Mode & Beauty alle pijlers

Kapper heeft haar verpest..

21-10-2019 19:22 49 berichten
Hi Viva,

Ik heb altijd al lastig haar gehad. Kappers geven bijna altijd aan dat ik moeilijk te knippen ben, omdat ik heel veel haar heb (dus niet per se dik, maar veel in aantal)

Ik ben onlangs verhuisd en woon hier nog niet zo lang dus dit was de eerste keer dat ik naar een nieuwe kapper ging. En wat heb ik spijt..

Super vriendelijke kapsalon, zag er netjes uit en de kapster dacht echt met me mee. Ik gaf duidelijk aan dat ik het niet bot geknipt wil en liet ook een foto zien van hoe het er de vorige keer uit zag (na een goede knipbeurt) en dat ik dat graag weer wil. Laagjes, de puntjes wat ‘piekerig’/speels en dus niet bot of recht afgeknipt, en van de achterkant wat ronder. Zo ben ik eerder ook geknipt en was ik zeer tevreden over, maar bij een andere kapper is het wel eens gigantisch mis
gegaan. Zo ook vandaag weer.

Kapster knipte me en het eindresultaat zag er half nat nog wel redelijk okay uit, maar eenmaal thuis schrok ik me kapot. Van achteren is het zó bot dat het vierkant is, er mist een hak uit en als ik het over m’n schouders naar voren doe is de linkerkant een hele cm langer dan de rechterkant. Ik had dit in de kapsalon nog niet gezien.

Ik heb gebeld en uitgelegd dat ik heel tevreden was over de service/vriendelijke kapster, maar echt niet blij ben met het eindresultaat. Morgen mag ik opnieuw langskomen.

Is het gek om te verwachten dat ik niet nog een keer betaal? Of is het normaal dat als je teruggaat, je nog wel een keer betaalt?

Ben erg bang dat de kapster het alleen maar erger maakt, al kom ik deze keer gelukkig bij haar collega en niet bij haar. Maar om nog een keer 30 euro neer te leggen bij een andere kapper vind ik nog al wat..
Ik heb twee keer terug moeten gaan naar de kapper en heb beide keren niets hoeven betalen. Eén keer geld terug gekregen, maar de schade was toen ook groter dan verkeerd geknipt, nl. brandwond waarvoor ik van kapster naar huisarts moest en mijn haar viel op en een flink stuk rond die plek volledig uit.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 22-10-2019 09:45
25.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ik ben ook vaker teruggegaan. 1 keer voor mijzelf voor de highlights die veel te breed waren ingezet en een keer met de scheve pony van mijn dochter. bij verschillende kappers. nooit voor hoeven betalen.
Balen van je haar, sterkte!
Don't cry, buy a bag and move on.
chaoticinternetnerd schreef:
21-10-2019 21:29
Ik had gevraagd of ze van voren wat laagjes aan wilde brengen want die waren er wat uitgegroeid. Als ik nu mijn haar los langs mijn gezicht laat hangen heb ik een mooie korte pluk (dus wel een laagje) en dat gaat uit het niets over in het langste gedeelte van m’n haar. Ze heeft het ook niet gesneden (dat ben ik gewend van andere kappers) maar gewoon geknipt.
Voor het kapsel dat jij wilde is wat snijden idd beter. Indien zij die techniek niet beheerst dat zou je beter naar een andere kapper kunnen gaan en je geld als verloren beschouwen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Als je nou straks teruggaat, let er dan op dat je haar droog is voordat je daar weer vertrekt! Grote kans dat ze het gewoon droog knippen, maar als ze het nat maken dan moeten ze het ook even föhnen zodat ze kan zien of het droog ook echt goed zit.
21-10-2019 21:28
Het was geen leerling. Dat is nog eens het ergste. Toen ik in de stoel zat was het nog half nat en zag het er redelijk okay uit. Tien minuten later thuis, toen ik het even had gefohnd en geborsteld kon ik echt wel janken.

Ja het is lastig knippen maar ben wel erg blij met m’n haardichtheid idd :biggrin:
Je bent met nat haar naar huis gegaan? Je ziet pas of een coupe geslaagd is wanneer het haar droog is. Na het drogen gaat een kapper de snit vaak nog wat afwerken. Vooral omdat je zelf aangeeft dat je moeilijk te knippen haar hebt is dat bij jou erg belangrijk. Hier heeft de kapster daar de kans niet toe gekregen.
Waarom laat je je haar niet drogen bij de kapper? Mijn kapper checkt het kapsel altijd bij droog haar en werkt dan nog wat bij.

Doe je e.a. om kosten te besparen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Als het goed is heb je een bon gekregen na afrekenen. Ik heb een soort gelijk iets meegemaakt toen ik nog kort haar had, het leek net alsof de ratten eraan hadden gevreten, het was echt te erg en niet alleen zag ik dat nee mijn vrienden ook. Ik ben de volgende dag terug gegaan niet bellen maar echt langs gegaan ik kreeg echt excuses en de baas zelf heeft mij overnieuw geknipt ik was wel nog korter dan ik wilde maar het zat super gaaf! Ik ben wel zeker een uur in de watten gelegd. Nu was mijn haar echt heel erg verknipt. Ik heb er niets voor hoeven bij betalen en volgens mij is het zo als het niet goed geknipt is dat je terug kunt gaan en dat hun het moeten oplossen. Wel zo fair toch? Dus niet bellen maar langsgaan en uitleggen. Succes.
''Geen woorden maar daden''
Attraverso schreef:
22-10-2019 08:32
Je bent met nat haar naar huis gegaan? Je ziet pas of een coupe geslaagd is wanneer het haar droog is. Na het drogen gaat een kapper de snit vaak nog wat afwerken. Vooral omdat je zelf aangeeft dat je moeilijk te knippen haar hebt is dat bij jou erg belangrijk. Hier heeft de kapster daar de kans niet toe gekregen.
Dit. Ik heb krullen en mijn haren worden juist alleen maar droog geknipt.
Je moet het, zoals al gezegd, altijd laten föhnen.
Maar goed, ik ben ook nog steeds op zoek maar n nieuwe kapper. Had er één gevonden, maar die is weg. Laatste keer dus weer door een ander geknipt en niet tevreden. Niet echt verknipt, maar duidelijk iemand die mijn haar niet snapt.

Als je teruggaat hoef je echt niet te betalen hoor, dus gewoon gaan.
Cum non tum age
Ze vroeg “Zal ik het nog drogen?” En ik zei nog “Ja graag!”

Ze föhnde het wel droger, maar dat het nog wel half nat is zegmaar. Niet meer zo nat dat de kleur helemaal donker is maar nog wel zo nattig dat het volume enzo heel anders is. Het zag er prima uit dus ik heb er niet bij nagedacht om te vragen “Zou je het nog droger willen föhnen?”

Dit ga ik straks echter zeker doen!
21-10-2019 19:22

Is het gek om te verwachten dat ik niet nog een keer betaal? Of is het normaal dat als je teruggaat, je nog wel een keer betaalt?
Wat vervelend zeg.

VWB je vraag: ik mag aannemen dat dit nog onder service valt en ze je niet opnieuw 30 Euro in rekening brengt. Je hebt bovendien meteen geklaagd en zij heeft aangegeven dat je terug mag komen en daaronder verstaat een redelijk denkend mens: service naar mijn idee zonder extra kosten.

Succes morgen!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Met 30 eur heb je waarschijnlijk een snit zonder stylen gevraagd. Ze laten je dan niet met een kletsnat hoofd naar huis gaan.
Attraverso schreef:
22-10-2019 11:12
Met 30 eur heb je waarschijnlijk een snit zonder stylen gevraagd. Ze laten je dan niet met een kletsnat hoofd naar huis gaan.
Ik heb gewoon gevraagd of ze me wilde bijknippen. Ze ging het toen wassen want ze gaf aan dat ze dat altijd doen en dat het bij de prijs in zit (wat ook klopte). Ze vroeg vervolgens wat mn wensen waren qua knippen en die heb ik aangegeven zoals in de OP.
Update:

Ik ben net opnieuw heen geweest en kreeg een andere kapster. En het is echt super geworden! Wel een heel stuk vanaf maar ben er eigenlijk heel blij mee, het staat een stuk vlotter. Ze heeft de laagjes correct aangebracht, ook wat gesneden ipv geknipt en de puntjes zijn verre van bot. Het valt vlot en met volume.
Heb excuses gekregen en niks hoeven betalen. Heb ook de naam gevraagd van het meisje wat me nu heeft geknipt, volgende keer ga ik zeker weer bij haar.

Al met al uiteindelijk toch een hele goede ervaring. En dat het zoveel korter is, is uiteindelijk een leuke bijkomstigheid want het staat super leuk!
21-10-2019 21:29
Ik had gevraagd of ze van voren wat laagjes aan wilde brengen want die waren er wat uitgegroeid. Als ik nu mijn haar los langs mijn gezicht laat hangen heb ik een mooie korte pluk (dus wel een laagje) en dat gaat uit het niets over in het langste gedeelte van m’n haar. Ze heeft het ook niet gesneden (dat ben ik gewend van andere kappers) maar gewoon geknipt.
Daar zit ik ook mee. Ben vorige week naar de kapper geweest en ik heb nu twee korte plukken voor en daarna loopt het niet geleidelijk over naar lang. Ook de kleur is niet zoals de bedoeling was. Ik denk dat ze me gewoon echt niet goed begrepen heeft. Maar ja, die plukken worden vanzelf langer en de kleur staat me wel, dus ik laat het maar zo. Maar ik ga de volgende keer wel ergens anders heen.

In jouw geval zou ik zeker teruggaan, het is gewoon verknipt ook aan de achterkant en dus moeten ze het ook gratis herstellen.
22-10-2019 13:36
Update:

Ik ben net opnieuw heen geweest en kreeg een andere kapster. En het is echt super geworden! Wel een heel stuk vanaf maar ben er eigenlijk heel blij mee, het staat een stuk vlotter. Ze heeft de laagjes correct aangebracht, ook wat gesneden ipv geknipt en de puntjes zijn verre van bot. Het valt vlot en met volume.
Heb excuses gekregen en niks hoeven betalen. Heb ook de naam gevraagd van het meisje wat me nu heeft geknipt, volgende keer ga ik zeker weer bij haar.

Al met al uiteindelijk toch een hele goede ervaring. En dat het zoveel korter is, is uiteindelijk een leuke bijkomstigheid want het staat super leuk!
Oh, ik lees dit pas nadat ik mijn reactie had getypt. Wat fijn dat het nu zo mooi geworden is en inderdaad die naam goed onthouden! Het kan echt flink verschillen per persoon.
22-10-2019 11:18
Ik heb gewoon gevraagd of ze me wilde bijknippen. Ze ging het toen wassen want ze gaf aan dat ze dat altijd doen en dat het bij de prijs in zit (wat ook klopte). Ze vroeg vervolgens wat mn wensen waren qua knippen en die heb ik aangegeven zoals in de OP.
Dat is geen puntjes bijknippen dat is een instructie voor een heel nieuw kapsel. Je wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Gelukkig is het opgelost. Ik voortaan je haar wel laten drogen (evt zonder stylen) want dan weet je tenminste wat het resultaat is en kan men je droog na lopen.
Leuk!
viva-amber schreef:
22-10-2019 13:44
Dat is geen puntjes bijknippen dat is een instructie voor een heel nieuw kapsel. Je wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Gelukkig is het opgelost. Ik voortaan je haar wel laten drogen (evt zonder stylen) want dan weet je tenminste wat het resultaat is en kan men je droog na lopen.
Zo heb ik m’n haar altijd dus dat “ik voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten” is onzin. Zij vraagt hoe ik altijd geknipt word en ik leg uit hoe. “Heb je er laagjes in?” “Ja, die zijn er wel wat uit gegroeid maar die wil ik er wel in hebben”
Wat fijn dat het zo is opgelost! En dat je direct een kapster hebt die wel weet hoe ze je haar/dt kapsel moet knippen.
Tijdschriftenverslindster schreef:
22-10-2019 20:39
Wat fijn dat het zo is opgelost! En dat je direct een kapster hebt die wel weet hoe ze je haar/dt kapsel moet knippen.
Zeker fijn! Ik heb wel gevraagd of ze aan haar collega (die mij dus als eerst had geknipt) wilde doorgeven dat er no hard feelings zijn, zeg maar.
Het viel half nat echt prima en zij en ik wisten beiden niet dat het zo raar zou drogen. Het was verder een hele lieve meid, ontzettend klantvriendelijk en meedenkend dus wilde nog wel dat dat even bij haar terecht zou komen. Zodat ze niet zou denken dat ik terug ging en haar daar heb lopen afzeiken o.i.d.
Hier ook twee keer gratis hersteld - een keer kleur die veel te donker was uitgevallen, toen gratis highlights gekregen, een keer scheef geknipt.

Laatst ook weer de ene kant langer dan de andere (heb ook veel haar dus het zal wel een ding zijn), maar had geen zin om terug te gaan dus zelf het ergste er uitgeknipt. Volgende keer een andere kapper.
Hello, can you hear me?
Wat fijn dat het op deze manier is opgelost. Ik geef je groot gelijk.
Fijn TO dat het is opgelost dat dacht ik ook wel hoor. En dat het nu wat korter is pakt nog super uit ook! Bij mij was het toen ook een stuk korter maar zo gaaf! En goed dat je de naam van het meisje hebt gevraagd kun je de volgende keer bij haar worden geknipt naar jou zin.
''Geen woorden maar daden''

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven