Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

20-09-2019 20:20 2962 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Alle reacties Link kopieren
Neem je dan pas wat in als je pijn voelt? Probeer op vaste momenten in te nemen dan blijft je spiegel hoog. En anders de tijd ertussen dus iets verkorten.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
suzyqfive schreef:
10-11-2019 12:14
Neem je dan pas wat in als je pijn voelt? Probeer op vaste momenten in te nemen dan blijft je spiegel hoog. En anders de tijd ertussen dus iets verkorten.
Nee, ik neem ze nu op vaste tijden in inderdaad, maar ik merk alsnog wel wanneer ik er weer aan toe ben.
Het ziekenhuis vond ook al dat ik teveel doorbeet en te weinig om pijnstilling vroeg. Ik hou het nu ook even bij, ik ben nogal een zeef momenteel.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
10-11-2019 11:58
Is daar hier een topic over dan?
Nee, bij reacties op het artikel in de krant kan je reageren. Snap niet dat ze zoiets niet uitschakelen bij zulke ernstige dingen
Ik gooi dingen door elkaar
Bedoel blokkade op email adres.
Dat van die ban was op het pesttopic waar ik ook boos om was.

Okee. Misschien gaat het toch niet zo goed met me als ik dacht dus :facepalm:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
10-11-2019 13:31
Nee, bij reacties op het artikel in de krant kan je reageren. Snap niet dat ze zoiets niet uitschakelen bij zulke ernstige dingen
Ik gooi dingen door elkaar
Bedoel blokkade op email adres.
Dat van die ban was op het pesttopic waar ik ook boos om was.

Okee. Misschien gaat het toch niet zo goed met me als ik dacht dus :facepalm:
Ach, in je emotie... ;)
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik heb net weer een stukje gefietst :)

En..ik ben nooit getest op ADHD, maar soms vraag ik me af... testen zal niet zoveel zin meer hebben, maar mèn, wat ben ik snel afgeleid. Ik moet bijvoorbeeld oefeningen doen voor m'n achillespees, 3x 15 herhalingen, dan 2 minuten rust. Dus ik had een activiteit bedacht voor die 2 minuten, ga vervolgens wat anders doen en denk op de fiets pas weer aan die oefeningen :facepalm:
Net thuis heb ik 2 boodschappen, ene moest naar boven ander in de la in de keuken. Wat naar boven moet, leg ik op de trap, denk ik. Vervolgens loop ik het andere te zoeken en wat blijkt, dát ligt op de trap, datgene dat naar boven moest ligt in de keuken :roll:

En dat is dan op een rustige zondagmiddag.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Zou dat ADHD zijn dan Dreamer?
Kan ook gewoon de overgang zijn. Ik heb het de laatste tijd ook
Dan leg ik ergens wat neer, zoek me er later rot naar en vind het soms terug op een plek dat ik denk, waar zat mijn verstand? Waarom heb ik het in hemelsnaam dáár neergelegd??? :facepalm:

Zo vond ik nadat ik alle logische plekken had gezocht op mijn werk mijn flesje water terug,
In een kist met wortelen..... :facepalm: :boooos:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Dan ben ik of vroeg in de overgang, of ik heb ook adhd :rofl:

Ik was de enige op de kamer aan wie ze niet vroegen of ik mijn baarmoeder nog had dus ik voelde me lekker jong :yes:
lise1985 schreef:
10-11-2019 16:05
Dan ben ik of vroeg in de overgang, of ik heb ook adhd :rofl:

Ik was de enige op de kamer aan wie ze niet vroegen of ik mijn baarmoeder nog had dus ik voelde me lekker jong :yes:
Haha Lise :proud:

Cesium ik zag trouwens dat ik gemist had dat de verbouwing klaar was, wat fijn! Hopelijk bevalt het goed! En wat fijn dat kind dichterbij komt wonen.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
10-11-2019 16:05
Dan ben ik of vroeg in de overgang, of ik heb ook adhd :rofl:

Ik was de enige op de kamer aan wie ze niet vroegen of ik mijn baarmoeder nog had dus ik voelde me lekker jong :yes:
Waar was die vraag goed voor dan?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer, nee hoor, testen kan nog prima. Het is dan alleen wel handig dat je ouders nog wat vragen kunnen beantwoorden over hoe je vroeger was als kind.

De psych van de reva vroeg mij of ik niet mogelijk ook add zou kunnen hebben (twee kids met add) maar mijn filter is alleen nu stuk zegmaar. Nou ja, dat wil zeggen dat ik geen concentratieproblemen heb gehad. Maar dat ik soms uit verveling of enthousiasme wel eens wat anders ging doen. Maar als ik me op een taak moest toeleggen daar nooit problemen mee had. Ze zei dat het evt nog wel getest zou kunnen worden. Maar bij mij komen overeenkomstige kenmerken vooral bij de HB vandaan.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
suzyqfive schreef:
10-11-2019 17:48
Waar was die vraag goed voor dan?
Controle of er nog urine in de blaas achterbleef na het plassen
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
10-11-2019 16:02
Zou dat ADHD zijn dan Dreamer?
Kan ook gewoon de overgang zijn. Ik heb het de laatste tijd ook
Dan leg ik ergens wat neer, zoek me er later rot naar en vind het soms terug op een plek dat ik denk, waar zat mijn verstand? Waarom heb ik het in hemelsnaam dáár neergelegd??? :facepalm:

Zo vond ik nadat ik alle logische plekken had gezocht op mijn werk mijn flesje water terug,
In een kist met wortelen..... :facepalm: :boooos:
:rofl:

Ik heb het altijd al gehad, maar het lijkt inderdaad steeds gekker te worden. Hele korte spanningsboog.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
10-11-2019 17:52
Dreamer, nee hoor, testen kan nog prima. Het is dan alleen wel handig dat je ouders nog wat vragen kunnen beantwoorden over hoe je vroeger was als kind.

De psych van de reva vroeg mij of ik niet mogelijk ook add zou kunnen hebben (twee kids met add) maar mijn filter is alleen nu stuk zegmaar. Nou ja, dat wil zeggen dat ik geen concentratieproblemen heb gehad. Maar dat ik soms uit verveling of enthousiasme wel eens wat anders ging doen. Maar als ik me op een taak moest toeleggen daar nooit problemen mee had. Ze zei dat het evt nog wel getest zou kunnen worden. Maar bij mij komen overeenkomstige kenmerken vooral bij de HB vandaan.
Ik vind testen zelf niet meer zo zinvol, omdat m'n leven zo wel goed is. Word alleen soms gek van mezelf.

Ik had vroeger zat intelligentie voor VWO, maar kon m'n aandacht niet bij huiswerk houden, ging andere dingen doen. Zat dan wel weer hele dagen te lezen. Ach, ik weet het ook niet, maar af en toe word ik er dus gek van. Loop ik allerlei dingen door elkaar te doen en weet ik niet meer wat. Want 'ohja, dat..' en hop, weg ben ik weer.
Later is nu
Dreamer schreef:
10-11-2019 18:09
Ik vind testen zelf niet meer zo zinvol, omdat m'n leven zo wel goed is. Word alleen soms gek van mezelf.

Ik had vroeger zat intelligentie voor VWO, maar kon m'n aandacht niet bij huiswerk houden, ging andere dingen doen. Zat dan wel weer hele dagen te lezen. Ach, ik weet het ook niet, maar af en toe word ik er dus gek van. Loop ik allerlei dingen door elkaar te doen en weet ik niet meer wat. Want 'ohja, dat..' en hop, weg ben ik weer.
Soms klink je echt als mij. Ohnee soms lijk ik echt op jou want jij was er eerder. :$
Goede nacht iedereen!

Even een update: gesprek met man van veel-drinker ging slecht. Ik hou me er voor nu maar even buiten...
Alle reacties Link kopieren
Hi! Heb zo veel gewandeld vandaag, echt iets meer dan 8 km! Wel grootste deel met krukken maar toch! Lekker vanochtend alleen in de buurt gelopen en vanmiddag met groepsgenoot en begeleider naar het bos geweest.

Mn zus is er nu, en van maandag op dinsdag ga ik bij mijn ouders slapen op een bed in de voorkamer beneden dus hopelijk minder kans op rottigheid dan bij oude kamer.

Welterusten allemaal!
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
Kohaku, heel dapper hoe je dit allemaal oppakt en oplossingen zoekt die voor jou het fijnste zijn :thumbsup:

Dat is niet makkelijk. Ik herken er veel in. Je hebt in zo'n situatie ook niet echt de keus, voor jezelf zorgen en het beste er van maken en oplossingen zoeken zijn de enige opties. Maar makkelijk is het niet.
Alle reacties Link kopieren
Doro75 schreef:
10-11-2019 23:20
Goede nacht iedereen!

Even een update: gesprek met man van veel-drinker ging slecht. Ik hou me er voor nu maar even buiten...
:hug:
Je hebt het geprobeerd, Doro. Hoe lastig ook en mogelijk pijnlijk voor jou (dat je deze vrienden minder zal zien) Je kunt later niet denken "had ik maar wat gezegd"
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
10-11-2019 19:36
Soms klink je echt als mij. Ohnee soms lijk ik echt op jou want jij was er eerder. :$

Je weet het niet, misschien zijn we familie :proud:


Goedemorgen iedereen :hello:
Hond loopt te piepen, dus ik moet doooooorrrr
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig Kohaku!
En wat fijn dat je familie het zo oppakt. :heart:
Later is nu
Doro75 schreef:
10-11-2019 23:20
Goede nacht iedereen!

Even een update: gesprek met man van veel-drinker ging slecht. Ik hou me er voor nu maar even buiten...

Je hebt het in ieder geval geprobeerd :hug:
@doro, het is al goed dat je iets doet. Ik vind dat je goed gehandeld hebt.

@kohaku, dapper hoe je omgaat met het wachten. :hug:

Hier een slechtere nacht gehad. De pijn neemt wat toe. Uiteindelijk maar een extra morfine genomen en daarmee nog even geslapen.
Het was hier altijd gebruikelijk dat de huisarts zijn neus nog even laat zien na dergelijke ingrepen maar dat zal de mijne wel laten afweten. Wel jammer, het zou wel fijn zijn als hij nu wat meer de vinger aan de pols houdt.
Ik mis een beetje goede pijnstilling voor de nacht.
Alle reacties Link kopieren
En ja hoor! Vannacht een migraine-aanval gehad :@@: nou ja, hij ebt nog even na.
Zo fijn dat mijn medicijnen bezorg zijn, not! Over vijf minuten hang ik aan de lijn...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Daar word je niet blij van suzy :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ik had voorheen nooit zo vaak migraine maar die amitriptyline die ik eerst gebruikte hield het ook tegen en daarna de topamax. Maar ook voor ik überhaupt medicatie gebruikte was het echt hoogstens eens per maand (en eerder 6x per jaar). Nu in een week al drie keer. Oh, ik moet wel zeggen: migraine met hoofdpijn. De oogmigraines heb ik wel vaker.

De apotheek bood duizend keer zijn excuses aan. Ze zei: geen excuus maar we hebben allemaal nieuwe medewerkers en een van hen heeft het gewoon in de kast gelegd.

Overigens was dit wel een andere variant migraine. Geen aura deze keer en geen halfzijdige verlamming (heb ik normaal) maar helemaal een tintelend gezicht aan de linkerkant en prikkende lippen en daarna ongelofelijke pijn achter mijn oog, alsof iemand er met een priem in zat te porren.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven