Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

20-09-2019 20:20 2962 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Evengoed wel heel vervelend suzy
Alle reacties Link kopieren
Doro75 schreef:
10-11-2019 23:20
Goede nacht iedereen!

Even een update: gesprek met man van veel-drinker ging slecht. Ik hou me er voor nu maar even buiten...
Wat ik toen al schreef Doro: mijn ervaringen uit het verleden zijn dat jij uiteindelijk de gebeten hond bent.
Erg jammer dat het niet gelukt is, maar je hebt je best gedaan .
Het is verder aan hun.
lientje69 wijzigde dit bericht op 11-11-2019 09:26
0.13% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk Suzy. bah. Komen je medicijnen nu met spoed?
Later is nu
Het verslag nog gelezen wat naar de huisarts gestuurd is. Ik bleek naast de hernia ook nog een ‘botricheltje’ gehad te hebben wat op de zenuw drukte. Dat is ook verwijderd.

Ik lees meer informatie in het dossier dan dat me in het ziekenhuis zelf verteld wordt.
Alle reacties Link kopieren
Jak Suzy dat klinkt echt naar. Hopelijk heb je snel ( werkende) medicijnen vandaag.

Kohaku, jeetje knap zeg zoveel gelopen. En ik duim voor je dat het slapen beneden bij je ouders dan minder triggert.
Wanneer ga je eens wat horen over de opname?

Lise, hier zien we de huisarts ook nooit.
Zelfs na mijn bevalling niet.
Moest de kraamhulp hem bijna smeken even langs te komen voor de controle van de hechtingen
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
11-11-2019 09:27
Het verslag nog gelezen wat naar de huisarts gestuurd is. Ik bleek naast de hernia ook nog een ‘botricheltje’ gehad te hebben wat op de zenuw drukte. Dat is ook verwijderd.

Ik lees meer informatie in het dossier dan dat me in het ziekenhuis zelf verteld wordt.
Hee, dat is wel goed nieuws toch? Wellicht gaat het toch extra pijn schelen.
Ik duim voor je!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
11-11-2019 09:25
Vreselijk Suzy. bah. Komen je medicijnen nu met spoed?
Na 16:00 heb ik afgesproken. Officieel heb ik namelijk om half 3 nog een afspraak bij de reva. Maar heb de psych gemaild omdat ik in principe vandaag nog niets mag of het handiger is de afspraak telefonisch te doen. Maar dat moet ik nog horen.
Ik zei: als ik wel die afspraak heb kan ik het net zo goed gewoon ophalen maar ze zei dat het geen probleem was om ze te bezorgen.
Ze zei ook dat de bezorger geen vaste tijden en routes heeft en dat ie van drie apotheken in de stad de medicijnen moet bezorgen, het is maar net hoe het dan uitkomt. Ik heb er nu toch niets meer aan voor vandaag.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
lientje69 schreef:
11-11-2019 09:34
Hee, dat is wel goed nieuws toch? Wellicht gaat het toch extra pijn schelen.
Ik duim voor je!
Het bevestigd vooral mijn klachten. Dat stukje bot is nooit ontdekt maar drukte dus blijkbaar wel tegen de zenuw.
Er is altijd alleen maar naar de tussenwervelschijf gekeken, nooit verder.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit heerlijk languit op de bank met een kopje thee.
Heb kaarsjes aangestoken.
Muziek aan.
Er komt niet veel visite vandaag. Een vriendin. Schoonzus met man en schoonmoeder.
Man hier is gewoon werken. Kinderen naar school en werk.
Dus ik geniet nog heel even van mijn rust.

Neem een vrije dag vandaag.
Want 25 jaar getrouwd zijn ( en 35 jaar samen) is tegenwoordig best uniek. :cheer2:
Dus ik heb de vlag buiten gehangen.
Man zal me vanmiddag wel voor gek verklaren. :proud:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Gefeliciteerd lientje! Wat een mooie mijlpalen!
Alle reacties Link kopieren
Nou Lise, dat klinkt wel hoopvol, toch?

Ik was juist heel erg verbaasd, na de bevalling, dat m'n huisarts ineens op de stoep stond. Was echt een botte hork (dat werd beter na de kinderen, volgens mij heeft hij toen nog een cursus 'beter omgaan met mijn patiënten gehad' ofzo) maar hij stond ineens voor de deur :O
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
11-11-2019 09:27
Het verslag nog gelezen wat naar de huisarts gestuurd is. Ik bleek naast de hernia ook nog een ‘botricheltje’ gehad te hebben wat op de zenuw drukte. Dat is ook verwijderd.

Ik lees meer informatie in het dossier dan dat me in het ziekenhuis zelf verteld wordt.
Na de operatie zijn mensen vaak ook niet helder genoeg om alles op te nemen en dus vertellen artsen maar zelden het hele verhaal is mijn ervaring als verpleegkundige. Wij moesten dat dan vaak nog later bespreken met de patiënten, maar dan heb je het over 20jr terug, toen we nog meer tijd voor de patiënten hadden. ;)

Maar: het klinkt wel gunstig dat ze nog iets ontdekt hebben. Misschien is het resultaat dan straks wel beter dan verwacht. Daar duim ik voor.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
11-11-2019 09:36
Het bevestigd vooral mijn klachten. Dat stukje bot is nooit ontdekt maar drukte dus blijkbaar wel tegen de zenuw.
Er is altijd alleen maar naar de tussenwervelschijf gekeken, nooit verder.
Slordig dan zeg. Ik zou het in het nagesprek nog even nadrukkelijk opnoemen.
Jij hebt er niets meer aan maar een ander in de toekomst wellicht wel.
En maak een kopie van de brief. Voor het UWV of wat dan ook. Dan heb je bewijs in handen.
lientje69 wijzigde dit bericht op 11-11-2019 09:42
0.10% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Ha, Lientje, jij bent geheel alleen je trouwdag aan het vieren? Klinkt goed!

Gefeliciteerd :cheer2: :redrose: :rose:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
11-11-2019 09:32
Jak Suzy dat klinkt echt naar. Hopelijk heb je snel ( werkende) medicijnen vandaag.

Kohaku, jeetje knap zeg zoveel gelopen. En ik duim voor je dat het slapen beneden bij je ouders dan minder triggert.
Wanneer ga je eens wat horen over de opname?

Lise, hier zien we de huisarts ook nooit.
Zelfs na mijn bevalling niet.
Moest de kraamhulp hem bijna smeken even langs te komen voor de controle van de hechtingen
Hier kwam de huisarts wel na mijn bevallingen. En mijn vorige huisarts kwam toen mijn moeder ziek was ook zeker twee keer per week even bij haar langs. Gewoon even kletsen.
Maar daar hebben ze niet zomaar meer tijd voor nu. Na mijn buikoperatie belde ze wel even.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
11-11-2019 09:41
Ha, Lientje, jij bent geheel alleen je trouwdag aan het vieren? Klinkt goed!

Gefeliciteerd :cheer2: :redrose: :rose:
Haha, ja . Lekker rustig wel.
Er komt wel wat visite hoor.
Tsja, bij een feest viert het toch anders
Maar dat hoeft van mij niet zo
Bovendien is man zijn strandklus klaar en is dit zijn eerste dag bij een nieuwe opdrachtgever die vandaag erg omhoog zat qua personeel. Dan kan je niet zeggen, ik kom ff niet, moet mijn trouwdag vieren.
Als zzp-er moet je pakken wat je pakken kan
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
11-11-2019 09:38
Ik zit heerlijk languit op de bank met een kopje thee.
Heb kaarsjes aangestoken.
Muziek aan.
Er komt niet veel visite vandaag. Een vriendin. Schoonzus met man en schoonmoeder.
Man hier is gewoon werken. Kinderen naar school en werk.
Dus ik geniet nog heel even van mijn rust.

Neem een vrije dag vandaag.
Want 25 jaar getrouwd zijn ( en 35 jaar samen) is tegenwoordig best uniek. :cheer2:
Dus ik heb de vlag buiten gehangen.
Man zal me vanmiddag wel voor gek verklaren. :proud:
Gefeliciteerd!!!! :cheer2:
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
suzyqfive schreef:
11-11-2019 09:40
Na de operatie zijn mensen vaak ook niet helder genoeg om alles op te nemen en dus vertellen artsen maar zelden het hele verhaal is mijn ervaring als verpleegkundige. Wij moesten dat dan vaak nog later bespreken met de patiënten, maar dan heb je het over 20jr terug, toen we nog meer tijd voor de patiënten hadden. ;)

Maar: het klinkt wel gunstig dat ze nog iets ontdekt hebben. Misschien is het resultaat dan straks wel beter dan verwacht. Daar duim ik voor.
De verpleegkundige heeft verder niks verteld. De arts kwam aan mijn bed toen ik net sliep en dus wakker werd van hem. Hij zei alleen maar dat alles goed was gegaan en ik vooral verder moest gaan slapen. Wat natuurlijk niet meer lukte doen.

Over vijf weken controle, ik neem aan dat het dan wel besproken wordt.

Verder mis ik inderdaad wel stukjes ja, zoals hoe ik weer op de kamer belandt ben na de operatie.
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
11-11-2019 09:45
Haha, ja . Lekker rustig wel.
Er komt wel wat visite hoor.
Tsja, bij een feest viert het toch anders
Maar dat hoeft van mij niet zo
Bovendien is man zijn strandklus klaar en is dit zijn eerste dag bij een nieuwe opdrachtgever die vandaag erg omhoog zat qua personeel. Dan kan je niet zeggen, ik kom ff niet, moet mijn trouwdag vieren.
Als zzp-er moet je pakken wat je pakken kan
Ja, als zzp’er is dat wel een dingetje.

Heb je nog iets leuks voor je man?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
11-11-2019 09:40
Nou Lise, dat klinkt wel hoopvol, toch?

Ik was juist heel erg verbaasd, na de bevalling, dat m'n huisarts ineens op de stoep stond. Was echt een botte hork (dat werd beter na de kinderen, volgens mij heeft hij toen nog een cursus 'beter omgaan met mijn patiënten gehad' ofzo) maar hij stond ineens voor de deur :O
Welke huisarts hadden jullie eerst dan? Ook die met die meisjesnaam als achternaam?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
11-11-2019 09:46
Ja, als zzp’er is dat wel een dingetje.

Heb je nog iets leuks voor je man?
Nee, we zijn samen heerlijk uit eten geweest.
En onze cruise samen heb ik ook een beetje gezien als een tweede huwelijksreis :proud:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
11-11-2019 09:45
De verpleegkundige heeft verder niks verteld. De arts kwam aan mijn bed toen ik net sliep en dus wakker werd van hem. Hij zei alleen maar dat alles goed was gegaan en ik vooral verder moest gaan slapen. Wat natuurlijk niet meer lukte doen.

Over vijf weken controle, ik neem aan dat het dan wel besproken wordt.

Verder mis ik inderdaad wel stukjes ja, zoals hoe ik weer op de kamer belandt ben na de operatie.
Hehe, narcose is heel gezellig :rofl:

Zo maakten ze mij wakker door mij een telefoon in handen te drukken en me met mijn vriend te laten bellen. Ik schijn hilarisch geweest te zijn. Bazelde allemaal onzin.

Ik heb wel eens een vrouwtje gehad die altijd heel lief en schattig was. Tot ze half bijkwam uit de narcose. Die werd echt argressief.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
En verder, ach, als je ouder wordt heb je op een gegeven moment alles al.
Of je koopt het als je het nodig hebt.
Verder hebben wij de afgelopen 2 jaar natuurlijk heel veel geïnvesteerd in ons buurthuis.
En dat is nog lang niet klaar dus daar bewaren we het geld liever voor dan voor een feest of cadeau. Zou niet eens weten wat te kopen voor man. Gereedschap. Dat vindt hij leuk. Maar ik denk dat hij zo ongeveer de gehele bouwmarkt al heeft inclusief garagewerkplaats en bijhorend gereedschap.
Dus ik zou niet eens weten wat te moeten kopen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lientje69 schreef:
11-11-2019 09:41
Slordig dan zeg. Ik zou het in het nagesprek nog even nadrukkelijk opnoemen.
Jij hebt er niets meer aan maar een ander in de toekomst wellicht wel.
En maak een kopie van de brief. Voor het UWV of wat dan ook. Dan heb je bewijs in handen.
Ik kan overal bij gelukkig via het online portaal van het ziekenhuis. Dat UWV ja, dat is ook wel een dingetje. En dit kan mooi meegenomen worden in het expertiseonderzoek.
De pijn is inmiddels wel toegenomen en de pijnstilling die ik heb is eigenlijk niet toereikend. Ik kan het niet mixen met pijnstilling van mezelf, dat mag niet gecombineerd worden. Omdat ik zelf erg slecht ben met dat soort dingen en eigenlijk geneigd ben om maar even door te bijten, maar ik anderzijds weinig rust heb zo, twijfel ik of ik contact op moet nemen met het ziekenhuis voor extra pijnstilling.
Wat zouden jullie doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven