Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

20-09-2019 20:20 2962 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Alle reacties Link kopieren
Vraag bij de Doktersdienst even iets voor je ontlasting. Niet mee wachten.

En van narcose word je ook gewoon labiel dus lekker laten gaan ;)
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ach Lise :hug: Voor jou is het zeker ook een nieuwe situatie. Je wilt vanalles doen maar het kan niet, dat lijkt me zo frustrerend.
Alle reacties Link kopieren
Ach Lise :hug:
Komt er ook niet gewoon wat spanning vrij nu? Dat je nu éindelijk geopereerd bent?
Later is nu
Lise, ik vind het helemaal niet gek dat je je zo voelt. Ik had het effect van mijn operatie best wel onderschat. Omdat ik nog nooit zo letterlijk alle controle uit handen had moeten geven. Dat heeft psychisch toch wel even iets met me gedaan.

En dan lig je daar ook maar zonder dat je echt afleiding kan zoeken. Niet gek dat je even flink moest huilen hoor. :hug: :hug: :hug:

Misschien kun je morgen overdag wel een soort van lijstje maken met waar je de tijd mee kan dooien de komende tijd? Na een tijdje mag je natuurlijk weer wat langer zitten, misschien vrolijk je er wel wat van op om alvast te bedenken van “oh dan kan ik misschien wel weer eens een spel spelen met meneer Lise”. Of naja, ik ben geneigd om allerlei creatieve tips te geven maar ik weet niet wat je leuk vind.
Hi Tut, goed weer van je te horen! :hello:

Het weekend hier is fijn. Het is druk, maar ik kon tot nu toe om te 2 uur rusten, waardoor het wel te doen is. Ik merk echt vooruitgang na het behandelen van de infectie!

Lise, heel normaal dat de emoties nu loskomen. Het is ook allemaal heftig wat er is gebeurd. Hou je buik in de gaten, want verstopping door morfine kan heel vervelend zijn. Zeker als je ook nog eens bent geopereerd aan je rug.

Dreamer, wat een prachtige fiets! Ik vind hem niet saai hoor! Hopelijk beleef je er veel plezier aan.

Kwebbel, ik ben dol op de Efteling. Alleen het is zooo inspannend. Ik heb het nu al twee jaar voor me uit geschoven. Maar ik heb de kinderen beloofd dat we deze winter echt, écht gaan. Dus ik zal wel moeten.

Kohaku, fijn dat je ouders zo meedenken en dat je zo veel in je vader herkent. Ik vind het wel heel confronterend voor je dat blijkbaar je ouderlijk huis niet veilig voelt. Ik weet niet waardoor het komt, maar dat is natuurlijk een verdrietige situatie voor je.
Alle reacties Link kopieren
Gave fiets Dreamer!

Lise lekker dat je weer thuis bent.

Kwebbeltje, mooi weer? :O het heeft hier de hele dag gehoost. En dan echt heel heel veel regen, niet zomaar een klein buitje. Nee. Van de buien waarin je binnen een minuut doorweekt bent. Echt lekker begrafenisweer dus. :nope:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lientje69 schreef:
09-11-2019 23:04
Gave fiets Dreamer!

Lise lekker dat je weer thuis bent.

Kwebbeltje, mooi weer? :O het heeft hier de hele dag gehoost. En dan echt heel heel veel regen, niet zomaar een klein buitje. Nee. Van de buien waarin je binnen een minuut doorweekt bent. Echt lekker begrafenisweer dus. :nope:
Hier heeft ook de hele dag de zon geschenen! Ik typ dit en bedenk me dar Kwebbeltje het zegt. Dan hoef ik het eigenlijk niet meer te zeggen.

Was daardoor beetje gefrustreerd met mezelf want ik voelde me helemaal leeggezogen vandaag.

Ik heb net wel kunnen tekenen zonder pijn. Het is net alsof mijn gewrichten altijd weer moeten wennen aan bepaalde dingen als ik het een tijdje niet heb gedaan.
Alle reacties Link kopieren
:hello: Tut!

Cesium, wat heerlijk dat je huis eindelijk klaar is. Nu lekker genieten.

Kohaku, hopelijk gaat het slapen goed.

Ik ga mijn bed in. Mijn dag was heel lang, heel druk en héél belastend.
Heb wel wat rust verdiend
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat je lekker slaapt, Lientje.
De rest ook, natuurlijk.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Lise ♡ Mijn vader moest ook heel.erg veel en ook best lang na zn operatie huilen. Denk dat het er dan pas echt emotioneel uit komt.

Ik heb een deels leuke, deels loodzware dag gehad. Bijna weer goed fout gegaan, maar toch aan de bel kunnen trekken en begeleiding gebeld/geappt en niet stoms gedaan.

Truste allemaal!
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
Potverdikkie Lien, hoop niet dat jullie die aangereden jongen van veertien ook kennen...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Kohaku schreef:
09-11-2019 23:57
Sterkte Lise ♡ Mijn vader moest ook heel.erg veel en ook best lang na zn operatie huilen. Denk dat het er dan pas echt emotioneel uit komt.

Ik heb een deels leuke, deels loodzware dag gehad. Bijna weer goed fout gegaan, maar toch aan de bel kunnen trekken en begeleiding gebeld/geappt en niet stoms gedaan.

Truste allemaal!

Wat knap van je! :daisy:

Goedemorgen allen

Eigenlijk heb ik niet zoveel te vertellen :) Heb wat plannen, maar vooral lezen en lezen gerelateerde activiteiten. Misschien nog wat postcrossing.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Suzy, nee , die kende ik dan weer niet. Komt van hoger uit de provincie. Maar het ongeval is wel redelijk dicht in onze buurt gebeurd.
De rotopmerkingen op social media, echt... :facepalm:
Het ergste van het ergste, je kind verliezen, en dan nog sommige malloten die ff een trap na geven . Krijg de neiging heel veel scheldwoorden te typen, maar aangezien ik vorige maand al een waarschuwing had, heb ik weinig zin in een ban.
lientje69 wijzigde dit bericht op 10-11-2019 10:51
0.35% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Wat goed kohaku, dat je op tijd de begeleiding hebt ingeschakeld! Trots op je! :worship:

Doro, hoe lang moet je nog doorgaan met de antibiotica? Wel fijn dat het helpt.

Ik heb goed geslapen. Voel me ook weer vrij goed nu. Het lijkt wel of ik minder pijn heb gekregen na de EMDR.
Bij lezen op internet, las ik, dat het ook kan helpen bij chronische pijn ??
Whisfull thinking waarschijnlijk maar toch, elke dag met wat minder pijn omarm ik en geef ik een warm welkom. :proud:

Man was gisteren erg emotioneel. Collega had zelf dingen geschreven voor zijn in memoriam en daarin werd oa man en de andere collega's bedankt dat ze hem zo veel geholpen en gesteund hadden tijdens het werk zodat hij tot op drie weken terug nog had kunnen werken en wat verdienen (zzp-er dus geen werk is geen inkomen)
Dat hij eigenlijk fysiek helemaal niet meer tot werken in staat was maar dat het dankzij hun toch gelukt was. ( ze gaven hem de lichtste klusjes, namen dingen over en gaven hem heel veel rustpauzes waarin ze dan zijn werk erbij deden)
Ook zijn ouders waren emotioneel toen ze man zagen ( hij was als een van de weinige mensen op bezoek geweest bij zieke collega)
Wat best gek was, want de kerk was afgeladen vol en hij bleek veel, héél véél vrienden te hebben.
Man gaat binnenkort nog even langs bij zijn ouders, om te controleren of de facturen goed afgehandeld worden, bedrijf waar beide voor werkten , is nogal laks met betalen. En voor zijn kindjes toekomst is elke euro er een tenslotte.
lientje69 wijzigde dit bericht op 10-11-2019 10:49
0.03% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Overigens ben ik in het pesttopic ook maar even op mijn handen gaan zitten, maar heb me wel heel boos gemaakt .
Niet goed voor mijn gemoedrust , zulke topics openen.
Moet ik dus niet meer doen.

Uit eten met man gisteren was lekker. Veel gepraat over allerlei dingen. ook behoorlijk de diepte in.
Gelukkig geen stilzwijgen tussen ons na 35 jaar. :proud:

Ik ga vandaag mijn huis eens doorwerken. Hoogste tijd. Ik verwacht morgen sowieso mijn zus met de schoonmaaktic op visite, en mijn huis voldoet nog voor geen 10 % aan haar eisen van een schoon en opgeruimd huis. :rofl:
Ik ga eens proberen of ik mijn eigen eis kan halen. 40 %.
Ben snel tevreden.
Hee!
Wéér een goede eigenschap gevonden van mezelf! Even opschrijven. :biggrin: ;-))
lientje69 wijzigde dit bericht op 10-11-2019 11:45
0.07% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Ik heb al medicatie gekregen voor de ontlasting en dat heb ik dus ook wel nodig.

De eerste nacht thuis ging goed. Heb lekker geslapen en ik voel me nu wat uitgeruster. De wond heeft wel weer gebloed, maar dat zal er wel bijhoren. De pijn valt wel tegen maar de medicatie helpt wel. Dinsdag komt de fysiotherapeut.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
10-11-2019 10:49
Ik heb al medicatie gekregen voor de ontlasting en dat heb ik dus ook wel nodig.

De eerste nacht thuis ging goed. Heb lekker geslapen en ik voel me nu wat uitgeruster. De wond heeft wel weer gebloed, maar dat zal er wel bijhoren. De pijn valt wel tegen maar de medicatie helpt wel. Dinsdag komt de fysiotherapeut.
Fijn Lise! Voor wat betreft het bloeden van de wond, heb je geen telefoonnummer gekregen van het ziekenhuis waar je even naar toe kunt bellen om dat na te vragen?
Van de afdeling bijvoorbeeld?
Zou ik voor de zekerheid even doen toch
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Lise: altijd moeilijk in te schatten of klachten na operatie “normaal” zijn. Bij twijfel toch even bellen. Fijn dat je goed sliep!

Kohaku: goed gedaan!

Lientje: wat erg dat je tot drie weken voor je dood moet doorwerken omdat er anders geen geld is. Ik hoop dat zijn gezin het gaat redden, wat een zorg lijkt me dat.

En wat fijn dat je goed met man hebt kunnen praten. Dat is heel belangrijk.
anoniem_640b06aa65580 wijzigde dit bericht op 11-11-2019 17:19
14.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Is dat het gezin waar je vaak oppast cesium? Dat scheelt dan zeker veel qua reistijd, lekker hoor.

Wbt gezin, zijn vrouw nam de benen toen er niet genoeg geld meer binnenkwam. Er is één, nog vrij jong kind. Die door omstandigheden niet meer bij moeder kon wonen en dus bij hem was en bij opa's en oma's als hij werken moest.
Dat laatste gaat denk ik niets in veranderen.
Denk ook dat kind dus halfwezen uitkering zal krijgen en wellicht opa en oma extra kinderbijslag ofzo. Er zijn vast regelingen voor dit soort situaties.
Maar het is natuurlijk fijn als er een extra potje is voor bijvoorbeeld studeren later.
Of om voor dit moment alle uitvaartkosten te voldoen.
Dus het is best belangrijk dat iemand de betalingen van zijn uren in de gaten houdt. Daar gaat man zijn ouders mee helpen, want hun hoofd staat daar niet naar en ze zullen er ook niet zo snel aan denken waarschijnlijk.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Och, Lientje, wat zwaar voor dat kind ook :(

Jullie hebben het over topics, waar ik gelukkig niets van weet. pf. Rare mensen soms.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
10-11-2019 10:33
Suzy, nee , die kende ik dan weer niet. Komt van hoger uit de provincie. Maar het ongeval is wel redelijk dicht in onze buurt gebeurd.
De rotopmerkingen op social media, echt... :facepalm:
Het ergste van het ergste, je kind verliezen, en dan nog sommige malloten die ff een trap na geven . Krijg de neiging heel veel scheldwoorden te typen, maar aangezien ik vorige maand al een waarschuwing had, heb ik weinig zin in een ban.
Is daar hier een topic over dan?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
cesium24 schreef:
10-11-2019 11:09
Lise: altijd moeilijk in te schatten of klachten na operatie “normaal” zijn. Bij twijfel toch even bellen. Fijn dat je goed sliep!

Kohaku: goed gedaan!

Lientje: wat erg dat je tot drie weken voor je dood moet doorwerken omdat er anders geen geld is. Ik hoop dat zijn gezin het gaat redden, wat een zorg lijkt me dat.

En wat fijn dat je goed met man hebt kunnen praten. Dat is heel belangrijk.

Vanmiddag ga ik het huis bekijken dat dochter en vriend afgelopen week gekocht hebben. Ze komen een stuk dichterbij te wonen, heerlijk.
Oh wat fijn cesium!
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
10-11-2019 11:43
Is dat het gezin waar je vaak oppast cesium? Dat scheelt dan zeker veel qua reistijd, lekker hoor.

Wbt gezin, zijn vrouw nam de benen toen er niet genoeg geld meer binnenkwam. Er is één, nog vrij jong kind. Die door omstandigheden niet meer bij moeder kon wonen en dus bij hem was en bij opa's en oma's als hij werken moest.
Dat laatste gaat denk ik niets in veranderen.
Denk ook dat kind dus halfwezen uitkering zal krijgen en wellicht opa en oma extra kinderbijslag ofzo. Er zijn vast regelingen voor dit soort situaties.
Maar het is natuurlijk fijn als er een extra potje is voor bijvoorbeeld studeren later.
Of om voor dit moment alle uitvaartkosten te voldoen.
Dus het is best belangrijk dat iemand de betalingen van zijn uren in de gaten houdt. Daar gaat man zijn ouders mee helpen, want hun hoofd staat daar niet naar en ze zullen er ook niet zo snel aan denken waarschijnlijk.
Opa en Oma krijgen een pleegvergoeding denk ik. Zo ging het bij een leerling van mij. Ik was toen al bijna bezig om elders gelden vandaan te zien te krijgen maar jeugdzorg vertelde dat ze in dat geval gewoon de pleegvergoeding krijgen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Lise, fijn dat je goed hebt geslapen. Dat maakt een dag toch altijd weer beter.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
lientje69 schreef:
10-11-2019 10:53
Fijn Lise! Voor wat betreft het bloeden van de wond, heb je geen telefoonnummer gekregen van het ziekenhuis waar je even naar toe kunt bellen om dat na te vragen?
Van de afdeling bijvoorbeeld?
Zou ik voor de zekerheid even doen toch
De eerste tien dagen is nog garantie van het ziekenhuis ja, zoals mijn man dat zei :P
Maar dit hoort er gewoon bij. Ik heb gisteren relatief veel gedaan.

Nu thuis is het wel lastig om rustig aan te doen vind ik. De fysio vond het wel een goed idee om de krukken bij de hand te houden, mocht ik daar behoefte aan hebben.

Ik merk wel heel goed wanneer de pijnstilling uitgewerkt raakt. De pijn valt me toch wel tegen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven