Napraattopic deel 120
vrijdag 1 november 2019 om 10:03
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
De link naar het nieuwe topic:
overig/napraattopic-deel-121/list_messa ... #p30613252
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
De link naar het nieuwe topic:
overig/napraattopic-deel-121/list_messa ... #p30613252
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

maandag 4 november 2019 om 08:03
Solomio schreef: ↑04-11-2019 08:00Geschreven taal mist intonatie en kan vaak op meerdere manieren uitgelegd worden.
Yas werd verkeerd begrepen, door meerdere mensen.
Dat geeft al aan dat het niet alleen mijn interpretatie was.
Maar, daarna is het verduidelijkt en klaar.
Fijn dat jij het goed interpreteerde, maar ook dat had nou toevallig de verkeerde interpretatie kunnen zijn.
Verkeerd begrijpen kan, maar de overdreven beledigde reacties daarop zijn niet nodig.
maandag 4 november 2019 om 08:03
Lees o.a. je eigen posts daar nog erns terug. Ik mag niet quoten uit een ander topic, maar jij schreef zoiets als: ja, dat is voor iedereen goed.herfstappeltaart schreef: ↑04-11-2019 07:56
En overigens werden die adviezen bescheiden gegeven. Niet eens als adviezen maar als tips voor "als je er misschien iets aan hebt"
Dat noem ik niet vrijblijvend en bescheiden.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
maandag 4 november 2019 om 08:04
Wat een flauwe opmerking.herfstappeltaart schreef: ↑04-11-2019 08:01En begin anders een Topic met de openingstitel: "alleen voor mede-depressieven"
dan hoeven jullie de goedbedoelde adviezen van het klootjesvolk niet meer aan te zien.
Het gaat om de bewoording.
David Dunning
David Dunning

maandag 4 november 2019 om 08:05
Die zin was gewoon bedoeld voor mensen in het algemeen. Ik schrijf hier niet als depressie-deskundige. Maar het is bekend dat structuur in je dagen goed is voor een mens.
maandag 4 november 2019 om 08:05
Tja, ik vond het feit dat Yas zich beledigd voelde nou juist overdreven.herfstappeltaart schreef: ↑04-11-2019 08:03Verkeerd begrijpen kan, maar de overdreven beledigde reacties daarop zijn niet nodig.
Maar van haar uit gedacht begrijp ik het wel.
David Dunning
David Dunning

maandag 4 november 2019 om 08:07
Niks flauws aan. Flauw is om iedere goedbedoelende forummer zo op de grill te leggen als zijn/haar woorden niet perfect gekozen zijn. Direct de goede bedoelingen in twijfel trekken. Dat is flauw en kinderachtig.
Vandaar mijn advies. Begin een eigen topic voor depressieven only.
maandag 4 november 2019 om 08:08
Nu doe je het weer: iets wat voor veel (?) mensen geldt verwoorden alsof het voor iedereen geldt.herfstappeltaart schreef: ↑04-11-2019 08:05Die zin was gewoon bedoeld voor mensen in het algemeen. Ik schrijf hier niet als depressie-deskundige. Maar het is bekend dat structuur in je dagen goed is voor een mens.
David Dunning
David Dunning

maandag 4 november 2019 om 08:08
Waar slaat dit nou weer op?herfstappeltaart schreef: ↑04-11-2019 08:01En begin anders een Topic met de openingstitel: "alleen voor mede-depressieven"
dan hoeven jullie de goedbedoelde adviezen van het klootjesvolk niet meer aan te zien.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

maandag 4 november 2019 om 08:09
Jij kunt dat voor mij bepalen? Wie denk je wel niet wie je bent?herfstappeltaart schreef: ↑04-11-2019 08:03Verkeerd begrijpen kan, maar de overdreven beledigde reacties daarop zijn niet nodig.
maandag 4 november 2019 om 08:10
Ik trek helemaal de goede bedoelingen niet in twijfel, ik geef in dat topic aan dat sommige 'adviezen' wel wat minder stellig gesteld mogen worden.herfstappeltaart schreef: ↑04-11-2019 08:07Niks flauws aan. Flauw is om iedere goedbedoelende forummer zo op de grill te leggen als zijn/haar woorden niet perfect gekozen zijn. Direct de goede bedoelingen in twijfel trekken. Dat is flauw en kinderachtig.
En dan hoop ik dat zo'n TO niet zo slecht gaat dat ze al die 'goedbedoelde' adviezen moet gaan uitproberen van zichzelf.
David Dunning
David Dunning

maandag 4 november 2019 om 08:11
Iemand op iets bevragen is op de grill leggen.herfstappeltaart schreef: ↑04-11-2019 08:07Niks flauws aan. Flauw is om iedere goedbedoelende forummer zo op de grill te leggen als zijn/haar woorden niet perfect gekozen zijn. Direct de goede bedoelingen in twijfel trekken. Dat is flauw en kinderachtig.
Nou ja, dan is er ook geen eerlijk gesprek te voeren als je zo denkt.

maandag 4 november 2019 om 08:13
Uitzonderingen bevestigen de regel. En uitzonderingen zijn er. Uiteraard. Toen ik na een operatie aan kanker maanden thuis was, was sporten voor mij ook geen goed idee. Maar nu weer wel en voorde meeste mensen wel.
De dingen die in het betreffende topic zijn gezegd waren tips, Goedbedoelde tips. Niks meer en niks minder.
Dat alles direct in het verkeerde keelgat schiet en er daardoor behoorlijk onsympathiek en venijnig op wordt gereageerd vind ik belachelijk. Je (en anderen) kunnen ook gewoon weten dat er hier geen deskundigen zitten en de tips lezen zoals ze bedoeld zijn. En kan je er niks mee dan leg je ze glimlachend naast je neer.
En hou anders je problemen voor jezelf.

maandag 4 november 2019 om 08:16
Ik lees die tips zoals ze bedoeld zijn: goedbedoeld, maar volledig de plank misslaand.herfstappeltaart schreef: ↑04-11-2019 08:13Uitzonderingen bevestigen de regel. En uitzonderingen zijn er. Uiteraard. Toen ik na een operatie aan kanker maanden thuis was, was sporten voor mij ook geen goed idee. Maar nu weer wel en voorde meeste mensen wel.
De dingen die in het betreffende topic zijn gezegd waren tips, Goedbedoelde tips. Niks meer en niks minder.
Dat alles direct in het verkeerde keelgat schiet en er daardoor behoorlijk onsympathiek en venijnig op wordt gereageerd vind ik belachelijk. Je (en anderen) kunnen ook gewoon weten dat er hier geen deskundigen zitten en de tips lezen zoals ze bedoeld zijn. En kan je er niks mee dan leg je ze glimlachend naast je neer.
En dan kom ik met mijn eigen briljante adviezen.
Die niet eens goedbedoeld zijn, maar gewoon even een poging om al die clichés ff te nuanceren.
David Dunning
David Dunning
maandag 4 november 2019 om 08:16
Het gaat niet om die tips, het gaat om de stelligheid waarmee ze gegeven worden. Er is vaak geen ruimte om het anders te doen en dat is waar tegenin gegaan wordt.herfstappeltaart schreef: ↑04-11-2019 08:13Uitzonderingen bevestigen de regel. En uitzonderingen zijn er. Uiteraard. Toen ik na een operatie aan kanker maanden thuis was, was sporten voor mij ook geen goed idee. Maar nu weer wel en voorde meeste mensen wel.

maandag 4 november 2019 om 08:18
Die stelligheid is gewoon niet waar. Het waren gewoon tips. Handvatten waar iemand misschien iets aan heeft. Of niet. Dat mensen dan zo in de contramine gaan vind ik echt absurd.
maandag 4 november 2019 om 08:18
Ik vond het echt niet overdreven beledigend. Gewoon netjes gevraagd naar wat ze precies bedoelde.herfstappeltaart schreef: ↑04-11-2019 08:03Verkeerd begrijpen kan, maar de overdreven beledigde reacties daarop zijn niet nodig.
Life is short. Eat dessert first.
maandag 4 november 2019 om 08:19
Wat is dat toch tegenwoordig, dat er zo benadrukt moet worden (niet alleen door jou) dat mensen toch echt heus waar een zeer interessant leven buiten het forum hebben?
Voel je (je als in 'men') je dan weer lekker verheven boven het sneue gepeupel dat irl geen leven heeft en dat compenseert door hier iedereen af te zeiken?
Werk ze.
David Dunning
David Dunning