Napraattopic deel 120
vrijdag 1 november 2019 om 10:03
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
De link naar het nieuwe topic:
overig/napraattopic-deel-121/list_messa ... #p30613252
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
De link naar het nieuwe topic:
overig/napraattopic-deel-121/list_messa ... #p30613252
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

vrijdag 8 november 2019 om 08:55
En van de week weer een bijstandsgezin op tv met te veel kinderen en huisdieren.Lucifer2018 schreef: ↑08-11-2019 08:47Ik zag de OP en toen was ik al klaar.
'je hebt heus wel geld voor tampons, hoeveel kost dat nou' ..Of iets dergelijks.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

vrijdag 8 november 2019 om 08:58
Lucifer2018 schreef: ↑08-11-2019 08:47Ik zag de OP en toen was ik al klaar.
'je hebt heus wel geld voor tampons, hoeveel kost dat nou' ..Of iets dergelijks.
Ja en 'hunnie hebben allemaal een telefoon en merkleding, dus het is echt niet waahaaaaaaar'.

vrijdag 8 november 2019 om 09:01
Natuurlijk.SHIFTY schreef: ↑08-11-2019 08:10Niet 'prima', maar 'mogelijk alsnog'.
De kans op het doorgeven van lamlulligheid is al best groot (wat geef je je kind mee). De kans op het niet doorgeven van niet-lamlulligheid ook (wat geef je je kind niet mee). En daarnaast plaats je je kind in een relatie waarbij kindhunkerende-moeder de lamlulligheid van vader op de koop toe neemt (wat voor voorbeeld geef je je kind).

vrijdag 8 november 2019 om 09:08
Goed dat je die link plaatste. Alleen jammer dat juist de mensen die het toch al met je eens waren dat artikel gaan lezen. De rest wil het echt niet zien.
Er is ook een Ted-talk waarin een vrouw die in grote armoede leefde, haarfijn uitlegt waarom ze steeds keuzes bleef maken die haar ellende alleen nog maar verergerden.

vrijdag 8 november 2019 om 09:09
Het-groepje schreef: ↑08-11-2019 09:06' ik zoek een boek met iets van geluk in de titel en een blauw madeliefje, heel lastig te vinden'
Reactie 1:het boek 'geluk' soms?
To: jaaaa bedankt!
Maargoed, nu wil ik dus dat boek ook lezen.

vrijdag 8 november 2019 om 09:10
Angst. Denk ik. Mensen die niet willen inzien dat ook zij arm hadden kunnen zijn/zouden kunnen worden.Het-groepje schreef: ↑08-11-2019 09:08Ik vraag me toch af waar die agressie tegen arme mensen toch vandaan komt
Onee ze zijn niet arm want ze hebben allemaal een iPhone 11.

vrijdag 8 november 2019 om 09:14
Het-groepje schreef: ↑08-11-2019 09:08Ik vraag me toch af waar die agressie tegen arme mensen toch vandaan komt
Onee ze zijn niet arm want ze hebben allemaal een iPhone 11.
En tegen verslaafden/zieke mensen. In een ander topic, gast met een verslaving die gestolen had van zijn werkgever, waren de eerste reacties ook om te janken.

vrijdag 8 november 2019 om 09:16
Het is natuurlijk gewoon veel fijner om jezelf op de borst te kloppen dat jij heel makkelijk rond kan komen van 70 per weekGriebus67 schreef: ↑08-11-2019 09:08Goed dat je die link plaatste. Alleen jammer dat juist de mensen die het toch al met je eens waren dat artikel gaan lezen. De rest wil het echt niet zien.
Er is ook een Ted-talk waarin een vrouw die in grote armoede leefde, haarfijn uitlegt waarom ze steeds keuzes bleef maken die haar ellende alleen nog maar verergerden.
(Alleen boodschappen. Naar niet de lunch, die is op werk.
En kleding gaat van je kledingpotje. En mams en paps hebben laatst zo lief een wasmachine voor je gekocht al ben je tegen de 40. En die hebben ook de studie betaald. Waardoor jij een lekkere eerste aanbetaling voor je huis hebt kunnen doen en oma heeft ook wat bijgedragen aan de inrichting.
En je bent gezond.
Maar jij moest toch ook overal keihard voor knokken, die master betaald door je baas heeft je heel wat avondjes gekost hoor! )

vrijdag 8 november 2019 om 09:17

vrijdag 8 november 2019 om 09:17
Alsof die pubermeiden tussen de 12 en 15 de inkopen van mama en papa kunnen beinvloeden.
En als die geen tampons of maandverband willen of kunnen kopen?
Of als ze net wat ouder zijn, thuis wonen, geld verdienen met bijbaan maar dat moeten inleveren?
Want daar ging betreffende artikel waar dat topic over ging, toch ook over?
Kan er echt niet meer tegen dat domme onderbuikgezwets.
Zo. Nu koffie.

vrijdag 8 november 2019 om 09:20
Juist. Dezelfde agressie zie je bij elk topic over problemen die iedereen zomaar zouden kunnen overkomen. Vreemdgaande partners, ongewenste zwangerschappen, misbruik ... kotsmisselijk word ik ervan. Het gaat dat soort reageerders niet om het adviseren of steunen van een TO, maar om het afzweren van dergelijk ongeluk. Sneu en buitengewoon kwetsend.

vrijdag 8 november 2019 om 09:21
Goed omschreven.yette schreef: ↑08-11-2019 09:20Juist. Dezelfde agressie zie je bij elk topic over problemen die iedereen zomaar zouden kunnen overkomen. Vreemdgaande partners, ongewenste zwangerschappen, misbruik ... kotsmisselijk word ik ervan. Het gaat dat soort reageerders niet om het adviseren of steunen van een TO, maar om het afzweren van dergelijk ongeluk. Sneu en buitengewoon kwetsend.

vrijdag 8 november 2019 om 09:23
En dan de tip: dan koop je toch uitwasbaar maandverband? Heb ik laatst ook gedaan: 12 stuks en 40 euro kwijt. Echt lekkere tip, als je geen geld hebt.Lucifer2018 schreef: ↑08-11-2019 09:17Alsof die pubermeiden tussen de 12 en 15 de inkopen van mama en papa kunnen beinvloeden.
En als die geen tampons of maandverband willen of kunnen kopen?
Of als ze net wat ouder zijn, thuis wonen, geld verdienen met bijbaan maar dat moeten inleveren?
Want daar ging betreffende artikel waar dat topic over ging, toch ook over?
Kan er echt niet meer tegen dat domme onderbuikgezwets.
Zo. Nu koffie.

Later is nu