Mode & Beauty
alle pijlers
Kapper heeft haar verpest..
maandag 21 oktober 2019 19:22
Hi Viva,
Ik heb altijd al lastig haar gehad. Kappers geven bijna altijd aan dat ik moeilijk te knippen ben, omdat ik heel veel haar heb (dus niet per se dik, maar veel in aantal)
Ik ben onlangs verhuisd en woon hier nog niet zo lang dus dit was de eerste keer dat ik naar een nieuwe kapper ging. En wat heb ik spijt..
Super vriendelijke kapsalon, zag er netjes uit en de kapster dacht echt met me mee. Ik gaf duidelijk aan dat ik het niet bot geknipt wil en liet ook een foto zien van hoe het er de vorige keer uit zag (na een goede knipbeurt) en dat ik dat graag weer wil. Laagjes, de puntjes wat ‘piekerig’/speels en dus niet bot of recht afgeknipt, en van de achterkant wat ronder. Zo ben ik eerder ook geknipt en was ik zeer tevreden over, maar bij een andere kapper is het wel eens gigantisch mis
gegaan. Zo ook vandaag weer.
Kapster knipte me en het eindresultaat zag er half nat nog wel redelijk okay uit, maar eenmaal thuis schrok ik me kapot. Van achteren is het zó bot dat het vierkant is, er mist een hak uit en als ik het over m’n schouders naar voren doe is de linkerkant een hele cm langer dan de rechterkant. Ik had dit in de kapsalon nog niet gezien.
Ik heb gebeld en uitgelegd dat ik heel tevreden was over de service/vriendelijke kapster, maar echt niet blij ben met het eindresultaat. Morgen mag ik opnieuw langskomen.
Is het gek om te verwachten dat ik niet nog een keer betaal? Of is het normaal dat als je teruggaat, je nog wel een keer betaalt?
Ben erg bang dat de kapster het alleen maar erger maakt, al kom ik deze keer gelukkig bij haar collega en niet bij haar. Maar om nog een keer 30 euro neer te leggen bij een andere kapper vind ik nog al wat..
Ik heb altijd al lastig haar gehad. Kappers geven bijna altijd aan dat ik moeilijk te knippen ben, omdat ik heel veel haar heb (dus niet per se dik, maar veel in aantal)
Ik ben onlangs verhuisd en woon hier nog niet zo lang dus dit was de eerste keer dat ik naar een nieuwe kapper ging. En wat heb ik spijt..
Super vriendelijke kapsalon, zag er netjes uit en de kapster dacht echt met me mee. Ik gaf duidelijk aan dat ik het niet bot geknipt wil en liet ook een foto zien van hoe het er de vorige keer uit zag (na een goede knipbeurt) en dat ik dat graag weer wil. Laagjes, de puntjes wat ‘piekerig’/speels en dus niet bot of recht afgeknipt, en van de achterkant wat ronder. Zo ben ik eerder ook geknipt en was ik zeer tevreden over, maar bij een andere kapper is het wel eens gigantisch mis
gegaan. Zo ook vandaag weer.
Kapster knipte me en het eindresultaat zag er half nat nog wel redelijk okay uit, maar eenmaal thuis schrok ik me kapot. Van achteren is het zó bot dat het vierkant is, er mist een hak uit en als ik het over m’n schouders naar voren doe is de linkerkant een hele cm langer dan de rechterkant. Ik had dit in de kapsalon nog niet gezien.
Ik heb gebeld en uitgelegd dat ik heel tevreden was over de service/vriendelijke kapster, maar echt niet blij ben met het eindresultaat. Morgen mag ik opnieuw langskomen.
Is het gek om te verwachten dat ik niet nog een keer betaal? Of is het normaal dat als je teruggaat, je nog wel een keer betaalt?
Ben erg bang dat de kapster het alleen maar erger maakt, al kom ik deze keer gelukkig bij haar collega en niet bij haar. Maar om nog een keer 30 euro neer te leggen bij een andere kapper vind ik nog al wat..
maandag 21 oktober 2019 19:24
maandag 21 oktober 2019 19:25
Ik ben daar 1 keer keurig geknipt maar de keer daarna zat er dus daar ook een hak in en veel te bot. Dus durf het daar ook niet meer aan.
maandag 21 oktober 2019 19:27
Kan je dan niet aangeven dat je door dezelfde waarbij het wel geslaagd was geknipt wil worden? Hier kan je altijd je voorkeur voor een kapster aangeven.chaoticinternetnerd schreef: ↑21-10-2019 19:25Ik ben daar 1 keer keurig geknipt maar de keer daarna zat er dus daar ook een hak in en veel te bot. Dus durf het daar ook niet meer aan.
maandag 21 oktober 2019 19:29
Klopt, het was dezelfde vrouw, had juist aangegeven dat ik weer door haar geknipt wilde worden. Ik was toen wat jonger en veeeel te bang om er iets van te zeggen. Ben gewoon nooit meer terug gegaan toen. Achteraf had ik er natuurlijk gewoon wat van moeten zeggen.Maartje2016 schreef: ↑21-10-2019 19:27Kan je dan niet aangeven dat je door dezelfde waarbij het wel geslaagd was geknipt wil worden? Hier kan je altijd je voorkeur voor een kapster aangeven.
maandag 21 oktober 2019 19:37
Ik ben een paar keer terug gegaan bij verschillende kappers om een probleem op te lossen en daar heb ik nooit voor hoeven te betalen. 2x had de kleur niet goed gepakt en 2x was m'n haar wat scheef geknipt en waren plukjes wat langer dan de rest, heb slag dus ik zag dat niet meteen.
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 21-10-2019 19:38
16.80% gewijzigd
maandag 21 oktober 2019 19:37
maandag 21 oktober 2019 19:50
maandag 21 oktober 2019 19:50
Morgen word ik dan bij een collega gezet zei ze want ze was er zelf niet. Heb op het moment (ben student) gewoon echt geen geld om ergens anders heen te gaan maar heb morgenavond een diner en een feest, zou het echt jammer vinden om met zo’n kapsel aan te komen. Al m’n vriendinnen zeggen ook “Jezus, even eerlijk, het ziet er belachelijk uit”
maandag 21 oktober 2019 19:51
Dan is het recht afgeknipt. Dus de onderkant is zegmaar “vierkant” alsof de schaar er in een rechte lijn van links naar rechts langs is gegaan. Je haar houdt “ineens” op aan de onderkant.
maandag 21 oktober 2019 19:52
Oh dat klinkt fijn en doet me wel goed om te horen! Ben nu nog erg bang dat zelfs die collega het alsnog verpest.Naniene schreef: ↑21-10-2019 19:50Ik heb dat ook weleens gehad. Heb ook niet zulk dik haar maar wel veel en fijn en lastig te knippen. Ben gewoon teruggegaan en is netjes geknipt (door een andere kapster). Ik hoefde niks te betalen. Die 'andere kapster' knipt nu altijd mijn haar, want die doet het wel mooi . Succes!
maandag 21 oktober 2019 19:58
Ik ben weleens in de supermarkt op mijn schouder getikt door de eigenaar van de kapsalon. ‘Jij bent toch gister bij ons geknipt? Heb je tijd om even mee te komen? Het zit niet zoals het zou moeten’, en in de salon de kapster erbij en herstel door hemzelf. Kostte niets ...
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
maandag 21 oktober 2019 20:14
Van achteren is het zó bot dat het vierkant is, er mist een hak uit en als ik het over m’n schouders naar voren doe is de linkerkant een hele cm langer dan de rechterkant. Ik had dit in de kapsalon nog niet gezien.
Dat is wel heel bijzonder.
Bespreek van te voren hoe/wat, dat je niet achteraf alsnog moet betalen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
maandag 21 oktober 2019 20:33
Kappersleerlingen moeten toch supervisie krijgen met kapsels die ze nog niet kennen! En als je als chef daarvoor geen tijd hebt dan laat je ze door een ervaren kracht doen.
Je komt daar als klant niet voor een kluns die nog niet knippen kan om dan de volledige prijs te betalen. Als je niet zo nauw kijkt dan laat je je knippen als knipmodel in een kappersschool; dat is gratis.
Overigens gefeliciteerd met je dichte haarinplant. Dat is makkelijker te verhelpen dan een te schaarse haardos.
Je komt daar als klant niet voor een kluns die nog niet knippen kan om dan de volledige prijs te betalen. Als je niet zo nauw kijkt dan laat je je knippen als knipmodel in een kappersschool; dat is gratis.
Overigens gefeliciteerd met je dichte haarinplant. Dat is makkelijker te verhelpen dan een te schaarse haardos.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
maandag 21 oktober 2019 20:57
Ik ben eigenlijk meer benieuwd naar die hak...
maandag 21 oktober 2019 21:07
maandag 21 oktober 2019 21:28
Het was geen leerling. Dat is nog eens het ergste. Toen ik in de stoel zat was het nog half nat en zag het er redelijk okay uit. Tien minuten later thuis, toen ik het even had gefohnd en geborsteld kon ik echt wel janken.retrostar schreef: ↑21-10-2019 20:33Kappersleerlingen moeten toch supervisie krijgen met kapsels die ze nog niet kennen! En als je als chef daarvoor geen tijd hebt dan laat je ze door een ervaren kracht doen.
Je komt daar als klant niet voor een kluns die nog niet knippen kan om dan de volledige prijs te betalen. Als je niet zo nauw kijkt dan laat je je knippen als knipmodel in een kappersschool; dat is gratis.
Overigens gefeliciteerd met je dichte haarinplant. Dat is makkelijker te verhelpen dan een te schaarse haardos.
Ja het is lastig knippen maar ben wel erg blij met m’n haardichtheid idd
maandag 21 oktober 2019 21:29
Ik had gevraagd of ze van voren wat laagjes aan wilde brengen want die waren er wat uitgegroeid. Als ik nu mijn haar los langs mijn gezicht laat hangen heb ik een mooie korte pluk (dus wel een laagje) en dat gaat uit het niets over in het langste gedeelte van m’n haar. Ze heeft het ook niet gesneden (dat ben ik gewend van andere kappers) maar gewoon geknipt.
maandag 21 oktober 2019 22:50
Ik ben 1 keer terug gegaan naar een salon omdat ik niet tevreden was. Hoefde er niks voor te betalen en het was wel iets beter maar was toch niet echt blij, had echt het gevoel dat rechts heel ongelijk was maar dat was volgens die kapster niet.
Nagevraagd aan collega nee zat goed.
Keer erop naar een andere salon en die zei direct: jeetje waar laat jij je haar normaal doen het zit helemaal ongelijk!
Toen zei ze dat ze het eenmalig korter moest knippen dan gewenst om het letterlijk recht te zetten. Dat heeft ze gedaan en sindsdien ga ik daar heen. Mijn haar zit altijd goed als ik daar ben geweest, redelijke/eerlijke prijzen, een eenmanszaak, vriendelijk en heel eerlijk.
Van de week laten knippen/high lights, low lights laten zetten en epileren met een touwtje en was 88 kwijt en ik ben weer super blij met mijn look!
Het is soms even zoeken een goede kapper/kapster te vinden inderdaad. Ik zou ervan uit gaan dat het morgen gratis hersteld wordt. Ben je dan nog niet tevreden op zoek naar een andere salon.
Nagevraagd aan collega nee zat goed.
Keer erop naar een andere salon en die zei direct: jeetje waar laat jij je haar normaal doen het zit helemaal ongelijk!
Toen zei ze dat ze het eenmalig korter moest knippen dan gewenst om het letterlijk recht te zetten. Dat heeft ze gedaan en sindsdien ga ik daar heen. Mijn haar zit altijd goed als ik daar ben geweest, redelijke/eerlijke prijzen, een eenmanszaak, vriendelijk en heel eerlijk.
Van de week laten knippen/high lights, low lights laten zetten en epileren met een touwtje en was 88 kwijt en ik ben weer super blij met mijn look!
Het is soms even zoeken een goede kapper/kapster te vinden inderdaad. Ik zou ervan uit gaan dat het morgen gratis hersteld wordt. Ben je dan nog niet tevreden op zoek naar een andere salon.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben