Duowagen: Joolz, Bugaboo of Nuna?

25-10-2019 19:42 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Op het moment dat wij ons tweede kindje mogen verwelkomen is onze eerste 14-15 maanden. Een duowagen is noodzakelijk dus. Na eindeloos speuren zijn er nog drie merken en modellen waar ik tussen twijfel. Ieder heeft zijn voor- en nadelen. We kopen, als het even kan, de wagen via Marktplaats.

Heeft iemand ervaring met (een van) de onderstaande modellen/merken?

Joolz Geo Duo
+ compact, klapt klein in, modern, ook mooi met 1 kindje
- Geo2 staat niet op Marktplaats en Geo1 heeft nog luchtbanden, extra wieg voor bovenop los kopen (ivm alleen met baby op pad), geen boodschappenmand, baby ligt in duostand vlak boven de grond, krap zitje onderin?

Bugaboo Donkey Duo
+ beide kindjes binnen handbereik en het zicht, hebben voldoende ruimte, boodschappenmand
- ziet er wat degelijk/burgerlijk uit, breder dan Joolz (even breed als een rolstoel begreep ik), minder mooi met 1 kindje ivm losse boodschappenmand ernaast

Nuna Demi Grow Duo
+ compact, modern, ook mooi met 1 kindje, alles wordt inclusief geleverd (voetenzak, adapters etc)
- alle zitjes moeten gedemonteerd worden met inklappen, extra zitje los kopen, baby ligt in duostand vlak boven de grond, niet op Marktplaats te vinden, krap zitje onderin?

Ik geef de voorkeur aan...

Totaal aantal stemmen: 29

Joolz (10%)
Bugaboo (59%)
Nuna Geen stemmen
Anders (31%)
Wij hadden de bugaboo. Ideaal ding! Via marktplaats gekocht en toen de jongste bijna geboren werd. Vervolgens toen we m niet meer nodig hadden voor vrijwel dezelfde prijs weer verkocht en onze enkele wagen weer gaan gebruiken die hadden we op zolder gezet.
anoniem_244351 wijzigde dit bericht op 25-10-2019 20:10
Reden: Spelfout
0.39% gewijzigd
Ik had de topmark duowagen, heel erg tevreden over! Licht, heel klein in te klappen, beide kinderen in het zicht en ik kon het achterste zitje 2 kanten opdraaien. Zitjes kunnen ook in ligstand, grote boodschappenmand eronder.
Was ook helemaal compleet trouwens, alle hoezen en dekentjes etc erbij, reiswieg voor de baby, zoontje lag er met 70cm nog lekker comfortabel in, Maxi-Cosi past er goed op en hij is niet veel langer dan een gewone kinderwagen.
Op mp gekocht voor 200 en na een jaar met wat winst weer verkocht
https://www.babypark.nl/topmark-2-combi-duowagen.html

Nieuw zijn ze ook flink afgeprijsd. Ik zou 700,- betaald hebben als ik hem nieuw gekocht had
Ik doe even de aanname dat je nu een kinderwagen voor 1 kind hebt. Is dit niet iets? [url]https://www.justsit.nl/nl//[url]
eenhoorn schreef:
25-10-2019 20:47
Ik doe even de aanname dat je nu een kinderwagen voor 1 kind hebt. Is dit niet iets? [url]https://www.justsit.nl/nl//[url]
Zoiets had ik maar oudste kind was toen 22 maanden. En daar viel/stapte ze nog best vaak zonder enige waarschuwing vanaf.
eenhoorn schreef:
25-10-2019 20:47
Oeh, ik zou bang zijn dat de wagen omkiept? Klinkt wel ideaal namelijk, we hebben nu de Joolz Day2, inderdaad voor 1 kind.
Heeft iemand ervaring met een kinderwagen met luchtbanden? Gaan deze vaak lek/leeg?
MadameJean schreef:
25-10-2019 20:59
Zoiets had ik maar oudste kind was toen 22 maanden. En daar viel/stapte ze nog best vaak zonder enige waarschuwing vanaf.
Hoe dan? Op de foto zit het kind vast met een riempje.
Oudste was 22 maanden toen de 2e geboren werd en die was weer 14 maanden toen de 3e geboren werd, maar ik heb alles zonder duo wagen gedaan. Wel een draagzak, draagdoek en een plankje. Op tijd oefenen met het plankje en niet zonder waarschuwing afstappen en in het prille begin was de wagen nog voor het oudere kind en werd de baby gedragen. Het is persoonlijk natuurlijk maar voor ons was dit prima, al was de eerste een huilbaby, de 2e had reflux en de 3e reflux en een kma dus die wilde sowieso nauwelijk in de wagen liggen dus werdt er gewoon veel gedragen.

Waarom wil je perse een duo wagen?

Ik zou verder opletten of de oudste makkelijk er uit kan zonder gedoe terwijl de baby blijft liggen. Bij sommige wagens zitten ze boven elkaar ipv naast elkaar en heeft dat als gevolg dat de zwaarste onder moet, maar als er maar 1 kind in zit moet die ook onder. Dan kan je niet de dreumes er uit halen en baby laten zitten, niet handig als je bv naar een speeltuin loopt oid.

Verder zou ik persoonlijk voor foam banden gaan ipv lucht, er blijft anders toch een kans dat ze lek gaan.
Hoe oud is je oudste nu? Die van ons liep bijvoorbeeld met 11 maanden en zat met 14 maanden echt nog maar zelden in de buggy. Hij liep of ging in de draagzak op de rug.

Je hebt trouwens ook stoeltje voor naast de kinderwagen. Heet Buggypod
Hier ook een topmark duo. Ideaal! Omdat je met de naast elkaar versies echt nergens in kan, zocht ik er 1 die achter elkaar kon, maar dan kan je heel vaak de baby niet zien, de topmark heb je beide in het zicht. Echt een topding
Due-scimmie schreef:
25-10-2019 21:31
Hoe oud is je oudste nu? Die van ons liep bijvoorbeeld met 11 maanden en zat met 14 maanden echt nog maar zelden in de buggy. Hij liep of ging in de draagzak op de rug.

Je hebt trouwens ook stoeltje voor naast de kinderwagen. Heet Buggypod
Hij is nu nog maar 7 maanden, en ik ben 8 weken zwanger, dus ik vind het moeilijk in te schatten hoe goed (en of) hij dan al loopt.
YellowLemonTree schreef:
25-10-2019 21:31
Oudste was 22 maanden toen de 2e geboren werd en die was weer 14 maanden toen de 3e geboren werd, maar ik heb alles zonder duo wagen gedaan. Wel een draagzak, draagdoek en een plankje. Op tijd oefenen met het plankje en niet zonder waarschuwing afstappen en in het prille begin was de wagen nog voor het oudere kind en werd de baby gedragen. Het is persoonlijk natuurlijk maar voor ons was dit prima, al was de eerste een huilbaby, de 2e had reflux en de 3e reflux en een kma dus die wilde sowieso nauwelijk in de wagen liggen dus werdt er gewoon veel gedragen.

Waarom wil je perse een duo wagen?

Ik zou verder opletten of de oudste makkelijk er uit kan zonder gedoe terwijl de baby blijft liggen. Bij sommige wagens zitten ze boven elkaar ipv naast elkaar en heeft dat als gevolg dat de zwaarste onder moet, maar als er maar 1 kind in zit moet die ook onder. Dan kan je niet de dreumes er uit halen en baby laten zitten, niet handig als je bv naar een speeltuin loopt oid.

Verder zou ik persoonlijk voor foam banden gaan ipv lucht, er blijft anders toch een kans dat ze lek gaan.
Ik vind mijn draagzak (Tula ftg) heel fijn maar merk toch dat ik liever de wagen pak, de drager meer voor als hij moe is, maar niet wil slapen bijvoorbeeld. Ik neem het wel mee, dankje.
Meauve01 schreef:
25-10-2019 21:45
Hij is nu nog maar 7 maanden, en ik ben 8 weken zwanger, dus ik vind het moeilijk in te schatten hoe goed (en of) hij dan al loopt.
Ow, maar dan heb je ook nog alle tijd om die kinderwagen te kopen 😉. Ik zou dus nog een paar maanden wachten.
Ik zou de tijd gebruiken om een mooie tweedehands wagen te vinden.

Hier ook 15 maanden verschil. Eerste 3 maanden zonder duowagen gedaan, maar vond het erg onhandig. Mooie duo van Mountain Buggy gevonden op marktplaats voor 300 euro, als nieuw met alles erop en eraan. Uiteindelijk bijna 2 jaar gebruikt, nieuwe bandjes erop - toen voor 350 verkocht. Heerlijk grote boodschappenmand, en dat je nergens doorheen past is onzin: net zo breed als een rolstoel - en daar zijn winkelpaden etc. op gemaakt. Paste ook in 99 vd 100 liften. Alleen als je een hele kleine lift tegenkomt met onhandige deur/draaihoek past het niet.

Ik verkocht hem omdat we rond die tijd vooral gebruik maakten van de fietskar, die ook als wandelwagen te gebruiken was. Ook echt een aanrader, mits je een goede hebt.

Luchtbanden lopen echt veeeeel prettiger/lichter dan foambanden (heb ze allebei gehad). Heb 2x in een week een lekke band gehad en verder nooit.
nootboek wijzigde dit bericht op 25-10-2019 22:05
11.18% gewijzigd
Waar loop je vooral? In het bos zijn grote luchtbanden zoals van de mountain buggy duet heel fijn. Wel groot qua opklappen. Vond ik een hele fijne tweelingwagen, ik liep vooral door de natuur met, soms in de stad.
Maar in de stad en als je winkel in en uitgaat is een wagen waar ze achter elkaar zitten misschien praktischer. Wel een beetje zielig vond ik dat zelf, naast elkaar leek mij veel gezelliger. Een vriendin had een scandinavisch merk duowagen (de uppababy vista denk ik), die was heel fijn. Je hebt ook de phil en teds, die zijn supercompact en rijden lekker.

De bugaboo is heel goed waardevast qua doorverkopen, maar ook groot.

Oh en kies er een waar je de maxicosi op kan klikken en let erop dat tweedehands die dingen erbij zitten. Los kopen daarvan is best duur!!!
Due-scimmie schreef:
25-10-2019 21:51
Ow, maar dan heb je ook nog alle tijd om die kinderwagen te kopen 😉. Ik zou dus nog een paar maanden wachten.

Dat doe ik ook, maar ik ben de zoektocht vast begonnen in het kader van ‘het kan maar duidelijk zijn’ :)
ik heb de easy walker Harvey duowagen, heel tevreden over fijne lichte wagen!
Update: we hebben een Bugaboo Donkey 2 Duo besteld :-D Na gebruik zetten we deze op Marktplaats.
Hele goede keus :)
Meauve01 schreef:
25-10-2019 21:19
Heeft iemand ervaring met een kinderwagen met luchtbanden? Gaan deze vaak lek/leeg?
Hier nooit een lekke band gehad in 6 kaar tijd. Misschien een keer of 5 á 6 hoeven pompen:
Ik heb zelf de Easywalker Harvey, kindje is nu 18 maanden. Gebruik hem zelf voor een kindje dus. Vriendinnetje verwacht nummer 2 als nummer 1 16 maanden is en heeft deze wagen met dubbele optie gekocht. Misschien het bekijken waard? Stevig model en een mooi prijsje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven