Mode & Beauty alle pijlers

Zijden kussensloop

20-10-2019 16:42 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Iemand ervaring met een 100% zijden kussensloop? Is dit echt beter voor je huid en/of haar?
Nee. Omdat het natuurlijk materiaal is, neemt het vocht beter op en ademt het beter dan kunstvezel, maar katoen doet dat ook. Zijde voegt niks toe.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Wel minder klitten in je haar, mijn ervaring :)
Het werkt super! Tip die ik al jong van mijn oma kreeg. Mijn haar is zoveel minder pluizig hierdoor. En van andere hoor ik dat ze wakker worden met minder kreukels in hun gezicht, maar dat is iets waar ik sowieso nooit last van heb.
Die van mij ligt in de kast: de zijde is zo glad dat ik met mijn hoofd van het kussen af glij. Geen succes dus.
Ja, absoluut minder vouwen in m’n gezicht als ik wakker word. Ook blijft mijn haar gladder. Ik gebruik hem dus altijd :P
Autism is not a processing error. It’s a different operating system
Witchy schreef:
20-10-2019 17:16
Ja, absoluut minder vouwen in m’n gezicht als ik wakker word. Ook blijft mijn haar gladder. Ik gebruik hem dus altijd :P
Het haar breekt ook minder gauw af he? Ik was hem vergeten mee te nemen op vakantie en ik merkte het na nacht 1 al. Van die pluizige haartjes aan de zijkanten. Je hoeft trouwens geen dure sloop te halen TO. Ik heb een hele dure en ik heb ook gewoon van die satijne slaapjurkjes van de Kruidvat gekocht en die maak ik dan vast om mijn kussen. Merk geen verschil. Als het maar goed glad is.
Voor je haar is het veel beter inderdaad!
De 100% zijden kussenslopen zijn erg prijzig. Ik zie online ook goedkopere staan van het materiaal satijn. Weet iemand of hier verschil in zit?
Jull22 schreef:
20-10-2019 18:55
De 100% zijden kussenslopen zijn erg prijzig. Ik zie online ook goedkopere staan van het materiaal satijn. Weet iemand of hier verschil in zit?
Zijde is een materiaal (net als bijvoorbeeld katoen of wol)
Satijn is een weeftechniek en kan van verschillende materialen gemaakt worden, bv. zijde, polyester, katoen
Ik heb het een tijd geprobeerd, maar opgegeven, omdat ik zijde in mijn gezicht niet prettig vind aanvoelen.
Ik vind het vooral heerlijk liggen.
lady_lovelylocks schreef:
20-10-2019 19:00
Zijde is een materiaal (net als bijvoorbeeld katoen of wol)
Satijn is een weeftechniek en kan van verschillende materialen gemaakt worden, bv. zijde, polyester, katoen
Aah oke! Bedankt voor de toelichting. Ik vraag mij af of satijn dan ook beter voor het haar is, of dat ik toch beter voor de zijden stof kan gaan.
Beter voor je haar wel omdat het glad is zodat je haar niet schuurt bij het omdraaien/woelen tijdens de slaap. Zo splijt je haar minder snel.
.
Jull22 schreef:
20-10-2019 21:20
Aah oke! Bedankt voor de toelichting. Ik vraag mij af of satijn dan ook beter voor het haar is, of dat ik toch beter voor de zijden stof kan gaan.
Ja polyester satijn is ook goed voor je haar. Ik vind het persoonlijk niet fijn slapen, omdat het zo glad en plakkerig is aan mijn gezicht. Je zou ook een satijnen (of zijden) sjaaltje om je haar kunnen knopen
Niet perse, en zeker niet wanneer er een vreselijk synthetisch kussen in zit.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven