Gek berichtje

14-10-2019 09:54 101 berichten
Gewoon even benieuwd. Stel, je partner vertrekt 's morgens van huis, er is / lijkt niks aan de hand. Een half uur later krijg je een appje: "het spijt me,lieverd". Je belt terug om erachter te komen waar dat berichtje over gaat en krijgt hem/haar ruim een uur niet te pakken. Wat voor gedachtes zouden er dan bij jou door je hoofd gaan?

Ik had hier even een kleine discussie over met mijn partner, dus ik ben erg benieuwd wat jullie hiervan zouden maken.
Misschien ben ik te wantrouwend maar “ het spijt me lieverd...” vind ik niet zo passend appje na een normale ochtendspits. Of is dat wel zijn stijl?
Noemt hij jou altijd lieverd in zijn appjes?

Misschien heeft hij dat uur nodig gehad om passend smoesje te bedenken en minnares op hoogte te brengen.

Voor de rest geen signalen van mogelijke affaire?
Een vergis-app zou ik denken, en meteen daarna ; voor welke lieverd was het bericht dan wél bedoeld ?

Zelfmoord zou in geen honderd jaar bij me opkomen.

Ik zou niet op het bericht gereageerd hebben, laat staan meteen gaan bellen. Ik zou hem liever in de ogen kijken wanneer ik hem het berichtje zou laten zien, ik zou willen weten hoe hij kijkt en hoe hij zich gedraagt terwijl hij een verklaring geeft.

Wijs geworden door ervaring zeg maar :-D
Roodkapjeendewolf schreef:
14-10-2019 11:17
Misschien ben ik te wantrouwend maar “ het spijt me lieverd...” vind ik niet zo passend appje na een normale ochtendspits. Of is dat wel zijn stijl?

Misschien heeft hij dat uur nodig gehad om passend smoesje te bedenken en minnares op hoogte te brengen.

Wat zouden dan signalen zijn van een affaire? Ik mag gewoon in zijn telefoon kijken, ook onaangekondigd. Hij gaat naar zijn werk en komt gelijk daarna terug, heeft een hobby die hij thuis uitvoert, dus ook niet vaak de deur uit na het werk. Ik ruik nooit luchtjes van andere vrouwen of iets dergelijks. Plus het is ook niet echt een versierder.
Er zijn in principe legio mogelijkheden om tijdens werktijd vreemd te gaan, tijdens de lunch met een collega bijvoorbeeld. Natuurlijk zijn er in de ene branche meer mogelijkheden dan in de andere. Voor een stratenmaker of buschauffeur zal het lastig worden, maar er zijn ook werkvloeren die volop mogelijkheden bieden.
Maar ik wil je niet aanpraten dat je man een affaire heeft. Ik beantwoorde eerder slechts de vraag die je stelde in de OP :)
Alle reacties Link kopieren
Ik had al meteen wat reacties gelezen, dus dan ben ik beïnvloed vind ik. Dus wat ik zelf zou denken, geen idee. Wel heb ik meestal mijn telefoon niet bij me, dus grote kans dat ik het gemist zou hebben. Maar ik denk wel dat ik meteen ff zou bellen of appen om te vragen wat hij bedoelt.

Zowel de vreemdgaan als suicide angst kan ik best begrijpen. Maar geen idee of ik daar ook aan zou denken. Maar een vaag het spijt me berichtje en dan onbereikbaar zijn, zou bij mij ook een zeer vervelend gevoel achter laten.
O en ik zou zeker zeggen dat het viva tribunaal in jouw voordeel heeft geoordeeld :biggrin:
mindervanmij schreef:
14-10-2019 10:17

We zijn verder niet boos op elkaar, maar ik wilde wel eens even weten of het nou echt zo gek is om aan een suïcide te denken als iemand alleen maar zoiets stuurt en vervolgens ruim een uur niet bereikbaar is. Want mijn man vond dat maar vreemd.

Ik zou geen enkel moment aan suïcide gedacht hebben. Gewoon omdat mijn man daar te 'opgeruimd' voor is.
Maar ik zou wel denken dat de app voor iemand anders bestemd was.
Ik snap dat doemdenken wel. Heb ik zelf ook een handje van.

Zoals wanneer m'n moeder appt 'Kan ik je even bellen' terwijl ze gewoon zin heeft om even te facetimen, maar ik gelijk denk dat er iemand dood is.

Of die keer dat ze ver na haar normale bedtijd had gebeld (gemiste oproep) en ik in paniek terugbelde maar ze wilde alleen weten waar een of ander boek lag......

Gelukkig was er niets aan de hand, TO!
MarvelousMrsMaisel schreef:
14-10-2019 11:53

Zoals wanneer m'n moeder appt 'Kan ik je even bellen' terwijl ze gewoon zin heeft om even te facetimen, maar ik gelijk denk dat er iemand dood is.

Of die keer dat ze ver na haar normale bedtijd had gebeld (gemiste oproep) en ik in paniek terugbelde maar ze wilde alleen weten waar een of ander boek lag......

Dat klinkt zeker herkenbaar.
Topic komt bekend voor.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
IBIopviva schreef:
14-10-2019 09:58
Hmmm ik zou het volgens mij opvatten als een suïcide aankondiging. Ik zou iig flink in paniek zijn.
Maar goed misschien zegt dat meer over mij dan over de ander hoor.
ik zou dit ook dus denken

Ja ik heb dat ook alleen bij mijn moeder

Als die zegt wil je even bellen dan denk ik oke wat is er aan de hand als ze per ongeluk heeft gebeld al (ze belt nauwelijks namelijk)
We praten bijna dagelijks op Whatsapp met elkaar als ze niet reageert op een berichten in de groepsapp en ik zie dat ze de avond van te voren laatst online is geweest heb ik soms paniek.
Maar dat komt omdat mijn vader in zijn slaap is overleden denk ik
Meestal heeft ze dan telefoon nog in de woonkamer op de oplader liggen en is aan haar dag gegaan ..

Bij mijn vriend ben ik naarmate door ervaring wat onvoorschilliger geworden,
Hij kan nog weleens denken ik jaag er op de kast
Of hij maakt een drama om iets waar ik mij helemaal niet druk om zal maken
Ik maak mij alleen zorgen als ik weet dat hij een van de kinderen bij zich heeft en hij een apart bericht stuurt maar meestal is het dan
O vergeten verhaal af te maken 🙄

Suïcidaal zal niet in mij opkomen maar dat heeft ook al een enorm geschiedenis inmiddels

Aan een affaire denk ik niet zo snel
Hij denkt dat die een versierder is maar dat is die niet
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"

herkenbaar
of (zojuist) dochter die appt: Kunnen we het vanavond even ergens over hebben?
Ik zou ook aan een affaire denken. Maar mijn man noemt me dan ook zelden lieverd.
Ik denk dan ook meteen aan zelfmoord en absoluut niet aan een affaire.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Roodkapjeendewolf schreef:
14-10-2019 11:17

Sorry TO, maar dit is ook mijn gedachtengang. Het klinkt allemaal niet zo plausibel.
Wordt TO nu werkelijk aangepraat dat haar man een affaire heeft?
je kan het nooit 100% zeker weten natuurlijk, maar ik denk echt niet dat mijn man een affaire heeft. Die heeft het veel te druk met mij joh ;-)
lilalinda schreef:
14-10-2019 13:06
herkenbaar
Oh men, die is vast zwanger of gay denk ik dan.... Of ze wil iets van je ;).
Ik zou denken dat hij zich de afgrond in rijdt en het niet meer ziet zitten.

Hij zegt nooit sorry, maar altijd hebben “we” er spijt van.
mindervanmij schreef:
14-10-2019 10:58
Toen ik het berichtje las (een half uur nadat hij het had gestuurd) heb ik hem 3 keer gebeld, een appje gestuurd en een chatbericht. ik vond het zelf wel meevallen dus. Hij vond dat opzich niet overdreven, maar wel het feit dat ik aan suïcide dacht
Ik vind het ook niet overdreven hoor. Ik had zijn werk gebeld in mijn situatie denk ik. Of zelfs z'n ouders idk.
Maar gelukkig dat er niets aan de hand is TO!
Rosalind schreef:
14-10-2019 14:27
Wordt TO nu werkelijk aangepraat dat haar man een affaire heeft?
Hey, dan moet je maar niets op het viva forum posten. Na 10 berichtjes een affaire, na 20 is ie narcistisch ;-D
lilalinda schreef:
14-10-2019 13:06
herkenbaar
Die is zwanger :proud:
Ik zou honderdduizend scenario's bedenken, geen één ervan positief. Ik vind het een beetje vreemd.
FlowerSpirit schreef:
14-10-2019 11:09
Een misverstand? Je stuurt niet per ongeluk zo'n berichtje. Ik zou wel willen weten wat het betekende en voor wie het bedoeld was. En misverstand of per ongeluk kon hij mooi vergeten. Dit tik je bewust en met een reden in je telefoon.
Dat weet TO inmiddels al een poosje.
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven