Peutertopic III

15-10-2019 22:12 3010 berichten
Na het babytopic en het dreumestopic nu alweer het derde peutertopic!
Voor iedereen die mee wil schrijven over hun leuke (of nu even niet zo leuke) peuter!
Alle reacties Link kopieren
Lavendel_12 schreef:
02-11-2019 22:23
@due: wij dragen peuter ook nog hoor en op vakantie nog vaker!
Ja peuter wil sinds zwangerschap zelf niet meer. Maar hopelijk met deze beauty straks wel weer:

Afbeelding
Due-scimmie schreef:
02-11-2019 22:52
Ja peuter wil sinds zwangerschap zelf niet meer. Maar hopelijk met deze beauty straks wel weer:

Afbeelding
Vast! Wij dragen met ergobaby draagzak op de rug.
Ik heb momenteel baby maat custom en ringsling.

:zzz: Weer half 5, maar nu sliep hij gisteravond pas om kwart over 8. Vanavond gaat hij stuk eerder naar bed (en ik ook, want lag er pas om 12 in omdat we f1 kwalificatie hadden gekeken)
Opvoedadvies krijg ik eigenlijk nooit, dochter is in gezelschap ook wel echt een voorbeeldig engeltje haha

Dragen heeft ze nooit echt heel leuk gevonden, dat hebben we kort gedaan. Wie weet vindt de baby het wel leuk.

Speelgoed wassen doe ik niet, af en toe afnemen met een doekje als ik zie dat het viezig is en soms haar knuffel in de was en dat is het wel.

Oo due, dat zijn wel weinig slaapuurtjes. Hier was het tegen zessen, we zitten nog in bed Nijntje spelletjes te doen op de iPad.

En gisteren heb ik een weekend weg geboekt voor tijdens de kerstperiode en een interactieve kerstvoorstelling. Had opeens zin om leuke dingen te plannen haha
Dat klinkt heel leuk Pip!

Mooie draagzak Due.

Hier was het 6u, maar nog tot half 7 gesnoozed want baby lag gewoon te keuvelen in bed. Toen had ze wel echt honger. Omdat peuter er niet is duik ik zo als zij gaat slapen ook m'n bedje in.
Het probleem van dat peuter stout doet als man en ik met zijn 2en bij peuter zijn is deze ochtend wel heel erg. Gooien met spullen, krijsen.. en man stapt net maar op om te gaan douchen: peuter gaat rustigjes zitten spelen met wat steentjes en een doosje :-[ Hij zit zelfs liedjes te neuriën..

Ik krijg mijn vinger er maar niet achter waar dit aan ligt. Gister viel het wel mee maar we hadden ook een vol program en peuter een nieuwe stoel in de auto waar hij erg blij mee was.

:-(
Glitter, ik las dat stuk van jou vorige week en toen dacht ik "bij ons is dat juist omgekeerd". Dochter was altijd heerlijk aan het spelen als wij samen in de woonkamer zaten en klierde juist bij één van ons. Maar vanaf het moment dat ik dat dacht is het omgeslagen. Ik werk thuis en vaak zit ik dan gewoon beneden als ik iets doe waarbij ik me niet erg hoef te concentreren. Maar dat is nu geen optie meer want peuter gedraagt zich dan als een draak. Ze luistert dan totaal niet naar mijn man en zodra ik naar boven ga is het een engeltje. Herkenbaar dus.

Hier hebben we een dramanacht gehad. De verjaardag heeft veel indruk gemaakt en dochter kan niet zo goed tegen veel prikkels, dus ze was gisteren nog steeds van de rel. De nachtmerries begonnen al om 21.00 en ze heeft de halve nacht gehuild. Ze is daardoor wel dwars door haar schaapje heen geslapen (normaal wordt ze wakker van het klikkende geluid van de oogjes), dus het was half 9.

Toen eruit met baby en peuter, poepbroek verschonen baby, dochter riep van beneden dat ze op het potje had gepoept, iedereen schoon, baby de fles, baby spuugt de volledige fles over haar, mij en de bank. Het is nu half 11 en ein-de-lijk zit ik aan mijn eerste kop koffie van de dag.

We hadden allemaal plannen voor vandaag maar met een overprikkelde peuter en een ziekige baby en peuter denk ik dat we maar thuisblijven. Morgen vertrekken we voor een midweekje Landal.

Glitter, hoe groot is jouw peuter dat hij nu al in een nieuwe stoel kan?

Teckeltje, hopelijk heb je nog wat uurtjes kunnen pakken met de baby samen.

Pip, heerlijk die leuke dingen plannen!
Blegh Fiona :there: Wat een rotnacht.

Onze peuter meet 103cm. Hij heeft wel een lange rug dus 110 van trui en 98/104 van broek. Het is qua stoel de Maxi Cosi Kore Pro geworden. Die groeit weer lang mee en is wasbaar.
GlitterCupcake schreef:
03-11-2019 10:52
Blegh Fiona :there: Wat een rotnacht.

Onze peuter meet 103cm. Hij heeft wel een lange rug dus 110 van trui en 98/104 van broek. Het is qua stoel de Maxi Cosi Kore Pro geworden. Die groeit weer lang mee en is wasbaar.
Oh dat is lang inderdaad! Ik zal de stoel onthouden voor over een jaar. Dochter werd op vakantie een keer wagenziek en kotste toen haar hele autostoel onder. Wasbaar is dus een must. :lol:
Nu we het over autostoeltjes hebben, is 1 meter de grens waarop peuters in een grotere stoel kunnen? Onze baby is nu 4,5 maand en het zou toch wel handig zijn als die straks direct in het stoeltje van peuter kan en peuter in een nieuw stoeltje. Zonde om voor die paar maanden overlap een extra stoel te kopen (maar dochter is nog lang geen meter volgens mij).
Wij hebben deze https://www.mamaloesbabysjop.nl/4baby-r ... el-0-18-kg

Kan draaien (zooooo handig) en kantelen om te slapen. Is van 0 tot 18kg. Hoes kan ook gewassen.
Ze is nu nog steeds 11 kilo dus gaat nog wel een tijd mee gok ik.

Gisteravond koorts, (na een dag zeuren en miepen), vanochtend rode vlekjes bij het kruis en een rare witte blaar in de mond (die geen zeer doet). Rustig aan doen vandaag maar
fiona2018 schreef:
03-11-2019 10:54
Oh dat is lang inderdaad! Ik zal de stoel onthouden voor over een jaar. Dochter werd op vakantie een keer wagenziek en kotste toen haar hele autostoel onder. Wasbaar is dus een must. :lol:

De Maxi-Cosi RodiFix Air Protect is ook wasbaar zag ik :-D

Ik had over de Maxi-Cosi Tobi een zomerhoes. Die heeft zijn werk goed gedaan aan de verkleuringen te zien van de zonnebrand.
fiona2018 schreef:
03-11-2019 10:59
Nu we het over autostoeltjes hebben, is 1 meter de grens waarop peuters in een grotere stoel kunnen? Onze baby is nu 4,5 maand en het zou toch wel handig zijn als die straks direct in het stoeltje van peuter kan en peuter in een nieuw stoeltje. Zonde om voor die paar maanden overlap een extra stoel te kopen (maar dochter is nog lang geen meter volgens mij).

Ik had ergens gelezen dat gewicht achterhaald is en het nu op lengte gaat. De grens is 100-105cm afhankelijk van de stoel.
Oh mijn stoel heeft een grens tot 1.05 zie ik nu.
Wij hebben nu ook de maxi-cosi Tobi. Op basis van het gewicht zou ze er nog lang mee kunnen doen. Maar als ze al in een nieuw stoeltje 'mag' als de baby overgaat naar een normale stoel, zou dat wel relaxt zijn.
fiona2018 schreef:
03-11-2019 10:59
Ligt ook aan gewicht volgens mij en hoe die vastzit. Wij hebben baby in maxicosi axissfix achteruit want peuter is pas 92cm. En nog belangrijker: Hij weegt nog geen 15 kilo en autogordel werkt pas vanaf 15 kilo. Ik verwacht dat we nog wel even 2 groep 1 stoelen hebben.
Ben benieuwd wat jij doet voor werk, Lavendel!

En idd, ik merk wel dat het echt anders is bij je eigen kind hoor. Daarom ‘dokter’ ik ook niet op dochter, en soms vraag ik man (die totaal niks medisch doet) of hij als leek naar de huisarts/cb zou gaan of niet.
Lasvegas-84 schreef:
03-11-2019 14:00
Ben benieuwd wat jij doet voor werk, Lavendel!

En idd, ik merk wel dat het echt anders is bij je eigen kind hoor. Daarom ‘dokter’ ik ook niet op dochter, en soms vraag ik man (die totaal niks medisch doet) of hij als leek naar de huisarts/cb zou gaan of niet.
Ohja wij zitten allebei in de zorg. En ik heb idd wegens studie en werk bovengemiddeld veel kennis van opvoeden en ontwikkeling. Maar eigen kind is toch anders.
@rosings, dat klinkt raar heb je een idee wat het is?

De kinderen zijn weer thuis, heb ze gemist maar het was ook heerlijk zonder ze. Opa en oma vonden het geweldig en de kids vonden het ook top dus over 7 weken gaan ze er weer logeren :cheer:
Wat een gave draagzak Die! Dochter draag ik niet meer, het eerste jaar heel veel gedaan maar dat rugdragen krijg ik niet goed onder de knie. Het is nu ook niet meer zo nodig, ze stuitert graag zelf in het rond :-)

@autostoel, wij gaan wel een extra stoel voor baby moeten aanschaffen. Ze is nu 92cm en iets van 12kg
@envelop: hoe oud is je jongste ook alweer?
Begin december wordt hij 1
Envelop schreef:
03-11-2019 16:19
Begin december wordt hij 1
Wow, onze jongste is 20 maanden, heeft eindelijk maat 86 en ik schat in dat ze 10-11 weegt. Wat een verschil zeg :proud:

Maar ze heeft blijkbaar alle energie in d'r hoektanden in plaats van groeien gegooid, want ze zijn allemaal door :yes:

Edit: Ow, je oudste is 92 cm, lol
Haha het stond er idd wat onduidelijk maar dat ging over peuter. Zoon mag as woensdag weer gewogen worden maar was de laatste keee met -1,5 op de lijn aan de te kleine en lichte kant. Hij zit nu net in mt 74 dus denk dat mt 86 hier ook nog wel een tijd gaat duren
Envelop schreef:
03-11-2019 17:10
Haha het stond er idd wat onduidelijk maar dat ging over peuter. Zoon mag as woensdag weer gewogen worden maar was de laatste keee met -1,5 op de lijn aan de te kleine en lichte kant. Hij zit nu net in mt 74 dus denk dat mt 86 hier ook nog wel een tijd gaat duren
Oh wow bij baby begint 74 hier al te klein te worden sommige merken. Maar man is ook mega. Ik ben zelf klein.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven