Geld & Recht alle pijlers

Winkeldievegge gespot!

13-11-2019 10:17 157 berichten
Zojuist was ik in een supermarkt waar ik normaal nooit boodschappen doe. Dus ik liep een beetje te zoeken door de gangen.
Viel mijn oog op een jongedame die met een karretje ook de winkel doorkruiste. Even later zag ik haar weer, een beetje vreemd in een hoek van de winkel. Vervolgens liet ze haar karretje staan en liep met twee blikjes in haar hand een gang in. Daarna zag ik haar zonder blikjes met haar grote tas over de schouder langs de kassa de winkel uitgaan. Wie weet wat er nog meer in haar tas terecht is gekomen. :whistle:
Je bent dan echt even sprakeloos!

Ik meldde het aan de servicebalie en daar werd goed nota van genomen. "Wat deed ze, hoe zag ze er uit. Er is een heel goed camera systeem dus we zullen het even gaan bekijken. Een volgende keer hebben we haar in de gaten. Hartelijk dank voor de melding".

Ooit gezien hoe er flessen drank in een binnenzak verdwenen, maar toen kon ik daar even niets mee.
Het is een rare gewaarwording.
Hebben jullie ook wel een zoiets meegemaakt en daar toen iets mee gedaan?
Alle reacties Link kopieren
roosje1976 schreef:
13-11-2019 10:42
Ik zou mij er niet mee bemoeien. Gaat je niets aan.....
En maar klagen dat de boodschappen zo duur worden.
De kosten van derving moet ergens vandaan komen, en ik weet wel dat de winkelier dat niet gaat betalen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik zeg er wel iets van. Al vind ik het bij bejaarden heel erg moeilijk. Ik ren niet naar de medewerkers, overigens.
Sommige mensen in Nederland hebben het financieel zo zwaar. De één heeft het aan zichzelf te danken maar er zijn er ook genoeg die er niets aan kunnen doen. Ik zeg niet dat ik het goed vind dat mensen jatten maar ik begrijp het wel.....
roosje1976 schreef:
13-11-2019 10:57
Sommige mensen in Nederland hebben het financieel zo zwaar. De één heeft het aan zichzelf te danken maar er zijn er ook genoeg die er niets aan kunnen doen. Ik zeg niet dat ik het goed vind dat mensen jatten maar ik begrijp het wel.....
Doe normaal joh. Nodig ze anders uit om bij jou te komen stelen.
nessemeisje schreef:
13-11-2019 10:58
Doe normaal joh. Nodig ze anders uit om bij jou te komen stelen.
Ik doe ook normaal.....ik geef alleen m’n mening
roosje1976 schreef:
13-11-2019 11:02
Ik doe ook normaal.....ik geef alleen m’n mening
Waarom zeg je gaat je niets aan als iemand steelt?
Gaat het je ook niet aan als je ziet dat de fiets van de buurman gestolen wordt? Laat je het dan ook gaan?
roosje1976 schreef:
Helaas zijn het doorgaans mensen, die het financieel helemaal niet zo zwaar hebben, die jatten.
roosje1976 schreef:
Ben het met je eens hoor, niet iedereen op dit forum heeft empatisch vermogen.

Tot dat ze zelf eventueel in z’n soortgelijke situatie terecht komen, neem het ze vooral niet kwalijk.
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Olina schreef:
13-11-2019 11:07

Tot dat ze zelf eventueel in z’n soortgelijke situatie terecht komen, neem het ze vooral niet kwalijk.
Onzin, niemand kan weten of een winkeldief het financieel zwaar heeft. Met jullie houding zou iedere dief het financieel zwaar hebben en altijd de gelegenheid krijgen om te stelen.
Ach kom toch. Ik kom uit een sociaal-economisch zwak milieu, maar winkeldiefstal was daar echt niet een geaccepteerde handeling.
Daarnaast zie ik zelden mensen een brood stelen met een pot pindakaas, maar wel vaak schoenen, drank of douchegel, bepaald geen eerste levensbehoeften.
Ik heb jaren geleden wel eens een bejaarde man een goedkoop pakje vlees zien stelen in de Aldi. Hij zag er zo sneu uit dat ik toen niks gezegd heb.
Heb een keer een oude man een doosje met eieren open zien maken. Hij haalde er 2 uit, die hij los in z’n jaszak stopte. Had toen wel even de neiging om hem met het winkelwagentje even aan te tikken...(niet gedaan)
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Olina schreef:

Ik vraag me af waar de empathie is voor de winkelmedewerkers die te maken krijgen met (agressieve) winkeldieven. Of met de winkeleigenaars, die op kosten gejaagd worden. Hoe zit het met de empathie voor omstanders en winkelpersoneel van de winkels in Amsterdam die geplunderd werden door groepen jongeren? Allemaal zielige armlastige jongeren natuurlijk. En wat leuk dat jij empathie hebt voor daders en niet voor de daadwerkelijke slachtoffers.
Ik zou zeggen, laat voortaan gewoon je deuren en fiets van het slot, want die arme dieven he? Of is het dan anders? Als het wél om jouw spullen gaat?
Moet meteen hier aan denken:
https://youtu.be/ZxMCBC0HpFQ
suicideblond schreef:
13-11-2019 10:21
Misschien heeft zij de blikjes terug in de schap gezet, en is daarna weggegaan.

Je hebt niet met eigen ogen gezien dat zij die blikjes in haar tas deed maar beschuldigd haar wel van diefstal???

Hoe de waard is???

Wie steelt er nou 2 blikjes?
Waar woon jij? Kom eens naar de stad!
Olina schreef:

Goh. Ben je ook zo empathisch en vergevingsgezind als jouw fiets wordt gejat, of als een armlastige inbreker jouw huis komt leeghalen, of is het alleen maar sneu voor de armlastige dief als je daar zelf niet de dupe van bent?
En waarom ga je er van uit dat mensen alleen stelen omdat ze arm zijn?
Ik was een jaar of twaalf en deed een paar last minute boodschappen voor mijn moeder. We woonden nog niet zo lang in die wijk en het was de eerste keer dat ik alleen naar deze supermarkt ging.

Goed, boodschappen gedaan, naar de kassa. Voor mij een mevrouw die het vlees van de vlees-afdeling (gehakt etc) in een hoekje van haar karretje drukte en zo langs de kassiere liep. Diefstal! Dacht ik.

Ik raapte al mijn pre-puberale-12-jarige-moed bij elkaar en zei hard "mevrouw, u vergeet uw vlees af te rekenen!"

Bleek de slagerij in die supermarkt al ter plekke af te rekenen om diefstal tegen te gaan :facepalm: Dat had ik alleen nog nooit gezien!

Mevrouw was HEEL ERG boos dat ik haar aansprak, heb jaren niks meer durven zeggen.
Blondie456 schreef:
13-11-2019 10:29
Niet iedereen zet de boodschappen die ze bij nader inzien toch niet hoeven op de goede plaats terug.
Precies wat ik dacht. Soms liggen de vleeswaren tussen het snoep.
Tickel schreef:
13-11-2019 11:11
Onzin, niemand kan weten of een winkeldief het financieel zwaar heeft. Met jullie houding zou iedere dief het financieel zwaar hebben en altijd de gelegenheid krijgen om te stelen.
Nee, ik deel je mening niet heeft weinig met mijn Houding te maken.
Het is gewoon een feit dat je niet iemand moet beschuldigen op basis van wat (jij) in dit geval To heeft gezien, maar zelf kennelijk niet zeker wist.

Er zijn genoeg mensen die ik heb zien stelen, Dagelijks bij de Lokale supermarkt, weet je wie de Winkel zelf?
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Mijn moeder is een keer opgepakt bij de V&D, omdat een zogenaamde oplettende klant haar had gemeld bij de leiding.
Ze zou gordijnen hebben gestolen.
Maar ze was de kleuren gewoon aan het vergelijken met welke ze eerder al had gekocht.
Leuk hoor, door de winkel begeleid worden naar kantoor en alle ogen die dan naar je staren. :'-(
manonte schreef:
13-11-2019 11:13
Ik heb jaren geleden wel eens een bejaarde man een goedkoop pakje vlees zien stelen in de Aldi. Hij zag er zo sneu uit dat ik toen niks gezegd heb.
Ik denk, dat ik daar ook niks van zou zeggen
Of iemand die een brood steelt. Dan heb je vast echt honger. Maar blikjes? dat is al luxe

Maar goed, kan heel stoer doen, maar grote kans, dat ik als ik zoiets zie, pas thuis weet wat ik had willen zeggen hoor
Bizar hé. Ik heb wel eens een jongeman met twee flessen sterke drank de slijter uitzien rennen, echt dat je denkt dat is toch geen 1e levensbehoeften.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik vind het wel grappig dat mensen hier "beschuldigen van diefstal" als een probleem zien.

Er is een verdachte situatie. Die wordt gemeld. Als er niks aan de hand is, dan is er toch niks aan de hand? De zaak kijkt de camerabeelden nog eens na, er word misschien iemand een keer extra gevraagd om zijn/haar tas te openen, en dat is het wel.

Het is toch niet zo dat als je iets meld, zo iemand meteen een boete of een winkelverbod krijgt? Het is geen veroordeling, alleen de melding van een verdenking. En in dit geval een heel terechte verdenking.

Ik meld zulke dingen ook altijd. Of ik hou iemand even aan, en loop met iemand naar de servicebalie. Maar ik ben misschien een beetje makkelijk daarin.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
handigmetgeld schreef:
13-11-2019 11:31
Ik vind het wel grappig dat mensen hier "beschuldigen van diefstal" als een probleem zien.

Er is een verdachte situatie. Die wordt gemeld. Als er niks aan de hand is, dan is er toch niks aan de hand? De zaak kijkt de camerabeelden nog eens na, er word misschien iemand een keer extra gevraagd om zijn/haar tas te openen, en dat is het wel.

Nou niet dus. Zie mijn bericht.
Olina schreef:

Heeft niks met empathie te maken. Jatten doe je gewoon niet, ook al heb je weinig geld. Dan maak je van jouw probleem, iemand anders z’n probleem.
Nee, dát is lekker empathisch.
¡Apagando las luces!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven