Borstvoeding/kinderwens, eind 2019

15-09-2019 10:27 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zwanger worden tijdens het geven van borstvoeding kent wat uitdagingen. Geef je borstvoeding, of ben je hier onlangs mee gestopt, en wil je voor een kindje gaan of ben je in afwachting van een cyclus? Dan ben je van harte welkom om mee te kletsen!

Wachtwoord voor wijzigingen: september2016
borstvoeding_kinderwens wijzigde dit bericht op 15-04-2020 11:09
52.80% gewijzigd
Wel fijn dat hij dan (redelijk snel?) in slaapt valt mayo! Zo ging dat bij mijn oudste ook, maar mijn jongste blijft gewoon wakker en woelen. Daarom slaapt hij nu een tijdje vrijwel niet meer bij ons. Moet daar helaas "vrijwel" bij zeggen, omdat hij de laatste weken af en toe compleet hysterisch is 's nachts en man hem dan niet terug in slaapt krijgt. Mij lukt dat sowieso niet, want dat wil hij eruit, en de consequentie is dan dat ik met dreumes op mij in bed lig. Ben je moed aan het verzamelen om de nachtvoedingen te minderen, of vind je het wel prima zo?

Mieremuis, toen mijn jongste 9 maanden was moest ik er ook absoluut niet aan denken om de nachtvoedingen te minderen. Wel met name voor m'n eigen nachtrust denk ik, haha. Ze leren zo ontzettend snel, en over een paar maanden begrijpt hij misschien wel dat het overdag wel kan en 's nachts niet. Mocht je dat willen natuurlijk. Zou eisprong bij jou nog later kunnen zijn geweest? En misschien daarvoor nog wel actie gehad?

Ik zit op 6/7 dpo vandaag. Op zich gaat het deze ronde beter dan de voorgaande. De eerste ronde met goede LF wist ik niet hoe lang mijn LF zou zijn en was er daardoor iedere dag na 4dpo mee bezig. Vorige ronde was ik ook van alles aan het voelen, en nu heb ik daar wat minder zin in. Heb ook minder tijd om van alles te googelen, haha. Had wel oogmigraine vandaag en de laatste keer dat ik dat had was tijdens zwangerschap van de jongste. Las dat het te maken kan hebben met een hoger niveau van oestrogeen, en dat heb je mid-luteaal blijkbaar ook. Dus ik ga maar nergens vanuit. Heb ook een verschrikkelijk lelijk temperatuurkaartje en m'n ovulatietest was niet zo overtuigend als anders, dus heb het idee dat het een vreemde eisprong was en daardoor ook niet heel veel hoop. Maar heb nog nooit een eisprong op dag 15/16 gehad, dus dat vind ik wel top!
Nou, heb gisteren weer licht bloedverlies gehad, net als in de vorige twee cycli. Wat ik ervan kan maken van mijn informatie-zoektocht op internet, kan het te maken hebben met (relatief) veel oestrogeen. En of dat dan een zwangerschap in de weg kan staan weet ik niet. M'n temperatuur is wel hoog en mijn LF lang genoeg, dus te weinig progesteron lijkt me niet voor de hand liggend.

Mocht iemand (meelezers meegerekend) dit herkennen, dan lees ik het graag ;-D
Lieve dames, ik lees sinds een weekje met jullie mee. Ik vroeg me een paar weken geleden af of het wel zou lukken om zwanger te worden in combinatie met de vele nachtvoedingen. Maar.... het is gelukt, ik ben nu ongeveer 7 weken zwanger.
Zoonlief is 17 maanden en is nog lang niet klaar met de borst. Hij drinkt voor het slapen en wil ‘s nachts ook nog. Het zou van mij wel wat minder mogen, maar hij heeft kma en ik heb niet echt een alternatief wat hij ‘s nachts wil drinken. M’n productie lijkt wel wat teruggelopen te zijn.

Ik ben overigens twee weken minder ver dan ik op basis van m’n laatste menstruatie zou denken. Misschien omdat de bv m’n cyclus beïnvloedde??

Ik hoop dat jullie snel (of nu al) zwanger zijn!! En ben benieuwd of en hoe jullie bv en zwangerschap gaan combineren.
Hier helaas ongesteld geworden,
Wel op 13 dpo dus mijn LF was weer normaal! Dat is in ieder geval stap 1. Verder ben ik er relaxed onder, geen haast en hoeft niet perse nu nu. Dat komt denk ik ook wel door de spanning die het met zich mee brengt en mijn oudste start nu op school dus ben er minder mee bezig. Focus even op de nieuwe school fase, ook erg leuk.

Benieuwd naar je uitkomst Morgenstond. We hebben al aardig privé geklets dus ben goed op de hoogte haha. Ziet er goed uit en duim mee!

Lastig dat afwennen mayo, dingen worden ook zo snel gewoonte op die leeftijd. Soms doe je ook wat je het meeste nachtrust geeft.

Mieremuis, waar zit jij nu in je cyclus? Al weer op het wachtbankje?
Snap dat je het met 9 maandje nog lastiger vind, de behoefte is dan ook gewoon veel groter. Die van mij is een jaar ouder en dan merk je toch wel dat bv weer een hele andere betekenis krijgt.

Gefeliciteerd Farah! Mooi dat het bij jou is gelukt. BV en zwanger worden werkt toch net even anders, maar meestal lukt het gewoon. Hoe dat in de zwangerschap verder zal lopen is lastig te zeggen, denk dat het erg van je kind af hangt en hoe snel alles terug loopt. Spannend!
Jammer dat je ongesteld bent geworden Nienemunt! Maar inderdaad op naar de volgende ronde. Denk dat we aardig gelijk gaan lopen als ik ook ongesteld word deze ronde ;-)

Farah, gefeliciteerd met je zwangerschap :) Van mijn jongste was ik ook zwanger toen de oudste nog borstvoeding kreeg. Ben toen na ongeveer 3 maanden zwangerschap gestopt. Het zal wel loslopen! Doordat de melk terugloopt heeft je kindje misschien ook minder behoefte om te drinken.

Ik heb vandaag getest, maar negatief. Is 9, 10 of 11 dpo. Ik dacht echt dat het 11 dpo zou zijn, maar nu hoop ik natuurlijk dat pas 9 dpo is en nog te vroeg ;-D :facepalm: Bij mijn oudste testte ik 11 dpo ook negatief, al weet ik niet meer zeker of ik toen in de ochtend getest heb en ik heb toen zeker niet getuurd, want daar was ik toen nog niet bedreven in, haha. Gevoelsmatig heb ik wel iets vollere borsten, maar ik weet niet wat normaal is voor mij in de luteale fase. Vorige cyclus had ik ook opeens 3 dagen gevoelige borsten, maar verder niet. Ik hoef in ieder geval niet meer te dubben over wel/niet testen vandaag, en wacht het dan maar weer even af.
Balen nienemun, hoelang waren jullie nu bezig? Fijn dat je lf normaal was! De artsen die ik gezien heb hadden er allemaal een andere mening in maar ik denk dat een normale lf echt wel meewerkt.

Morgenstond je maakt het spannend! Ik hoop met je mee. Bij dochter heb ik gewoon bloedverlies gehad! Dus het hoeft niet altijd iets te betekenen. :)

Gefeliciteerd Farah! Spannend weer lijkt mij! Ik wens je een goede zwangerschap toe. En heel benieuwd hoe het loopt met de borstvoeding.

Was jullie cyclus meteen weer enigszins normaal? Ik ben nu een week "overtijd" zwanger kan ik niet zijn haha. Achja t komt wanneer het komt! Dochter is inmiddels 1 geworden! We hebben echt een ontzettend leuke dag gehad met elkaar!
Hier helaas ook ongesteld geworden.

Vorige menstruatie stelde weinig voor, dus ik hoop op goed bloedverlies deze keer. Dan heb ik meer vertrouwen in een goed baarmoederslijmvlies. Ik las dat spotting halverwege LF te maken kan hebben met balans oestrogeen en progesteron en in een ander artikel dat bij muizen (jaja ;-D ) hoger oestrogeen de mogelijkheid voor innesteling korter maakt. Bij mensen heb ik dat overigens niet gevonden en lees ik bij IVF dat vrouwen juist progesteron en oestrogeen krijgen na terugplaatsig. Maar goed, dit zijn van die dingen die ik zo graag zou weten, maar waarschijnlijk nooit erachter kom wat het precies is.

Lalameme, ik las een tijdje terug dat het 4-6 maanden/cycli duurt voordat je cyclus regelmatig is. Toen ik in 2014 van de pil af was, duurde het ook even voordat ik hormonaal in balans was, toen zwanger, borstvoeding, zwanger, borstvoeding en nu dus 2019 geen idee wat een normale cyclus is voor mij. Nu had ik een cyclus van 28 dagen, klinkt lekker gemiddeld ;-)

Komende ronde ga ik niet temperaturen. Ik probeer er allerlei betekenis uit te halen, maar door mijn vroeg-wakkere dreumes is het totaal niet betrouwbaar. En ik las ook (ik lees echt veel ja) dat temperatuur helemaal niet zó betrouwbaar is en er ten opzichte van echo soms 1-2 dagen naast zit wanneer eisprong was. Slijm kan zelfs nauwkeurig zijn. Eisprong was in zo'n onderzoek vaak op de laatste dag van vruchtbaar slijm. Dan heb heb je meer aan ovulatietesten. Waarover ik weer las dat het begin van de surge meer zei dan de piek. Dus dan weten jullie dat allemaal ook :facepalm:
Jammer Morgenstond! En ik snap dat gelees en analyseer wel hoor, zo ben ik ook 🙄
Zelfs nu hou ik mijn cyclus nog wel enigzins bij. Als ik vruchtbaar slijm merk zet ik het in de app en de menstruatie ook. En volgens mij is het vruchtbaar slijm inderdaad wel een goede indicatie.
Soms voel ik op de laatste dag wat ik denk dat de eisprong is (klopte iig altijd met de ovulatietesten etc.).

Over basale temperatuur heb ik overigens wel gelezen dat het na minimaal 4u slaap betrouwbaar is. Ik temperatuurde destijds dus vaak al om half 5/5u als ik dan het bed uit moest voor de oudste. Maar goed, ik heb niet het wetenschappelijke artikel gelezen.
Haha Mayo, vermoeiend om zo te zijn he? Ik heb nu de thermometer opgeborgen, en ga de meest lang mogelijke LF aanhouden en dan hoef ik niet meer op menstruatie te wachten op een dag dat menstruatie toch niet komt. Vroeg testen hielp me trouwens ook niet, haha.

Heb jij nu een idee of er een derde zal komen of niet? Lijkt me wel echt fijn om er gevoelsmatig gewoon klaar mee te zijn.

Mocht je geïnteresseerd zijn in het artikel:
https://obgyn.onlinelibrary.wiley.com/d ... 01.00194.x

Op zich heb ik qua temperatuur wel een duidelijk beeld voor en na eisprong, maar soms vaak is dreumes al om 5u wakker, of eerder trouwens ook wel. Of er is wintertijd, of ik verplaats omdat man snurkt, en dan kan de schatting van eisprong net een paar dagen schelen als temperatuur langzaam stijgt. Daarbij heb ik voor menstruatie ook niet altijd een duidelijke dip, dus dan heb ik alleen maar onterechte hoop.

Menstruatie is wel een stuk heviger dan vorige keer, en dat wilde ik graag ;-D
Haha morgenstond, lekker analyseren hoor. Ik deed dat ook altijd. Ik heb alles uitgezocht gelezen. Best interessant om te weten hoe je lichaam werkt, zouden ze een vak van moeten maken op school! :) balen dat je ongesteld geworden bent, even lief zijn voor jezelf en dan op naar ronde 3 ? Ik begrijp uit je verhaal dat je eerder snel/meteen zwanger was? Of heb ik dat mis?

Ik temperatuurde, gebruikte ovulatie testen in combinatie met het vruchtbare slijm maakte dat een heel mooi plaatje. Nou duurde het 1 5 jaar tot ik zwanger was van dochter dus ik heb ook wel even de tijd gehad om mijn cyclus te leren kennen.. Mijn lf is altijd erg kort net als deze keer. Weer 7 a 8 dagen. Maar dus wel ongesteld geworden. Cyclus van 37 dagen.
Ja, vind het ook wel interessant om signalen van m'n lichaam beter te herkennen. Was er daarom afgelopen ronde opeens toch van overtuigd dat eisprong geweest was, ook al gaf temperatuur dat niet aan. Moet het ook maar zo insteken dan, dat het een leerzaam proces is ;-)

Van de eerste was ik na een half jaar zwanger en van de tweede was ik bij de derde ronde met goede LF zwanger. Als ik m'n cycli met LF van 4-5 dagen daar ook meetel was het ook een half jaar.

Lalameme, heb jij uiteindelijk medicatie gehad om je LF te verlengen? Of heb je gewoon een snel ingenesteld eitje gehad die zich ingestelde voordat jouw LF anders voorbij was? Hoe sta je er nu in? Bereid je je voor op weer een langere periode proberen?
Ah oké morgenstond! Ook hele korte of dus! Ik vind het echt heel fijn om te weten wat mijn lichaam doet. Nee ik heb geen medicatie gehad. We zaten echt nog in de onderzoeksfase toen ik zwanger bleek te zijn. Ik was 5.2 weken op de eerste echo. 2 dagen na onze test had ik een afspraak bij mijn fertaliteitsarts om de uitslagen door te spreken, dat werd dus een vroege echo omdat ze super blij was voor ons! Bij vriend was alles prima in orde en bij mij verder ook. We zouden deze afspraak de kijkoperatie gaan plannen! Die ga ik waarschijnlijk nu alsnog laten doen. Ik wil namelijk zeker weten of er sprake is van endometriose of niet.

Hoe is het nu met iedereen? Al nieuws?

Ik wil echt wel weet graag voor een 2e kindje gaan nu, vriend wilt nog niet. Dochter is net 1 maar vind baby's zo leuk en ze is zo lief voor ze. Ik kan echt niet wachten. Ik hoop dat we begin volgend jaar gaan starten!
Goedenavond!
Ik lees hier vanaf het begin van dit topic mee maar heb nog niks geschreven maar nu lijkt het me toch wel leuk. Wij hebben net besloten om voor een tweede kindje te gaan.

Mijn zoontje is nog maar 9 maanden dus het is wel vrij snel maar ik wil zo graag! Ik ben nu 33 en ik wil het liefste drie kinderen dus voor m'n gevoel moet ik ook geen jaren meer wachten.

Mijn zoontje krijgt nog volop borstvoeding maar mijn cyclus is redelijk regelmatig dus ik heb goede hoop dat het binnen afzienbare tijd moet lukken.
Als ik de kortste cyclus aanhoud dan zou ik nu ongeveer mijn eisprong hebben en als ik de langste aanhoud dan is het ergens begin volgende week.

Ik vind het weer erg spannend al moet ik wel zeggen dat ik wat minder haast heb dan bij de eerste, dat maakt het allemaal wel wat relaxter.
Ik zal hier nog eens een update geven, ook voor de mensen van ons oude topic die misschien nog eens lezen ;-) Vorige week had ik een licht positieve test. Deze liep langzaam op, toen een dag niet (mega stress) en daarna weer verder mooi opgelopen. Nu stop ik met testen en wacht ik op de eerste echo (30 januari)! Mijn UD is op basis van mijn eigen inschatting 19 september.

Ik had deze ronde ook geen spotting. Of dat nou door die zwangerschap kwam of dat ik sowieso weer hormonaal in balans was, dat zullen we nooit weten ;-)

@Lalameme, wil je vriend inmiddels al starten? En heb je je kijkoperatie al/nog gepland?

@Josefient, welkom om mee te schrijven natuurlijk! Ik vrees wel dat het een beetje een stil topic is, dus je kan evt ook een nieuw eigen topic starten.
Ah gefeliciteerd morgenstond! Op naar eind januari dan. Onwijs spannend weer denk ik. Mooi begin van het nieuwe jaar voor jullie. Ik hoop op een goede en zorgeloze zwangerschap voor jou en een wolk van een baby in september! :cheer2:

Nee nog niets gepland, we hebben een pittige tijd achter de rug in de familie. Eerst alles een plekje geven en dan hoop ik daarna mooi nieuws te kunnen brengen, daar zijn we wel aan toe!
Dat klinkt naar Lalameme, sterkte met die situatie en veel liefde toegewenst :heart:
Wat leuk dat er weer eens een update is! En nog wel zo'n positieve, gefeliciteerd!

Bij mij is het weer heel snel gegaan, ik was meteen zwanger. Ik heb afgelopen maandag een echo gehad en een mooi kloppend hartje gezien. Nu ongeveer 9 weken zwanger en de voorlopige uitgerekende datum is 20 augustus maar over twee weken heb ik de termijnecho dus dan hoor ik de definitieve datum.
Gefeliciteerd Morgenstond! :cheer2:
Op naar een mooie echo op de 30e!
Gefeliciteerd! Wat een leuk bericht!
Wauw morgenstond wat een mooi nieuws! Een hele fijne zwangerschap gewenst lieve schat!

En josefient jij ook van harte!
Dank voor de felicitaties!

En wauw josefient, zeker snel gegaan! Ook gefeliciteerd :)
Nou dames, helaas vandaag al een update. Ben gaan bloeden vanmiddag en echo gaf ongeveer 5 weken aan, terwijl ik toch echt minstens 6 weken moet zijn. Dus het is helaas mis gegaan. Had er al een veel minder goed gevoel over dan bij mijn vorige zwangerschappen, of toch in ieder geval veel meer onzeker, dus ergens is het een bevestiging van wat ik al wist/heel erg voor vreesde. Ik wacht nu maar af tot het helemaal los komt en dan gaan we weer verder proberen.
Ach nee morgenstond! Hele dikke knuffel voor jou :hug: wat ontzettend verdrietig.. wees lief voor jezelf de komende tijd. Het lijkt mij zo moeilijk om een kindje te verliezen, hoe klein ook. Het doet denk ik ontzettend veel met je.

Ik hoop dat het snel achter de rug is, sterkte de komende dagen :hug:
Morgenstond, wat ontzettend verdrietig! Ik heb destijds met 5 weken ook een miskraam gehad. Ik voelde hetzelfde als jij denk ik, ik twijfelde ook ineens of het wel goed zat. Ik had nog een extra test gedaan die ochtend die natuurlijk zwanger zei en ‘s nachts werd ik ineens wakker van het bloeden. Het was echt heel naar. Bij elk toiletbezoek werd ik er weer aan herinnerd.
De gedachte dat het kindje waarschijnlijk niet gezond was, heeft mij wel heel erg geholpen.
Veel sterkte! :rose:
Lief dames :heart:

Ja, mayo, ik weet nog dat jij ook een miskraam gehad hebt. Bizar eigenlijk dat je zo'n voorgevoel kan hebben. Ik voel me momenteel nogal emotioneel instabiel, maar de gedachte dat het inderdaad geen gezond vruchtje is geweest helpt zeker. En ik ben blij dat m'n lichaam het ook zelf herkent en het afstoot.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven