Marmer vloer schoonmaken
zaterdag 26 oktober 2019 om 12:15
Hoe maak jij je marmer vloer goed schoon?
Ik heb al jaren een marmer vloer (keuken en woonkamer), maar echt mooi schoon krijg ik 'm nooit.
Na het dweilen vaak vlekken/strepen, wat gewoon zonde is.
Heb ook wel wat verschillende schoonmaakmiddelen gebruikt, maar daar lijkt het ook niet aan te liggen. Ik weet het niet. Ik stofzuig de vloer voordat ik dweil.
Wie heeft er goede tips?
Ik heb al jaren een marmer vloer (keuken en woonkamer), maar echt mooi schoon krijg ik 'm nooit.
Na het dweilen vaak vlekken/strepen, wat gewoon zonde is.
Heb ook wel wat verschillende schoonmaakmiddelen gebruikt, maar daar lijkt het ook niet aan te liggen. Ik weet het niet. Ik stofzuig de vloer voordat ik dweil.
Wie heeft er goede tips?
zaterdag 26 oktober 2019 om 12:17
zaterdag 26 oktober 2019 om 12:34
zaterdag 26 oktober 2019 om 13:05
In ons huis ligt ook marmer. De vloer was niet mooi meer toen we de woning kochten en we hebben hem laten schoonmaken en zoeten. We kregen van het bedrijf de volgende onderhoudsinstructie: eerst vegen met een droge platte dweil, daarna dat zelfde ding vochtig maken met koud water en dweilen. Vooral normaal géén schoonmaakmiddelen gebruiken. Verder elke drie maanden de vloer behandelen met marmermelk. Werkt prima!
Zand is overigens funest voor de vloer. We dragen zelf geen schoenen in huis. Je ziet dat in de gang de vloer meer te lijden heeft, daar beginnen na 3 jaar wat doffe plekken te komen.
Zand is overigens funest voor de vloer. We dragen zelf geen schoenen in huis. Je ziet dat in de gang de vloer meer te lijden heeft, daar beginnen na 3 jaar wat doffe plekken te komen.
...
zaterdag 26 oktober 2019 om 13:44
Ik zou het ook met een stoomreiniger doen. Ik heb een paar clienten gehad met zo'n vloer en wat ik ook probeerde altijd strepen en vlekken ook al ging ik er na het dweilen nog met een droge doek overheen. En een client had een donkere marmer vloer en die was echt zo irritant, daar dacht ik steeds vuil te zien maar dat zat dan in de vloer.
zaterdag 26 oktober 2019 om 13:58
Dat heb ik me ook al afgevraagd of dat zou werken! Misschien wel een idee..pamelacourson schreef: ↑26-10-2019 12:38Wij hebben een marmeren vloer en je ziet er niets op, dus ook geen strepen oid. En hij is al meer dan 25 jaar oud. Ik denk dus dat het per vloer verschilt. Ik maak hem altijd schoon met de stoomreiniger, dus alleen stoom/water.
zaterdag 26 oktober 2019 om 15:05
zaterdag 26 oktober 2019 om 21:17