Irritaties in het OV
donderdag 4 oktober 2018 om 08:37
Ik ga dagelijks met het openbaar vervoer naar mijn werk en ik erger me aan veel dingen. Waar erger jij je aan in het openbaar vervoer?
To trapt af met een top 3:
1) Mensen die op het perron voor de ingang van de trein staan, zodat je niet kunt uitstappen en als een rugbyspeler tegen de mensen aan moet lopen, omdat ze weigeren aan de kant te gaan.
2) Mensen die vinden dat hun koffers, tassen en trolley's een zitplaats nodig hebben. En altijd in de spits.
3) Mensen die al instappen, terwijl er nog mensen aan het uitstappen zijn.
To trapt af met een top 3:
1) Mensen die op het perron voor de ingang van de trein staan, zodat je niet kunt uitstappen en als een rugbyspeler tegen de mensen aan moet lopen, omdat ze weigeren aan de kant te gaan.

2) Mensen die vinden dat hun koffers, tassen en trolley's een zitplaats nodig hebben. En altijd in de spits.
3) Mensen die al instappen, terwijl er nog mensen aan het uitstappen zijn.
We’re all mad here
vrijdag 1 november 2019 om 14:34
Ging niet, ze stond in het poortje en was daar aan het treuzelen.patsy--stone schreef: ↑01-11-2019 11:25Huh? Waarom zeg je daar niks van dan? Dat begrijp ik echt niet. En waarom ga je niet gewoon voor haar langs door het poortje heen, waarom ga je een minuut staan wachten op zo'n asociaal mens?
vrijdag 1 november 2019 om 14:36
Ja!lollypopje schreef: ↑01-11-2019 14:02Werkt zo'n noice cancelling koptelefoon ook als je er geen geluid op hebt staan? Want als ik moe ben wil ik het liefst zo min mogelijk geluid om mij heen, ook niet zelfgekozen.
Ik heb ook die Sony.
Ik zit daarmee echt in mijn eigen bubbel, hoor helemaal niks. En met die gewone koptelefoon die bij mijn telefoon hoort, moest ik het geluid van buitenaf overstemmen met mijn muziek, dus die moest best hard staan. Die noise cancelling neemt geluid weg en ik kan dus ook zacht muziek opzetten, als achtergrondmuziek.
Het is een feest.
Wel een duur feest want ik heb er bijna 300 euro voor betaald.
Volgende week ga ik vliegen. Ook lekker die koptelefoon mee. Ben benieuwd, volgens mij is de herrie van zo'n vliegtuig echt ENORM en gaat het me nu pas opvallen als ik lekker rustig mijn muziekje kan luisteren...
Wat eten we vanavond?
vrijdag 1 november 2019 om 15:16
Ik moest deze zomer veel vliegen voor mijn werk en wat een verademing is dat zeg!makreel schreef: ↑01-11-2019 14:36Ja!
Ik heb ook die Sony.
Ik zit daarmee echt in mijn eigen bubbel, hoor helemaal niks. En met die gewone koptelefoon die bij mijn telefoon hoort, moest ik het geluid van buitenaf overstemmen met mijn muziek, dus die moest best hard staan. Die noise cancelling neemt geluid weg en ik kan dus ook zacht muziek opzetten, als achtergrondmuziek.
Het is een feest.
Wel een duur feest want ik heb er bijna 300 euro voor betaald.
Volgende week ga ik vliegen. Ook lekker die koptelefoon mee. Ben benieuwd, volgens mij is de herrie van zo'n vliegtuig echt ENORM en gaat het me nu pas opvallen als ik lekker rustig mijn muziekje kan luisteren...
Er komt nog wel iets van lawaai doorheen als je geen muziek aan hebt maar ik heb zelfs met koptelefoon op geslapen.
vrijdag 1 november 2019 om 15:18
Ja maar dan komt er dus wel iets meer doorheen. Dan geeft de koptelefoon een soort white noise af, die overstemt wel veel constant lawaai maar bijvoorbeeld de omroepstem in de trein komt er wel doorheen. En gesprekken vlakbij je in de buurt.lollypopje schreef: ↑01-11-2019 14:02Werkt zo'n noice cancelling koptelefoon ook als je er geen geluid op hebt staan? Want als ik moe ben wil ik het liefst zo min mogelijk geluid om mij heen, ook niet zelfgekozen.
Met muziek op, ook een zacht achtergrond muziekje is dat ook allemaal weg.
Ik heb die van mij al een aantal keer uitgeleend als iemand het wilde proberen en allemaal hebben ze daarna dezelfde gekocht.

vrijdag 1 november 2019 om 18:09
Deze kwam ik nog tegen:
http://zinderend.nu/ns-komt-met-zinvoll ... lness-app/
Kan je mindful omgaan met ergernissen.
http://zinderend.nu/ns-komt-met-zinvoll ... lness-app/
Kan je mindful omgaan met ergernissen.

dinsdag 5 november 2019 om 11:00
Zolang je de jouwe niet opzegt, kunnen ze hem je niet afpakken.Zeilboot76 schreef: ↑05-11-2019 10:46De kaarten van de NS gaan op de schop. De voordeelurenkaart blijft bestaan, maar wel uitgekleed (niet reizen in de middagspits en de zomervakantie etc.) en veel abonnementen worden flexabonnementen. Ben er niet blij mee. Ingang 2021.
Ik heb al jaren de ouderwetse voordeelurenkaart, waarbij ik alleen in de ochtendspits voltarief betaal. Bestaat volgens mij al 6 jaar niet meer.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

dinsdag 5 november 2019 om 12:11
Helaas dus wel. Staat op deze site https://www.ns.nl/abonnementen-updatelollypopje schreef: ↑05-11-2019 11:00Zolang je de jouwe niet opzegt, kunnen ze hem je niet afpakken.
Ik heb al jaren de ouderwetse voordeelurenkaart, waarbij ik alleen in de ochtendspits voltarief betaal. Bestaat volgens mij al 6 jaar niet meer.
Hij is momenteel niet bereikbaar maar daar stond per abonnement de wijziging en uitleg.
Check Twitter.
dinsdag 5 november 2019 om 12:30
Zeilboot76 schreef: ↑05-11-2019 12:11Helaas dus wel. Staat op deze site https://www.ns.nl/abonnementen-update
Hij is momenteel niet bereikbaar maar daar stond per abonnement de wijziging en uitleg.
Check Twitter.

I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

dinsdag 5 november 2019 om 12:42

dinsdag 5 november 2019 om 13:09
Voor mij is Altijd Voordeel denk ik het voordeligst. 20% korting in de spits en 40% daar buiten, voor 23 euro per maand mits je het voor een jaar aftikt. Maar dan heb ik wel het voordeel dat ik regelmatig voor 16.00 uur in kan checken (werk in het onderwijs dus na 15.00 kan ik, als ik geen vergadering heb, m'n werktijd flexibel indelen). Dan betaal ik denk ik iets meer dan ik nu doe, maar niet veel.
Maar ik ben wel jaloers op al die mensen die van hun werk een NS businesscard krijgen.
Maar ik ben wel jaloers op al die mensen die van hun werk een NS businesscard krijgen.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.

dinsdag 5 november 2019 om 13:42
Misschien waren het HBO-ers? Vindt dit altijd zo sneu om te zeggen.Poppy_del_Rio schreef: ↑05-11-2019 12:41Als het in de middag/avondspits dan minder druk wordt, mag het van mij. Maar beter laten ze al die [mbo-leerlingen met de bus reizen. Wat zijn sommigen van hen onbeschoft met hun geschreeuw en muziek/filmpjes op vol geluid![]()
Het ov is sowieso duur. Meestal als ik naar Schiohol ga vindt ik het handig met de trein te gaan. Nu kost een enkeltje al 20 euro excl de bus reis van mijn huis naar het station. Voor 2 personen een retour is 80 euro. Voor 50 euro kan ik mijn auto bij Schiphol 4 dagen parkeren.
Sorrie planeet maar ik kies dan toch voor auto. Wordt ook niet interessant gemaakt zo dat trein reizen.

dinsdag 5 november 2019 om 14:00
Zeilboot76 schreef: ↑05-11-2019 10:46De kaarten van de NS gaan op de schop. De voordeelurenkaart blijft bestaan, maar wel uitgekleed (niet reizen in de middagspits en de zomervakantie etc.) en veel abonnementen worden flexabonnementen. Ben er niet blij mee. Ingang 2021.
Kwam dit ook posten maar het stond er dus al. In het nieuwsbericht wat ik las stond dat NS dit vooral doet om in de spits meer mensen een zitplaats te kunnen bieden. Wat een kul reden. Denk dat het merendeel van de mensen die in de spits reizen dan uit hun werk/opleiding komt, en dus niet zo makkelijk voor een andere tijd kan kiezen. Alsof je voor je lol op dat uur reist.
dinsdag 5 november 2019 om 14:14
Het is hboDoetje89 schreef: ↑05-11-2019 13:42Misschien waren het HBO-ers? Vindt dit altijd zo sneu om te zeggen.
Het ov is sowieso duur. Meestal als ik naar Schiohol ga vindt ik het handig met de trein te gaan. Nu kost een enkeltje al 20 euro excl de bus reis van mijn huis naar het station. Voor 2 personen een retour is 80 euro. Voor 50 euro kan ik mijn auto bij Schiphol 4 dagen parkeren.
Sorrie planeet maar ik kies dan toch voor auto. Wordt ook niet interessant gemaakt zo dat trein reizen.

¡Apagando las luces!

dinsdag 5 november 2019 om 19:04
Je kunt in elk geval t/m 31 december voor 10,50 naar Schiphol, Rotterdam of Eindhoven met de trein. Voordat je treinreizen maakt kun je het beste even googelen en vind je bijna altijd wel voordelige kaartjes.Doetje89 schreef: ↑05-11-2019 13:42Misschien waren het HBO-ers? Vindt dit altijd zo sneu om te zeggen.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
dinsdag 5 november 2019 om 20:03
En ook weer terug (vanaf een luchthaven) voor 10,50. Ik gebruik die nu elke keer om naar m'n vriend te reizen, scheelt toch zo'n 10-15 euro per keer.
¡Apagando las luces!
dinsdag 5 november 2019 om 20:17
Ja, kreeg ik ook, met de mededeling dat mijn juist weder verkregen voordeelurenabonnement in 2021 ophoudt te bestaan. De 40% korting in de middagspits is niet meer te doen, zeggen ze. Gelukkig duurt het nog ruim een jaar.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.