Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

vrijdag 20 september 2019 om 20:20
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

woensdag 30 oktober 2019 om 19:01
Ik mag hopen van wel.Kwebbeltje91 schreef: ↑30-10-2019 18:58Sjezus Lise. Op het allerlaatste moment!
En nu? Sta je nu wel bovenaan de lijst?

woensdag 30 oktober 2019 om 19:13
Jeezus Lise 
Wat ongelooflijk ongelooflijk klote
Ik hoop dat je snel geholpen kan worden, maar ik hoop ook dat je vannacht ondanks alles wel een beetje kan slapen, je zal wel super moe zijn van al dat wachten.

Wat ongelooflijk ongelooflijk klote

Ik hoop dat je snel geholpen kan worden, maar ik hoop ook dat je vannacht ondanks alles wel een beetje kan slapen, je zal wel super moe zijn van al dat wachten.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
woensdag 30 oktober 2019 om 19:19
Ik ben trouwens vanmiddag naar eetstoornis-man geweest. Ik weet niet zo goed hoe ik hem moet vermelden..
Het ging wel, ik weet mijn gewicht nog steeds niet, maar hij begon wel over ophogen van mijn lijst dus zal wel niet naar zijn wens zijn geweest neem ik dan aan..
Qua stress en suïcidaliteit gaat het niet echt geweldig, maar dat valt ondertussen wel te verwachten. Mijn vader komt vanavond slapen, tot zaterdag avond en hij gaat vrijdagochtend ook mee naar spv-er. Zondag avond komt mijn zus slapen en daarna mijn moeder weer.
Ik heb nog steeds 0,0 duidelijkheid, spv-er had dus gezegd dat ze zou bellen dinsdag en misschien woensdag als ik niets hoorde, maar ze bleek vrij te zijn en had mij dus allemaal dingen beloofd terwijl ze er niet is. Al heb ik dan wel nog 2 andere behandelaren, dus waarom er niets gebeurt, zou het niet meer weten.
Ik moet 'gewoon maar wachten tot vrijdag'. Ja alsof ze vrijdag op magische wijze plek hebben zeker.. Ik vind het eerlijk gezegd schandalig dat je iemand in dikke crisis en redelijk gevaar voor domme dingen, alleen zou laten maar dat zal wel aan mij liggen..
Het ging wel, ik weet mijn gewicht nog steeds niet, maar hij begon wel over ophogen van mijn lijst dus zal wel niet naar zijn wens zijn geweest neem ik dan aan..
Qua stress en suïcidaliteit gaat het niet echt geweldig, maar dat valt ondertussen wel te verwachten. Mijn vader komt vanavond slapen, tot zaterdag avond en hij gaat vrijdagochtend ook mee naar spv-er. Zondag avond komt mijn zus slapen en daarna mijn moeder weer.
Ik heb nog steeds 0,0 duidelijkheid, spv-er had dus gezegd dat ze zou bellen dinsdag en misschien woensdag als ik niets hoorde, maar ze bleek vrij te zijn en had mij dus allemaal dingen beloofd terwijl ze er niet is. Al heb ik dan wel nog 2 andere behandelaren, dus waarom er niets gebeurt, zou het niet meer weten.
Ik moet 'gewoon maar wachten tot vrijdag'. Ja alsof ze vrijdag op magische wijze plek hebben zeker.. Ik vind het eerlijk gezegd schandalig dat je iemand in dikke crisis en redelijk gevaar voor domme dingen, alleen zou laten maar dat zal wel aan mij liggen..
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
woensdag 30 oktober 2019 om 19:24

woensdag 30 oktober 2019 om 19:36
Pfffff.... wat een anticlimax Lise .... heel naar. Je leeft er ook zo naar toe. En dan een hele dag op nuchtere maag wachten
Nu fijn bij je man wat eten en drinken en straks hopelijk lekker slapen.
Kohaku, wat bizar dat zo’n spv-er beloftes doet, die nooit waargemaakt kunnen worden. Ook bizar dat niemand effectief in actie schiet om jou te helpen. Houd moed. Elke dag ben je toch weer een stukje dichterbij.

Kohaku, wat bizar dat zo’n spv-er beloftes doet, die nooit waargemaakt kunnen worden. Ook bizar dat niemand effectief in actie schiet om jou te helpen. Houd moed. Elke dag ben je toch weer een stukje dichterbij.

woensdag 30 oktober 2019 om 20:11
Hier was dat ook zo. Ging helemaal niet goed met mij destijds, suïcidaal, en laten ze gewoon weer alleen naar huis gaan.
Ik vind dat in dit land de eigen verantwoordelijkheid door is geslagen.
Goed hoe je het oppakt met dat er steeds mensen bij jou blijven. Dit had ik ook, steeds familie / vrienden om en om. Kon echt niet alleen zijn.
Heb je iets van anti depressiva Kohaku?
Kun je in overleg met een (huis) arts daar mee beginnen of iets ophogen?
Soms kunnen ze je ook tijdelijk iets anders kalmerend geven.
Echt eventueel steeds de huisarts (laten) bellen hoor.
Een een spv er is een spv er. 3en verpleegkundige, geen arts. Soms moet je met sommige dingen gewoon naar een arts. Neem gerust contact op met huisarts. Echt doen hoor. Of laat je ouders bellen.
Een arts heeft hier echt meer kennis van dan een spv er.
Ik vind dat in dit land de eigen verantwoordelijkheid door is geslagen.
Goed hoe je het oppakt met dat er steeds mensen bij jou blijven. Dit had ik ook, steeds familie / vrienden om en om. Kon echt niet alleen zijn.
Heb je iets van anti depressiva Kohaku?
Kun je in overleg met een (huis) arts daar mee beginnen of iets ophogen?
Soms kunnen ze je ook tijdelijk iets anders kalmerend geven.
Echt eventueel steeds de huisarts (laten) bellen hoor.
Een een spv er is een spv er. 3en verpleegkundige, geen arts. Soms moet je met sommige dingen gewoon naar een arts. Neem gerust contact op met huisarts. Echt doen hoor. Of laat je ouders bellen.
Een arts heeft hier echt meer kennis van dan een spv er.
woensdag 30 oktober 2019 om 20:15
Ook kun je bij een arts morgen al terrecht.
Denk dat in jouw situatie echt de huisarts de leiding moet nemen. Dit gaat voor een svp er echt boven de pet, al zullen ze dit zelf nooit toegeven.
Jij hebt altijd recht op een arts. Ook als je al doorverwezen bent. Dit heft mijn huisarts mij ook zo uitgelegd.
Helaas moet je in Nederland steeds weer opnieuw zelf de eerste stap zetten naar de huisarts.
Denk dat in jouw situatie echt de huisarts de leiding moet nemen. Dit gaat voor een svp er echt boven de pet, al zullen ze dit zelf nooit toegeven.
Jij hebt altijd recht op een arts. Ook als je al doorverwezen bent. Dit heft mijn huisarts mij ook zo uitgelegd.
Helaas moet je in Nederland steeds weer opnieuw zelf de eerste stap zetten naar de huisarts.

woensdag 30 oktober 2019 om 20:20
Ik denk dat je m gemist had door de stress. Ik zal je niet terug laten zoeken:
En Regenboog is net bij de huisartsenpost geweest. Die heeft nu letterlijk een verwijzing naar dezelfde afdeling chirurgie als ik. Ik zal maar vragen of we samen een kamer kunnen krijgen en een kaarsje mee smokkelen.YellowLemon schreef: ↑30-10-2019 15:34Ik ging vrij optimistisch heen. En ze waren heel lief. Maar tja. Uitlepelen alleen gaat niet genoeg zijn. Ze willen er een stukje huid transplantatie bij doen.. Volgende week vervolg gesprek bij de chirurg.
Dit is vast heel kinderachtig maar ik heb mijn donording zo ingevuld dat ze alles mogen hebben behalve mijn ogen en mijn huid. Karma is een bitch. Het idee van gevild worden staat me niet aan dus doen ze het nu levend.
Nee maar even serieus. Ik ben echt super super trots op hem. Dit had hij een jaar geleden niet gedaan en nu is gewoon bereid om er serieus naar te laten kijken.

woensdag 30 oktober 2019 om 20:24
TRIGGER waarschuwing!
Ik ben hier niet trots op. Maar ik heb mezelf een keer opgesloten in de badkamer. Ik wist dat ik niet genoeg pillen of iets had maar mijn jeugdvriend aan de andere kant van de badkamerdeur niet. Dus die heeft in paniek de eerste hulp gebeld (het spijt me nog steeds!) De weken erna zijn eigenlijk de enige 6 weken dat ik echt serieus goede hulp heb gehad. Begeleiding aan huis: IBT. Alleen na 6 weken zegt de verzekering stop want dan zou de GGZ klaar moeten staan.
Maar like, als je voelt dat je bijna breekt kun je in dit zorg klimaat beter zo’n stunt uithalen dan echt doen wat ik de keer erop gedaan heb... Wel genoeg pillen halen.
Als je nou vrijdag weer de deur gewezen word...Kohaku schreef: ↑30-10-2019 19:19Ik ben trouwens vanmiddag naar eetstoornis-man geweest. Ik weet niet zo goed hoe ik hem moet vermelden..
Ik ben hier niet trots op. Maar ik heb mezelf een keer opgesloten in de badkamer. Ik wist dat ik niet genoeg pillen of iets had maar mijn jeugdvriend aan de andere kant van de badkamerdeur niet. Dus die heeft in paniek de eerste hulp gebeld (het spijt me nog steeds!) De weken erna zijn eigenlijk de enige 6 weken dat ik echt serieus goede hulp heb gehad. Begeleiding aan huis: IBT. Alleen na 6 weken zegt de verzekering stop want dan zou de GGZ klaar moeten staan.

Maar like, als je voelt dat je bijna breekt kun je in dit zorg klimaat beter zo’n stunt uithalen dan echt doen wat ik de keer erop gedaan heb... Wel genoeg pillen halen.

woensdag 30 oktober 2019 om 20:27
Ik heb geen idee. Ik heb volgende week vrijdag een afspraak bij de chirurg om de operatie zelf te bespreken. En daarna moet ik nog langs de anesthesist.
Ik hoop stiekem dat ik het een week of 3 kan rekken want het huidige gat begint nu een beetje te genezen en ik heb nog 330 bloembollen te gaan. Maar ik ga niet moeilijk doen want ik heb geen leven verder.

woensdag 30 oktober 2019 om 20:39
Oow en Kohaku, eerst nu de depressie onder controle krijgen. De eetstoornis kan later. Kun je misschien met de logies was leuke dingen doen, ter afleiding.
Ik ging vaak even koffie doen bij een tentje aan het water, al was het maar en half uur even eruit.
Het is belangrijk dat je nu dingen doet die jou energie geven.
Bespreek dit met je logies, die weten wat jij eerder leuk vond. Soms kun je hier zelf niet meer opkomen.
In het algemeen,
Je kunt trouwens ook beter worden zonder opname. Dit verschilt per situatie en persoon. Maar ik heb bijvoorbeeld autisme en ik kan niet (zeker als ik depressief ben) tegen nieuwe mensen en behandelaars. Ook ontspan ik het beste thuis.
Ook kan ik totaal niet tegen het ggz systeem.
Ik heb het dus met mijn huisarts een vrijgevestigde psychiater (betaalt via huisarts) vrijgevestigde psycholoog en familie en vrienden die op mij pasten gedaan.
Iedereen moet dit overleggen met zijn arts en wat het beste bij jou past. Maar mij doet die rechtlijnige ggz zorg alleen maar meer kwaad.
Ik ging vaak even koffie doen bij een tentje aan het water, al was het maar en half uur even eruit.
Het is belangrijk dat je nu dingen doet die jou energie geven.
Bespreek dit met je logies, die weten wat jij eerder leuk vond. Soms kun je hier zelf niet meer opkomen.
In het algemeen,
Je kunt trouwens ook beter worden zonder opname. Dit verschilt per situatie en persoon. Maar ik heb bijvoorbeeld autisme en ik kan niet (zeker als ik depressief ben) tegen nieuwe mensen en behandelaars. Ook ontspan ik het beste thuis.
Ook kan ik totaal niet tegen het ggz systeem.
Ik heb het dus met mijn huisarts een vrijgevestigde psychiater (betaalt via huisarts) vrijgevestigde psycholoog en familie en vrienden die op mij pasten gedaan.
Iedereen moet dit overleggen met zijn arts en wat het beste bij jou past. Maar mij doet die rechtlijnige ggz zorg alleen maar meer kwaad.
woensdag 30 oktober 2019 om 21:05
Lise, dat is een domper. Daar stel je je niet op in.
Hopelijk wordt je spoedig opgeroepen voor de operatie.
Yellow, als de wond vanuit binnen dicht groeit, wat willen ze daar dan jog verder aan doen, dan geneest het toch of zie ik het verkeerd.
Samen met regenboog op een kamertje met kaarsjes , leuk !!
Ik heb ook een vrijgevestigd spychiater gehad, was een antroposofische spychiater, ik heb wel eens gezegd ,hij was de beste die mij heeft geholpen, deze man keek verder dan zijn neus lang was.
Ik wens jullie een fijne avond en goede nachtrust.
Yellow, als de wond vanuit binnen dicht groeit, wat willen ze daar dan jog verder aan doen, dan geneest het toch of zie ik het verkeerd.
Ik heb ook een vrijgevestigd spychiater gehad, was een antroposofische spychiater, ik heb wel eens gezegd ,hij was de beste die mij heeft geholpen, deze man keek verder dan zijn neus lang was.
woensdag 30 oktober 2019 om 21:27
GS, ik heb ook een psychiater (hoofdbehandelaar, dus geen idee waarom hij verder niets te zeggen heeft nu..) en nog een andere spv-er. Verder slik ik ook al 3 soorten psychiatrische medicijnen, waar verder ambulant niet aan gesleuteld kan worden ivm suïcidaliteit. Maar dank je voor het meedenken! 
Yellow, ik zei vanmiddag nog tegen begeleider hier, hoe fout moet het gaan voor ze echt wat doen..En dan probeer ik dat te voorkomen en is het ineens dan niet 'erg' genoeg om er vaart achter te zetten ofzo.. Dan probeer je in de praktijk te brengen wat je schijnbaar al 4 jaar had moeten kunnen en is het weer niet goed.
Heb mezelf ook te lang goed gehouden, dacht dat ze wel meer actie zouden ondernemen dan dit, eerlijk gezegd.

Yellow, ik zei vanmiddag nog tegen begeleider hier, hoe fout moet het gaan voor ze echt wat doen..En dan probeer ik dat te voorkomen en is het ineens dan niet 'erg' genoeg om er vaart achter te zetten ofzo.. Dan probeer je in de praktijk te brengen wat je schijnbaar al 4 jaar had moeten kunnen en is het weer niet goed.
Heb mezelf ook te lang goed gehouden, dacht dat ze wel meer actie zouden ondernemen dan dit, eerlijk gezegd.
woensdag 30 oktober 2019 om 21:49
Goh Lise, kan je mij dat ook niet leren? Ik durf mijn gewicht hier niet eens neer te zetten. Lijk maar steeds zwaarder te worden terwijl ik toch echt biet heel gek eet.
Regenboog ook sterkte en stoer dat je toch naar de huisarts bent gegaan.
Kohaku , het is een rommeltje bij de ggz als ik mijn dochter moet geloven. Ze doen als personeel echt hun stinkende best maar het is voor hun ook roeien met de riemen die ze hebben
Regenboog ook sterkte en stoer dat je toch naar de huisarts bent gegaan.
Kohaku , het is een rommeltje bij de ggz als ik mijn dochter moet geloven. Ze doen als personeel echt hun stinkende best maar het is voor hun ook roeien met de riemen die ze hebben
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

woensdag 30 oktober 2019 om 22:43
Er zitten een paar fistel uitgangetjes is me verteld. Toen ik in maart geopereerd was is me al verteld dat er eentje leek te zitten. En ik heb ook wel af en toe bij het litteken een hele kleine verdikking gehad, maar Mja nu is het dus uit de hand gelopen. Als ik het nu dus zo laat gaat het vroeg of laat weer gebeuren.hemke schreef: ↑30-10-2019 21:05Lise, dat is een domper. Daar stel je je niet op in.
anoniem_291865 wijzigde dit bericht op 31-10-2019 13:31
17.71% gewijzigd