Man is seksverslaafd

11-11-2019 07:22 171 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_392551 wijzigde dit bericht op 13-11-2019 18:06
0.00% gewijzigd
-
anoniem_392551 wijzigde dit bericht op 13-11-2019 18:00
0.00% gewijzigd
Simone2428 schreef:
11-11-2019 13:58
Een psycholoog kan heel prima binnen 1 sessie een diagnose afgeven voor verslaving. Er worden daar vragenlijsten bij gebruikt. Zelfs de huisarts kan de diagnose stellen. Het voelt nu een beetje alsog ik hier iets moet bewijzen terwijl ik gewoon vraag naar ervaringen van andere vrouwen. Ik hoopte ( dat is op zich wel een gekke zinssnede, aangezien ik dit niet hoop voor anderen) andere lotgenoten te treffen zodat de antwoorden misschien wat houvast kunnen geven. Het is niet iets wat je zomaar met bekenden gaat bespreken. Het voelt erg eenzaam.

Maar wel binnen je netwerk? Dat zijn toch ook bekenden? Die weten het nu dan toch al? Ik begrijp dat je je erg eenzaam voelt hiermee, maar neem dan contact op binnen je netwerk. Als dat allemaal zo snel gaat heb je daar toch veel aan?
Verder hebben hier al veel mensen inhoudelijk gepost, misschien moet je daar anders nog wat meer op ingaan? Dan komt er ook wat meer een gesprek op gang als je dat wil.
-
anoniem_392551 wijzigde dit bericht op 13-11-2019 18:00
99.65% gewijzigd
Simone2428 schreef:
11-11-2019 13:54
Dit is het verhaal. En als je het niet wil geloven, dan niet. Ik heb in mijn eigen netwerk veel psychologen en contacten. Een diagnose voor verslaving is niet heel moeilijk. Een diagnose voor andere dingen wel. Het is ook niet gezegd dat hij geen dubbeldiagnose heeft.
dan zou ik dat eerst maar eens uitzoeken
-
anoniem_392551 wijzigde dit bericht op 13-11-2019 17:59
0.00% gewijzigd
Simone2428 schreef:
11-11-2019 13:58
Een psycholoog kan heel prima binnen 1 sessie een diagnose afgeven voor verslaving. Er worden daar vragenlijsten bij gebruikt. Zelfs de huisarts kan de diagnose stellen. Het voelt nu een beetje alsog ik hier iets moet bewijzen terwijl ik gewoon vraag naar ervaringen van andere vrouwen. Ik hoopte ( dat is op zich wel een gekke zinssnede, aangezien ik dit niet hoop voor anderen) andere lotgenoten te treffen zodat de antwoorden misschien wat houvast kunnen geven. Het is niet iets wat je zomaar met bekenden gaat bespreken. Het voelt erg eenzaam.
mijn ervaring is, dat psychologen NOOIT in 1 sessie een sluitende diagnose stellen

sterker nog, dochter had na enkele jaren psychologen alsnog drie sessies bij een psychiater (toch stapje meer dan psycholoog, iedereen kan zich psycholoog noemen (waarschuwing)) en dat was 'gewoon ASS'. Maar ze gaan niet over 1 nacht ijs
-
0.00% gewijzigd
-
0.00% gewijzigd
To, waarom ben je niet sceptisch? Waarom geloof je meteen dat het een verslaving is? Ben je helemaal niet wantrouwend geweest en heb je nooit gedacht dat hij een weinsteintje aan het uithalen is?
Simone2428 schreef:
11-11-2019 14:17
ik kan er verder niets over zeggen als je het verder niet wil geloven. Het is gewoon zo gegaan.
dan maakt je man je veel wijs
Sterkte!
-
0.00% gewijzigd
-
0.00% gewijzigd
Simone2428 schreef:
11-11-2019 14:22
? Ik was er zelf bij
bij de sessies????
dan heeft je man iemand ingehuurd om therapeut te spelen

echt TO, of jij maakt ons iets wijs, of hij jouw
meer opties zijn er niet
-
anoniem_392551 wijzigde dit bericht op 13-11-2019 17:58
0.00% gewijzigd
-
0.00% gewijzigd
Simone2428 schreef:
11-11-2019 14:24
Ja ik ben heel wantrouwend natuurlijk want er is ongelooflijk veel gelieg en geheim. Maar ik ben niet wantrouwend dat t een verslaving is geworden. Dat het hem niet lukt het alleen op te lossen. Maar wel deel daar wel en niet onder valt en hoe ik met die gedachtes en dat wantrouwen verder moet weet ik niet
Ik zou vooral op je eigen grenzen letten en bezig gaan met jezelf. De enige man (die ik persoonlijk) ken die beweert een seksverslaving te hebben heeft een persoonlijkheidsstoornis als diagnose. En die is ook nooit gaan stoppen met het vreemdgaan etc. Bezig aan zijn 3e huwelijk nu.
Simone2428 schreef:
11-11-2019 13:36
ja, natuurlijk ook mijn gevoel.
Hij was/is verliefd op mij. Hij hoopte t zelf steeds op te lossen. Goede voornemens. Dan gaat t weer mis, schaamte, rot voelen, goede voornemens etc. de cirkel van verslaving. Hij zegt zelf dat het voelt alsof het twee werelden zijn. Zijn houden van voor mij is los van de verslaving.

Dan zou hij wat mij betreft toch moeten kiezen voor één van die twee werelden.
Je zegt dat je je verantwoordelijk voor zijn welzijn voelt. Maar voelde hij dat ook voor jou de afgelopen 7 jaar?

Zolang die 'verslaving' duurt, hebben testen (SOA's) van zijn kant weinig zin.
Ik zou starten met zelkf een test laten doen?!
Sjulia schreef:
11-11-2019 14:34
De enige man (die ik persoonlijk) ken die beweert een seksverslaving te hebben heeft een persoonlijkheidsstoornis als diagnose.
vandaar het belang van een nauwkeurige diagnose
-
0.00% gewijzigd
Simone2428 schreef:
11-11-2019 14:43
ja daar ben ik ook wel bang voor. dat t nooit echt over gaat
Ik zeg dit vanuit *jouw* geloof, want het is wel duidelijk hoe ik denk over een dergelijke verslaving. Maar al dat liegen en bedriegen gaat ook over in emotionele chantage, hij heeft nu namelijk een diagnose om achter te schuilen. Hoe meer begrip jij hebt, hoe meer ruimte hij krijgt. Pas daar een beetje voor op. Ik krijg het idee dat jij hem door dik en dun wil steunen, misschien zelfs wel teveel. Dat zal hij ook wel weten. Hoe moeilijk het ook is; hou rekening met manipulatie. Dat doen verslaafde namelijk. Geloof niet elke traan.
-
anoniem_392551 wijzigde dit bericht op 13-11-2019 18:01
0.00% gewijzigd
Simone ik heb je een pb gestuurd
Sjulia schreef:
11-11-2019 13:33
Seks is sowieso nogal narcistisch. En ik zet niemand weg als narcist. Iemand met een dergelijk probleem zal er op getest worden. En ja, ik heb ervaring met gediagnosticeerde narcisten.
Eerste alinea ontkracht je laatste alinea.....

Hoe test je iemand hierop?

(Je bent kennelijk expert in geestesziekten in ik leer graag van de besten!)
jouw leven is een keuze
2east schreef:
11-11-2019 16:51
Eerste alinea ontkracht je laatste alinea.....

Hoe test je iemand hierop?

(Je bent kennelijk expert in geestesziekten in ik leer graag van de besten!)
Door middel van vragenlijsten word je getest. Daar meten ze ook narcisme mee. En als je daar hoger op scoort betekent dat niet meteen dat je een narcistische persoonlijkheidsstoornis hebt nee. Maar er wordt wel rekening gehouden met die uitkomst. Ik ga maar niet reageren op je sarcasme, ik bedoel verder niks slechts of gemeens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven