Werk & Studie alle pijlers

Verloskunde studie / baan

29-10-2019 17:17 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi dames!

Dit is mijn eerste topic die ik open, maar ik wilde graag ervaring van meiden horen over de opleiding Verloskunde. Ik zit nu in mijn 2e jaar Communicatie maar ik wil graag stoppen (is niet wat ik wil), en ik denk er aan om te switchen naar de opleiding Verloskunde. Dus ik had een paar vraagjes, komen ze:

Hoe hebben jullie de selectie ervaren? Ik hoor van veel mensen dat het een erg zware opleiding is, met 24 / 48-uurs diensten enzo..? Wat voor vakken / lessen krijg je? En hoe is het werk nu als je het hebt afgerond?

Alvast super bedankt!!

Kusjes
Ik heb ooit een jaartje vroedkunde in Belgie gedaan lang geleden....Het is een mooi beroep maar ik ben er destijds op afgeknapt omdat ik het allemaal toch wel een hele grote verantwoordelijkheid vond. Niet een kindje op de wereld zetten, maar toch alles op het gebied van complicaties, op welk moment naar het ziekenhuis, beslissingen op het gebied van leven en dood...dat vond k heel erg lastig en nam ik ook mee naar huis. Daarom ben ik gestopt.

De leuke bevallingen die goed gaan zijn natuurlijk fantastisch daar kan geen ander beroep tegenop.
Zelf geen verloskundige; maar wel een in mijn gezin. Niet alleen in de opleiding heb je 24-uurs of 48-uurs diensten, maar als eerstelijns verloskundige de rest van je leven.

Ik wil je twee dingen meegeven; het moet echt, echt, echt je passie zijn. En je partner moet er achter staan, voor 500%. Zeker als je zelf later kinderen wil.
Hoe sta je tegenover onregelmatige / avond nachtdiensten?
Het si een zware opleiding inderdaad, maar het werk daarna is nog veel zwaarder. Ik heb heel wat 48 uur diensten gedraaid waarbij ik ook echt bijna 48 uur aan het werk was. Het is een vak waarin het werk zelden regelmatig komt, maar het heel vaak hollen of stilstaan is. Plus de verantwoordelijkheid voor mensenlevens die je hebt. Het heeft een enorme impact op je privéleven. Dat moet je allemaal willen en aankunnen.
Hier een worteltje, daar wat groen, lekker rennen in het gras.
Wat was het leven makkelijk toen ik nog een konijntje was.
Je kunt me even een PB sturen als je wil.
Je mag mij ook pb sturen, 1e lijns vlk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven