Napraattopic deel 118

04-10-2019 13:13 3080 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
25-10-2019 12:17
Dan is Google vast enorm in de war bij BlijfgewoonBianca :proud:
:rofl:
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
25-10-2019 12:15
Wat betekent hechten aan je privacy voor jou dan? Als iemand wil weten waar ik woon bv, is dat toch wel ergens te vinden. Bankgegevens, medische informatie, mail en persoonlijke gesprekken, dat wil ik natuurlijk ook privé houden, maar de rest maakt mij eigenlijk niet zoveel uit.
Het heeft niet alleen invloed op welke advertenties je te zien krijgt, maar bijvoorbeeld ook over welke sites hoog staan bij je zoekresultaten in Google. Veel apps registreren je locatie en zo weet het bedrijf dus precies wanneer jij waar bent.

Ik hou liever zelf de controle over mijn gegevens, dan dat ik Google ga laten bepalen wie mijn gegevens moet krijgen, die daarbij altijd kiest voor de hoogste bieder. Door te weten welke (online)keuzes je maakt geef je een belangrijk stuk persoonlijke informatie uit handen. Wanneer een bedrijf genoeg van die informatie heeft dan kan die kennis gebruikt worden om keuzes of gedrag te beïnvloeden. Zelfs als we denken dat we niet openstaan voor prikkels van bijvoorbeeld reclames, blijkt dat toch niet de realiteit te zijn.
Vandaar dat er ook zoveel geld hier in omgaat.
Alle reacties Link kopieren
Yep, locatie kan je idd zie via je google account en google maps. Ik heb niet zoveel apps en ik heb ook veel 'machtigingen' uitgezet omdat ik dat niet nodig vind.

Ik denk niet dat ik zo beïnvloedbaar ben door reclames. Ik zie deze eigenlijk zelden? Mss af en toe op Facebook. Geen idee of Adblock dat ook allemaal tegenhoudt?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
25-10-2019 12:17
Dan is Google vast enorm in de war bij BlijfgewoonBianca :proud:
:HA:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
PoesinBoots schreef:
25-10-2019 12:18
:woa: jij bent mijn zwager!
Leuk dat je zwager ook rekening houdt met dit soort dingen en niet zomaar zijn privacy te grabbel gooit. :D
Alle reacties Link kopieren
klavertje-vier2019 schreef:
25-10-2019 13:09
Leuk dat je zwager ook rekening houdt met dit soort dingen en niet zomaar zijn privacy te grabbel gooit. :D
Paranoia.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
klavertje-vier2019 schreef:
25-10-2019 12:29
Het heeft niet alleen invloed op welke advertenties je te zien krijgt, maar bijvoorbeeld ook over welke sites hoog staan bij je zoekresultaten in Google. Veel apps registreren je locatie en zo weet het bedrijf dus precies wanneer jij waar bent.

Ik hou liever zelf de controle over mijn gegevens, dan dat ik Google ga laten bepalen wie mijn gegevens moet krijgen, die daarbij altijd kiest voor de hoogste bieder. Door te weten welke (online)keuzes je maakt geef je een belangrijk stuk persoonlijke informatie uit handen. Wanneer een bedrijf genoeg van die informatie heeft dan kan die kennis gebruikt worden om keuzes of gedrag te beïnvloeden. Zelfs als we denken dat we niet openstaan voor prikkels van bijvoorbeeld reclames, blijkt dat toch niet de realiteit te zijn.
Vandaar dat er ook zoveel geld hier in omgaat.
Je doet net alsof mensen zoals ik dit allemaal niet weten.
Prima dat jij denkt dat je op die manier meer controle hebt over je leven, ik denk daar anders over.
Niet omdat ik niet doorheb wat er gebeurt, maar omdat ik ervoor kies om me daar niet druk over te maken.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
25-10-2019 13:18
Paranoia.
Totaal niet.
Nogal flauw om alleen om het feit dat ik op dit vlak andere prioriteiten stel, mijn gedrag dan maar te bestempelen als paranoia.
Misschien ben jij wel veel te naïef of wellicht onvoldoende geïnformeerd over wat mensen met de huidige technieken met jouw gegevens (kunnen) doen.
Prima dat jij andere keuzes maakt, maar dat geeft je nog niet het recht het gedrag van iemand die andere keuzes maakt op deze manier te veroordelen.
Alle reacties Link kopieren
klavertje-vier2019 schreef:
25-10-2019 13:26
Totaal niet.
Nogal flauw om alleen om het feit dat ik op dit vlak andere prioriteiten stel, mijn gedrag dan maar te bestempelen als paranoia.
Misschien ben jij wel veel te naïef of wellicht onvoldoende geïnformeerd over wat mensen met de huidige technieken met jouw gegevens (kunnen) doen.
Prima dat jij andere keuzes maakt, maar dat geeft je nog niet het recht het gedrag van iemand die andere keuzes maakt op deze manier te veroordelen.
Het gaat mij vooral om de manier van verwoorden, alsof iedereen die het anders doet zijn/haar privacy 'te grabbel' gooit.
Mijn 'veroordelende' reactie was dus vooral op jouw 'veroordelende' post.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
25-10-2019 13:28
Het gaat mij vooral om de manier van verwoorden, alsof iedereen die het anders doet zijn/haar privacy 'te grabbel' gooit.
Mijn 'veroordelende' reactie was dus vooral op jouw 'veroordelende' post.
Dat is anders alleen maar een beschrijving van wat je letterlijk doet op zo'n moment. Dat je daar geen probleem mee hebt, kan ik echt niet mee zitten. Je gaat maar lekker je gang. Ik doe het liever anders en daar is ook niets mis mee.
doornroosje9 schreef:
25-10-2019 12:15
Wat betekent hechten aan je privacy voor jou dan? Als iemand wil weten waar ik woon bv, is dat toch wel ergens te vinden. Bankgegevens, medische informatie, mail en persoonlijke gesprekken, dat wil ik natuurlijk ook privé houden, maar de rest maakt mij eigenlijk niet zoveel uit.
Dit. Mijn adres is in principe niet te vinden. Gewoon werktechnisch niet fijn.
klavertje-vier2019 schreef:
25-10-2019 13:26
Totaal niet.
Nogal flauw om alleen om het feit dat ik op dit vlak andere prioriteiten stel, mijn gedrag dan maar te bestempelen als paranoia.
Misschien ben jij wel veel te naïef of wellicht onvoldoende geïnformeerd over wat mensen met de huidige technieken met jouw gegevens (kunnen) doen.
Prima dat jij andere keuzes maakt, maar dat geeft je nog niet het recht het gedrag van iemand die andere keuzes maakt op deze manier te veroordelen.
En dan ben jij er gelukkig om Solo's dwalende zieltje te redden :love:
Lady*Voldemort schreef:
25-10-2019 14:03
En dan ben jij er gelukkig om Solo's dwalende zieltje te redden :love:
Nee hoor, ze dwaalt maar een eind heen als ze zich daar beter bij voelt :proud:
Maar ik mag me er best over verbazen, niet over Solo, maar in het algemeen over hoe makkelijk mensen hier mee omgaan.
klavertje-vier2019 schreef:
25-10-2019 14:14
Nee hoor, ze dwaalt maar een eind heen als ze zich daar beter bij voelt :proud:
Maar ik mag me er best over verbazen, niet over Solo, maar in het algemeen over hoe makkelijk mensen hier mee omgaan.
Open een topic.
Alle reacties Link kopieren
klavertje-vier2019 schreef:
25-10-2019 13:30
Dat is anders alleen maar een beschrijving van wat je letterlijk doet op zo'n moment. Dat je daar geen probleem mee hebt, kan ik echt niet mee zitten. Je gaat maar lekker je gang. Ik doe het liever anders en daar is ook niets mis mee.
Ah, dus jij vindt jouw manier van verwoorden (te grabbel gooien) niet meer dan een beschrijving van wat ik doe, maar mijn 'paranoia' is ineens veroordelend?
Ik vind jouw manier van verwoorden neerbuigend en denigrerend.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
klavertje-vier2019 schreef:
25-10-2019 14:14
Nee hoor, ze dwaalt maar een eind heen als ze zich daar beter bij voelt :proud:
Maar ik mag me er best over verbazen, niet over Solo, maar in het algemeen over hoe makkelijk mensen hier mee omgaan.
Zoals ik me verbaas over mensen die daadwerkelijk denken dat ze meer controle over hun leven hebben op deze manier.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
En ik verbaast me over de enorme balk.
En ieder mag voor zichzelf ontkennen dat die daar zit.
Want de ánder blablablabla en uiteraard ook de uitzondering want blablablabla.

Maar het kan natuurlijk aan mijn eigen balk liggen dat ik het gebrek aan wil om naar anderen te luisteren en het gebrek aan wil om aan zelfreflectie te doen volledig mis.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Solomio schreef:
25-10-2019 13:28
Het gaat mij vooral om de manier van verwoorden, alsof iedereen die het anders doet zijn/haar privacy 'te grabbel' gooit.
Mijn 'veroordelende' reactie was dus vooral op jouw 'veroordelende' post.
Je gooit het ook te grabbelen toch, wie het eerst komt verdient er geld aan...

Terwijl het voor consumenten veel slimmer zou zijn om dan die informatie zelf aan een bedrijf te verkopen die echt gepersonaliseerde reclame verkoopt en dat je daar zelf in kan kiezen.
Alle reacties Link kopieren
feow schreef:
25-10-2019 16:33
En ik verbaast me over de enorme balk.
En ieder mag voor zichzelf ontkennen dat die daar zit.
Want de ánder blablablabla en uiteraard ook de uitzondering want blablablabla.

Maar het kan natuurlijk aan mijn eigen balk liggen dat ik het gebrek aan wil om naar anderen te luisteren en het gebrek aan wil om aan zelfreflectie te doen volledig mis.
Vooral dit soort posts over personen, maar dan zo algemeen gesteld dat ofwel iedereen zich aangesproken kan voelen, ofwel iedereen kan denken dat het vooral over die anderen gaat.....

Wat een teringhekel heb ik daar toch aan.

Zeg gewoon wie en wat je bedoelt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Ik zou zeggen..... Let it goooooooooooo...
Maakt toch niets uit wie wat waar van vindt.

Let it gooooooooo

Volstrekt onbelangrijk allemaal!

Dus
Alle reacties Link kopieren
Het leven is volstrekt onbelangrijk. :cheers:
Life is short. Eat dessert first.
Proost, Roos :cheers: op het weekend!! :daisy:
Alle reacties Link kopieren
broekrok schreef:
25-10-2019 18:06
Proost, Roos :cheers: op het weekend!! :daisy:
Op het weekend! :lips:

Afbeelding
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
25-10-2019 17:59
Het leven is volstrekt onbelangrijk. :cheers:
Goed onderschrift. :cheers:
doornroosje9 schreef:
25-10-2019 17:59
Het leven is volstrekt onbelangrijk. :cheers:
En duurt veel te lang.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven