Gek berichtje

14-10-2019 09:54 101 berichten
Gewoon even benieuwd. Stel, je partner vertrekt 's morgens van huis, er is / lijkt niks aan de hand. Een half uur later krijg je een appje: "het spijt me,lieverd". Je belt terug om erachter te komen waar dat berichtje over gaat en krijgt hem/haar ruim een uur niet te pakken. Wat voor gedachtes zouden er dan bij jou door je hoofd gaan?

Ik had hier even een kleine discussie over met mijn partner, dus ik ben erg benieuwd wat jullie hiervan zouden maken.
Alle reacties Link kopieren
ah, lees nu je andere bericht

Ik zou bij mijn man niet aan zelfmoord denken. Maar heb daar ook geen enkele reden toe

Als dit tussen hem en mij zou gebeuren, zouden we het er 's avonds even over hebben. Misverstand doorpraten. En daarna nog 3 dagen stomme grappen maken
De optie overspel ging zeker niet door mijn hoofd. Wellicht heel naïef,maar ik kan me daar totaal niks bij voorstellen.

En ja, blijkbaar was er wel wat voorgevallen in zijn ogen. In mijn ogen was het een vrij standaard maandagochtend, ik zit dan nog in weekendstandje en hij probeert de boel een beetje op de rails te krijgen. En ja ik vind het niet leuk dat ie me dan eenbeetje loopt op te jagen, maar ik weet wel dat ie gelijk heeft, dus ik had die excuses daar totaal niet aan gelinkt.
Pergamon schreef:
14-10-2019 10:08

In geval van partij 2 had ik inderdaad eerst geappt, maar ik was na een tijdje ook rond gaan bellen waar partner uithing, want ik zou toch wel erg even willen spreken.

In geval van partij 1 had ik nooit zo'n bericht gestuurd, maar voorzien van context ("sorry dat ik vanochtend zo chagrijnig was", "sorry dat ik de auto tegen een paaltje heb geparkeerd", dat idee), zodat ontvanger weet wat er precies aan de hand is.

Dit. Ik zou me ook zorgen maken als mijn vriend uit het niets zo'n vaag berichtje zou sturen en vervolgens niet reageert op app/telefoontje. Dat is namelijk totaal niks voor hem, dus ik zou er vanuit gaan dat er iets aan de hand is.

Ik denk dat andersom hetzelfde geldt. Ik denk dat mijn vriend zich echt zorgen zou maken en hij in staat zou zijn om naar huis te rijden als ik nergens op reageer (ik zit momenteel thuis met een burnout en depressieve klachten). Maar ik zou zo'n berichtje dus ook niet zonder context sturen.
"You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant."
mindervanmij schreef:
14-10-2019 10:17
We hebben er verder geen heftige ruzie over hoor. Mijn man stuurde dat appje en is daarna gewoon aan het werk gegaan en heeft zijn telefoon niet horen overgaan. Ondertussen was ik me heel erg zorgen aan het maken, ik kon niks bedenken waar hij sorry voor zou moeten zeggen en dan haal ik me toch in mijn hoofd dat hij er opeens een eind aan zou willen maken (hoe vaak hoor je niet dat mensen met zulke ideeën rondlopen zonder dat ooit met iemand te delen tenslotte?). Mijn man was zich van geen kwaad bewust, hij stuurde sorry omdat hij me 's morgens op had lopen jagen terwijl hij weet dat ik daar niet van hou. En hij dacht dat ik wel zou begrijpen dat het daarover zou gaan. Maar dat was dus niet het geval.

We zijn verder niet boos op elkaar, maar ik wilde wel eens even weten of het nou echt zo gek is om aan een suïcide te denken als iemand alleen maar zoiets stuurt en vervolgens ruim een uur niet bereikbaar is. Want mijn man vond dat maar vreemd.

Het was dus geen gekke gedachte gezien de reacties hier. Maar wat heb je er aan? Ga je nu zeggen dat ze op het viva-tribunaal geoordeeld hebben dat jij gelijk hebt?
Ik zou denken wat heeft die drama queen nu weer gedaan.
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Boselfje3 schreef:
14-10-2019 10:24
Het was dus geen gekke gedachte gezien de reacties hier. Maar wat heb je er aan? Ga je nu zeggen dat ze op het viva-tribunaal geoordeeld hebben dat jij gelijk hebt?

Zeker, ga ik vanavond gelijk tegen hem zeggen als hij thuiskomt.

Haha nee hoor, maar ik vind het gewoon wel fijn om te weten of ik hierin nu daadwerkelijk zo heftig reageerde, of dat het wel meeviel. En ik ben dus blijkbaar niet de enige die aan suïcide zou denken in zo'n geval. Dat stelt me op de een of andere manier wel gerust. Ik denk niet dat we het er vanavond nog over gaan hebben, hooguit inderdaad lachen omdat het gewoon een stom misverstand was.
Tsja ik ben erg doemdenkerig ingesteld, dus ik zou denken dat hij of de relatie verbreekt, , of zelfmoord zou plegen.

Gezien dat ik vaak angstig ben dat het ergste gebeurd zou zijn, vind ik jouw reactie dus niet gek.
Mijn vriend kent dit soort doemdenken in angsten veel minder, dus zei: hmm ik zou gaan nadenken waar je spijt van had en rustig op je antwoord gewacht. Als jouw man dus ook veel minder snel aan het slechtste scenario denkt, snap ik vanuit hem ook dat hij het een overdreven reactie vond.
IBIopviva schreef:
14-10-2019 09:58
Hmmm ik zou het volgens mij opvatten als een suïcide aankondiging.
Dit zou ook door mijn hoofd gaan.
Wat zijn jullie allemaal ontzettend bereikbaar.

Ik zou een berichtje terugsturen met 'wat bedoel je?', en als ik daar geen antwoord op kreeg zou ik het negeren, hoor het vanavond wel. Ik zou denken dat hij de helft vergeten is te sturen, of dat hij iets stukgemaakt heeft dat ik had moeten zien (deuk in mijn auto ofzo)? En daar ga ik echt niet voor bellen, en als ik hem bel is het niet meer dan normaal dat ik hem niet kan bereiken.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Maar nu is de vraag: hoe overdreven reageerde je?
Uncertaingirl90 schreef:
14-10-2019 10:30
Tsja ik ben erg doemdenkerig ingesteld, dus ik zou denken dat hij of de relatie verbreekt, , of zelfmoord zou plegen.

Och hemel, dat lijkt me heel naar. Ik denk momenteel ook niet al te optimistisch, maar ik zou vooral denken dat hij een vergeten pan soep had ontdekt. Op zijn kop, over de vloer van de garage. Of iets anders in die orde.
Ik ben blijkbaar een erg ongeïnteresseerde partner.... Als mijn man zoiets zou appen, is de kans groot dat ik het sowieso pas een uur later zie. Of nog langer. En dan denk ik 'huh?', wat ik dan ook terug zou appen waarschijnlijk. En dan zou ik het de rest van de dag vergeten (of denken dat man de kliko's weer eens is vergeten buiten te zetten).
Rosalind schreef:
14-10-2019 10:35
Maar nu is de vraag: hoe overdreven reageerde je?

Toen ik het berichtje las (een half uur nadat hij het had gestuurd) heb ik hem 3 keer gebeld, een appje gestuurd en een chatbericht. ik vond het zelf wel meevallen dus. Hij vond dat opzich niet overdreven, maar wel het feit dat ik aan suïcide dacht
mindervanmij schreef:
14-10-2019 10:58
Toen ik het berichtje las (een half uur nadat hij het had gestuurd) heb ik hem 3 keer gebeld, een appje gestuurd en een chatbericht. ik vond het zelf wel meevallen dus. Hij vond dat opzich niet overdreven, maar wel het feit dat ik aan suïcide dacht
Alsof je controle hebt over wat er in je hoofd opkomt. Het zal niet voor niks zijn. Mijn eigen ervaring is, is dat ik zelf suïcidaal ben geweest, dus dan gaan mijn gedachten daar naaruit. Tsja ik vind dat niet overdreven. Als ik vervolgens de politie zou bellen oid ja dan vind ik het overdreven.
Berichtje duidelijk naar de verkeerde persoon gestuurd. M.a.w. hij heeft een affaire en de naam begint waarschijnlijk met dezelfde letter als de jouwe waardoor hij de verkeerde heeft aangeklikt in zijn telefoonlijst.
Kastanjez schreef:
14-10-2019 10:54
Ik ben blijkbaar een erg ongeïnteresseerde partner.... Als mijn man zoiets zou appen, is de kans groot dat ik het sowieso pas een uur later zie. Of nog langer. En dan denk ik 'huh?', wat ik dan ook terug zou appen waarschijnlijk. En dan zou ik het de rest van de dag vergeten (of denken dat man de kliko's weer eens is vergeten buiten te zetten).
Zo zou ik ook reageren, als ik het al zal lezen. Er zijn dagen dat ik nauwelijks op de telefoon kijk.

Er was dus wat voorgevallen 's ochtends, dat zet zo'n bericht in een andere context.
Kastanjez schreef:
14-10-2019 10:54
je man is waarschijnlijk heel erg niet suïcidaal en nooit geweest

Ik zou ook niet aan zelfmoord denken. Dus het in een heel andere hoek zoeken. Geen paniek iig.
IBIopviva schreef:
14-10-2019 09:58
Hmmm ik zou het volgens mij opvatten als een suïcide aankondiging. Ik zou iig flink in paniek zijn.
Maar goed misschien zegt dat meer over mij dan over de ander hoor.
Ja, ik ook.
mindervanmij schreef:
14-10-2019 10:27
Zeker, ga ik vanavond gelijk tegen hem zeggen als hij thuiskomt.

Haha nee hoor, maar ik vind het gewoon wel fijn om te weten of ik hierin nu daadwerkelijk zo heftig reageerde, of dat het wel meeviel. En ik ben dus blijkbaar niet de enige die aan suïcide zou denken in zo'n geval. Dat stelt me op de een of andere manier wel gerust. Ik denk niet dat we het er vanavond nog over gaan hebben, hooguit inderdaad lachen omdat het gewoon een stom misverstand was.
Een misverstand? Je stuurt niet per ongeluk zo'n berichtje. Ik zou wel willen weten wat het betekende en voor wie het bedoeld was. En misverstand of per ongeluk kon hij mooi vergeten. Dit tik je bewust en met een reden in je telefoon.
"Het spijt me" vind ik best dramatisch klinken, gezien de context die je later beschrijft. Of is dit normaal voor hem, communiceert hij vaker zo?
anoniem_207233 wijzigde dit bericht op 14-10-2019 11:10
11.45% gewijzigd
Dahlia74 schreef:
14-10-2019 11:05
Zo zou ik ook reageren, als ik het al zal lezen. Er zijn dagen dat ik nauwelijks op de telefoon kijk.

Er was dus wat voorgevallen 's ochtends, dat zet zo'n bericht in een andere context.

ja, in zijn ogen blijkbaar wel. Ik vond het een vrij normale drukke maandagochtend. Dan zou hij elke week wel sorry mogen sturen, want ik had niks bijzonders gemerkt tov normaal, was ook niet boos op hem ofzo...
mindervanmij schreef:
14-10-2019 10:58
Dan samen afspreken dat de context duidelijker wordt omschreven in de app, of dat hij belt met excuses maken als hij wroeging voelt. Opgelost!
shift.delete schreef:
14-10-2019 11:09
"Het spijt me" vind ik best dramatisch klinken, gezien de context die je later beschrijft. Of is dit normaal voor hem, communiceert hij vaker zo?

ja dat zal het misschien ook zijn ja. Als hij gewoon sorry voor vanmorgen oid had gestuurd, was ik er niet zo van geschrokken.
Herfstblaadje19 schreef:
14-10-2019 10:00
De combinatie van dat berichtje en hem/haar vervolgens niet te pakken krijgen, zou mij doen denken dat hij/zij zelfmoord heeft gepleegd. Beetje luguber misschien.

Maar goed, uiteindelijk kreeg je hem dus toch te pakken. Vreemd, geen idee wat ik ervan zou denken eerlijk gezegd..
Als er verder geen aanleiding zou zijn voor een excuus dan zou ik hier nog eerder aan denken dan aan vreemdgaan.
En dan vooral als je een partner hebt die af en toe wat depri kan zijn.
mindervanmij schreef:
14-10-2019 11:11
ja dat zal het misschien ook zijn ja. Als hij gewoon sorry voor vanmorgen oid had gestuurd, was ik er niet zo van geschrokken.
Precies. Ik vind je niet overdrijven. Hij draait de boel mooi om. :whip: :proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven