Schoonouders

09-11-2019 16:18 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Wil graag even een beetje advies wat dit betreft..
Mijn schoonouders wonen in het zuiden van het land en ik en mijn vriend en zwager+vriendin meer naar het noorden.

Tot een half jaar geleden kwamen ze veel bij ons ondanks de verre rit , voor een kopje koffie en een etentje heel gezellig, vaak gingen ze dan op een andere dag naar mijn zwager en zn vriendin , daar wilden ze nooit te lang zijn, ze wonen bij haar moeder in een niet zo nette omgeving, lees vies.
Dat kregen wij altijd uitgebreid te horen etc etc.
Ze vonden het fijner om bij ons thuis te zijn.
Zelfs de babyshower van schoonzus moest bij ons gevierd worden (?)
Allemaal prima.
Ook wij gaan elke maand minstens 1 weekend naar hen toe , soms zelfs maar voor een paar uurtjes even elkaar zien.
Nu hebben mijn zwanger en zijn vriendin een baby gekregen en sinds dien zijn ze niet meer bij ons geweest, ze spreken niks met ons af en appen alleen maar : dan en dan gaan we naar Pietje zijn jullie thuis komen we even langs als we daar weg rijden.

Eerste paar keer prima snap het wel, maar nu is het al de 3e keer en in de tussentijd nooit aanstalten gemaakt met ons een dag af te spreken, wij zijn wel vaak hij hun langs geweest, net zoals anders.

Ik vind dit nu ook niet meer leuk, en voel me een tussen station waar ff een patatje gegeten kan worden voor de terugreis.
Ook wij vinden het leuk als ze komen omdat ze ons willen zien en niet alleen omdat ze toevallig daar zijn en het op de route ligt!

Ze kunnen ook een afspraak met ons maken en dat dan met hun combineren zodat het een keer op een dag valt die ons écht goed uit komt.
Ik wil ze ook niet weigeren , ze zijn natuurlijk altijd welkom dat maakt het lastig.

Ben ik hier nou een enorme trut in? Wat zouden jullie hiermee doen..
Ik zou er niet zo over vallen. Ze hebben net een kleinkind en dat kleinkind woont bij je zwager en zijn vriendin, ik vind het logisch dat ze daar wat meer tijd doorbrengen. Maak wat lekkers voor ze als ze komen eten, ga daar langs zoals je gewend bent en klaar.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ze zijn grootouders geworden. Tja... Ik zou er geen punt van maken. Ik zou zelfs blij zijn als we niet zo vaak naar schoonouders 'moesten' rijden. Ons eigen leven is al druk genoeg.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Loepen...zeur is een groot woord maar ik denk wel dat je jaloers bent op het feit dat je zwager en zijn vrouw een baby hebben. Zij nemen de moeite om bij jullie langs te komen wat maakt de aanleiding dan uit? Misschien wordt 2 dagen weg zijn ze te veel.
viva-amber wijzigde dit bericht op 09-11-2019 16:25
26.05% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Tja een kleinkind is wel iets heel bijzonders voor de nieuwbakken grootouders. Ik vind dat vaak ook een beetje flauw dat je dan meteen uitgerangeerd bent, maar zie het wel vaker gebeuren om mij heen.
Klinkt alsof je wel de relatie hebt om dit rustig aan te geven tijdens een gesprek? Gewoon je gevoel bespreken
where ever you go, go with your heart
TO heb je al hulp voor het verwerken van je gevoelens? Gezien je topic van september 2019.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Snap wel dat ze het combineren idd! Maar willen we hun zien moeten we of aanpassen aan datums van zwager of elke keer zelf maar rijden... vind dat dat ook bij hun weg mag komen kleinkind of niet, heeft niks met jaloezie te maken maar wel met het feit dat ze er maar vanuit gaan dat wij altijd wel schikken naar hun planning en die van mn zwager.
viva-amber schreef:
09-11-2019 16:28
TO heb je al hulp voor het verwerken van je gevoelens? Gezien je topic van september 2019.
Ja , dat gaat inmiddels goed.
Redbutterfly schreef:
09-11-2019 16:30
Snap wel dat ze het combineren idd! Maar willen we hun zien moeten we of aanpassen aan datums van zwager of elke keer zelf maar rijden... vind dat dat ook bij hun weg mag komen kleinkind of niet, heeft niks met jaloezie te maken maar wel met het feit dat ze er maar vanuit gaan dat wij altijd wel schikken naar hun planning en die van mn zwager.
Is nee, het komt niet uit een verboden woord in die familie?

Nodig jij ze weleens uit, bijv dat je zegt kom dan en dan eens bij ons brunchen/eten of bied je weleens aan om op de helft af te spreken bijv voor een wandeling/fietstocht/museum (wat dan ook de interesses zijn en horecabezoek? Of vind je dat het van hun kant moet uitkomen?
viva-amber wijzigde dit bericht op 09-11-2019 16:37
22.15% gewijzigd
Concurreren met een pasgeboren baby is wel een beetje droevig. Ze willen ook gewoon daarna langs komen.
YellowLemon schreef:
09-11-2019 16:36
Concurreren met een pasgeboren baby is wel een beetje droevig. Ze willen ook gewoon daarna langs komen.
Dat ja, leg het eens voor aan de therapeut die je nu hebt en vraag raad over hoe je hier het beste mee om kunt gaan zodat jij het gevoel hebt dat je weer energie haalt uit dit contact. Zeker daar je aan geeft dat het eerder wel gezellig was.
Waarom maken jij en je partner het niet een keer bespreekbaar?
Dus het probleem is dat je schoonouders minder vaak langskomen? Lastig voor te stellen
Maar serieus: als het niet uitkomt zou ik zeggen dat je al plannen hebt en als het wel uitkomt is het leuk. Als er een nieuwe baby is heb je dit nou eenmaal in families.
Ik concurreer niet met een baby, maar wel met de ouders die niet werken geen verplichtingen hebben maar wel altijd de dag mogen bepalen waarop mijn vriends ouders een keer bij ons langs komen, dit gebeurde zelfs op mijn vriends verjaardag we komen wel hoor maar pas om 16.00! Eerst ff langs de anderen en het dan raar vinden dat we al taart hebben gegeten.
Redbutterfly schreef:
09-11-2019 16:30

Ja, zo werkt dat nou eenmaal. Ze willen super mega graag hun kleinkind zien. En dan combineren ze dat met jullie.

Circle of life. Who cares. Ga gezellig daarheen (zwager).
Redbutterfly schreef:
09-11-2019 16:47
Ik concurreer niet met een baby, maar wel met de ouders die niet werken geen verplichtingen hebben maar wel altijd de dag mogen bepalen waarop mijn vriends ouders een keer bij ons langs komen, dit gebeurde zelfs op mijn vriends verjaardag we komen wel hoor maar pas om 16.00! Eerst ff langs de anderen en het dan raar vinden dat we al taart hebben gegeten.

Je concurreert dus wel met een baby. En daar win je het niet van.
Murrmurr schreef:
09-11-2019 16:41
Dus het probleem is dat je schoonouders minder vaak langskomen? Lastig voor te stellen
Nou, ik dacht ook al: lees ik het goed?
Heeft je vriend zijn broer en diens gezin wel uitgenodigd voor zijn verjaardag? Zijn jullie al bij ze op bezoek geweest? Want het lijkt alsof hier veel meer speelt
Bij ons begint een beetje verjaardag pas om 16-15 uur en zelfs om 20.00 uur ben je welkom...sorry maar ik vind je wel zeuren en ook dat je op een nare manier oordeelt. Je komt verbitterd over. Volgens mij heb je nog niet de hulp gehad die je nodig hebt.
Bel ff: komen jullie volgend weekend eten?
Je zwager en zijn vriendin werken allebei niet? Lekker volk zeg.
Dat is de nieuwigheid. Van een kleinkind ga je het nooit winnen, maar dit trekt wel weer bij op termijn.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Ben ik hier nou een enorme trut in? Wat zouden jullie hiermee doen.

Ja, die mensen zijn opa en oma geworden en jij/jullie zijn even geen prioriteit meer. Komt vanzelf wel weer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven