Viva mods, het is tijd voor excuses

28-10-2019 06:04 1268 berichten
Gisteren plaatste Meds een mooie OP over hoe het forum verloedert; dat je hier alleen nog maar met 38 add blockers kan forummen als je het enigszins openbaar wil doen omdat de liters sperma en de dildo's anders van je scherm af springen.
En dat dat niet alleen onhandig is, maar dat dat ook iets heel fundamenteels zegt over het vrouwbeeld dat viva uit wil dragen. Een vrouwbeeld waarin zij, en ik en anderen ook, ons niet herkennen. Waar de vrouw weer het poppetje is, en zo geil mogelijke stukjes typt, maar werkelijk interessante vrouw-gerelateerde onderwerpen geen plaats of ruimte krijgen.
En dat voor een merk dat zich ooit profileerde als 'voor vrouwen met een mening'.

Op dat topic werd door viva gereageerd met een ban voor Meds en een grote censuur actie. Ik weet nie hoe veel topics en posts er gisteren gewist zijn maar de mods moeten er zowat een muisarm van hebben.

SCHANDE viva. Het is tijd voor excuses: aan de lezers, aan de forummers, en natuurlijk aan meds. Ik wil het hier helemaal niet over meds persoonlijk hebbben, het gaat er om dat het faliekant de plank misslaat als een actieve forummer die een compleet gerechtvaardigde kritiek uit zo het zwijgen opgelegd wordt. We forummen toch niet in China?!
Het kán ook geen nieuwe kritiek zijn voor viva, want al zó vaak is er door mij en door anderen over dit onderwerp geklaagd.
Het modereren wat gisteren gebeurde toont een grote incompetentie. Maakt niet uit, kan een keer gebeuren. Op zondagavond is het vast bij jullie niet alle hens aan dek en diegene die er zat heeft een compleet verkeerde inschatting gemaakt. Maar: nu is het maandag.
Tijd voor een nieuwe reactie, een schone lei en een goed gesprek. Want wat zou ik dat graag eens met jullie aan gaan moderators van viva. En dan niet via de mail, maar gewoon hier, open en bloot, op het forum. Over wat het forum is, wat wij er willen lezen en schrijven en wat jullie er van aan het maken zijn, met alle rare 'op de man' regeltjes en liters sperma in de columns ernaast.

Ik hoop dat dat kan.
Frederika-Jael schreef:
28-10-2019 15:23

Maar wie zijn de mods eigenlijk? Medewerkers of ervaren forummers? (Ik verwachtte t laatste, maar nu weet ik t niet meer)
Stagiaires.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ze het uit laten vieren nu, het verwijderen van topics heeft eigenlijk alleen maar meer olie op het vuur gegooid. Ze denken vast, dat de gein er nu wel snel van af zal zijn.
Mooi.... Een interview met de hoofdredacteur
https://deredactie.nl/nieuws/interviews ... -transfer/

"En wat moet juist anders om te kunnen blijven voortbestaan?
Online is VIVA heel sterk, we waren een van de eerste tijdschriften die ook online actief werden. Een voorbeeld hiervan is het online forum van VIVA. Het fenomeen dat je anoniem je geheimen kunt delen met een grote groep vrouwen, die je ook nog eens van advies kunnen voorzien. De gekste dingen komen voorbij. Als je ‘ingegroeide teennagel’ Googelt staat het VIVA forum bovenaan in de zoekresultaten. Uiteraard heeft VIVA een aantal moderators in dienst die het een beetje in de gaten houden, maar over het algemeen laten we heel veel gaan. Het hoort bij deze tijd waarin een mening zo is geplaatst, vind ik. Echte fitties of rascistische dingen halen we er natuurlijk af. Maar het vrije woord is een groot goed."

Well, that kinda failed....
Peponi schreef:
28-10-2019 15:31

Online is VIVA heel sterk, we waren een van de eerste tijdschriften die ook online actief werden. Een voorbeeld hiervan is het online forum van VIVA. Het fenomeen dat je anoniem je geheimen kunt delen met een grote groep vrouwen, die je ook nog eens van advies kunnen voorzien. De gekste dingen komen voorbij. Als je ‘ingegroeide teennagel’ Googelt staat het VIVA forum bovenaan in de zoekresultaten. Uiteraard heeft VIVA een aantal moderators in dienst die het een beetje in de gaten houden, maar over het algemeen laten we heel veel gaan. Het hoort bij deze tijd waarin een mening zo is geplaatst, vind ik. Echte fitties of rascistische dingen halen we er natuurlijk af. Maar het vrije woord is een groot goed."

😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱

Veel laten gaan?

Racisme eraf? Ik weet niet wat ik lees!
Ik ben bang dat ik in een ander universum zit, in een soort van twilight zone.
Geen bijzonderheden
Peponi schreef:

"Recentelijk was ze oprichter/hoofdredacteur van Oh magazine, een erotisch tijdschrift voor vrouwen."

Het lijkt me nu evident waarom die ranzige content in de lees ook staat.
Dit is een interview uit 2017...
Zeker de laatste paar maanden wordt er absurd veel gemodereerd, dus het vrije woord klopt allang niet meer.
Peponi schreef:

Wow... :hihi: :hihi: :hihi:

Wel uitkijken hoor, straks voelt Debby G. zich nog geprovoceerd en heb jij een perma ban oid. Na de ban van meds kijk ik nergens meer van op.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
HenrietteKlep schreef:
28-10-2019 06:26
Alle steun voor deze openingspost :kneel:
Van mij ook!
Belachelijk dat Meds een ban heeft.
justagirly wijzigde dit bericht op 28-10-2019 15:39
7.59% gewijzigd
Peponi schreef:

:facepalm: :facepalm: :facepalm: Wat kansloos.
Cateautje schreef:
28-10-2019 15:36
"Recentelijk was ze oprichter/hoofdredacteur van Oh magazine, een erotisch tijdschrift voor vrouwen."

Het lijkt me nu evident waarom die ranzige content in de lees ook staat.
Kijkt DAAR komt de emmer uit de mouw!!! We komen er wel uiteindelijk :proud:
Peponi schreef:
28-10-2019 15:38
Kijkt DAAR komt de emmer uit de mouw!!! We komen er wel uiteindelijk :proud:
:rofl:
OK dus dit interview is 2 jaar oud. Ze beschrijft een modereerstijl waarin ik me niet echt meer herken, namelijk dat ze heel veel laten gaan. Wat ik de afgelopen maanden zie is dat ze overal bovenop springen dus de intentie was best goed maar het is ergens toch misgegaan. Met de 'provocatie' van gisteravond als dieptepunt. Duidelijk. Hoe nu verder?
Peponi schreef:
28-10-2019 15:38
Kijkt DAAR komt de emmer uit de mouw!!!
;-D
Tjezus, wat vals
Ach toch. Ik las VIVA in de jaren zeventig - want jong en nieuwsgierig en best een lastige puber. Pas zeer onlangs heb ik dit forum ontdekt en ik vind het tot nu toe leuk om te zien hoe je hier makkelijk 'praat' met vrouwen van alle leeftijden, rangen, standen en noem maar nog een paar zijstraten op.
En dan nu zoiets? Ik moet hier wel even van slikken.
Ik lees die stukjes in Lees Ook nooit, zeker niet als ze al een titel hebben die ik niet vertrouw. Ik moet toegeven dat ik zelfs op het forum de topics over seks niet lees. Heb ik helemaal geen behoefte aan (gelukkig) maar ik ben blij dat het er is voor degenen die dat wél hebben. Ieder zijn meug denk ik maar.
Ik blijf dit topic even volgen want ik vind het wel schokkend dat het forum zo op de schop wordt gegooid.
Bij mij is de Lees Ook op non actief, dus blijkbaar zit er toch iets dwars..
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
paulaner schreef:
28-10-2019 15:57
Jouw schuld dat ik nu zin heb in M&M en Oreo cookie bars.. ik kan die gewoon aanklikken nml.
ivm sluiten EHV /vloggers topic, verkast naar nieuw forum
paulaner schreef:
28-10-2019 15:57
Hier helaas niet.
Aangezien ik heb allemaal niet meer kan volgen: hebben de moderators al gereageerd behalve 100 posts en topics verwijderd?

Krijgt meds iets mee van alle ophef? (Ben nog nooit geband...kun je dan nog wel meelezen?)

Verder: :cheer: en :cheer2: voor Meds en de TO van dit topic.
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
Die Fleur (columniste van VIVA-forum) mag ook wel haar excuses aanbieden. Maar daar is een ander topic over.
.
mevrouwjack wijzigde dit bericht op 28-10-2019 16:51
0.00% gewijzigd
Tjezus, wat vals
Trouwens, er was toch zo'n community-manager? Waar is die als je haar nodig hebt?
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
blauwe_emmer schreef:
28-10-2019 15:26
Ik denk dat ze het uit laten vieren nu, het verwijderen van topics heeft eigenlijk alleen maar meer olie op het vuur gegooid. Ze denken vast, dat de gein er nu wel snel van af zal zijn.
Leuke nick, passend wel :proud:
Tjezus, wat vals
handigmetgeld schreef:
28-10-2019 16:50
Trouwens, er was toch zo'n community-manager? Waar is die als je haar nodig hebt?
Het crisis management plan aan het doorlezen....
VlammendeTroela schreef:
28-10-2019 16:35
Aangezien ik heb allemaal niet meer kan volgen: hebben de moderators al gereageerd behalve 100 posts en topics verwijderd?

Krijgt meds iets mee van alle ophef? (Ben nog nooit geband...kun je dan nog wel meelezen?)

Verder: :cheer: en :cheer2: voor Meds en de TO van dit topic.
Dit!
En ik ben ook benieuwd hoeveel Meds hiervan meekrijgt. Ik hoop alles :thumbsup:
Idrisindra schreef:
28-10-2019 16:53
Dit!
En ik ben ook benieuwd hoeveel Meds hiervan meekrijgt. Ik hoop alles :thumbsup:

Je kunt gewoon lezen als je een ban hebt volgens mij. Dus ik denk dat meds zit te genieten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven