Sinterklaas-Kerst tieners

10-11-2019 15:17 39 berichten
Ik ben gek op het vieren van Sinterklaas en Kerst. Vroeger hebben wij t altijd met cadeautjes gevierd ook al was ik de leeftijd van geloven al lang voorbij. Zo lang mijn kinderen (10 en 12) het leuk vinden willen man en ik t blijven vieren. Budget is rond de 150 euro van ons (Voor 2) en 150 van opa's en oma's.
Ik ben al druk op zoek.

Wie vindt t ook nog steeds leuk om pakjesavond te blijven vieren met Kerst of-en Sinterklaas?
lilalinda schreef:
10-11-2019 16:51
je hoort het vaker, dat mensen ruzie hebben met kerst. Ik ken dat niet
snap het ook niet
Ik ken dat ook niet. Maar ga ook niet verplicht met broer of zus zitten waar ik geen band mee heb.
Toen mijn zoon er niet meer in geloofde vond mijn schoonzus het een goed idee om lootjes te trekken en dan surprises te knutselen met gedicht erbij. Dat hebben we 2 jaar gedaan maar mijn man en ik hadden daar zo'n hekel aan dat we dat eerlijk gezegd hebben en daarna waren we er vanaf. Ik heb altijd wel complimenten gekregen over mijn knutselwerk en gedichten. Ik was daar goed in en maakte daar veel werk van maar och wat had ik daar een hekel aan om het te doen.
Alle reacties Link kopieren
Zolang de jongste op de basisschool zit doen we gewoon pakjesavond. Daarna denk ik alleen nog lootjes trekken met de familie of thuis.
Ik heb vorig jaar adventskalender gemaakt voor mijn dochters en die vul ik dit jaar weer. Op 24 december is het cadeau dan een sieraad. Verder kleine cadeautjes en wat lekkers.
Ik houd heel erg van de gezellige sfeer van mensen die inkopen doen, plannen maken e.d. De magische decembersfeer.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Mensen die er een hekel aan hebben (aan welk aspect dan ook; bijvoorbeeld dan nodigen ze familie uit omdat ze willen koken maar dan hoor je dat ze eigenlijk niet van koken houden) vind ik een beetje eng omdat ik ze ervan verdenk onoprecht te zijn. Nodig dan niemand uit verdorie. Of willen ze zich opofferen en dankbaarheid daarvoor?

Gelukkig heb ik dit persoonlijk nog niet meegemaakt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
10-11-2019 19:34
Mensen die er een hekel aan hebben (aan welk aspect dan ook; bijvoorbeeld dan nodigen ze familie uit omdat ze willen koken maar dan hoor je dat ze eigenlijk niet van koken houden) vind ik een beetje eng omdat ik ze ervan verdenk onoprecht te zijn. Nodig dan niemand uit verdorie. Of willen ze zich opofferen en dankbaarheid daarvoor?

zijn er mensen, die het wel echt kennen (van dichtbij? eigen familie) of is het een kerstmythe???
Lucifer2018 schreef:
10-11-2019 15:44
Precies, ongeveer bijna elk gezin ( ook met pubers en volwassen kinderen, in Nederland die er geld voor heeft.

TO doet net alsof het speciaal is en zoekt mede vierders.

Ik ken eigenlijk helemaal niemand die niet een van de dingen viert met met kadootjes ( groot of klein) en avonden met gezin of familie.

Echt maar een paar niet uit geloof of uit geldgebrek.
Maar zeg dat zeker 80% dat doet.. en denk eigenlijk dat het percentage nog hoger ligt.
Wij deden er vroeger niet meer aan nadat ik van de basisschool ging. :-( En de reden was niet geldgebrek/geloof. We deden het gewoon niet meer.
lilalinda schreef:
10-11-2019 16:45
lekker het hele jaar ruzie maken!!
Jaaaa :hamer: :blob:
pipootje schreef:
10-11-2019 16:22
Wie bepaalt of kerst niet om cadeautjes moet gaan dan? Het is trouwens in oorsprong helemaal geen christelijk feest.
En nu draait het met kerst bij veel mensen om veel te veel eten en ruzies om het verplicht samen zijn.
Het zou beter zijn als je het hele jaar met mensen samen bent met wie je dat wil, en niet alleen bij kerst omdat het moet!
Ik ben met Kerst ook aan het werk omdat het moet. Maak er wel een feestje van.
retrostar schreef:

Ik kan het me voorstellen. Ik hou niet van koken, maar ik vind het nog verschrikkelijker om bij mijn schoonfamilie te moeten zitten, niks te kunnen doen behalve zitten, en maar te moeten wachten wanneer en wat je te eten krijgt. Bovendien heb ik dan zelf in de hand wat de kinderen kunnen doen en hoeveel ze kunnen snoepen.
Ik
Ik heb 2 zoons van 14&11 en die krijgen elk jaar samen de nieuwe versie van FIFA voor op de PlayStation ., en ieder nog een kado naar keuze, meestal een voetbal tenue .
Van oma nog 50 euro, van mijn broer en zus nog kado van 25 euro, dit doe ik ook voor nichtjes.
Alles met kerst, sinterklaas vieren we al jaren niet meer,
retrostar schreef:

Ik heb een hekel aan koken en toch nodig ik regelmatig mensen te eten uit, zelfs als mijn man er niet is om te koken (die houdt daar wel van). Waarom? Ik vind het namelijk wel reuze gezellig om mensen op bezoek te hebben en ik wil dan ook graag dat ze wat te eten hebben. Soms los ik dat op door te bestellen en soms los ik dat op door toch zelf wat te koken.

Daarnaast heb ik door een vreemd toeval een goede vriend die een bepaald gerecht wat ik maak lekker vindt dus ik kook dat af en toe voor hem. Voor mij stressvol maar ik vind het ook echt oprecht leuk om hem een plezier te doen.
On topic: wij vieren kerst en sinterklaas maar hebben naast tieners ook nog 2 kleine kinderen.

De afgelopen jaren was wel wat meer low key wat betreft sinterklaas. De oudste kinderen geloofden niet meer en de jongste kinderen waren nog te jong om het echt mee te krijgen. Wat mij betreft hadden we best sinterklaas een paar jaar op pauze stand mogen zetten maar de oudste kinderen wilden het toch graag vieren.

Mijn man komt uit een cultuur met een kerst traditie en 1x in de twee jaar gemiddeld gaan we daar heen voor de kerst. Daar pakken ze enorm uit met veel cadeautjes.

Als we zelf kerst vieren hier ook met cadeautjes maar wel meer bescheiden.

De tieners vinden beiden geweldig en zijn eigenlijk degenen die het meest aandringen op sinterklaas vieren met surprises en gedichten en dergelijke. Het is ook altijd wel gezellig natuurlijk maar als zij er minder enthousiast over waren denk ik dat we het niet echt hadden gevierd de afgelopen jaren.

Kerst is voor mij vooral een religieus feest maar ik vind het prima om daarnaast ook wat cadeautjes te geven. Het overdadige plastic consumptie gebeuren met de schoonfamilie vind ik wat minder maar goed dat doen ze nou eenmaal op die manier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven