Peutertopic III

maandag 11 november 2019 om 16:14

maandag 11 november 2019 om 16:25
Vorig jaar zijn we naar de intocht geweest, maar dat was voor haar nog niet echt wat. Ze was toen ook 1j8mnd.
Ik denk dat we ook het sinterklaasjournaal gaan kijken. Zaterdag is bij ons de intocht en gaan we even kijken, dus dacht eraan dat ze dan avonds dr schoen mag zetten bij de achterdeur bij gebrek aan een kachel. En dan volgend weekend nog 1x haar schoen zetten van zaterdag op zondag. En dan 6 dec vieren we het met familie en stop ik een paar cadeautjes in de zak. Zij is de jongste, haar neef boven haar is al 10 dus die gelooft niet meer, maar wil toch wel graag voor haar het kloppen op de deur of de deurbel en met haar gaan kijken of de sint en zijn pieten wat hebben gebracht.
Wij doen met kerst geen cadeautjes.
@cd's: dat dacht ik al dat de meesten spotify of tv gebruiken en dat kan hier ook wel. Maar vind het nog zo leuk als ze daar met de draadloze radio naar kan luisteren en ook straks op haar kamer kan afspelen met de radio ipv een tablet.
Ik denk dat we ook het sinterklaasjournaal gaan kijken. Zaterdag is bij ons de intocht en gaan we even kijken, dus dacht eraan dat ze dan avonds dr schoen mag zetten bij de achterdeur bij gebrek aan een kachel. En dan volgend weekend nog 1x haar schoen zetten van zaterdag op zondag. En dan 6 dec vieren we het met familie en stop ik een paar cadeautjes in de zak. Zij is de jongste, haar neef boven haar is al 10 dus die gelooft niet meer, maar wil toch wel graag voor haar het kloppen op de deur of de deurbel en met haar gaan kijken of de sint en zijn pieten wat hebben gebracht.
Wij doen met kerst geen cadeautjes.
@cd's: dat dacht ik al dat de meesten spotify of tv gebruiken en dat kan hier ook wel. Maar vind het nog zo leuk als ze daar met de draadloze radio naar kan luisteren en ook straks op haar kamer kan afspelen met de radio ipv een tablet.
maandag 11 november 2019 om 16:52
maandag 11 november 2019 om 18:30
Intocht komt hier letterlijk voorbij (en is heeeel klein), dus de enige moeite die we hoeven te doen is de deur uit te stappen.
@sint maarten: volgens mij komen hier alleen kinderen voorbij die hebben gehoord dat je dan snoept hoort te krijgen, en dat zijn dan ook dezelfden die langskomen met halloween
@cd: wat was de vraag?
Wij gebruiken en kopen hier nog ouderwets cd's, ook voor de kinderen en ook voor in de auto. (En ook altijd voor in een vakantiehuisje, net als dvd's. Wij zijn echt oldskool)
Edit: heb de vraag gevonden, kom er straks op terug als de kinderen op bed liggen. Heb de avondspits in mijn eentje....
@sint maarten: volgens mij komen hier alleen kinderen voorbij die hebben gehoord dat je dan snoept hoort te krijgen, en dat zijn dan ook dezelfden die langskomen met halloween

@cd: wat was de vraag?

Edit: heb de vraag gevonden, kom er straks op terug als de kinderen op bed liggen. Heb de avondspits in mijn eentje....
maandag 11 november 2019 om 19:43
@cd's: hier zijn nog altijd Juf Roos en Dirk Scheele favoriet, maar ook Monique Smid (2 kleine kleutertjes, verrassend goed te behappen voor volwassenen) en de cd Swingen als een Kangoeroe van Jeroen Schipper (die hebben we "ontdekt" in een theater, misschien spelen ze ook bij jullie in de buurt: https://www.burobannink.nl/jeroen-schipper/)
We hebben ook al heel optimistisch Roltrap naar de Maan van Harry Jekkers op voorraad, maar dat gaat denk ik nog wel een jaartje duren.
Verder zijn de liedjes van Annie MG Schmidt, gezongen door VOF de Kunst, ook heel leuk (en andere cd's van ze ook), en als je ooit tegen Kinderen zingen voor Dieren aanloopt moet je die ook gelijk aanschaffen (in de kringloop, marktplaats etc). Die zing ik af en toe nog uit mijn eigen jeugd en dan zingen ze hier allebei mee (wij hebben hem ergens op cassette, maar hoe lang zou zo'n cassette eigenlijk goed blijven? Van de week de zolder maar eens op klimmen
)
Edit: heb op youtube eens even naar kinderen zingen voor dieren geluisterd, de zangkwaliteit is om eerlijk te zijn niet helemaal wat ik me ervan herinner, maar de teksten bekken nog steeds wel lekker
We hebben ook al heel optimistisch Roltrap naar de Maan van Harry Jekkers op voorraad, maar dat gaat denk ik nog wel een jaartje duren.
Verder zijn de liedjes van Annie MG Schmidt, gezongen door VOF de Kunst, ook heel leuk (en andere cd's van ze ook), en als je ooit tegen Kinderen zingen voor Dieren aanloopt moet je die ook gelijk aanschaffen (in de kringloop, marktplaats etc). Die zing ik af en toe nog uit mijn eigen jeugd en dan zingen ze hier allebei mee (wij hebben hem ergens op cassette, maar hoe lang zou zo'n cassette eigenlijk goed blijven? Van de week de zolder maar eens op klimmen

Edit: heb op youtube eens even naar kinderen zingen voor dieren geluisterd, de zangkwaliteit is om eerlijk te zijn niet helemaal wat ik me ervan herinner, maar de teksten bekken nog steeds wel lekker

dinsdag 12 november 2019 om 09:00
@sjaan: welkom!
@sinterklaas: hier besteden we er nog weinig aandacht aan. We gaan wel vieren met familie (oh ja, nog even cadeaus bedenken...).
@liedjes: Hier is Roltrap naar de maan wel al een succes. Zoon roept steeds "kinderslinder" en "leve het nijlpaard, dik lui en leven (lelijk), inne vier (rivier)"
. @Maartje dank voor je tips, ik ga ze nog even opzoeken op youtube / spotify.
@sinterklaas: hier besteden we er nog weinig aandacht aan. We gaan wel vieren met familie (oh ja, nog even cadeaus bedenken...).
@liedjes: Hier is Roltrap naar de maan wel al een succes. Zoon roept steeds "kinderslinder" en "leve het nijlpaard, dik lui en leven (lelijk), inne vier (rivier)"

happiness = reality - expectations

dinsdag 12 november 2019 om 09:25
Welkom Shaan! Poos geleden!
Wij hebben ook geen cds, alles via YouTube of Spotify. Vof de kunst Annie mg Schmidt is idd erg leuk.
Gisteren het sinterklaas journaal aangezet voor peuter maar daar vond hij geen klap aan. Sinterklaas liedjes vond hij wel erg leuk.
Wat een weer hier zeg. Hoop dat het zo wat droger wordt en we een rondje naar buiten kunnen.
Wij hebben ook geen cds, alles via YouTube of Spotify. Vof de kunst Annie mg Schmidt is idd erg leuk.
Gisteren het sinterklaas journaal aangezet voor peuter maar daar vond hij geen klap aan. Sinterklaas liedjes vond hij wel erg leuk.
Wat een weer hier zeg. Hoop dat het zo wat droger wordt en we een rondje naar buiten kunnen.

dinsdag 12 november 2019 om 09:43
Maartje thanks voor de tips, wij hebben nog wel een cd speler staan en dacht wat kan ik er nog voor halen, dus ik neem die van jou even mee in gedachten 
Teckel haha ik moet soms echt wel lachen om onze kinderen, heb gisterne ook journaal aangezet, maar dochter vond het niet boeiend, ze is gaan koken en heeft koffie gezet , de liedjes vond ze leuk kwam ze even voor dansen, maar thats it.
Dochter heeft laatste dagen weer handje om haar broertje te belagen, hij daagt haar ook wel uit , maar goed ze is gewoon te wild voor hem, dan is het binnen 5 minuten brullen.
als ik haar bij hem weghaal rent ze binnen 1 seconde weer terug en na de 3de keer reageert ze het op hem af, ik zet haar dan op haar "strafkruk" maar ze ziet het allemaal als een spelletje, ze is totaal niet onder de indruk niks.
Iemand nog tips?

Teckel haha ik moet soms echt wel lachen om onze kinderen, heb gisterne ook journaal aangezet, maar dochter vond het niet boeiend, ze is gaan koken en heeft koffie gezet , de liedjes vond ze leuk kwam ze even voor dansen, maar thats it.
Dochter heeft laatste dagen weer handje om haar broertje te belagen, hij daagt haar ook wel uit , maar goed ze is gewoon te wild voor hem, dan is het binnen 5 minuten brullen.
als ik haar bij hem weghaal rent ze binnen 1 seconde weer terug en na de 3de keer reageert ze het op hem af, ik zet haar dan op haar "strafkruk" maar ze ziet het allemaal als een spelletje, ze is totaal niet onder de indruk niks.
Iemand nog tips?
dinsdag 12 november 2019 om 12:26
O wat grappig, dochter vond het sinterklaasjournaal ook niks. Liedjes vindt ze wel heel leuk, wij gaan denk ik van het weekend wel even naar de intocht kijken en we vieren het met de opa's en oma's met maximaal 2 cadeaus per stel voor dochter.
Ik heb al wat gekocht voor ons en voor de opa's en oma's;
- koffiezetapparaat little dutch
- kassa fisher price
- electro
- vtech eiland voor in bad
- setje duplo
Dan heeft ze van alles wat.
Ik hou nog wel black friday in de gaten want ik zag een mooie houten commode voor de pop. Die willen we geven als broertje wordt geboren zodat zij pop kan verschonen en in bad kan doen.
Ik heb al wat gekocht voor ons en voor de opa's en oma's;
- koffiezetapparaat little dutch
- kassa fisher price
- electro
- vtech eiland voor in bad
- setje duplo
Dan heeft ze van alles wat.
Ik hou nog wel black friday in de gaten want ik zag een mooie houten commode voor de pop. Die willen we geven als broertje wordt geboren zodat zij pop kan verschonen en in bad kan doen.

dinsdag 12 november 2019 om 12:52
Haha onze peuters zijn eensgezind, die van mij vond het hele Sinterklaasjournaal ook maar matig interessant. Wij gaan 1 keer op bezoek bij de Sint en verder nog geen plannen. Mocht peuter het in z'n bol krijgen mag hij gerust z'n schoentje zetten, maar ik denk dat het volgend jaar pas echt gaat leven.

dinsdag 12 november 2019 om 12:58
Nou de peuters hebben overduidelijk weer zitten bellen hoor...
Ondanks gebroken nacht door eerst de hond die bang was vd hagel, dus bij ons in bed. Om 3u baby onder de poep en die lag vervolgens bij ons in bed dus hond maar weer op de gang. Man mocht van mij pas 715 opstaan en toen werden baby en peuter uiteraard ook wakker. Nu liggen ze beide gestrekt en ik ook
Ondanks gebroken nacht door eerst de hond die bang was vd hagel, dus bij ons in bed. Om 3u baby onder de poep en die lag vervolgens bij ons in bed dus hond maar weer op de gang. Man mocht van mij pas 715 opstaan en toen werden baby en peuter uiteraard ook wakker. Nu liggen ze beide gestrekt en ik ook

dinsdag 12 november 2019 om 12:59
Vergeet ik nog dat peuter ineens het licht heeft gezien mbt zindelijkheid. Vanmorgen hele ochtend zonder luier en alles in potje. Alleen eerste gedeelte vd poep in z'n onderbroek maar was ook beetje mijn schuld want ik was met baby bezig. Hij heeft een sticker kaart en plas 1 sticker en poep 2. Als kaart vol is cadeautje. Ben benieuwd of hij het nu echt gaat oppikken.

dinsdag 12 november 2019 om 13:20
pfff wat een ruknacht weer Teckel, is niet leuk meer zo.Teckeltje88 schreef: ↑12-11-2019 12:58Nou de peuters hebben overduidelijk weer zitten bellen hoor...
Ondanks gebroken nacht door eerst de hond die bang was vd hagel, dus bij ons in bed. Om 3u baby onder de poep en die lag vervolgens bij ons in bed dus hond maar weer op de gang. Man mocht van mij pas 715 opstaan en toen werden baby en peuter uiteraard ook wakker. Nu liggen ze beide gestrekt en ik ook![]()
Wat goed dat zoon potje ineens oppakt gek he ineens zijn ze eraan toe.
Vannacht dochter half 4 over de flos, tot 05:00 gemopper, valt in slaap, dreumes 05:30 wakker en om 06:00 de wekker en ik eruit , ik kon ze beiden wel wat doen grrrr

dinsdag 12 november 2019 om 13:44
Sinterklaas: Wij zijn vorig jaar (toen was dochter net 2) gewoon naar de intocht gegaan en hebben elke avond het Sinterklaasjournaal gekeken. Maar ik ben zelf ook wel fan van Sinterklaas
Ze mocht geloof ik 1x haar schoen zetten maar dat snapte ze nog niet helemaal. Op de avond zelf klopte iemand heel hard op het raam en stond er een zak cadeautjes bij de voordeur. Dit jaar doen we hetzelfde, maar nu maakt dochter het veel bewuster mee.
Ons midweekje Landal was heerlijk, we hebben echt zo genoten. We hebben direct nog een keer geboekt. Dochter vond het ook fantastisch en heeft het er elke dag nog over.
We zijn vandaag de kamers aan het verhuizen en dochter vindt het gelukkig allemaal heel leuk en mooi! Ik ben benieuwd hoe ze vanavond gaat slapen.
Sterkte nogmaals voor de zieken. Teckeltje, bij jouw dochter duurt het wel heel lang nu zeg.. Quest, sterkte ook met die ruknachten

Ons midweekje Landal was heerlijk, we hebben echt zo genoten. We hebben direct nog een keer geboekt. Dochter vond het ook fantastisch en heeft het er elke dag nog over.
We zijn vandaag de kamers aan het verhuizen en dochter vindt het gelukkig allemaal heel leuk en mooi! Ik ben benieuwd hoe ze vanavond gaat slapen.
Sterkte nogmaals voor de zieken. Teckeltje, bij jouw dochter duurt het wel heel lang nu zeg.. Quest, sterkte ook met die ruknachten

dinsdag 12 november 2019 om 18:21
Dat klinkt heel leuk Fiona, even er samen op uit is altijd leuk vind ik
.
En spannend dochter vanavond naar haar nieuwe kamer!
Vannacht had dochter een nachtmerrie denken we. Ze werd helemaal overstuur wakker en wilde niet meer slapen, ahh zo sneu.
Teckel, ik hoop dat het vannacht beter gaat met slapen!
O en dochter vind de Sinterklaasfilmpjes van juf roos wel heel leuk kwam ik vandaag achter
En spannend dochter vanavond naar haar nieuwe kamer!
Vannacht had dochter een nachtmerrie denken we. Ze werd helemaal overstuur wakker en wilde niet meer slapen, ahh zo sneu.
Teckel, ik hoop dat het vannacht beter gaat met slapen!
O en dochter vind de Sinterklaasfilmpjes van juf roos wel heel leuk kwam ik vandaag achter

dinsdag 12 november 2019 om 19:02
Baby lijkt eindelijk beter! Vandaag incl de nachtelijke poep 4 luiers. Verder weer gegeten en gedronken als normaal. Ben er blij mee. Heb goede hoop voor vannacht.
Peuter zei vanmiddag zelf dat ie moest plassen. Zo knap van hem!
Verder lijkt het concept sinterklaas geland te zijn. Sint zit nu nog op een boot maar als hij goed naar papa en mama luistert komt hij cadeaus brengen...
Peuter zei vanmiddag zelf dat ie moest plassen. Zo knap van hem!
Verder lijkt het concept sinterklaas geland te zijn. Sint zit nu nog op een boot maar als hij goed naar papa en mama luistert komt hij cadeaus brengen...
dinsdag 12 november 2019 om 19:45
Fijn teckel dat baby beter is!
@fiona, succes met de nieuwe kamer vannacht, hoe ging het in bed stoppen?
Vannacht peuter weer in ons bed genomen, ze was benauwd maar had vooral last van hoest aanvallen. Heeft een tijdje geduurd maar ze heeft over de nacht heen wel genoeg slaap gehad, vanmorgen haar laten uitslapen en man baby naar kdv gebracht. Daarna dochter ook en toen ik bij afspraken was werd ik alweer gebeld of ik baby wilde ophalen die ziek was. Schoot niet op vandaag dus.
Ze heeft vandaag op het kdv voor het eerst van de Sint gehoord en is, zoals verwacht, heel enthousiast. De Sint komt hier in de wijk een intocht doen en de kids mogen dan op schoot komen en krijgen een cadeau van de Piet. Denk dat ze dat wat spannend maar vooral heel leuk gaat vinden. Verder nog niet bedacht wat we precies gaan vertellen over Sinterklaas, we vieren het in elk geval met ons vier en mij neefje van 9 jaar.
@fiona, succes met de nieuwe kamer vannacht, hoe ging het in bed stoppen?
Vannacht peuter weer in ons bed genomen, ze was benauwd maar had vooral last van hoest aanvallen. Heeft een tijdje geduurd maar ze heeft over de nacht heen wel genoeg slaap gehad, vanmorgen haar laten uitslapen en man baby naar kdv gebracht. Daarna dochter ook en toen ik bij afspraken was werd ik alweer gebeld of ik baby wilde ophalen die ziek was. Schoot niet op vandaag dus.
Ze heeft vandaag op het kdv voor het eerst van de Sint gehoord en is, zoals verwacht, heel enthousiast. De Sint komt hier in de wijk een intocht doen en de kids mogen dan op schoot komen en krijgen een cadeau van de Piet. Denk dat ze dat wat spannend maar vooral heel leuk gaat vinden. Verder nog niet bedacht wat we precies gaan vertellen over Sinterklaas, we vieren het in elk geval met ons vier en mij neefje van 9 jaar.

dinsdag 12 november 2019 om 19:50
Onze peuter lijkt wel te weten wie Sinterklaas is maar vind het ook wel een beetje een gek verhaal. Hoezo komt ie op een boot en waarom zingen we er liedjes over? Ook snapt ie niet dat Sinterklaas een boek op zijn hoofd heeft
Tja een mijter heeft wel wat weg van een boek..
Maar zodra het eerste cadeautje in zijn schoentje zit zal het vast allemaal gesneden koek zijn
Vorig jaar bleef hij alle schoenen uit de kast en de hal voor de kartonnen haard zetten. Onder het mom van ‘hoe meer schoenen, hoe meer vangst’
Dit jaar hebben we een echte haard
Fijn dat het beter gaat Teckel!
Je dacht aan RS of Rota toch?

Maar zodra het eerste cadeautje in zijn schoentje zit zal het vast allemaal gesneden koek zijn

Fijn dat het beter gaat Teckel!

dinsdag 12 november 2019 om 22:28
Hier weet ze wel wat Sinterklaas is van de opvang, maar we kijken niet naar Sinterklaasjournaal enzo. Ook nog niet naar de intocht. Peuter is 2 en redelijk gevoelig. Het gewone leven is voor haar soms al spannend zeg maar. De intocht is ook rond haar middagslaapje en ik houd haar daar niet voor wakker. Zien volgend jaar wel weer. Ze mag wel een keer de schoen zetten en we vieren t klein met één of twee cadeautjes. Sint komt ook nog op de opvang dat is voor nu wel prima. Ohja iemand noemde de Sinterklaasfilmpjes van juf roos, die kwam vanochtend per ongeluk langs hier haha, maar dat vond ze wel mooi.
Fijn dat t wat beter gaat teckel. En knap van peuter!
Ben benieuwd naar onze nacht. Moet er vaker uit voor peuter dan baby. Hoop dat we daar snel weer doorheen zijn al die smoesjes om maar niet te hoeven slapen terwijl ze hartstikke moe is.. krijsen als we niet doen wat ze wil. Iemand nog tips behalve niet toegeven (want dan kan ik 100 keer naar boven voor een snottebelletje, knuffel instoppen, muziekje aan of nee toch niet het muziekje aan en .. en.. jullie hebben vast nog meer mooie)
Fijn dat t wat beter gaat teckel. En knap van peuter!
Ben benieuwd naar onze nacht. Moet er vaker uit voor peuter dan baby. Hoop dat we daar snel weer doorheen zijn al die smoesjes om maar niet te hoeven slapen terwijl ze hartstikke moe is.. krijsen als we niet doen wat ze wil. Iemand nog tips behalve niet toegeven (want dan kan ik 100 keer naar boven voor een snottebelletje, knuffel instoppen, muziekje aan of nee toch niet het muziekje aan en .. en.. jullie hebben vast nog meer mooie)

woensdag 13 november 2019 om 06:13
Wij vinden de liedjes van Ageeth de Haan fijn. Rustige liedjes, die ook voor jezelf prettig luisteren. Bijvoorbeeld de liedjes van Gonnie en Gijsje, meteen herkenbaar als ze die verhaaltjes kennen. Kun je oa als cd kopen.Lavendel_12 schreef: ↑11-11-2019 15:20Hebben jullie nog tips voor leuke cd's voor peuter van 3 jaar? Ik ben niet op zoek naar cd's van bepaalde groepjes of figuren, maar meer een verzameling van leuke liedjes.
woensdag 13 november 2019 om 07:29
Gisteren zei zoon opeens 'Sinterklaas bang', hij vond het eng opeens. Wat hij precies eng vond, geen idee. Het sinterklaas journaal hebben we met zn 3en gekeken en vond hij gisteren wel interessant.
Fijn dat het eindelijk beter lijkt te gaan Teckeltje. Jullie hebben je portie wel gehad zeg!
Vannacht een ruk nacht bij ons. Rond 12u begint zoon te huilen, bleek dat hij flink had over gegeven... zn bed onder, hij zelf onder. Samen met vriend alles maar schoongemaakt. Leggen we hem weer in bed, 2 minuten later, weer overgeven. We hebben nog niet zoveel beddengoed voor zoon dus waren er snel doorheen. Toen maar handdoeken onder zijn hoofd gelegd maar helaas ook die een paar moeten verschonen. Arm kind...
Heb zoon met maar ziek gemeld op het kdv, mezelf afgemeld op het werk en ik ga zo maar aan de was. Hopelijk valt het vandaag mee en houd hij straks wat eten binnen. Gelukkig slaapt hij nu nog even.
Fijn dat het eindelijk beter lijkt te gaan Teckeltje. Jullie hebben je portie wel gehad zeg!
Vannacht een ruk nacht bij ons. Rond 12u begint zoon te huilen, bleek dat hij flink had over gegeven... zn bed onder, hij zelf onder. Samen met vriend alles maar schoongemaakt. Leggen we hem weer in bed, 2 minuten later, weer overgeven. We hebben nog niet zoveel beddengoed voor zoon dus waren er snel doorheen. Toen maar handdoeken onder zijn hoofd gelegd maar helaas ook die een paar moeten verschonen. Arm kind...
Heb zoon met maar ziek gemeld op het kdv, mezelf afgemeld op het werk en ik ga zo maar aan de was. Hopelijk valt het vandaag mee en houd hij straks wat eten binnen. Gelukkig slaapt hij nu nog even.