Geld & Recht alle pijlers

Winkeldievegge gespot!

13-11-2019 10:17 157 berichten
Zojuist was ik in een supermarkt waar ik normaal nooit boodschappen doe. Dus ik liep een beetje te zoeken door de gangen.
Viel mijn oog op een jongedame die met een karretje ook de winkel doorkruiste. Even later zag ik haar weer, een beetje vreemd in een hoek van de winkel. Vervolgens liet ze haar karretje staan en liep met twee blikjes in haar hand een gang in. Daarna zag ik haar zonder blikjes met haar grote tas over de schouder langs de kassa de winkel uitgaan. Wie weet wat er nog meer in haar tas terecht is gekomen. :whistle:
Je bent dan echt even sprakeloos!

Ik meldde het aan de servicebalie en daar werd goed nota van genomen. "Wat deed ze, hoe zag ze er uit. Er is een heel goed camera systeem dus we zullen het even gaan bekijken. Een volgende keer hebben we haar in de gaten. Hartelijk dank voor de melding".

Ooit gezien hoe er flessen drank in een binnenzak verdwenen, maar toen kon ik daar even niets mee.
Het is een rare gewaarwording.
Hebben jullie ook wel een zoiets meegemaakt en daar toen iets mee gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Yup, bij de Jamin voor de kassa onder de ogen van het personeel notabene. Ik zei er wat van maar die jongens achter de kassa interesseerde het allemaal niet zo volgens mij. Het ging niet om een snoepje maar echt om een handvol candybars.
Keer bij de Etos. 2 jonge meiden, die hadden parfum onder hun jas gestopt. Ik was naar het winkel personeel gelopen en heb gezegd dat die meiden dus parfum onder hun jas hadden verstopt. Toen de meiden weg wilde lopen zijn ze gepakt door het personeel.
Ik snap alleen nooit waarom mensen het zo erg vinden als bijvoorbeeld het alarm bij hen afgaat, dat gebeurt zo vaak, ik schaam me totaal niet in die situatie.
Ik heb bij een groot warenhuis gewerkt en daar stalen mensen ook als de raven. Probleem is alleen dat je ze alleen op heterdaad mag betrappen op het moment dat ze dus naar buiten lopen. Dan zagen wij iemand op de 4e verdieping iets in z’n jas stoppen, dan lichtten we beveiliging in (protocol), die gingen er dan achteraan. Maar als iemand het doorhad en de spullen voor die tijd ergens dropten kun, of je houdt ze aan op de 2e met spullen in hun tas, dan kun je er juridisch gezien nog weinig mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik werkte ooit bij Blokker als 16 jarige. Ik stond bij de klantenservice, en zag iemand ineens met het beer-tender showmodel in z’n armen naar de uitgang lopen die hij toch echt niet bij me had betaald. Heb direct mijn leidinggevende gewaarschuwd en die is er achteraan gaan rennen. Meneer zat ondertussen al op de fiets, maar hij gooide de beer-tender toch op straat..

Oja en ook iemand anders spullen in haar tas zien doen. Die is toen door diezelfde leidinggevende aangehouden en dat klopte ook inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 13-06-2020 19:21
Reden: privacy
99.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 13-06-2020 19:21
Reden: privacy
99.55% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven