Peutertopic III

15-10-2019 22:12 3010 berichten
Na het babytopic en het dreumestopic nu alweer het derde peutertopic!
Voor iedereen die mee wil schrijven over hun leuke (of nu even niet zo leuke) peuter!
Gefeliciteerd sneeuwbal!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Sneeuwbal!
Peuter heeft hier eindelijk ook de memo gelezen dat slapen gedurende de nacht niet meer nodig is
:sheep: :sheep: :sheep:

Ik hoop dat hij zijn zusje niet aansteekt met dit gekke gedoe :@@:
ahh maartje.

hier is dochter sinds gisteren ziek. man ligt ook nog ziek op bed.. het is een hardnekkig virus. ik heb maar vrij genomen vandaag.

moet nog wel naar de winkel om snoepjes te kopen voor sint maarten vanavond. Wordt dat bij jullie ook gevierd? ik vind het altijd zo schattig!
Gefeliciteerd sneeuwbal!
Sneeuwbal gefeliciteerd. Hoop dat de bevalling goed ging en jullie lekker genieten.

Teckel, vind echt sneu voor jullie zeg, ik snap zeker dat je je gewoon zorgen maakt. je dochter heeft al genoeg meegemaakt en je bent toch extra op je hoede.
Hoop zo dat het allemaal snel overgaat , zodatde rust weer een beetje terug keert.
Hoe ging het vanacht ? zou haar ook gewoon brengen naar KDV als het niet gaat hoor je het vanzelf wel.

Envelop, meen je niet dat ze zoveel last heeft gehad van een puf minder? Krijg er gewoon buikpijn van als ik je bericht lees, dat beanuwde vidn ik zo eng en naar om te zien.
Hoe was de afgelopen nacht ? Dochte ris ook weer aan het hoesten , maar ik weet dus niet of het komt door een puf minder of door de verkoudheid van iedereen bij ons in huis incl zijzelf.
Ze is nog niet benauwd nu dus ik wacht even af.
Wat knap trouwens dat je dochter zelf ook goed weet wat ze niet mag eten, geeft toch ook vertrouwen voor jezelf dat je weet dat ze het begrijpt.
Dochter heb ik met ei niet uitgelegd dat ze het niet mag/kan eten omdat wij toch wel denken dat ze hierover heen gaat groeien, en dan wil ik niet dat ze dus alvast een negatief beeld heeft van “het ei”
Pinda daarintegen , leg ik wel uit. Maar ze is er nog niet echt bewust van, aleen bij opa en oma als de pot op tafel staat (op veilige hoogte) zegt ze wel bah niet eten.

Budgy, jij hebt ook nog niet echt rust savonds zo te lezen. Er hangt wat in de lucht geloof ik.

Pip beterschap voro je dochter. Wij vieren geen sint Maarten , de rest van het dorp denk ik wel , maar wij wonen erbuiten en liggen niet op de route 😊

Hier is het ook bagger met slapen, lijkt wel de grote Viva vloek , dochter wordt meerdere keren wakker en vervolgens 04:00 wakker, wil niet meer slapen, vervolgens zoon ook wakker, en dus iedereen wakker.
Ik denk dat ik in 2 nachten 8 uur slaap heb gehad. Ze zijn ook allebei verkouden dus dat werkt ook niet mee.
Smorgens met 2 niet uitgeslapen kinderen is ook echt geen feest , iedereen opstandig en niemand werkt mee.
Zit nu op mijn werk met een bak thee.
Ja ze heeft weer geslapen vannacht,joepie. Alleen mama lag wakker te wachten op een kind dat niet kwam :thumbsup:

Nee quest, dan heb je er al een hele ochtend op zitten met twee kinderen die niet te genieten zijn. Heftig is dat.
Hier werd peuter om 6u wakker omdat ie z'n knuffel kwijt was. Baby lag nog te ronken. Peuter heeft even nog lekker 20 minuutjes bij ons gelegen.

Envelop, hoe is het nu met je dochter?
GC, slaapt peuter weer?
Maartje, :hug:
Hier gaat baby van hoge koorts, naar 6r ziekte en beginnende oorontsteking naar de waterpokken nu. Pff doet gewoon alles achterelkaar. Hij is sinds gisteren wel weer een stuk vrolijker en ook het slapen gaat een stuk makkelijker gelukkig.
Sneeuwbal gefeliciteerd, lekker genieten met z'n 4tjes :heart: .

Beterschap voor alle zieke kindjes, heftig zeg. Snowgirl, hopelijk hierna een hele lange ziekte-vrije periode!!

@Sint-Maarten: eigenlijk geen idee of ze dan langs komen... kindjes uit de buurt stonden wel met Halloween aan de deur, dus dan zou ik denken dat ze vandaag niet meer langs komen. Maar goed, misschien toch ff wat snoep inslaan!
happiness = reality - expectations
Beterschap voor alle zieken en sterkte voor iedereen die moe is :hug: Die gebroken nachten zijn zo zwaar..

Hier wordt Sint Maarten ook gevierd en we gaan voor het eerst met dochter naar oma toe om te zingen. Ze is zo verlegen, bij vreemden zal ze haar mond echt niet opendoen. Misschien volgend jaar. Bij één straat achter ons waren vorig jaar 200 kinderen maar wij hadden er maar 3. Hopelijk dit jaar iets meer, de schaal met snoep staat al klaar.

We gaan morgen de grote verhuizing doen, peuterdochter gaat naar zolder en de baby naar haar kamer (naast onze slaapkamer). Het ene moment heeft ze er zin in en het volgende moment zegt ze dat ze niet naar zolder wil. Ik denk dat ik het er vandaag maar niet meer over ga hebben en we gaan het morgen maar gewoon doen. Ik hoop alleen niet dat het drama wordt, net nu de nachten zo goed gaan. Het is heel veel moeite om het bed naar boven te brengen, zeker een paar uur denk ik. Dus dat doen we maar 1x.

We hebben gisteren wel bij de IKEA nieuwe kussentjes gekocht en een magneetbord. Ik hoop haar enthousiast te krijgen door er echt een leuke grote meidenkamer van te maken. Ze heeft nu een klein wit kamertje met alleen een bed, commode en kast.
Gefeliciteerd Sneeuwball, hopelijk heb je een goede bevalling gehad. Nu lekker genieten met zn 4en :flirting:

He bah, wat naar snowgirl. Beterschap, en ook beterschap voor de rest van de zieken.

Hier word geen Sint-Maarten gevierd. We hadden laatst wel snoepjes voor Halloween in huis gehaald (nadat twee kindjes vroeg in die week al aan de deur kwamen) maar niemand meer gezien. Kunnen vriend en zoon lekker de snoepjes opeten.

Zoon ging gistermiddag eerst vriend helpen met zijn werkbus uitladen en opnieuw inladen, ik was ondertussen in de tuin bladeren bij elkaar aan het harken. Verschillende hopen met bladeren gemaakt, komt zoon aan, ziet de hopen bladeren en besluit er vol in te springen en in de hopen te gaan schoppen zodat de bladeren weer alle kanten opgingen. Wat een lol dat hij had :rofl: en ik kon weer zowat opnieuw beginnen, haha.
Sterkte allemaal met de zieken en spookjes in de nacht. Dochter is verkouden maar verder niks heftigs.

Hier afgelopen jaren niemand aan de deur gehad voor Sint Maarten, maar van de week een briefje in de bus gehad van iemand uit de buurt. Als je dan mee wilde doen dan kon je het briefje ophangen bij de deur en dan weten de kinderen die wel lopen waar ze mogen aanbellen. Die kinderen die niet lopen komt hier volgens mij meer voort uit de geloofsovertuiging maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
De buurvrouw vroeg of ik samen met haar dochter van dezelfde leeftijd als peuter wilde lopen, maar ik zie het eerlijk gezegd nog niet zitten. Peuter is 2j8mnd maar begrijpt dat denk ik nog niet en al helemaal niet een liedje zingen. Volgend jaar is beter denk ik.
Wij zitten nog in de verbouwing en hebben geen deurbel dus Sint Maarten... oh nee wacht. :nope: Terwijl ik dat typ bedenk ik mij dat manlief geen idee had wat Sint Maarten was tot ik het uitlegde en hij zei “oh 3 Koningen!” Dus we zullen hier überhaupt geen Sint Maarten vieren. Daarnaast is het 11/11 dus staan ouders zich een stuk in de kraag te drinken in de stad :-|

Ik heb voor niks peuter het Sint Maarten liedje geleerd. Hij zingt het al dagen uit volle borst :shout:

Onze peuter slaapt sinds dit weekend in zijn nieuwe bed en kamer! :hyper: Hij is zo gruwelijk blij met zijn eigen kamer.
Hier wordt geen sint maarten gevierd. Peuter zou ook absoluut niet weten wat het is. Voor alle kindjes die gaan lopen, hopelijk is het droog weer!
Ik ken Sint Maarten eigenlijk helemaal niet :-$. Als kind ook niet gevierd dus.
Hoi bekende en nieuwe namen hier!
Mijn dreumes meisje is bijna 2 en hoewel ik de laatste tijd meer als lezer dan als scrhijver actief ben geweest, wil ik toch alvast bij dit topic aansluiten.

Hier doet ze het super, al is het wel echt een mamas kindje en als ik in de buurt ben is niemand anders goed genoeg. Ook papa niet.
Als ik uit beeld ben gelukkig wel.

Ik heb het idee dat dochter ver voor loopt kwa spraak. Ze heeft een enorme woordenschat, kan tellen (1-3-6-7-8-9-10 weliswaar), ze noemt alle kleuren, ze gebruikt ik/jij/mij/jouw op de juiste momenten, zingt kinderliedjes mee etc. Volgens het kdv doen de meesten van haar leeftijd dat allemaal nog niet, dus ff een trots momentje.

Ik heb onlangs mijn spiraal laten verwijderen dus ik geloof dat we nu officieel bezig zijn voor een 2e.
Welkom Sjaan.

Het gaat met dochter gelukkig weer de goede kant p, afgelopen nacht heeft ze best goed geslapen. Nog steeds koorts en beetje griepig maar de benauwdheid is echt heel veel beter. Baby is nu ook ziek dus we hebben een dag thuis. Ondanks dat dochter ziek is is ze nog wel even bij buurjongen wezen spelen.

Ik denk dat dochter Sint Maarten geweldig had gevonden maar omdat ze ziek is doen we niet mee. Als het uitkomt steken we nog een kaarsje aan voor het raam en delen we snoep uit aan de kinderen die langs komen.
Due-scimmie schreef:
11-11-2019 11:48
Ik ken Sint Maarten eigenlijk helemaal niet :-$. Als kind ook niet gevierd dus.
Ik ook niet. Misschien is het regio gebonden. Wij wonen bij elkaar in de buurt dacht ik..
maud85 schreef:
11-11-2019 14:20
Ik ook niet. Misschien is het regio gebonden. Wij wonen bij elkaar in de buurt dacht ik..
Ik weet wel dat mijn nichtjes in regio Haarlem dit vroeger wel deden. Maar hier in regio Eindhoven dus niet.
Hebben jullie nog tips voor leuke cd's voor peuter van 3 jaar? Ik ben niet op zoek naar cd's van bepaalde groepjes of figuren, maar meer een verzameling van leuke liedjes.
Welkom Sjaan! En leuk en spannend om voor een 2e kindje te gaan.

Wat grappig al die verschillen per regio, wij waren een keer toevallig op de 11e van de 11e in Maastricht en dat was een groot feest haha.

Dochter heeft nog verhoging dus het is goed dat ze nog thuis is.

O Fiona, spannend. Hoop dat dochter haar kamer leuk vindt!

Glitter wat fijn! Zijn kamer klonk ook heel tof!

Geen idee qua cd, wij luisteren muziek via spottify of youtube.
Due-scimmie schreef:
11-11-2019 14:27
Ik weet wel dat mijn nichtjes in regio Haarlem dit vroeger wel deden. Maar hier in regio Eindhoven dus niet.
Wij zitten in dezelfde regio Due, ik ken het ook niet!
Hoe pakken jullie met jullie 2-jarigen Sinterklaas aan?

Vriend en ik houden niet echt van Sinterklaas (zijn meer kerstmensen) en hebben daarom de voorgaande jaren niks aan Sinterklaas gedaan.
Nu hebben we besloten er dit jaar wel aandacht aan te besteden en gaan vanaf vanavond het Sinterklaas journaal kijken om zo Sinterklaas dus te introduceren. Hoe leggen jullie bijvoorbeeld de cadeautjes uit? Heel simpel omdat Sinterklaas lieve kindjes graag cadeautjes geeft?
Hoe vaak mogen ze bij jullie de schoen zetten? En bij ons in de buurt is aankomende zondag Sinterklaas intocht, leggen jullie van te voren daarvan nog iets uit?

Een hoop vragen, maar wij weten allebei niet meer hoe dat vroeger bij ons ging :hihi:
Moet heel eerlijk zeggen dat wij het op 2 jarige leeftijd nog niet gevierd hebben. We zijn wel naar de intocht geweest maar dat was het wel. Nu hij 3,5 is begint hij er zelf over dus dit jaar gaan we er iets meer aan doen.
Fiona hoe was jullie weekje Landal ?
Benieuwd hoe dochter reageert als ze verhuisd is :)

Snowgirl heel veel beterschap

Welkom Sjaan, dat is even geleden :)
leuk dat ze zo goed praat, geen idee of ze voorloopt maar klinkt wel zo, dochter hier net 2 maar loopt beetje achter dat weet ik dan wel :)

Glitter oh ik herinner me nog wat je voor ideeen had, en zag je topic voorbij komen van dat bed. hoe is dat afgelopen ?

Lavendel, geen idee eigenlijk wij luisteren via de tv en in de auto wil dochter alleen maar rock liedjes haha

Aardbei , wij gaan dit jaar ook beginnen , heb zelf ook geen idee hoe het moet haha, ben zelf ook meer kerstmens en in Duitsland deden wij niet zo aan sinterklaas als dat ze hier doen.
beginnen vanavond maar met het sinterklaas journaal. heel veel zal het nog niet doen denk ik bij haar maar goed het idee is leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven