Oude douche cabine schoon krijgen
maandag 21 oktober 2019 om 22:00
Ik ben recent verhuisd naar een andere sociale huurwoning. In de badkamer zit een oude douche cabine met een bruine aanslag op het chroom op de grond. Ik denk dat het roest is, maar omdat ik in een rolstoel zit, kan ik niet er goed bij om te zien wat het is. Ik heb een huishoudelijke hulp via de WMO, maar ook zij maakt die metalen randen niet schoon.
Hoe en waarmee kun je het beste de douche cabine reinigen? Want het blijft vies. De hulp zegt dat als ik het niet goed vind hoe zij schoonmaakt ik een andere hulp moet vragen.
Hoe en waarmee kun je het beste de douche cabine reinigen? Want het blijft vies. De hulp zegt dat als ik het niet goed vind hoe zij schoonmaakt ik een andere hulp moet vragen.
maandag 21 oktober 2019 om 22:06
En mochten de bovenstaande tips niet helpen eventueel met chloor proberen. Maar niet chloor tegelijk of in combinatie met azijn of antikal!
maandag 21 oktober 2019 om 22:07
Chloor nooit in combinatie met andere schoonmaak producten gebruiken! Er kan dan chloorgas ontstaan en dat is uiterst giftig.Someonenew schreef: ↑21-10-2019 22:06En mochten de bovenstaande tips niet helpen eventueel met chloor proberen. Maar niet tegelijk of in combinatie met azijn of antikal!
maandag 21 oktober 2019 om 22:12
De hulp zegt dat als ik het niet goed vind hoe zij schoonmaakt ik een andere hulp moet vragen
Lieve TO, om eerlijk te zijn heb ik me ook wel eens afgevraagd waarom je deze hulp hebt, want door je afgelopen topics heb ik het gevoel dat je haar als schoonmaakster niet vertrouwd. (Misschien wel als persoon hoor, maar dus niet in de functie van schoonmaakster)
Bij vorige topics vroeg je ons onder andere advies over schoonmaakmiddelen en hoe je een wc of badkamer schoonmaakt, en elke keer als ik zo'n topic lees vraag ik me bijvoorbeeld af waarom je niet aan je hulp vraagt wat ze fijn vind om mee werken. Of waarom je ons vraagt hoe je een wc schoonmaakt, terwijl je dat ook aan haar kan vragen, dan kan ze het misschien zelfs voordoen.
Als schoonmaakster zou ze toch wel weten hoe ze een wc of badkamer schoon moet krijgen?
Ik bedoel het niet lullig en aanvallend, maar misschien is het wel iets om over te denken.
Edit: waarschijnlijk vind je het moeilijk om dingen die eerst wel gingen uit handen te geven, maar misschien zijn deze hulp en jij simpelweg geen match.
Lieve TO, om eerlijk te zijn heb ik me ook wel eens afgevraagd waarom je deze hulp hebt, want door je afgelopen topics heb ik het gevoel dat je haar als schoonmaakster niet vertrouwd. (Misschien wel als persoon hoor, maar dus niet in de functie van schoonmaakster)
Bij vorige topics vroeg je ons onder andere advies over schoonmaakmiddelen en hoe je een wc of badkamer schoonmaakt, en elke keer als ik zo'n topic lees vraag ik me bijvoorbeeld af waarom je niet aan je hulp vraagt wat ze fijn vind om mee werken. Of waarom je ons vraagt hoe je een wc schoonmaakt, terwijl je dat ook aan haar kan vragen, dan kan ze het misschien zelfs voordoen.
Als schoonmaakster zou ze toch wel weten hoe ze een wc of badkamer schoon moet krijgen?
Ik bedoel het niet lullig en aanvallend, maar misschien is het wel iets om over te denken.
Edit: waarschijnlijk vind je het moeilijk om dingen die eerst wel gingen uit handen te geven, maar misschien zijn deze hulp en jij simpelweg geen match.
maartje2016 wijzigde dit bericht op 21-10-2019 22:21
12.94% gewijzigd
maandag 21 oktober 2019 om 22:15
Je hebt kans dat het geen roest is maar dat de rand verchroomd is en dat door een te agressief schoonmaakmiddel te gebruiken er stukjes chroom zijn afgegaan.
Door nu weet met agressieve schoonmaakmiddelen aan de gang te gaan maak je het dan alleen maar erger.
En logisch dat de hulp gaat klagen want dat valt dan ook gewoon niet schoon te boenen.
Door nu weet met agressieve schoonmaakmiddelen aan de gang te gaan maak je het dan alleen maar erger.
En logisch dat de hulp gaat klagen want dat valt dan ook gewoon niet schoon te boenen.
sugarmiss wijzigde dit bericht op 21-10-2019 22:16
1.14% gewijzigd
maandag 21 oktober 2019 om 22:16
maandag 21 oktober 2019 om 22:19
Klopt, ik weet dat. Mijn ervaring is dat antikal beter werkt dan huishoudazijn bij hardnekkige kalkaanslag.wolkewitje schreef: ↑21-10-2019 22:16Zuren lossen kalk op, azijn werkt ook tegen kalk. Antikal is ook zuur (ik geloof zelfs net zo zuur als schoonmaakazijn.
maandag 21 oktober 2019 om 22:23
Ze zegt dat ik de toiletpot niet moet schoonmaken, want het is een nieuwe toiletpot. Maar ik vind het zo ranzig om helemaal niet schoon te maken.Maartje2016 schreef: ↑21-10-2019 22:12De hulp zegt dat als ik het niet goed vind hoe zij schoonmaakt ik een andere hulp moet vragen
maandag 21 oktober 2019 om 22:24
Ik weet het niet. Ik woon hier nog maar kort.
maandag 21 oktober 2019 om 22:27
Helemaal niet of met bepaalde (agressieve) middelen niet?Nagellakmetglitter schreef: ↑21-10-2019 22:23Ze zegt dat ik de toiletpot niet moet schoonmaken, want het is een nieuwe toiletpot. Maar ik vind het zo ranzig om helemaal niet schoon te maken.
Want als het antwoord helemaal niet is, dan zou ik het een beroerde hulp vinden en op zoek gaan naar een ander. Anders is er misschien nog wat voor te zeggen, maar dan nog moet er ooit een borstel door, want hij is vanzelf niet meer nieuw...
Kom op, ik ben de meest beroerde huisvrouw ooit, maar de wc schoonmaken is juist 1 van de dingen die ik dan weer wel regelmatig doe
maartje2016 wijzigde dit bericht op 21-10-2019 22:29
10.80% gewijzigd
maandag 21 oktober 2019 om 22:27
De opzichter is komen kijken want behalve die bruine aanslag zitten er ook veel gaten in de muurtegels. Die zijn dan dicht gestopt met wit spul, maar je ziet natuurlijk dat het gaten waren. Er zit ook bruine aanslag op de stang naar de thermostaat die niet weg te poetsen is, ik krijg er de rillingen van.
De opzichter zegt dat die gaten dicht zijn gemaakt en dus geen gaten meer zijn en dat er schoongemaakt moet worden en dat ik moet laten verven over die bruine aanslag-stang.
maandag 21 oktober 2019 om 22:28
Ook nieuwe toiletpotten maak je schoon. Ik woon in een compleet nieuw appartement (1ste bewoonster) en reken maar dat ik de toiletpot schoonmaak. Na een stuk of 15 keer schoonmaken staat de pot nog en is net zo schoon als op dag 1.Nagellakmetglitter schreef: ↑21-10-2019 22:23Ze zegt dat ik de toiletpot niet moet schoonmaken, want het is een nieuwe toiletpot. Maar ik vind het zo ranzig om helemaal niet schoon te maken.
maandag 21 oktober 2019 om 22:29
Nu ik erover nadenk, er kwam iemand hier langs en die zei dat de vloer van de badkamer minstens 15 jaar oud is. Het ziet er ook allemaal oud uit.
maandag 21 oktober 2019 om 22:30
Ik ook. De wc wordt vaker schoongemaakt dan dat ik was of stofzuigMaartje2016 schreef: ↑21-10-2019 22:27Helemaal niet of met bepaalde (agressieve) middelen niet?
Want als het antwoord helemaal niet is, dan zou ik het een beroerde hulp vinden en op zoek gaan naar een ander. Anders is er misschien nog wat voor te zeggen, maar dan nog moet er ooit een borstel door, want hij is vanzelf niet meer nieuw...
Kom op, ik ben de meest beroerde huisvrouw ooit, maar de wc schoonmaken is juist 1 van de dingen die ik dan weer wel regelmatig doe![]()
maandag 21 oktober 2019 om 22:36
Helemaal niet schoonmaken. En je hebt gelijk dat er geen klik is, maar zij komt wel elke week. Bij de vorige organisatie kwamen de hulpen steeds maar niet opdagen. En toen was er dus in geen weken gestofzuigd.Maartje2016 schreef: ↑21-10-2019 22:27Helemaal niet of met bepaalde (agressieve) middelen niet?
Kom op, ik ben de meest beroerde huisvrouw ooit, maar de wc schoonmaken is juist 1 van de dingen die ik dan weer wel regelmatig doe![]()
En je hebt ook gelijk dat ik haar niet echt vertrouw. Ze heeft in het begin de fornuis afdekplaten laten vallen, omdat ze dacht dat het bij het fornuis hoorde. En ze vergeet steeds dingen om te doen die ze moest doen. Daar kom ik dan pas achter nadat ze weg is. Of ik moet met haar strijden om een vlek op hout of zo weg te krijgen, want dan blijft ze eerst volhouden dat het niet weg te krijgen is. Ik moet er dan echt op staan dat ze het in ieder geval probeert.
maandag 21 oktober 2019 om 22:43
Dus...Nagellakmetglitter schreef: ↑21-10-2019 22:36Helemaal niet schoonmaken. En je hebt gelijk dat er geen klik is, maar zij komt wel elke week. Bij de vorige organisatie kwamen de hulpen steeds maar niet opdagen. En toen was er dus in geen weken gestofzuigd.
En je hebt ook gelijk dat ik haar niet echt vertrouw. Ze heeft in het begin de fornuis afdekplaten laten vallen, omdat ze dacht dat het bij het fornuis hoorde. En ze vergeet steeds dingen om te doen die ze moest doen. Daar kom ik dan pas achter nadat ze weg is. Of ik moet met haar strijden om een vlek op hout of zo weg te krijgen, want dan blijft ze eerst volhouden dat het niet weg te krijgen is. Ik moet er dan echt op staan dat ze het in ieder geval probeert.
Je hebt óf hulpen die niet komen opdagen, en nu heb je er eentje die wél komt maar eigenlijk zo min mogelijk wilt doen?
Lijkt me lastig om aan de bel te trekken, maar heeft deze organisatie misschien nog een hulp die ze kunnen sturen? Als ze om een reden vragen kan je altijd zeggen dat er geen klik is, dat zal de hulp ook wel zo voelen. En kan je voor een volgende hulp afspreken met de organisatie dat jullie eerst een proeftijd van een maand hebben om te kijken hoe het klikt en werkt?
dinsdag 22 oktober 2019 om 00:18
Ik ben huishoudelijke hulp en een cliënt heeft mij een keer gevraagd of ik de douchewand schoon wilde maken. Echter, die douchewand zag zo wit van de kalk dat je er niet meer doorheen kon kijken. Was echt al minstens een half jaar niet schoon gemaakt gok ik. En dan nog diep teleurgesteld zijn als ik het niet weg krijg. Ik zeg dan altijd dat ik veel kan maar geen wonderen kan verrichten. Ik kom ook wel eens bruine randen tegen die ik niet weg krijg hoe goed ik ook poets dus ik zorg ervoor dat het niet erger wordt.
En over de wcpot niet schoon willen maken? Is je hulp toevallig allochtoon? Ik hoor het vaker namelijk dat mensen de pot niet schoon willen maken ivm geloof. Tenminste dat zegt men dan... Maar dan moet je dit werk niet doen want de wc schoonmaken is een must.
Ik werk trouwens niet met chloor, mogen we officieel ook niet, tenzij een enkele keer in de wcpot. M'n kleding moet nog langer mee dan vandaag (daarom mogen we er ook niet mee werken).
En over de wcpot niet schoon willen maken? Is je hulp toevallig allochtoon? Ik hoor het vaker namelijk dat mensen de pot niet schoon willen maken ivm geloof. Tenminste dat zegt men dan... Maar dan moet je dit werk niet doen want de wc schoonmaken is een must.
Ik werk trouwens niet met chloor, mogen we officieel ook niet, tenzij een enkele keer in de wcpot. M'n kleding moet nog langer mee dan vandaag (daarom mogen we er ook niet mee werken).