Centraal Moderatortopic
donderdag 27 juni 2019 om 18:17
Beste forummers,
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators zoals het wijzigen van topictitels, sluiten van topics, anonimiseren van accounts etc.
Het is natuurlijk ook mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of rechtsonder een posting. Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door DPG vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis. Wanneer er toch off-topic berichten geplaatst worden, zullen wij deze verplaatsen naar het Napraattopic.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden:
https://www.viva.nl/algemene-voorwaarden/
Huisregels:
https://www.viva.nl/huisregels/
Veel gestelde vragen over het beleid:
https://www.viva.nl/moderatorbeleid/
Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/426421
Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-125/list_messa ... 11?style=4
Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233
Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603
Hier vind je alle linkjes naar de 2e pagina van alle pijlers:
overig/kijk-hier-voor-de-linkjes-naar-d ... =4&style=4
Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators zoals het wijzigen van topictitels, sluiten van topics, anonimiseren van accounts etc.
Het is natuurlijk ook mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of rechtsonder een posting. Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door DPG vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis. Wanneer er toch off-topic berichten geplaatst worden, zullen wij deze verplaatsen naar het Napraattopic.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden:
https://www.viva.nl/algemene-voorwaarden/
Huisregels:
https://www.viva.nl/huisregels/
Veel gestelde vragen over het beleid:
https://www.viva.nl/moderatorbeleid/
Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/426421
Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-125/list_messa ... 11?style=4
Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233
Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603
Hier vind je alle linkjes naar de 2e pagina van alle pijlers:
overig/kijk-hier-voor-de-linkjes-naar-d ... =4&style=4
Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zondag 10 november 2019 om 16:59
De titel is aangepast.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
zondag 10 november 2019 om 22:18

zondag 10 november 2019 om 22:20

zondag 10 november 2019 om 22:25
Eens, ze dacht hier veilig van haar af te kunnen schrijven.
En ja, we zijn er allemaal mee akkoord gegaan, met die kleine lettertjes.
Maar om zo'n delicaat en pijnlijk topic op Facebook te gooien... daar vind ik wat van. Om haar privacy te beschermen heeft ze haar OP leeg gehaald.
Kijk, jullie maken ook wel stukjes 'forummer P. loop tegen dit en dat, 10x wat de forummers er van vinden.'
Dat is zonder de naam van de topicopener. En ook niet woord voor woord over genomen. Dat vind ik dan ook nu niet zo'n probleem. Nu is er gewoon een linkje van haar topic neer geklapt. Nu is haar nick zichtbaar voor iedereen, ze is te loepen door iedereen dit dat wil.
Ik ben me bewust dat jullie inhoud voor jullie platform gebruiken. Maar dit forum is ook mijn veilige plek waar ik dingen durf te schrijven die ik niet durf te zeggen, waar ik advies vraag en geef. En van mij mogen jullie best stukjes uit mijn topic gebruiken, maar een link plaatsen vind ik echt heel naar. Ik weet nu wel dat ik dat ik voorzichtiger ga posten hier.
anoniem_6398d67752325 wijzigde dit bericht op 10-11-2019 22:28
5.17% gewijzigd

zondag 10 november 2019 om 22:27
Heb ik.the_Wicked_Witch schreef: ↑10-11-2019 22:20Whut? Daar zou ik even screenshots van maken voor het weer weg is.
zondag 10 november 2019 om 22:29
zondag 10 november 2019 om 22:32

zondag 10 november 2019 om 23:23
Dit.leolux schreef: ↑10-11-2019 22:25Eens, ze dacht hier veilig van haar af te kunnen schrijven.
En ja, we zijn er allemaal mee akkoord gegaan, met die kleine lettertjes.
Maar om zo'n delicaat en pijnlijk topic op Facebook te gooien... daar vind ik wat van. Om haar privacy te beschermen heeft ze haar OP leeg gehaald.
Kijk, jullie maken ook wel stukjes 'forummer P. loop tegen dit en dat, 10x wat de forummers er van vinden.'
Dat is zonder de naam van de topicopener. En ook niet woord voor woord over genomen. Dat vind ik dan ook nu niet zo'n probleem. Nu is er gewoon een linkje van haar topic neer geklapt. Nu is haar nick zichtbaar voor iedereen, ze is te loepen door iedereen dit dat wil.
Ik ben me bewust dat jullie inhoud voor jullie platform gebruiken. Maar dit forum is ook mijn veilige plek waar ik dingen durf te schrijven die ik niet durf te zeggen, waar ik advies vraag en geef. En van mij mogen jullie best stukjes uit mijn topic gebruiken, maar een link plaatsen vind ik echt heel naar. Ik weet nu wel dat ik dat ik voorzichtiger ga posten hier.
Commercieel kan je ook zijn MET fatsoen in je donder.
Dit was een onfatsoenlijke actie.
Foei viva. Shame on you.

zondag 10 november 2019 om 23:50
Mods, hoe kunnen jullie/jullie collega's nu een zeer persoonlijk verhaal verder openbaar maken? Als je bedenkt dat een forummer al zo onzeker en kwetsbaar is èn een kind heeft (waarvan de ouders Facebook hebben).
Jullie kunnen forummers toch wel enigszins beschermen?
Veiligheid weegt zwaarder dan 'kijkcijfers', vind ik.
Er zijn nog tientallen andere posts die jullie op FB kunnen zetten.

maandag 11 november 2019 om 07:36
Gisteravond las ik dat dit bericht (viewtopic.php?f=16&t=452346&p=30606609& ... #p30606609) gestaft is, vanmorgen staat het er echter nog steeds en is het stafje blijkbaar beoordeeld want het bericht kan weer gemeld worden. Ik vind het schandalig dat dit bericht er nog staat en als gepast beoordeeld is.
Het is een zeer ongepast en van zeer schadelijk medisch(!) advies voorzien bericht (met onder andere ''GEEN CRISISDIENST INSCHAKELEN. ZELFS GEEN LICHTERE VORM VAN HULP.'').
Hoe kunnen jullie het goedkeuren dat er tegen een zeer kwetsbare forummer gezegd, nee zelfs geschreeuwd(!) wordt maar vooral geen hulp in te schakelen
?! Ik begrijp hier niets van en vind het ongehoord dat dit nu al bijna 12uur is blijven staan. Daar waar allerlei straffen uitgedeeld worden voor de meest onzinnige en onschuldige zaken wordt er zo slecht omgegaan met zoiets serieus. Foutjes kunnen gebeuren maar deze vind ik niet acceptabel.
Het is een zeer ongepast en van zeer schadelijk medisch(!) advies voorzien bericht (met onder andere ''GEEN CRISISDIENST INSCHAKELEN. ZELFS GEEN LICHTERE VORM VAN HULP.'').
Hoe kunnen jullie het goedkeuren dat er tegen een zeer kwetsbare forummer gezegd, nee zelfs geschreeuwd(!) wordt maar vooral geen hulp in te schakelen

maandag 11 november 2019 om 09:29

maandag 11 november 2019 om 09:31
Nee een paar dagen terug is het linkje van het topic op de facebookpagina van Viva geplaatst.
Geen stukje tekst erover geschreven, maar gewoon echt de link van het topic.
maandag 11 november 2019 om 09:43
Beste forummers,
De redactie plaatst inderdaad topics van het forum op de Facebookpagina van Viva. Bij het desbetreffende topic is dat inderdaad niet helemaal gepast, excuses daarvoor. We gaan de redactie vragen dit topic van social media te verwijderen.
Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum

maandag 11 november 2019 om 09:47
De OP is pas daarna verwijderd. Waarschijnlijk daarom juist. Maar dat maakt het niet minder erg natuurlijk.
Oh ja, en TO kreeg natuurlijk ook een waarschuwing voor het verwijderen van haar OP

maandag 11 november 2019 om 10:01
ModeratorViva schreef: ↑11-11-2019 09:43Beste forummers,
De redactie plaatst inderdaad topics van het forum op de Facebookpagina van Viva. Bij het desbetreffende topic is dat inderdaad niet helemaal gepast, excuses daarvoor. We gaan de redactie vragen dit topic van social media te verwijderen.
Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Niet helemaal gepast? Sorry hoor, maar dat vind ik toch echt niet genoeg. Ik wil hier op zijn minst een reactie van de CM op, plus uitleg hoe dat zomaar kan.

maandag 11 november 2019 om 10:10
the_Wicked_Witch schreef: ↑11-11-2019 10:01Niet helemaal gepast? Sorry hoor, maar dat vind ik toch echt niet genoeg. Ik wil hier op zijn minst een reactie van de CM op, plus uitleg hoe dat zomaar kan.
Wat heb je daaraan? Ze geeft dan toch maar een nietszeggend antwoord en viva gaat verder met z'n rare fratsen.