kalium nu wel weer veel lager geworden en heb ik daarom deze klachten. Maar sowieso is het raar dat mijn kalium niet omhoog gaat omdat ik een ACE remmer gebruik.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ik lees niets nieuws in dat artikel inderdaad, zo ongeveer zag mijn programma er ook uit alleen dan 3,5 uur per dag.

Ik heb vakantie en gewoon tot 10.00 geslapen, gebeurt me nooit. Zal het wel nodig hebben gehad dan. Nu 2 dagen Mn huis poetsen en was wegwerken en dan lekker een paar dagen op vakantie.
"After all this time?" "Always."
Heerlijk severus! Niet te hard in huis werken hè ;)

Hier begint de vakantie volgende week. Dochter is dan ook jarig.
“Mam! Nog negen nachtjes en dan ben ik acht!”
Ze heeft gisteren met de dochter van mijn nieuwe schoonmaakster gespeeld (sm woont hier in de straat) klikt wel leuk geloof ik.

Word vanmiddag en anders morgenochtend door mijn neuropsych teruggebeld. De neuroloog is op vakantie.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ach nou weet ik waarom het zo rustig is hier! Het is hier herfstvakantie :facepalm: Nu jullie het zeggen :rofl:

Cesium wat heftig :hug:

Hier gaat het even wat minder vandaag.
Ik kom even binnenvallen. Vanochtend het rondje van de preoperatieve screening gehad, niks bijzonders. Ze gaan wel proberen na te vragen wat er mis ging tijdens de vorige operatie.
Nu afwachten tot de oproep.
Hallo allemaal. Even een warme groet uit Frankrijk voor jullie allemaal :cheer:
Sterkte met de ongemakken, pijn, drukte en het koudere, vochtige weer..

:hug: :sun:
Dreamer schreef:
14-10-2019 09:49
Ja, dat doorzetten....

Ik vind mezelf niet altijd een doorzetter, maar met pijn dus kennelijk wel. Dat is oa de reden dat ik nu zo met die achillespees zit: ik had 'geleerd' dat ik ondanks pijn gewoon door moest (en kon) bewegen, want ik beschadigde toch niets. Nouja, tot ik dat wel deed dus :roll:
Oh ik ben op een goed moment binnen gekomen met mijn ervaring van net. :rofl:

Mijn psychomotorische therapeut en ik zagen allebei niet aankomen dat ik bijna neer ging. Zo niet in contact sta ik met mijn lichaam. En als ik dan iets leuk vind zit er een dikke grijns op mijn kop dus is het voor hem ook niet te zien.

Daarom wel extra blij dat hij mee ging in mijn doel. We beginnen altijd met een wandeling naar een basketbal veldje en dan bespreken we de week enzo. En hij had eigenlijk voorgesteld dat ik iets zou bedenken waar ik meer zelfvertrouwen van zou krijgen, een doel om te halen zeg maar. 70 van de 100 scoren. Of een vicking run doen (dat is mijn stille onmogelijke wens). Maar ik train mezelf altijd stuk. Dus ik had er heel lang over na zitten denken en ik had echt zoiets van “ik wil er gewoon lol uit kunnen halen, maar dat kun je niet meten”. Maar hij vond het juist heel goed hoe ik erover nagedacht had. Hij wilde de cm’s van mijn glimlach wel opmeten. :rofl:

Naja meestal gaan we dan eerst basketballen, want ik ben eigenlijk een korfballer. Dus ik ga hem ook serieus uitleggen hoe hij van grote afstanden meer kans heeft om raak te schieten. :hihi: En daarna boksen. En we deden een upperkick denk ik. En hij hield zijn handen steeds hoger. En ik ben eigenlijk een stijve plank. Maar ik kan gewoon tot kin hoogte schoppen. Dus toen ik dat merkte was ik kei trots. En begon ik dus te lachen. En daarna begon het te draaien, begon ik te kokhalzen alles. Thank god ging het regenen. Maar dit is dus wel het perfecte voorbeeld van waarom ik geen doelen wil stellen op zo’n manier. :rofl:
Jeetje, Yellow. Een lesje herken je grens is aan jou wel besteed ;-)

Ik lees net alle bevallingsverhalen. Gelukkig kan het ook gewoon goed gaan. Zoals bij mij. Ik heb twee droom-bevallingen gehad. Zou het zo weer doen!

Wij zijn lekker in ons huisje. Gisteren hadden we zon en 23 graden. Heerlijk! Vanochtend was het grijs, maar het klaart nu weer wat op. Misschien gaan we nog even fietsen straks.

Oh ja: ik heb een droomreis geboekt. Begin volgend jaar gaan we naar Lapland! Rendieren, huskies, sneeuw, sauna, ijs... ik heb er nú al zin in :flirting:
Doro75 schreef:
14-10-2019 13:25
Jeetje, Yellow. Een lesje herken je grens is aan jou wel besteed ;-)

Ik lees net alle bevallingsverhalen. Gelukkig kan het ook gewoon goed gaan. Zoals bij mij. Ik heb twee droom-bevallingen gehad. Zou het zo weer doen!

Wij zijn lekker in ons huisje. Gisteren hadden we zon en 23 graden. Heerlijk! Vanochtend was het grijs, maar het klaart nu weer wat op. Misschien gaan we nog even fietsen straks.

Oh ja: ik heb een droomreis geboekt. Begin volgend jaar gaan we naar Lapland! Rendieren, huskies, sneeuw, sauna, ijs... ik heb er nú al zin in :flirting:
En het erge is, ik heb al revalidatie gedaan en alles. Ik hyperventileer ook. Maar ik ben gewoon licht in mijn hoofd zeg maar op gegeven moment. Of mijn pmt wijst me er dan op dat hij mijn ogen weg ziet draaien. Nu gister met regenboog tijdens de wandeling was ik er echt op aan het wandelen. En ik twijfelde altijd aan mezelf van, ik ben een aansteller. Ik kan die hyperventilatie dingen niet zo benoemen als het gevoel alsof ik door een rietje adem. Maar nu probeerde ik gister dus op gegeven moment mijn ademhaling onder controle te krijgen, en voelde ik het opeens allemaal bewust. Zo van ik wil wel adembenemend maar het lukt niet. Dus meteen een trucje van de PMT in mijn wandelritme verwerkt en dat werkte wel. Ik had ook echt wel even zoiets van hoe disconnected ben ik... Regenboog heel droog “je weet gewoon niet meer beter dus merk je het niet op”.

Ik heb de bevallingsverhalen ook even gelezen... adoptie ofzo.. misschien draagmoederschap. Nee grapje. :proud:
Wauw, lapland! Lijkt me ook erg gaaf om een keer naartoe te gaan.
Over vakanties gesproken, ik ben nu ook voorzichtig al aan het kijken voor volgend jaar. Ik wil dan voor het eerst gaan vliegen (lijkt me doodeng maar ik wil het gewoon een keer gedaan hebben). Heb al wat bestemmingen in gedachten die niet al te ver vliegen zijn.
Kwebbeltje91 schreef:
14-10-2019 13:42
Wauw, lapland! Lijkt me ook erg gaaf om een keer naartoe te gaan.
Over vakanties gesproken, ik ben nu ook voorzichtig al aan het kijken voor volgend jaar. Ik wil dan voor het eerst gaan vliegen (lijkt me doodeng maar ik wil het gewoon een keer gedaan hebben). Heb al wat bestemmingen in gedachten die niet al te ver vliegen zijn.
Oh op dat deel wilde ik ook nog reageren. Lapland lijkt me inderdaad prachtig!

Wat lijkt je precies eng aan vliegen? Misschien kunnen wij er wel wat helpende rationele gedachtes tegen over zetten. (Ik weet dat het de angst niet weghaalt hoor, maar het kan wel fijn zijn om jezelf iets te kunnen vertellen).
YellowLemon schreef:
14-10-2019 13:44
Oh op dat deel wilde ik ook nog reageren. Lapland lijkt me inderdaad prachtig!

Wat lijkt je precies eng aan vliegen? Misschien kunnen wij er wel wat helpende rationele gedachtes tegen over zetten. (Ik weet dat het de angst niet weghaalt hoor, maar het kan wel fijn zijn om jezelf iets te kunnen vertellen).
Tja.. Alles. Het is ook gewoon de angst voor het onbekende denk ik. Maar het stijgen en landen lijkt me het engste. En het idee dat je heel hoog in de lucht zit, en als er iets gebeurd stort je gewoon naar beneden en kun je het niet meer navertellen.
Maar de kans op een auto-ongeluk is veel groter natuurlijk.
Niet dat er vaak vliegtuigcrashes zijn (gelukkig, anders had ik echt nooit willen vliegen).

Ach en misschien denk ik na het landen: Oh joh, waar heb ik me druk om gemaakt..
Kwebbeltje91 schreef:
14-10-2019 13:47
Tja.. Alles. Het is ook gewoon de angst voor het onbekende denk ik. Maar het stijgen en landen lijkt me het engste. En het idee dat je heel hoog in de lucht zit, en als er iets gebeurd stort je gewoon naar beneden en kun je het niet meer navertellen.
Niet dat er vaak vliegtuigcrashes zijn (gelukkig, anders had ik echt nooit willen vliegen).

Ach en misschien denk ik na het landen: Oh joh, waar heb ik me druk om gemaakt..
Ik denk wel dat je dat denkt na het landen! Ik vond de eerste keer vliegen ook heel spannend. En blijf het altijd spannend vinden. Eigenlijk net als met een achtbaan ritje. Als ze me dan omhoog takelen dan denk ik ook echt, waarom doe ik dit.

Maar ik vind het vliegen zelf eigenlijk ook wel heel bijzonder. Wanneer je bij een raampje zit, dan kun je echt de Waddeneilanden enzo zien van boven af als je geluk hebt. Alsof je naar de landkaart van Nederland kijkt. Dat vind ik wel zo fascinerend. :$
Haha ik weet niet of het zo slim is om bij het raampje te zitten.. Dan breekt het zweet me uit als ik de huizen steeds kleiner zie worden :nut: Maar ik denk dat ik van tevoren wel een kalmeringspil ofzo inneem.
Kwebbeltje91 schreef:
14-10-2019 13:47

Toen ik een paar jaar terug voor het eerst vloog, moest ik ook wel even slikken, maar we vlogen vanuit Bremen en je zag echt vliegtuig na vliegtuig vertrekken en landen. Toen besefte ik me pas goed hoeveel er gevlogen wordt, zelfs van zo'n klein vliegveld, en hoe weinig er dus eigenlijk maar gebeurt.

het is nog steeds niet mijn favoriete manier van vervoer, maar het gaat wel lekker snel :D

Lapland trekt mij dan weer totaal niet. Van dat rijtje alleen de husky's en sauna :mrgreen:
Later is nu
YellowLemon schreef:
14-10-2019 13:52
Ik denk wel dat je dat denkt na het landen! Ik vond de eerste keer vliegen ook heel spannend. En blijf het altijd spannend vinden. Eigenlijk net als met een achtbaan ritje. Als ze me dan omhoog takelen dan denk ik ook echt, waarom doe ik dit.

Maar ik vind het vliegen zelf eigenlijk ook wel heel bijzonder. Wanneer je bij een raampje zit, dan kun je echt de Waddeneilanden enzo zien van boven af als je geluk hebt. Alsof je naar de landkaart van Nederland kijkt. Dat vind ik wel zo fascinerend. :$

Ik vlieg eigenlijk alleen met bewolking :nut: Lijkt me mooi, die eilanden eens te zien liggen! De sneeuw op de bergen vond ik ook mooi. Engste moment in de lucht vind ik als je op hoogte bent en het ineens lijkt of de motoren stoppen, qua geluid.
Ohja, en landen in Londen met nogal zijwind was ook wel spannend.
Later is nu
JustcallmeTuT schreef:
14-10-2019 12:42
Hallo allemaal. Even een warme groet uit Frankrijk voor jullie allemaal :cheer:
Sterkte met de ongemakken, pijn, drukte en het koudere, vochtige weer..

:hug: :sun:

:hello:

Yellow, goed dat je zo aan je grenzen werkt dan, met de pmt. Mijn ademhaling zit ook altijd erg 'bovenin'. Ik heb in m'n leven nogal wat ontspanningstrainingen gedaan en nu voel ik mezelf gelijk ontspannen (deels), wanneer ik de ademhaling naar de buik laat gaan. Als ik niet oplet zit het binnen 5 minuten weer bovenin.
Later is nu
Dreamer, bij mij is het ook al echt in mijn jeugd begonnen. Toen ik in groep 3 zat was ik aan het dollen met mijn vader, ik hing aan zijn been en hij is toen gevallen recht met zijn knie in mijn buik. Toen heb ik een weekend in het ziekenhuis gelegen vanwege een klein scheurtje ergens in mijn buik. Maar in ieder geval, alle alarmbellen zijn daar toen een keer afgegaan want ik stopte met ademhalen. Ik was gewoon een boterham aan het eten en ademde niet tijdens het kauwen. :rofl:

Ik heb daarna ook al ademhalingstherapie gehad maar ik kan me er niks meer van herinneren. Ik heb op de basisschool ook al fysiotherapie gehad want ik liep niet goed. Teveel als een model met mijn voeten voor elkaar. En ik overstrekte mijn knie als ik stil stond. Damn wat ben ik toen eigenlijk al uitgeplozen zeg. Met 0 resultaat. Ik luister tegenwoordig graag Vivre van Ramses. :whoops:
Dreamer schreef:
14-10-2019 14:09
Ik vlieg eigenlijk alleen met bewolking :nut: Lijkt me mooi, die eilanden eens te zien liggen! De sneeuw op de bergen vond ik ook mooi. Engste moment in de lucht vind ik als je op hoogte bent en het ineens lijkt of de motoren stoppen, qua geluid.
Ohja, en landen in Londen met nogal zijwind was ook wel spannend.
:| Oeh dat klinkt niet fijn nee.. Gaan ze dan in de ruststand ofzo?
Kwebbeltje91 schreef:
14-10-2019 14:19
:| Oeh dat klinkt niet fijn nee.. Gaan ze dan in de ruststand ofzo?
Voor het opstijgen hebben ze extra power nodig. Wanneer dat klaar is merk je dat. Ik hoor het dan weer niet zoals Dreamer zegt maar ik voel dat meer als een lichte dip. Maar dat klinkt al erger dan het is. Je gaat van stijgen naar recht vliegen zeg maar. Eigenlijk is het dus een signaal van ok we zijn op hoogte en op course.
YellowLemon schreef:
14-10-2019 14:22
Voor het opstijgen hebben ze extra power nodig. Wanneer dat klaar is merk je dat. Ik hoor het dan weer niet zoals Dreamer zegt maar ik voel dat meer als een lichte dip. Maar dat klinkt al erger dan het is. Je gaat van stijgen naar recht vliegen zeg maar. Eigenlijk is het dus een signaal van ok we zijn op hoogte en op course.
Ah zo..
Ik ben een aantal jaren geleden op een nachtvlucht erg in paniek geraakt. Iedereen sliep, behalve ik. Het was stil, geen afleiding. Daarna heb ik alleen nog maar een paar korte vluchten durven te maken.
Ik ben niet bang voor het vliegen an sich maar voor het langdurig opgesloten zitten.
cesium24 schreef:
14-10-2019 14:35
Ik ben een aantal jaren geleden op een nachtvlucht erg in paniek geraakt. Iedereen sliep, behalve ik. Het was stil, geen afleiding. Daarna heb ik alleen nog maar een paar korte vluchten durven te maken.
Ik ben niet bang voor het vliegen an sich maar voor het langdurig opgesloten zitten.
Ja daarom zou ik nu ook niet vliegen. Ik word al niet goed van in de trein of bus zitten. :whistle:
YellowLemon schreef:
14-10-2019 14:52
Ja daarom zou ik nu ook niet vliegen. Ik word al niet goed van in de trein of bus zitten. :whistle:
Precies, dat heb ik dus ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven