Peutertopic III

woensdag 6 november 2019 om 15:48
Ow, dat denk ik ook wel hoor. Het verhaal is meer als illustratie bedoeld naar aanleiding van het verhaal van WP en de uitleg van Glitter.Quest schreef: ↑06-11-2019 15:34Zal wel meevallen Maartje, sinds ik zelf moeder ben kan ik een hoop meer hebben , ik ga er namelijk vanuit dat de gemiddelde ouder in zijn hoofd op een hoop momenten bezig is met , wat eten we vandaag, hoeveel luiers hebben we nog, ik moet de tandarts nog bellen oh ja en de kids moeten volgende week naar de kapper, shit heb ik daar al voor gebeld, oh telefoon gaat man belt want hij is de snoep tomaten vergeten, waar is mijn boodschappenlijst ect ect ect .
Dus ik denk dat het je vergeven is![]()
De meeste ouders zijn de slechtste niet, en lopen of voor of achter in hun hoofd, maar bijna nooit meer op het moment

woensdag 6 november 2019 om 17:15
Dat zal wel meevallen. Enige nuance: ik gaf dat kind wel de helft van mijn eigen croissant.Maartje2016 schreef: ↑06-11-2019 15:25Zoon liep hier van de week op de kinderboerderij opeens met een snoepkomkommer, die had hij gekregen van een andere moeder. Ik heb nog gevraagd of hij dank je wel heeft gezegd, hij zei van wel.
Pas later bedacht ik me dat dat niet hoeft te betekenen dat het ook zo gebeurd was, voor hetzelfde geld heeft hij hem gepakt omdat er uitgedeeld werd aan andere kinderen en niks gezegd of bedankt.
Het is op dat moment niet in me opgekomen na te gaan hoe het nou precies gegaan is, ik had het even te druk in mijn hoofd om daar aan te denken. Dus voor hetzelfde geld ben ik later door die moeder ook afgeschilderd als een hork waarvan er niemand heeft bedankt voor een snoepkomkommer...
woensdag 6 november 2019 om 17:35
Ach, zoals Glitter al zei: nu heeft Pim in elk geval geleerd dat er zoiets als delen bestaat. Misschien krijg je volgende week wel een goedmakertje van die moeder, als ze met terugwerkende kracht heeft bedacht dat niemand bedankt heeft (en ze het dan niet vergeten is mee te nemenWesterpaviljoen schreef: ↑06-11-2019 17:15Dat zal wel meevallen. Enige nuance: ik gaf dat kind wel de helft van mijn eigen croissant.

woensdag 6 november 2019 om 19:43

woensdag 6 november 2019 om 20:10
Ik ben er weer! Veel zieke collega's, dus een paar extra uren gedraaid.
Ik was,vouw en strijk bijna alles. Kastindeling is simpel, stapelen per categorie. Mandje voor sokken.
Ik ben aan het wikken en wegen over het zindelijk worden. Ik neig naar cold turkey van de luier af en gaan met de banaan. Hoe hebben de ouders van de al zindelijke ouders het aangepakt? Zoon is precies 2,5.
Ik was,vouw en strijk bijna alles. Kastindeling is simpel, stapelen per categorie. Mandje voor sokken.
Ik ben aan het wikken en wegen over het zindelijk worden. Ik neig naar cold turkey van de luier af en gaan met de banaan. Hoe hebben de ouders van de al zindelijke ouders het aangepakt? Zoon is precies 2,5.
woensdag 6 november 2019 om 20:19
Hier zit alle kleding in plastic afsluitbare bakken ivm stofallergie, voorheen had ik shirts en jurkjes hangen en de broeken opgestapeld. Strijken doe ik niet aan, man draagt blouses en die doet hij zelf.
Ik heb morgen en overmorgen veel afspraken gepland voor mijn bedrijf, het is best een eind rijden en ik heb mezelf een overnachting gegund bij een hele fijne b&b (waar ik ook een afspraak heb dus dat is een mooie combi) in een appartement met een hottub die buiten staat. Een vriendin komt ook langs om te chillen en slapen, zin in!
Ik heb morgen en overmorgen veel afspraken gepland voor mijn bedrijf, het is best een eind rijden en ik heb mezelf een overnachting gegund bij een hele fijne b&b (waar ik ook een afspraak heb dus dat is een mooie combi) in een appartement met een hottub die buiten staat. Een vriendin komt ook langs om te chillen en slapen, zin in!

woensdag 6 november 2019 om 20:47
Envelop dat klinkt bijna niet als werken 
Wp, ik snap je verontwaardiging maar kan me ook voorstellen dat de moede in kwestie volledig overgelopennwas van haar zorgen en zich misschien wel een beetje geneerde dat jij haar probleem oploste. Neemt niet weg dat ze nog steeds wel even had kunnen bedanken.
Voor wie het vroeg, mijn niet kies is echt maar zo zo nog. De pijn is inmiddels wel onder controle. Ik merkte dat ik hoofdpijn begon te krijgen van de veelheid van pcm die ik nam dus gister alleen voor ik ging slapen pillen genomen en vandaag nog helemaal niet. Ik heb nog steeds pijn, maar ik kan het handelen zonder pillen. Vrijdag neem ik m'n laatste pil ab. Als het na het weekend dan nog niet weg is, ga ik weer naar de tandarts. Waar ik me nu vooral zorgen om maak, is dat ik het gevoel dat de kies voor de verstandskies los lijkt te zitten /hoger zit dan m'n andere kiezen. Ik hoop nog vanwege ontsteking of zwelling en dat het afneemt. Maar daar zit ik wel mee, missch moet die er ook wel uit?
En baby, ach het arme kind. Ze is zó ziek. Vandaag geen koorts maar wél heel erg veel poep en de nacht was ook echt niet om over naar huis te schrijven. Verre van. Vannacht heeft man veel gedaan en lang ik deels op zolder. Maar vannacht ben ik aan de beurt. Ik neem haar bij enig discomfort gewoon bij me in bed. Man gaat op zolder. Ergens vind ik dat ook wel fijn, omdat ik me dan ook niet erger aan zijn apathisch houding. Ik pin me er op vast dat ze volgende week weer goed slaapt, want fase. En niet as weekend maar weekend erna ben ik 2 nachten van huis. Weekendje weg met m'n moeder. Tips voor Maastricht graag via pb
Peuter was gisteren trouwens echt zo lief. Alsof hij gewoon wist dat baby mij harder nodig had. Hij was zo lief,was/ben echt trots op hem.

Wp, ik snap je verontwaardiging maar kan me ook voorstellen dat de moede in kwestie volledig overgelopennwas van haar zorgen en zich misschien wel een beetje geneerde dat jij haar probleem oploste. Neemt niet weg dat ze nog steeds wel even had kunnen bedanken.
Voor wie het vroeg, mijn niet kies is echt maar zo zo nog. De pijn is inmiddels wel onder controle. Ik merkte dat ik hoofdpijn begon te krijgen van de veelheid van pcm die ik nam dus gister alleen voor ik ging slapen pillen genomen en vandaag nog helemaal niet. Ik heb nog steeds pijn, maar ik kan het handelen zonder pillen. Vrijdag neem ik m'n laatste pil ab. Als het na het weekend dan nog niet weg is, ga ik weer naar de tandarts. Waar ik me nu vooral zorgen om maak, is dat ik het gevoel dat de kies voor de verstandskies los lijkt te zitten /hoger zit dan m'n andere kiezen. Ik hoop nog vanwege ontsteking of zwelling en dat het afneemt. Maar daar zit ik wel mee, missch moet die er ook wel uit?
En baby, ach het arme kind. Ze is zó ziek. Vandaag geen koorts maar wél heel erg veel poep en de nacht was ook echt niet om over naar huis te schrijven. Verre van. Vannacht heeft man veel gedaan en lang ik deels op zolder. Maar vannacht ben ik aan de beurt. Ik neem haar bij enig discomfort gewoon bij me in bed. Man gaat op zolder. Ergens vind ik dat ook wel fijn, omdat ik me dan ook niet erger aan zijn apathisch houding. Ik pin me er op vast dat ze volgende week weer goed slaapt, want fase. En niet as weekend maar weekend erna ben ik 2 nachten van huis. Weekendje weg met m'n moeder. Tips voor Maastricht graag via pb

Peuter was gisteren trouwens echt zo lief. Alsof hij gewoon wist dat baby mij harder nodig had. Hij was zo lief,was/ben echt trots op hem.
woensdag 6 november 2019 om 20:58
Wat lief van peuter maar het klinkt wel echt naar voor baby. Hopelijk gaat deze fase snel over en ben jij ook snel klaar met die kak kies!
Het voelt overigens ook bijna niet als werken, ik heb allerlei afspraken bij bedrijven om te kijken of we kunnen gaan samenwerken en vind dat super leuk om te doen. Zo zie ik nog eens wat van ons kikkerlandje
Het voelt overigens ook bijna niet als werken, ik heb allerlei afspraken bij bedrijven om te kijken of we kunnen gaan samenwerken en vind dat super leuk om te doen. Zo zie ik nog eens wat van ons kikkerlandje

woensdag 6 november 2019 om 21:59
Ik had de zindelijkheidbox gekocht en een lading cadeautjes. Eerste paar dagen had ik stickerkaarten met 3 vakjes, voor daarna 5,7,9. Bij volle kaart mocht hij cadeautje en eerste dag zonder ongelukjes groter cadeau.

woensdag 6 november 2019 om 22:32
Wat is een zindelijkheidsbox?
Ik ben bezig met zoon met de zindelijkheid. Ik vraag of hij wel/niet luier om wil en zo niet, spoor ik hem aan om te plassen.
Ik vraag het ook als hij wel zn luier aan heeft.
Hij wil alleen wel heel graag poepen in luier, dus soms vraagt hij er zelf ook om.
Hier ook een beloningskaart, dat vind hij prachtig.
Maar is dus nog niet zindelijk.
Ah teckel, zit niet mee. Ik hoop dat je een beetje kan slapen en baby gauw opknapt. En wat lief van peuter. Ze hebben zoveel door
Envelop, dat klinkt allemaal echt heel goed! Genieten.
Zoon heeft helemaal zin in de baby! Zo lief. En ik trouwens ook. Spannend, wanneer hij gaat komen!
Ik ben bezig met zoon met de zindelijkheid. Ik vraag of hij wel/niet luier om wil en zo niet, spoor ik hem aan om te plassen.
Ik vraag het ook als hij wel zn luier aan heeft.
Hij wil alleen wel heel graag poepen in luier, dus soms vraagt hij er zelf ook om.
Hier ook een beloningskaart, dat vind hij prachtig.
Maar is dus nog niet zindelijk.
Ah teckel, zit niet mee. Ik hoop dat je een beetje kan slapen en baby gauw opknapt. En wat lief van peuter. Ze hebben zoveel door

Envelop, dat klinkt allemaal echt heel goed! Genieten.
Zoon heeft helemaal zin in de baby! Zo lief. En ik trouwens ook. Spannend, wanneer hij gaat komen!

donderdag 7 november 2019 om 09:16
Sneeuwbal he over ben je nu ? Zo schattig dat zoon ook al zin heeft in de babay, leuk om straks te zien hoe ze met mekaar omgaan.
Teckel, nou wat jij zegt is niet helemaal verkeerd gedacht dat die andere kies los zit door de onsteking, de wortel van die kies zal daardoor los komen te staan, hopen dat hij wel weer vast komt te zitten.
Wat een ruknachten met baby zeg , sneu dat ze dan zo beroerd is.
Hoe is het vanacht gegaan? En wat een heerlijk vooruitzicht weekendje Maastricht , lekker van genieten. Heeft man zin in het weekend met de kindjes ?
Envelop, heerlijk zeg kan me voorstellen dat je hier zin in hebt. Even lekekr voor je bedrijfje bezig zijn en dan ook nog genieten van wat eigen tijd.
Hier weer zo typisch, vanmorgen moesten we er eigenlijk allemaal vroeg uit , afspraak Rotterdam voor dochter bij de dieetiste en allergoloog, zoon naar KDV , dus alle hands aan dek, en zo stom geen wekker gezet. Beide kids pas 07:30 wakker. Man heeft moeten haasten en heeft net op tijd zoon kunnen wegbrengen en met dochter richting Rotterdam. Het is toch niet te geloven hoe doen ze het ?
Teckel, nou wat jij zegt is niet helemaal verkeerd gedacht dat die andere kies los zit door de onsteking, de wortel van die kies zal daardoor los komen te staan, hopen dat hij wel weer vast komt te zitten.
Wat een ruknachten met baby zeg , sneu dat ze dan zo beroerd is.
Hoe is het vanacht gegaan? En wat een heerlijk vooruitzicht weekendje Maastricht , lekker van genieten. Heeft man zin in het weekend met de kindjes ?
Envelop, heerlijk zeg kan me voorstellen dat je hier zin in hebt. Even lekekr voor je bedrijfje bezig zijn en dan ook nog genieten van wat eigen tijd.
Hier weer zo typisch, vanmorgen moesten we er eigenlijk allemaal vroeg uit , afspraak Rotterdam voor dochter bij de dieetiste en allergoloog, zoon naar KDV , dus alle hands aan dek, en zo stom geen wekker gezet. Beide kids pas 07:30 wakker. Man heeft moeten haasten en heeft net op tijd zoon kunnen wegbrengen en met dochter richting Rotterdam. Het is toch niet te geloven hoe doen ze het ?

donderdag 7 november 2019 om 10:04
Hier vanochtend ook gestress, maar iets anders.
Ik heb vandaag een vrije dag en had man gisteren al laten weten dat hij gewoon net als anders dochter naar het kdv zou brengen. Man versliep zich
, dus toen was het haastje-repje in huis
Hij probeert nog zijn probleem, mijn probleem te maken, ik heb hem geholpen met staartje en ontbijt, maar verder moet hij zelf op de blaren zitten
Zo moeilijk is het echt niet.
Ik ga vandaag lekker shoppen met een vriendin en als lunch een high tea! Zin in!
Ik heb vandaag een vrije dag en had man gisteren al laten weten dat hij gewoon net als anders dochter naar het kdv zou brengen. Man versliep zich

Ik ga vandaag lekker shoppen met een vriendin en als lunch een high tea! Zin in!

donderdag 7 november 2019 om 10:16
Kennen jullie de Vloek van het Viva forum? Dat is als je iets tofs hebt met je baby/dreumes/peuter zoals doorslapen/vast voedsel/zindelijkheid en dat hier schrijft. En dan *poef* slaat de vloek toe en is het toffe ding ineens weg.
Nou wij hadden dus vannacht een grafnacht. De eerste sinds maanden. Om 00.00-01.30-02.00-03.00 werd peuter huilend wakker en flink in paniek. Tenminste hij deed alsof
Gewoon voor de lol. Want als ik zei dat ie moest gaan slapen was het klaar en zei hij ‘ok Slaaplekker allemaal!’ en ging slapen
Ik kon hem wel achter het stucwerk stoppen
Man heeft hem om 03.00 in ons bed gestopt en toen was het klaar. Behalve dat ik daarna geen kussen meer had
Nou wij hadden dus vannacht een grafnacht. De eerste sinds maanden. Om 00.00-01.30-02.00-03.00 werd peuter huilend wakker en flink in paniek. Tenminste hij deed alsof

Man heeft hem om 03.00 in ons bed gestopt en toen was het klaar. Behalve dat ik daarna geen kussen meer had

donderdag 7 november 2019 om 10:41
Lavendel ik vind hem mooi haha! zo herkenbaar , ik zie man dan ook echt wel in de stress raken, alles duurt ook veel langer bij hem dan bij mij, die heeft echt de tijd nodig om alles klaar te hebben. moet altijd lachen als ik de kleren niet klaar leg voor de kids, paar weken terug had dochter een driekwartbroek aan ( die van zoon dus ) en zoon heeft wel eens in een groen shirt gelopen met erop in het half geel / goud fabulous
daar kom ik altijd pas achter als ik ze van KDV ophaal.
Glitter ik pies zowat in men broek
tis zonde heel je nacht naar de donder, beter niks meer posten hier wat goed gaat!

Glitter ik pies zowat in men broek

tis zonde heel je nacht naar de donder, beter niks meer posten hier wat goed gaat!

donderdag 7 november 2019 om 11:35
Ah glitter, jij hebt die vloek ontdekt geloof ik. Zware nacht dus.
Teckel, vervelend zeg je kies. Je blijft ermee zitten.
Lavendel: wilde man dat je uit bed kwam om te helpen?
Ik zou mijn vriend eigenlijk altijd wel helpen met stress in de ochtend. En andersom ook. Al is het eigenlijk altijd mijn pakkie aan, want vriend vertrekt elke dag om 6:15. Maar als hij vrij is, of zoals vd week mee naar het zhuis met mij gaat in de ochtend, doen we alles samen.
Hier was zoon om 6:15 wakker ipv dat ik hem om 7:15 moest wakker maken om naar het kdv te gaan. Beetje vroeg maar daardoor dus ook geen stress en een rustig ochtendje.
Hij kon eindelijk zijn nieuwe trui aan (gister nog nat aan de waslijn) dus hij was helemaal blij.
En ik met mn hormonen kon wel huilen toen ik hem zo heerlijk op de bank zag zitten. Zo'n lief, knap ventje. Zoveel liefde
Ik ben maandag uitgerekend quest. Zoon kwam 2 dagen eerder. Hoop dat deze ook besluit iets eerder te komen. Al wil ik eigenlijk niet bevallen..
Ik zou mijn vriend eigenlijk altijd wel helpen met stress in de ochtend. En andersom ook. Al is het eigenlijk altijd mijn pakkie aan, want vriend vertrekt elke dag om 6:15. Maar als hij vrij is, of zoals vd week mee naar het zhuis met mij gaat in de ochtend, doen we alles samen.
Hier was zoon om 6:15 wakker ipv dat ik hem om 7:15 moest wakker maken om naar het kdv te gaan. Beetje vroeg maar daardoor dus ook geen stress en een rustig ochtendje.
Hij kon eindelijk zijn nieuwe trui aan (gister nog nat aan de waslijn) dus hij was helemaal blij.
En ik met mn hormonen kon wel huilen toen ik hem zo heerlijk op de bank zag zitten. Zo'n lief, knap ventje. Zoveel liefde

Ik ben maandag uitgerekend quest. Zoon kwam 2 dagen eerder. Hoop dat deze ook besluit iets eerder te komen. Al wil ik eigenlijk niet bevallen..

donderdag 7 november 2019 om 12:46
Www.zindelijkheidsbox.nl
Eigenlijk gewoon doos met tips, verschillende formaten stickerkaarten, stickers en plas diploma.

donderdag 7 november 2019 om 13:33
Sneeuwbal spannend zeg. zie je op tegen de bevalling ?
Man en dochter kwamen net vanaf het ziekenhuis hier even lunchen, zo schattig ze ging iedereen gedag zeggen en zwaaien heeft 2 broodjes op en mandarijn. en hoop dat ze nog even slaapt thuis.
We hebben eindelijk data voor de pinda provocatie, maar is dus blinde provocatie grrrr jammer maar goed.
Ei en Pinda kras test gehad en de plekken worden aanzienlijk kleiner.
nu moeten we dus echt ei gaan geven , vind toch weer spannend.
envelop hoever is dochter nu op de ei ladder ?
Man en dochter kwamen net vanaf het ziekenhuis hier even lunchen, zo schattig ze ging iedereen gedag zeggen en zwaaien heeft 2 broodjes op en mandarijn. en hoop dat ze nog even slaapt thuis.
We hebben eindelijk data voor de pinda provocatie, maar is dus blinde provocatie grrrr jammer maar goed.
Ei en Pinda kras test gehad en de plekken worden aanzienlijk kleiner.
nu moeten we dus echt ei gaan geven , vind toch weer spannend.
envelop hoever is dochter nu op de ei ladder ?

donderdag 7 november 2019 om 14:19
Die zindelijkheidbox kende ik helemaal niet, ziet er wel leuk uit. Vind het wel wat prijzig, ik kan zelf ook prima beloningskaarten enzo maken.
Nouja we zijn er ook niet super actief mee bezig, we volgen zoon gewoon erin.
Ja zie erg op tegen de bevalling. Zoon had een zeldzame ligging die pas laat ontdekt werd (hij heeft heel lang goed gelegen) en moest naar het zhuis en dat werd een spoedkeizersnee.
Nu sowieso bevallen in het zhuis daardoor, en ze gaan de baby goed in de gaten houden of die ook niet hetzelfde gaat doen als zoon. Hij ligt nu in ieder geval goed.
Heb 50% kans meer op ieder ander dat deze baby ook in dezelfde houding gaat liggen. Maar dat is 2% kans ter vergelijking van 1% kans dat de baby zo gaat liggen, dus het is nog een hele kleine kans.
Bovendien ben ik best wel een beetje bang voor het persgedeelte. Ik heb dat laatste stuk vd bevalling van zoon dus niet gehad.
Nouja we zijn er ook niet super actief mee bezig, we volgen zoon gewoon erin.
Ja zie erg op tegen de bevalling. Zoon had een zeldzame ligging die pas laat ontdekt werd (hij heeft heel lang goed gelegen) en moest naar het zhuis en dat werd een spoedkeizersnee.
Nu sowieso bevallen in het zhuis daardoor, en ze gaan de baby goed in de gaten houden of die ook niet hetzelfde gaat doen als zoon. Hij ligt nu in ieder geval goed.
Heb 50% kans meer op ieder ander dat deze baby ook in dezelfde houding gaat liggen. Maar dat is 2% kans ter vergelijking van 1% kans dat de baby zo gaat liggen, dus het is nog een hele kleine kans.
Bovendien ben ik best wel een beetje bang voor het persgedeelte. Ik heb dat laatste stuk vd bevalling van zoon dus niet gehad.

donderdag 7 november 2019 om 15:30
Nee, dat deed ik uit mijzelf en heb ik hem geholpen met haar ontbijt geven en staart maken enz. Maar eigenlijk hoopt hij dan dat ik voorstel dochter naar kdv te brengen en dat hij meteen naar het werk kan vertrekken. Dit was al de derde keer deze week dat hij zich had verslapen.sneeuwball schreef: ↑07-11-2019 11:35Ah glitter, jij hebt die vloek ontdekt geloof ik. Zware nacht dus.
En ik met mn hormonen kon wel huilen toen ik hem zo heerlijk op de bank zag zitten. Zo'n lief, knap ventje. Zoveel liefde![]()
Ik ben maandag uitgerekend quest. Zoon kwam 2 dagen eerder. Hoop dat deze ook besluit iets eerder te komen. Al wil ik eigenlijk niet bevallen..![]()