Sinterklaas-Kerst tieners

zondag 10 november 2019 om 15:17
Ik ben gek op het vieren van Sinterklaas en Kerst. Vroeger hebben wij t altijd met cadeautjes gevierd ook al was ik de leeftijd van geloven al lang voorbij. Zo lang mijn kinderen (10 en 12) het leuk vinden willen man en ik t blijven vieren. Budget is rond de 150 euro van ons (Voor 2) en 150 van opa's en oma's.
Ik ben al druk op zoek.
Wie vindt t ook nog steeds leuk om pakjesavond te blijven vieren met Kerst of-en Sinterklaas?
Ik ben al druk op zoek.
Wie vindt t ook nog steeds leuk om pakjesavond te blijven vieren met Kerst of-en Sinterklaas?

zondag 10 november 2019 om 15:25

zondag 10 november 2019 om 15:38
Ik zie ook overal om me heen Sinterklaas gevierd worden, zeker ook met tieners, die soms verbazingwekkend goede gedichten schrijven.Lucifer2018 schreef: ↑10-11-2019 15:34Ongeveer bijna elk gezin in Nederland die er geld voor heeft.
Behalve bij een islamitisch gezin, waarvan de vader Sinterklaas prima vindt, maar de moeder Sinterklaas iets voor varkensvlees-eters vindt.
Neeee, ik wil niet een discussie ontketenen. Maar ik vind het zelf best gezellig om Sinterklaas met mijn familie te vieren, Holi te vieren met Indiase familie, enz.

zondag 10 november 2019 om 15:43
Ik vier geen sinterklaas hoor, dat vind ik vreselijk. Heb een hekel aan gedichtjes schrijven en surprises maken. Wij doen alleen aan kerst. Meestal geven we elkaar iets kleins.
Met kerst vieren we het samen zijn met elkaar. Dat we dankbaar zijn dat iedereen erbij is en dat we een gezellige en leuke tijd met elkaar doorbrengen.
Met kerst vieren we het samen zijn met elkaar. Dat we dankbaar zijn dat iedereen erbij is en dat we een gezellige en leuke tijd met elkaar doorbrengen.

zondag 10 november 2019 om 15:44
Precies, ongeveer bijna elk gezin ( ook met pubers en volwassen kinderen, in Nederland die er geld voor heeft.
TO doet net alsof het speciaal is en zoekt mede vierders.
Ik ken eigenlijk helemaal niemand die niet een van de dingen viert met met kadootjes ( groot of klein) en avonden met gezin of familie.
Echt maar een paar niet uit geloof of uit geldgebrek.
Maar zeg dat zeker 80% dat doet.. en denk eigenlijk dat het percentage nog hoger ligt.
Ik ken eigenlijk helemaal niemand die niet een van de dingen viert met met kadootjes ( groot of klein) en avonden met gezin of familie.
Maar zeg dat zeker 80% dat doet.. en denk eigenlijk dat het percentage nog hoger ligt.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 10-11-2019 15:47
2.44% gewijzigd

zondag 10 november 2019 om 15:46
Doe maar dan maar alleen een gedicht. Daar hou ik van, die rommeltjes niet. Zonde van geld, tijd en milieu.

zondag 10 november 2019 om 15:46
Ik vind het allemaal leuk als je nog jonge kinderen hebt. Wij vierden uitgebreid sinterklaas, ook toen hij tiener was en dan kreeg onze zoon nog een cadeau voor onder de kerstboom. Nu zetten we gelukkig niet eens meer een kerstboom. Voor mijn zoon hoeft het ook niet en ik ben blij dat ik daar vanaf ben. Wel krijgt hij altijd in de decembermaand een geldbedrag op zijn rekening.
zondag 10 november 2019 om 15:47

zondag 10 november 2019 om 15:50
Ja, met Sinterklaas dus. Daarom vind ik Sinterklaas ook zo leuk, vanwege de gedichten en/of surprises. Het gaat niet alleen om de cadeaus, het gaat ook om de lach en de traan bij de grappige of sentimentele gedichten. En dat mis ik bij de kerstcadeautjes. Naast dat Kerstmis niet om de cadeautjes zou moeten gaan.
zondag 10 november 2019 om 15:52
Wij zijn in de familie gestopt met cadeau's. Alle neefjes en nichtjes zijn de sinterklaasleeftijd ontgroeid, en kerstcadeau's verzinnen werd steeds lastiger omdat iedereen of alles al heeft, of geld genoeg heeft om het te kopen wanneer ze willen (ook de neefjes en nichtjes, die allemaal een bijbaantje hebben).
We gaan nu met de hele familie met Kerst uit eten zodat je ook van de discussie af bent bij wie we het dit jaar vieren.
We gaan nu met de hele familie met Kerst uit eten zodat je ook van de discussie af bent bij wie we het dit jaar vieren.

zondag 10 november 2019 om 15:57
Ik ben niet christelijk. Ik woon wel in een zeer christelijke omgeving op de bible belt.
Voor mij horen cadeau's wel bij kerst.

zondag 10 november 2019 om 16:18
Mijn broer en en ik zijn tussen 30-40, en wij hebben altijd Sinterklaas gevierd. Soms ivm werk/studie/stage op een wat ongebruikelijker moment (pakjesavond op de 23e of zo), maar wel met erwtensoep, banketstaaf en Sinterklaaspapier.
Cadeautjes hoeven niet groot, maar helemaal niks zou voor mij wel leeg voelen. Een chocoladeletter en een nieuwe theedoek, prima. Helemaal niks, mweh. En ik kan prima zelf een theedoek kopen hoor, het gaat er gewoon om dat iemand er iets van moeite voor gedaan heeft. Dus een theedoek heeft gekocht in de kleur van je nieuwe keuken. Of sokken met je favoriete dier er op.
Veel pakjes heb ik ook al weken/maanden in huis, als ik iets tegenkom waarvan ik denk: oh, dat is leuk voor die en die, neem ik het mee. Ook in augustus. Ik ga niet op 3 december met een verlanglijstje nog de stad in rennen.
Cadeautjes hoeven niet groot, maar helemaal niks zou voor mij wel leeg voelen. Een chocoladeletter en een nieuwe theedoek, prima. Helemaal niks, mweh. En ik kan prima zelf een theedoek kopen hoor, het gaat er gewoon om dat iemand er iets van moeite voor gedaan heeft. Dus een theedoek heeft gekocht in de kleur van je nieuwe keuken. Of sokken met je favoriete dier er op.
Veel pakjes heb ik ook al weken/maanden in huis, als ik iets tegenkom waarvan ik denk: oh, dat is leuk voor die en die, neem ik het mee. Ook in augustus. Ik ga niet op 3 december met een verlanglijstje nog de stad in rennen.

zondag 10 november 2019 om 16:22
Wie bepaalt of kerst niet om cadeautjes moet gaan dan? Het is trouwens in oorsprong helemaal geen christelijk feest.Marana schreef: ↑10-11-2019 15:50Ja, met Sinterklaas dus. Daarom vind ik Sinterklaas ook zo leuk, vanwege de gedichten en/of surprises. Het gaat niet alleen om de cadeaus, het gaat ook om de lach en de traan bij de grappige of sentimentele gedichten. En dat mis ik bij de kerstcadeautjes. Naast dat Kerstmis niet om de cadeautjes zou moeten gaan.
En nu draait het met kerst bij veel mensen om veel te veel eten en ruzies om het verplicht samen zijn.
Het zou beter zijn als je het hele jaar met mensen samen bent met wie je dat wil, en niet alleen bij kerst omdat het moet!
zondag 10 november 2019 om 16:45

zondag 10 november 2019 om 16:47
In mijn omgeving zie ik echt vaak dat er gestopt wordt met pakjesavond met tieners dus vandaar!Lucifer2018 schreef: ↑10-11-2019 15:44Precies, ongeveer bijna elk gezin ( ook met pubers en volwassen kinderen, in Nederland die er geld voor heeft.
zondag 10 november 2019 om 16:47
ik heb Engelse roots, dus kerst was altijd (1 kant van de familie) belangrijk
nooit veel kadootjes trouwens, het is geen pakjesavond zoals sinterklaas.
Wel veel familie zien, die je te weinig ziet. Veel dronken tantes, luidruchtige ooms, turkey en stiekem advocaat-met-slagroom eten
kijk met liefde terug op kerst als kind
nooit veel kadootjes trouwens, het is geen pakjesavond zoals sinterklaas.
Wel veel familie zien, die je te weinig ziet. Veel dronken tantes, luidruchtige ooms, turkey en stiekem advocaat-met-slagroom eten
kijk met liefde terug op kerst als kind
zondag 10 november 2019 om 16:48
toen ik mijn man leerde kennen (we waren in de 20) bleek hij nog sinterklaas te vieren thuisZeepje-uit-de-zee schreef: ↑10-11-2019 16:47In mijn omgeving zie ik echt vaak dat er gestopt wordt met pakjesavond met tieners dus vandaar!
Ik mocht aanhaken en dat is zo gebleven, onze kinderen kennen alleen sint-bij-oma