Vertrouwensissues

01-11-2019 05:34 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi vivadames,

Normaal lees ik alleen mee maar ik voel me op het moment zo desperate en ik heb misschien een spiegel nodig of herkenning bij andere vrouwen, ik begrijp namelijk echt niet wat ik verkeerd doe. Elke keer als ik een man ontmoet, of dit nu in het echte leven is, via dating apps of iets dergelijks, en met hem ga daten, beginnen mannen al snel over dat ze serieus met mij zijn en geven dan signalen af die ook zo te interpreteren zijn. Denk aan verschillende leuke activiteiten doen samen, praten over een toekomst samen, blijven slapen, knuffelen tot aan praten over een relatie en niet daten met anderen aan toe. Alleen gebeurt het dan ook steeds dat zon man van de een op andere dag (naar mijn idee zonder aanleiding) helemaal niks meer laat horen. Zonder uitleg of wat dan ook. Ik probeer altijd rustig aan te doen en probeer dus ook zeker geen uitspraken bij mannen te ontlokken over de mate van serieusheid in het contact. Dit komt dan echt vanuit henzelf. Ik sta er vrij relaxed in alsin dat ik echt niet verwacht dat iemand zich direct aan mij vastlegt of dat ik uit mijzelf allemaal verwachtingen heb van een man. Echter creëeren ze zelf een verwachting bij mij met bepaalde uitspraken maar doordat ik keer op keer teleurgesteld raak doordat ik geghost wordt durf ik bijna niet te vertrouwen op iemands woord als ze zeggen mij echt leuk te vinden. En het doet me ook best wel pijn dat als ik een leuk contact heb, die ook zegt mij leuk te vinden, ineens niks meer laat horen. Zijn er meer vrouwen die deze ervaring hebben? Of doe ik iets verkeerd?
Ineens niks meer laten horen is sowieso zwaar onbeschoft, en of je nou wel of niet iets fout doet, vind ik dat echt niet kunnen van die kerels.

Kan het zijn dat je er iets te relaxed in staat? Dat het dus eigenlijk over komt als desinteresse? Ik heb dat namelijk in het verleden ook een tijd gehad. Ik wilde er niet te veel bovenop duiken, niet te veel verwachten, en niet te veeleisend overkomen. Uiteindelijk liep het juist daardoor meerdere keren fout, omdat de man dan dacht dat ik er niet zo warm voor liep. Totdat iemand mij een keer ijskonijn noemde. Toen begon ik in te zien hoe afstandelijk ik door mijn “relaxte” houding eigenlijk over kwam.
Wat Tiswa zegt inderdaad.
Er zijn mannen en vrouwen die daten als eenschot hagel; met veel verschillende mensen daten en dan zit er vast een leuk iemand tussen met wie het (behoorlijk) raak is. En dan toch doorgaan met daten, want er is vast nòg wel een leuker iemand te vinden. Als je niet voor de ander wilt gaan en je kansen op een leuker iemand open wilt houden, zit een vaste relatie er niet in. Misschien heb je net iets te vaak met zulk type mannen te maken TO. Hoe je die er uit filtert weet ik helaas niet.
Love is the meaning of life
Ik denk dat ze alles doen en zeggen wat ze inschatten dat nodig is om je in hun bed te krijgen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Tiswa schreef:
01-11-2019 06:39
Ineens niks meer laten horen is sowieso zwaar onbeschoft, en of je nou wel of niet iets fout doet, vind ik dat echt niet kunnen van die kerels.

Kan het zijn dat je er iets te relaxed in staat? Dat het dus eigenlijk over komt als desinteresse? Ik heb dat namelijk in het verleden ook een tijd gehad. Ik wilde er niet te veel bovenop duiken, niet te veel verwachten, en niet te veeleisend overkomen. Uiteindelijk liep het juist daardoor meerdere keren fout, omdat de man dan dacht dat ik er niet zo warm voor liep. Totdat iemand mij een keer ijskonijn noemde. Toen begon ik in te zien hoe afstandelijk ik door mijn “relaxte” houding eigenlijk over kwam.
Hm, dat is een goeie. Ik probeer altijd een beetje mee te gaan in het tempo dat de man in kwestie aangeeft. Maar misschien zet ik daardoor té weinig de eerste stap. Mijn relaxte houding voelt ook totaal niet relaxed omdat ik continue bezig ben met hoe kom ik over, wil ik niet te graag etc.
retrostar schreef:
01-11-2019 08:09
Ik denk dat ze alles doen en zeggen wat ze inschatten dat nodig is om je in hun bed te krijgen.
Ja als ik eerlijk ben krijg ik dat gevoel ook. Maar ik ben dat zo zat. Ik heb weleens een tijdje (2/3 maanden) gewacht om het bed te delen met iemand maar ook hij stopte daarna het contact. Toen voelde ik me al helemaal gebruikt.. Ik vind het ook niet een fijn idee om nu dan maar heel krampachtig nee te gaan zeggen terwijl ik wel seks zou willen. Want ik denk ook dat als een man mij echt leuk vindt, het niet uitmaakt hoe lang ik wacht met seks.
mensen (mannen EN vrouwen) zeggen vaak iets wat een ander graag wilt horen.

waarschijnlijk zijn deze mannen ook echt opzoek naar een serieuze relatie. En gaan dan daten. En na een aantal dates en activiteiten komen ze er achter dat jij toch niet hun ideale partner bent. Of andersom.

Daten is geen garantie dat dit de partner is voor altijd en eeuwig. Het is gewoon een snuffelstage,

Jammer genoeg is men tegenwoordig niet volwassen genoeg om dit te zeggen. Maar laten ze het "dood bloeden". Advies wat hier ook vaak wordt gegeven. Laten niets meer horen. Heel onvolwassen.

Daarnaast is er natuurlijk ook een groep mensen die alles zeggen om je het bed in te krijgen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
elfjetwaalfje schreef:
01-11-2019 07:20
Er zijn mannen en vrouwen die daten als eenschot hagel; met veel verschillende mensen daten en dan zit er vast een leuk iemand tussen met wie het (behoorlijk) raak is. En dan toch doorgaan met daten, want er is vast nòg wel een leuker iemand te vinden. Als je niet voor de ander wilt gaan en je kansen op een leuker iemand open wilt houden, zit een vaste relatie er niet in. Misschien heb je net iets te vaak met zulk type mannen te maken TO. Hoe je die er uit filtert weet ik helaas niet.

Ja volgens mij is dit ook wel echt een ding via datingapps hoor. Ik begin langzamerhand wel een beetje de hoop te verliezen dat er nog leuke en oprechte mannen rondlopen. Als ik dan verhalen hier op viva lees van forumsters met een leuke vriend of verhalen van vriendinnen hoor vraag ik me echt af waarom dat er voor mij niet in zit. Maar misschien is dat mijn probleem juist, dat ik het toch te graag wil.
hamerhaai schreef:
01-11-2019 08:19
mensen (mannen EN vrouwen) zeggen vaak iets wat een ander graag wilt horen.

waarschijnlijk zijn deze mannen ook echt opzoek naar een serieuze relatie. En gaan dan daten. En na een aantal dates en activiteiten komen ze er achter dat jij toch niet hun ideale partner bent. Of andersom.

Daten is geen garantie dat dit de partner is voor altijd en eeuwig. Het is gewoon een snuffelstage,

Jammer genoeg is men tegenwoordig niet volwassen genoeg om dit te zeggen. Maar laten ze het "dood bloeden". Advies wat hier ook vaak wordt gegeven. Laten niets meer horen. Heel onvolwassen.

Daarnaast is er natuurlijk ook een groep mensen die alles zeggen om je het bed in te krijgen.
Ik snap totaal wat je bedoelt hoor en ik begrijp dat daten geen garanties geeft. Echter is dat omslag punt voor mij vaak erg onverwachts? En abrupt. Jongens die op maandag zeggen dat ze me willen zien, dingen in de toekomst willen plannen zoals een weekend weg maar ook samen de feestdagen doorbrengen e.d., continue appen en dan op dinsdag niks laten horen. Dan denk ik wel wtf! Zeg dat dan allemaal niet. Je hoeft niet zo overdreven te doen als je er blijkbaar nog niet zo zeker van bent. En seks is dan vaak ook niet het punt waarop het verandert. Ik snap dat gewoon niet.
Ik denk dat het een goeie stelregel is om pas op de derde date seks te hebben. Dat is ook het gemiddelde, en iedereen kan zich hier wel in kwijt. Je komt hiermee tegemoet aan het gevoel dat de ander niet "goedkoop" en makkelijk te krijgen is en je hoeft toch niet heel lang te smachten.

Dan blijf je aan de veilige kant. Ik weet niet of het minder pijn doet of je na de derde date gedumpt wordt of na de eerste. Je moet gewoon het geluk hebben dat je je maatje tegenkomt. Vaak is dat toch in het wild (een nieuwe collega of de vriend van de neef van de buurvrouw of zo) en niet via een dating site.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
01-11-2019 08:30
Ik denk dat het een goeie stelregel is om pas op de derde date seks te hebben. Dat is ook het gemiddelde, en iedereen kan zich hier wel in kwijt. Je komt hiermee tegemoet aan het gevoel dat de ander niet "goedkoop" en makkelijk te krijgen is en je hoeft toch niet heel lang te smachten.

Dan blijf je aan de veilige kant. Ik weet niet of het minder pijn doet of je na de derde date gedumpt wordt of na de eerste. Je moet gewoon het geluk hebben dat je je maatje tegenkomt. Vaak is dat toch in het wild (een nieuwe collega of de vriend van de neef van de buurvrouw of zo) en niet via een dating site.
Ja dat is wel een goed idee. Dan ken je iemand ook net ff wat beter. Die ga ik aanhouden vanaf nu. En inderdaad moet zeggen dat ik de twee langdurige relaties die ik heb gehad allebei in "het wild" heb ontmoet haha. Is ook wel spontaner via zo'n dating site!
Bedankt voor alle reacties trouwens 😀
hippygirl94 schreef:
01-11-2019 08:12
Hm, dat is een goeie. Ik probeer altijd een beetje mee te gaan in het tempo dat de man in kwestie aangeeft. Maar misschien zet ik daardoor té weinig de eerste stap. Mijn relaxte houding voelt ook totaal niet relaxed omdat ik continue bezig ben met hoe kom ik over, wil ik niet te graag etc.
Ik vond die “relaxte” houding ook alles behalve relaxed hoor. Ik was ook constant bezig met hoe ik over kwam en durfde bijvoorbeeld al niet eens voor te stellen om in het weekend iets samen te gaan doen, want wilde niet te claimerig zijn.

Toen ik mijn man tegen kwam (jawel via Tinder), heb ik me, toen ik hem na een paar dates wel echt heel leuk vond, heel bewust (doodeng) open gesteld. En dus ook zelf afspraakjes voorgesteld en op den duur zelfs aangegeven dat als hij een relatie wilde, ik geen genoegen nam met 1x in de 2 weken een weekend (we woonden nogal ver uit elkaar).

Dit zal vast niet altijd goed uitpakken, maar bij ons wel.
Ik herken dat wel ja, lijkt tegenwoordig "hip" te zijn om gewoon niks meer te laten horen. En gaan er zelfs vanuit dat je wel snapt dat het dan klaar is? Blijft een bijzondere wereld dat online daten.. heb je een keer je dag niet, voor jou 10 anderen dan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven