Man is seksverslaafd

11-11-2019 07:22 171 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_392551 wijzigde dit bericht op 13-11-2019 18:06
0.00% gewijzigd
hanke321 schreef:
11-11-2019 11:08
Net als de AA is hier ook een 12 stappen gemeenschap voor.

https://www.slaa-nederland.nl/en/relati ... r-programs

Zelf geen ervaring mee. Er zijn ook bijeenkomsten voor partners van.
dankjewel
Simone2428 schreef:
11-11-2019 13:28
??
Nooit 'verschillende' sessies gezegd. en wat is er apart aan dat we hulp hebben gezocht?

Het is apart dat je met een week een diagnose hebt van een psycholoog. Leg mij dat maar uit.
Simone2428 schreef:
11-11-2019 13:27
En een seksverslaving gaat niet meer echt over 'seks'. Het is een manier geworden om om te gaan met bepaalde spanningen die op een gegeven moment niet meer onder controle is. Niet dat het voor mij allemaal minder erg voelt of dat ik me niet ongelooflijk bedrogen voel. Maar het is wel dubbel. Als iemand aan alcohol verslaafd is en daar iets aan wil doen laat je iemand ook niet vallen. Maar in dit geval is het ook nog eens verschrikkelijk persoonlijk voor mij. Voel me er vreselijk onder. Wil eigenlijk uit de relatie stappen. Maar voel ook nog wel een vorm van verantwoordelijkheid over het welzijn van hem. En ik wil meer weten over het proces en de therapie. Zou t kunnen dat je het echt op kan lossen/
Je zou minstens kunnen vragen betrokken te worden in het proces. Zoals familieleden ook bij andere verslavingen betrokken worden.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Sjulia schreef:
11-11-2019 09:18
Seks verslaving is nog steeds geen officiële diagnose. Is het niet gewoon een eikel met een narcisme probleem?
Wat is dat toch voor behoefte om iedere man met enig afwijkend gedragmaar meteen weg te zetten als narcist.

Heb jij ooit met een gediagnosticeerde narcistvte maken gehad?

Vast niet.
jouw leven is een keuze
-
anoniem_392551 wijzigde dit bericht op 13-11-2019 17:56
0.00% gewijzigd
Simone2428 schreef:
11-11-2019 13:22
nee natuurlijk wist ik dit niet. Ik ben er vorige week achtergekomen. Het is overigens ook niet zo dat hij zelf heeft bedacht dat hij seksverslaafd is, dat is vastgesteld door een psycholoog inmiddels
Mag ik het adres van die Psycholoog?
eentje waar je direct terecht kan en een diagnose krijgt. Ik ben al jaren aan het klooien met mijn oudste, zou jullie psycholoog goed kunnen gebruiken
de meesten doen er veel langer over, veeeeeel langer
-
0.00% gewijzigd
Stefke schreef:
11-11-2019 11:19
[...]
Zo nee: als hij dit jaren voor je verborgen heeft gehouden zou voor mij het vertrouwen zo beschadigd zijn dat ik niet meer verder kon. Vertrouwen is (voor mij) de basis van een relatie!

Dit.
Waarom is hij met je getrouwd (!) terwijl hij wist dat hij dit probleem had?

Dan speel je wel heel erg met iemands vertrouwen.
En gezondheid!
-
anoniem_392551 wijzigde dit bericht op 13-11-2019 18:07
0.00% gewijzigd
2east schreef:
11-11-2019 13:31
Wat is dat toch voor behoefte om iedere man met enig afwijkend gedragmaar meteen weg te zetten als narcist.

Heb jij ooit met een gediagnosticeerde narcistvte maken gehad?

Vast niet.
Seks is sowieso nogal narcistisch. En ik zet niemand weg als narcist. Iemand met een dergelijk probleem zal er op getest worden. En ja, ik heb ervaring met gediagnosticeerde narcisten.
-
0.00% gewijzigd
Simone2428 schreef:
11-11-2019 13:33
denk dat de ene diagnose makkelijker te stellen is dan een andere...

Ik denk dat ik in dit geval inderdaad ook wel heel makkelijk en snel de diagnose kan stellen: lulkoekeritus
Ik zou het niet meer kunnen, een relatie met iemand die mijn vertrouwen zó beschadigd heeft. Verslaafd of niet. Ook een partner met een drugs- of alcoholverslaving niet trouwens. En dan gaat het niet eens zozeer over de verslaving, maar het liegen en bedriegen erom heen. Buiten je eigen schuld in de ellende gestort worden, omdat je partner domme keuzes maakt.

En buiten dat: gebruik maakt van 'diensten' die bol staan van vrouwenhandel en andere criminele activiteiten, dat hij dat maar prima, prima vind, zou ik niets mee kunnen.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Simone2428 schreef:
doe me nou gewoon het adres even, in een PB
-
anoniem_392551 wijzigde dit bericht op 13-11-2019 17:55
0.00% gewijzigd
Simone2428 schreef:
dat schijnt niet zo te zijn
want je moet eerst breed kijken, dat moet altijd.

oh wacht, mocht jouw psycholoog dat overgeslagen hebben, dan is het misschien juist een hele slechte?
Oh jeetje
-
99.70% gewijzigd
.
99.46% gewijzigd
Simone2428 schreef:
11-11-2019 13:44
Ik vind je niet erg helpend en vooral nogal ongenuanceerd en onwetend. Dat is niet waar ik naar op zoek ben. Ik vraag oprecht naar ervaringen van andere vrouwen. Ik zit met een probleem die voor mij erg lastig is. Als je zin hebt om je lekker af te reageren en bot te zijn doe dat dan ajb ergens anders want ik heb echt een lastige tijd.
er zijn heel veel mensen op dit forum, die je graag willen helpen.
lees andere topics maar
Maar dan helpt het wel, als jij een geloofwaardige hulpvraag neerlegt.
En je kunt echt niet in twee weken een complete diagnose krijgen, echt niet.

Dus, vertel je verhaal opnieuw. Wees eerlijk. En je krijgt hele goede antwoorden.
Simone2428 schreef:
11-11-2019 13:46
Waarom zo vervelend en denigrerend reageren? is dit forum juist niet om wat hulp bij elkaar te zoeken?

Onder andere. Maar het komt nogal ongeloofwaardig over dat iemand binnen vijf dagen een diagnose heeft, zonder wachttijd voor een afspraak en zonder meerdere sessies (ja, dat is gebruikelijk voor het stellen van een diagnose door een professional).
ik vind dat verslavingen niet op één hoop gegooid kunnen worden met als gemene deler dat de verslaafde er niet veel aan kan doen
de aanloop naar de verslaving is er eentje die heel veel zegt over de verslaafde en heeft wel degelijk met keuzes te maken

iemand die regelmatig alcohol drinkt weet heus wel dat dat niet super gezond is en dat het uit de klauwen kan lopen, iemand die drugs doet ook maar in beide gevallen neem je een risico met jezelf en niet of nauwelijks met een ander (dus niet in de auto stappen ofzo) zo iemand is bezig met het verdoven van bepaalde emoties volgens mij... iemand die gameverslaafd is zoekt een duidelijke vlucht uit de werkelijkheid en in alle bovenstaande gevallen kan sociale druk de boel verergeren.
Maar er is weinig kans dat iemand tegen je op een feestje zegt 'hee neem er nog één' en daarmee een prostituee bedoelt... die moet je toch echt zelf gaan zoeken.
Seksverslaving tja... Er zit een andere drang achter, controle of bevestiging misschien, een ander soort rush... dat zou me niet bevallen. Daarbij nemen de risico's voor anderen alleen maar toe naarmate er meer wordt toegegeven aan de verslaving.
Een beetje meer zoals gokken waarbij op een gegeven moment ook het geld van partner of kinderen wordt aangesproken. Die laatste twee vind ik toch onvergeeflijk... Je kiest ervoor iets van een ander op het spel te zetten tijdens je verslaving en dat is voor mij de absolute grens.
Lorem Ipsum
-
anoniem_392551 wijzigde dit bericht op 13-11-2019 18:00
0.00% gewijzigd
Simone2428 schreef:
11-11-2019 13:54
Dit is het verhaal. En als je het niet wil geloven, dan niet. Ik heb in mijn eigen netwerk veel psychologen en contacten. Een diagnose voor verslaving is niet heel moeilijk. Een diagnose voor andere dingen wel. Het is ook niet gezegd dat hij geen dubbeldiagnose heeft.

Dan zul je de wegen naar lotgenotengroepen ook wel kennen denk ik?
Simone2428 schreef:
11-11-2019 13:54
Dit is het verhaal. En als je het niet wil geloven, dan niet. Ik heb in mijn eigen netwerk veel psychologen en contacten. Een diagnose voor verslaving is niet heel moeilijk. Een diagnose voor andere dingen wel. Het is ook niet gezegd dat hij geen dubbeldiagnose heeft.

Ik zou dan even in je netwerk vragen hoe je hiermee om moet gaan, kan je daar volgende week mee aan de slag.
-
anoniem_392551 wijzigde dit bericht op 13-11-2019 18:00
99.77% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven