Bed in woonkamer

03-11-2019 13:00 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag

Omdat ik soms de meest simpele oplossingen over het hoofd zie, zou ik jullie eens willen vragen om mee te denken.
Ik heb een bed in de woonkamer staan, omdat ik zo'n beetje de helft van de dag plat lig. Dat kan boven, maar wil graag zo veel mogelijk bij mijn gezin zijn natuurlijk. Nu vind ik het belangrijk om een huis te hebben waar ik me prettig voel, fijn sfeertje, leuke spullen, mooie kleuren enz. Nu is dat bed noodzaak, dus kan er helaas niet uit. Ik wil daarom mijn bed zoveel mogelijk passend krijgen in onze woonkamer.
Dit heb ik al geprobeerd door het hoeslaken in dezelfde kleur te kopen als de bank (bed staat tegen de bank aan). Ligt een mooi dekbedovertrek op mijn dekbed. Maar juist dát geeft toch een 'ziek' gevoel, dus overweeg een mooie deken/plaid te kopen.
Mijn bed staat naast de bank, maar niet tegen een muur. Daardoor is het helaas niet mogelijk om dmv kussentjes een soort 'bank' te maken, wat er al knusser uit zou zien. Zoals hier is dus niet mogelijk helaas: https://pin.it/ijswwyx2ruoazf

Ik heb overigens een volledig verstelbaar bed, maar zonder ombouw, om het zo 'klein' mogelijk te houden.
Toch blijft het een echt bed.

Hebben jullie misschien tips om mijn bed meer onderdeel te kunnen laten worden van ons interieur?

Alvast bedankt!
Someonenew schreef:
03-11-2019 14:07
Ik weet niet hoe de hoekbank nu staat? Maar is het niet zo in te richten dat jouw bed tegen de muur staat? Dan kun je er mooie kussens en een groot plaid tot op de vloer overheen leggen. Zodat het iets meer op een bank lijkt.
Denk dat dat toch het beste gaat zijn ja. Heb m nu vrij van de muur en denk dat dat het extra lastig maakt. Als ik de tips en plaatjes zie hier, dan maak ik het mezelf al makkelijker door bed tegen een muur te laten plaatsen
kan je evtueel een foto plaatsen van jou woonkamer /de bank en bed gedeelte zodat we meer gericht tips kunnen geven voor jou situati
lexi-may schreef:
03-11-2019 14:19
kan je evtueel een foto plaatsen van jou woonkamer /de bank en bed gedeelte zodat we meer gericht tips kunnen geven voor jou situati
Ik kan geen foto's plakken maar vind dat ook geen fijn idee ivm privacy. Maar waardeer je aanbod!
Je hebt ook banken met een uitschuifbaar deel. Dat kan handmatig of elektrisch uitgeschoven worden. Kun je niet eens kijken naar zoiets, in een U opstelling?

Ik heb zo’n bank in een chaise lounge opstelling en als het ding uitgeklapt is, heb ik de ruimte van een twijfelaar. Daar kan ik dan prima op slapen. Gekocht bij pronto wonen, je kunt daar zelf de maat van je bank samen stellen..
Het leven gaat niet over bier en bitterballen.
GewoonDaantje schreef:
03-11-2019 14:54
Je hebt ook banken met een uitschuifbaar deel. Dat kan handmatig of elektrisch uitgeschoven worden. Kun je niet eens kijken naar zoiets, in een U opstelling?

Ik heb zo’n bank in een chaise lounge opstelling en als het ding uitgeklapt is, heb ik de ruimte van een twijfelaar. Daar kan ik dan prima op slapen. Gekocht bij pronto wonen, je kunt daar zelf de maat van je bank samen stellen..
Lief dat je meedenkt. Maar een bank is nooit zo verstelbaar als mijn bed is.
En een (houten) bedbank?
Zo een met een vast matras ( hoef je dus niet uit te klappen) waar achter en opzij planken zitten zeg maar.
Dat lijkt een bank, kussens er op, een plaid o.i.d.
Zijn er ook met opbergruimte onderin dmv lades, of van metaal.
apiejapie schreef:
03-11-2019 14:12
Denk dat dat toch het beste gaat zijn ja. Heb m nu vrij van de muur en denk dat dat het extra lastig maakt. Als ik de tips en plaatjes zie hier, dan maak ik het mezelf al makkelijker door bed tegen een muur te laten plaatsen

Niet alleen makkelijker maar het staat meteen zo raar en kaal, een eenpersoonsbed los van de muur (in de huiskamer). Ik denk dat je toch aan omgooien moet denken inderdaad, echt zoeken naar een indeling waarbij je bed tegen een muur staat (met de lange zijde). Verder werken met plaids/wollen dekens, staat meteen veel mooier dan een dekbed. En die ombouw om het onderstel zodat het niet zo'n kaal bed is.
apiejapie schreef:
03-11-2019 14:25
Ik kan geen foto's plakken maar vind dat ook geen fijn idee ivm privacy. Maar waardeer je aanbod!

Plattegrondje tekenen?
Hoe oud is de bank???

Ik heb in een meubelzaak gewerkt en de stoffen van de banken konden ook los gekocht worden. Als de bank nog niet al te oud is, is het dan een optie om een flinke lap stof te halen en die te gebruiken? Een ombouw laten timmeren, bekleden met het stof van de bank, eventueel ook het matras bekleden ipv een hoeslaken. Voor ´s nachts eventueel een los laken.

Of die ombouw in dezelfde kleur als je kasten/salontafel, dan wordt het ook meer één geheel.

Heb je geen foto van je inrichting. Altijd leuk om mee te denken maar handig om een beetje beeld te hebben.

Zo zou je bijvoorbeeld een muur kunnen behangen met wat drukker behang, dan valt zo´n bed al een stuk minder op. Het frame van het bed in dezelfde kleur als de poten van de bank, een groot karpet. Geen dekbed maar juist meerdere losse dekens waarvan er ook één of twee op de bank liggen.
Juist dat opgemaakte bed zorgt ervoor dat je bed op een bed lijkt. Een grote mand onder het bed (of meerdere, of een kist, of iets anders) waar je dan je nachtdeken in kunt opruimen, of losse lakens waardoor je gewoon de dekens kunt gebruiken... Ik bedoel; doorgaans wordt er in de woonkamer gestookt en zal het er ´s nachts niet zo koud worden als op een slaapkamer die niet verwarmd wordt.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Mocht je in mijn regio wonen kom ik met alle plezier inrichten :heart:
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
S-Groot schreef:
03-11-2019 15:16
Niet alleen makkelijker maar het staat meteen zo raar en kaal, een eenpersoonsbed los van de muur (in de huiskamer). Ik denk dat je toch aan omgooien moet denken inderdaad, echt zoeken naar een indeling waarbij je bed tegen een muur staat (met de lange zijde). Verder werken met plaids/wollen dekens, staat meteen veel mooier dan een dekbed. En die ombouw om het onderstel zodat het niet zo'n kaal bed is.
Hierbij vat je alles in één keer samen inderdaad, wat ik nu meegenomen heb aan tips. Dank je wel
Ceylon schreef:
03-11-2019 15:17
Hoe oud is de bank???

Ik heb in een meubelzaak gewerkt en de stoffen van de banken konden ook los gekocht worden. Als de bank nog niet al te oud is, is het dan een optie om een flinke lap stof te halen en die te gebruiken? Een ombouw laten timmeren, bekleden met het stof van de bank, eventueel ook het matras bekleden ipv een hoeslaken. Voor ´s nachts eventueel een los laken.

Of die ombouw in dezelfde kleur als je kasten/salontafel, dan wordt het ook meer één geheel.

Heb je geen foto van je inrichting. Altijd leuk om mee te denken maar handig om een beetje beeld te hebben.

Zo zou je bijvoorbeeld een muur kunnen behangen met wat drukker behang, dan valt zo´n bed al een stuk minder op. Het frame van het bed in dezelfde kleur als de poten van de bank, een groot karpet. Geen dekbed maar juist meerdere losse dekens waarvan er ook één of twee op de bank liggen.
Juist dat opgemaakte bed zorgt ervoor dat je bed op een bed lijkt. Een grote mand onder het bed (of meerdere, of een kist, of iets anders) waar je dan je nachtdeken in kunt opruimen, of losse lakens waardoor je gewoon de dekens kunt gebruiken... Ik bedoel; doorgaans wordt er in de woonkamer gestookt en zal het er ´s nachts niet zo koud worden als op een slaapkamer die niet verwarmd wordt.
Wauw wat veel tips. Lief dat je de moeite doet zo mee te denken.
Ceylon schreef:
03-11-2019 15:21
Mocht je in mijn regio wonen kom ik met alle plezier inrichten :heart:
Wat een hartverwarmend aanbod!
Tja, het is uiteindelijk heel simpel; dit is de situatie en hier moet je dus het beste van maken.

Als je dan toch ziek bent en tijd genoeg hebt (niet vervelend bedoeld!!) kun je ook overwegen om sketcher op de pc te zetten. Dat is een 3D roomplanner. Dan kun je eerst knutselen en verschillende opties bekijken, voordat je een paar mannen aan het werk zet om de boel om te gooien.

Dat bed blijft en jij blijft ook (toch??). Dan komt het niet op een weekje meer of minder.
Ceylon schreef:
03-11-2019 15:35
Tja, het is uiteindelijk heel simpel; dit is de situatie en hier moet je dus het beste van maken.

Als je dan toch ziek bent en tijd genoeg hebt (niet vervelend bedoeld!!) kun je ook overwegen om sketcher op de pc te zetten. Dat is een 3D roomplanner. Dan kun je eerst knutselen en verschillende opties bekijken, voordat je een paar mannen aan het werk zet om de boel om te gooien.

Dat bed blijft en jij blijft ook (toch??). Dan komt het niet op een weekje meer of minder.
Haha, zo is het maar net!
Goede tip. Zal dat eens gaan proberen. Ben niet handig met de computer. Maar zoals je ook al aangeeft: aan tijd ontbreekt het me niet. Mooi projectje om mee bezig te zijn!
Ik heb onze hoekbank uit de hoek getrokken en 'omgedraaid'. We kijken dus naar de hoek. In theorie zou er nu bij de muur een bed kunnen staan, dan blijft het een u-vorm. Ik zou dan bed-rokken laten maken van de stof van de bank en een leuke sprei door iemand laten haken of breien die er bij past.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Twee decoratieve kamerschermen erom.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
03-11-2019 17:05
Twee decoratieve kamerschermen erom.
Maar daarmee ben ik geen onderdeel meer van het gezin, maar sluit ik mezelf juist af
Niet alles gelezen, maar een bed op wieltjes een idee dat je zo nu en dan kunt verplaatsen naar een plekje achter een scherm/gordijn/divider? Zo kun jij de rust opzoeken en het gezin opzoeken wanneer jij daar aan toe bent?
Echter veel flexibeler.
https://pin.it/xtm4zjujgw4d7l

We gaan zoiets met hout om mijn bed maken. Bed toch terug tegen de muur. Mooie dekens erop, kussens. Dan kijkt het al heel anders, denk ik.

Bedankt voor het meedenken. Stel dat erg op prijs. Ga al jullie tips nog eens doornemen. Maar heb er vertrouwen in dat we er nu iets moois van kunnen maken ipv een lelijke sta-in-de-weg.
Mijn ouders hebben zo'n bedbank staan met zo'n sierlijke gietijzeren ombouw waar je door kussens tegen aan te knopen/leggen een bank creëert en zo kan het bed van de muur af staan. Heeft gewoon een lattenbodem dus daar kan ook een verstelbare bodem in. Gezien wat je hierboven post is het waarschijnlijk niet helemaal je smaak, maar je kan het makkelijk leuk aankleden.

Mocht je er toch belang bij hebben denk ik dat ik dat bed wel gratis mag weggeven.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
-Bladora- schreef:
04-11-2019 22:40
Mijn ouders hebben zo'n bedbank staan met zo'n sierlijke gietijzeren ombouw waar je door kussens tegen aan te knopen/leggen een bank creëert en zo kan het bed van de muur af staan. Heeft gewoon een lattenbodem dus daar kan ook een verstelbare bodem in. Gezien wat je hierboven post is het waarschijnlijk niet helemaal je smaak, maar je kan het makkelijk leuk aankleden.

Mocht je er toch belang bij hebben denk ik dat ik dat bed wel gratis mag weggeven.
Wauw wat een onwijs lief aanbod, ben er stil van! Mijn voorkeur gaat uit naar het hout, maar daarmee waardeer ik je aanbod niet minder.
Kan niet iemand een ombouw aan een lange kant van het bed maken? Dan kun je daar kussens tegenaan leggen en is het een soort van bank om te zien. Liefst bekleed met stof, dat kun je zo aan hout vastnieten.
Even een update voor degenen die zo lief waren om mee te denken.
We hebben de indeling ondertussen veranderd. Bed staat stukken beter zo. En gisteren zijn we hout uit gaan zoeken zodat mijn man een houten ombouw kan maken. We hebben precies in gedachte hoe het moet worden. Ben er erg blij mee.
Tenslotte nog wat extra planten in de kamer gezet. Had het laatst al gedaan maar nu nog wat andere soorten.

Ik ben héél tevreden. Bedankt allemaal voor alle input en ideeën!!
Wat fijn dat je het zo mooi hebt kunnen maken! Gun je natuurlijk liever iets anders, maar super dat je er iets gezelligs van hebt kunnen maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven