Stoelverhoger voor eettafel
zaterdag 26 oktober 2019 om 22:43
Over 3 maanden verwachten wij ons tweede kind. Op dit moment hebben we een tripp trapp met de hele rambam: newborn set, kinderset, etc. De baby zal dus ook al vrij snel in de newborn set zitten.
Voor zoon van 3 wil ik een stoelverhoger aanschaffen voor op de gewone keukenstoel. Hij moet een platte onderkant hebben (geen pootjes) en geen eetblad hebben. Zoon zit namelijk gewoon aan tafel te eten. Riempjes gebruiken we ook niet, maar die kan ik er wel af halen.
Heeft iemand misschien ervaring of tips voor een fijne verhoger?
Voor zoon van 3 wil ik een stoelverhoger aanschaffen voor op de gewone keukenstoel. Hij moet een platte onderkant hebben (geen pootjes) en geen eetblad hebben. Zoon zit namelijk gewoon aan tafel te eten. Riempjes gebruiken we ook niet, maar die kan ik er wel af halen.
Heeft iemand misschien ervaring of tips voor een fijne verhoger?
zaterdag 26 oktober 2019 om 22:47
zaterdag 26 oktober 2019 om 22:49
+1delicious35 schreef: ↑26-10-2019 22:47Niet echt wat je vraagt maar doe je zoon een lol en koop een (tweedehands) tripp Trapp.
Dat zit veel beter en kan hij nog jaren mee vooruit. Mijn zoon van 10 zit daardoor nog steeds het liefst op, net als de buurkinderen, neven en nichten en zijn vriendjes.
Of een nepper van bijvoorbeeld het Kruidvat.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
zaterdag 26 oktober 2019 om 22:50
Dat is ook wel een idee, dat zit ook wat comfortabeler. We willen volgend jaar ook nieuwe eetstoelen kopen en ik wil ook voorkomen dat die beschadigen door een verhoger.pamelacourson schreef: ↑26-10-2019 22:47Wij hadden een hele goedkope zitverhoger voor de auto, een piepschuim geval. Paste bij ons goed op de eetkamerstoel, maar ik weet niet of dat bij jullie ook zo is. Ze zijn vrij groot.
zaterdag 26 oktober 2019 om 22:51
delicious35 schreef: ↑26-10-2019 22:47Niet echt wat je vraagt maar doe je zoon een lol en koop een (tweedehands) tripp Trapp.
Dat zit veel beter en kan hij nog jaren mee vooruit. Mijn zoon van 10 zit daardoor nog steeds het liefst op, net als de buurkinderen, neven en nichten en zijn vriendjes.
Ik denk eigenlijk dat ik hem er een plezier mee doe als hij op een gewone stoel mag zitten. Dat vindt hij vaak heel stoer en vaak gaat hij nu ook halverwege op een gewone stoel zitten.
zaterdag 26 oktober 2019 om 22:51
Mijn ouders hebben diei van Topmark voor als een van de kinderen komt eten. Werkt prima en kost weinig. Past alleen niet op iedere stoel, dus je zou even moeten kijken of dat kan. Anders zou ik voor zo'n autostoeltje gaan.
Voor thuis hebben we inderdaad gekozen voor een goedkope variant op de Triptrapp voor onze oudste, die zit ook het liefst daarin.
Voor thuis hebben we inderdaad gekozen voor een goedkope variant op de Triptrapp voor onze oudste, die zit ook het liefst daarin.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
zaterdag 26 oktober 2019 om 22:54
Wij hadden een zitverhoger van Red castle. Zit een riempje bij, waarmee je hem onderlangs aan de stoel vastmaakt.
Er zitten 2 “kuipjes” in, beide kanten 1. De een wat dieper dan de ander. Dus als je kind groter wordt, kun je de verhoger omdraaien en heeft hij iets meer ruimte.
Ik heb die destijds via Marktplaats gekocht. Geen idee of ze nog in een winkel te koop zijn.
Er zitten 2 “kuipjes” in, beide kanten 1. De een wat dieper dan de ander. Dus als je kind groter wordt, kun je de verhoger omdraaien en heeft hij iets meer ruimte.
Ik heb die destijds via Marktplaats gekocht. Geen idee of ze nog in een winkel te koop zijn.

zaterdag 26 oktober 2019 om 22:56
stempelinkt schreef: ↑26-10-2019 22:54Wij hadden een zitverhoger van Red castle. Zit een riempje bij, waarmee je hem onderlangs aan de stoel vastmaakt.
Die is inderdaad fijn. Mijn zus had deze neef en nicht brachten die mee als ze hier kwamen eten. Ging ook mee op vakantie enzo.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 26-10-2019 23:10
0.51% gewijzigd

zaterdag 26 oktober 2019 om 22:57
zaterdag 26 oktober 2019 om 22:57
Ik zat in jou situatie. En dacht dat kind van 3,5 prima op een gewone stoel kon. Na een paar avonden eten aan tafel met veel gezeur en gewiebel, van de stoel vallen, draaien, etc ben ik als de wiedeweerga naar de winkel gescheurd en heb een Tripp Trapp erbij gehaald. En ze aten nog lang en gelukkig, en rustig
zaterdag 26 oktober 2019 om 22:58
Herkenbaar voor die leeftijd maar op iets langere termijn is de tripp Trapp een veel prettigere optie.Tinkeltje33 schreef: ↑26-10-2019 22:51Ik denk eigenlijk dat ik hem er een plezier mee doe als hij op een gewone stoel mag zitten. Dat vindt hij vaak heel stoer en vaak gaat hij nu ook halverwege op een gewone stoel zitten.
Het hele zooitje tussen de 6 en 12 kiest in mijn omgeving allemaal voor de tripp Trapp. Dan heb je straks nog jaren strijd over wie er op die stoel mag zitten.
zaterdag 26 oktober 2019 om 23:04
Ik ga er nog even over nadenken. We kunnen het sowieso proberen en anders alsnog een er bij kopen. Ik heb wel eens begrepen dat het ook niet prettig is om zonder steun onder je voeten te zitten, ik ben heel lang, dus geen last van. Ik vind die dingen zelf voor geen meter zitten.
Die red castle heb ik ook wel eens gezien. Zo te zien niet in de winkel verkrijgbaar. Ik ga marktplaats eens in de gaten houden.
Die red castle heb ik ook wel eens gezien. Zo te zien niet in de winkel verkrijgbaar. Ik ga marktplaats eens in de gaten houden.
zaterdag 26 oktober 2019 om 23:09
https://www.bol.com/nl/p/kaboost-stoelv ... 009595900/

“Don’t look back – you’re not going that way.”
zaterdag 26 oktober 2019 om 23:12
Die zag ik ook al inderdaad.

zondag 27 oktober 2019 om 05:39
Zoiets bedoelde ik ook.PatatasBravas schreef: ↑26-10-2019 22:57https://www.bol.com/nl/p/stoelverhoger- ... oductImage
Prima ervaring mee!

zondag 27 oktober 2019 om 07:24
Wij hebben een junior stoel van Ikea gekocht. Zit hij heel goed op en neemt minder ruimte in dan de tripptrapp (daar hebben er nu 2 van staan wegens baby-tweeling). Ook andere kinderen zitten graag op de junior stoel (volgens mij heet hij urban). Ik vond het voor die leeftijd niet meer waard om zoveel uit te geven voor een Tripptrapp, hoewel ik echt fan ben van hun stoelen.

zondag 27 oktober 2019 om 07:32
Net overlegd met man. Dat ging ongeveer zo:
Hey op het viva forum wordt er gezegd: koop een tweede tripptrapp. Voordeel van een stoelverhoger is de prijs. Nadeel is dat je voeten niet bij de grond kunnen en grootste nadeel dat hij niet zelf op de stoel kan.
Zijn reactie: ok, kopen we toch gewoon een tweede tripptrapp?
Snel beslist dus. Ik ga de aanbiedingen even in de gaten houden.
Hey op het viva forum wordt er gezegd: koop een tweede tripptrapp. Voordeel van een stoelverhoger is de prijs. Nadeel is dat je voeten niet bij de grond kunnen en grootste nadeel dat hij niet zelf op de stoel kan.
Zijn reactie: ok, kopen we toch gewoon een tweede tripptrapp?
Snel beslist dus. Ik ga de aanbiedingen even in de gaten houden.