Geld & Recht alle pijlers

Winkeldievegge gespot!

13-11-2019 10:17 157 berichten
Zojuist was ik in een supermarkt waar ik normaal nooit boodschappen doe. Dus ik liep een beetje te zoeken door de gangen.
Viel mijn oog op een jongedame die met een karretje ook de winkel doorkruiste. Even later zag ik haar weer, een beetje vreemd in een hoek van de winkel. Vervolgens liet ze haar karretje staan en liep met twee blikjes in haar hand een gang in. Daarna zag ik haar zonder blikjes met haar grote tas over de schouder langs de kassa de winkel uitgaan. Wie weet wat er nog meer in haar tas terecht is gekomen. :whistle:
Je bent dan echt even sprakeloos!

Ik meldde het aan de servicebalie en daar werd goed nota van genomen. "Wat deed ze, hoe zag ze er uit. Er is een heel goed camera systeem dus we zullen het even gaan bekijken. Een volgende keer hebben we haar in de gaten. Hartelijk dank voor de melding".

Ooit gezien hoe er flessen drank in een binnenzak verdwenen, maar toen kon ik daar even niets mee.
Het is een rare gewaarwording.
Hebben jullie ook wel een zoiets meegemaakt en daar toen iets mee gedaan?
Miskotto schreef:
13-11-2019 12:51
Ik heb een keer gezien in de Etos dat een vrouw het ook nodig vond om de NSB-er uit te hangen, dit heeft ze moeten bekopen met een harde stomp midden in haar gezicht, want de diefstal die ze dacht gezien te hebben was helemaal geen diefstal, het product was al afgerekend maar omdat de verkoper erachter kwam dat het product beschadigd was mocht de koper een nieuwe pakken, maar dat wist zij niet.
En toen ze die stomp vol in haar gezicht kreeg deed het personeel niets, daar stond ze dan, die triomfantelijke blik van haar veranderde in verontwaardiging, en niemand heeft ook maar 1 vinger uitgestoken om haar te helpen. Dit zijn de consequenties wanneer je iets roept zonder zeker te weten waar je het over hebt.

Ik zal die blik in haar ogen nooit vergeten toen ze die klets on haar face kreeg. :cry: :rofl:
Wat een stoer verhaal. Fijn dat jij er om kan lachen. Aso.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind vals beschuldigen net zo erg als winkeldiefstal zelf. Dus als je niet met eigen ogen hebt gezien dat er daadwerkelijk gestolen is, moet je ook niets melden.
Ghost79 schreef:
13-11-2019 12:57
Dat is dus precies de reden waarom ik me er niet mee zou bemoeien :facepalm: .

Er is een bepaald slag mensen wat het vervelend vindt als andere mensen alert zijn op winkeldieven. Mag jij drie keer raden wat voor soort mensen dat zijn en of het zinvol is om hun 'motivatie' nou als leidend aan te houden.

Natuurlijk is het prima om niet de confrontatie aan te gaan en geen agressie op te zoeken. Dat slag mensen heeft doorgaans ook wat betreft agressie minder normale grenzen. En het feit dat ze stelen of sympathiseren met dieven geeft sowieso al aan dat ze weinig empathisch en sociaal vermogen hebben.

Dan hoef je verder niks te doen behalve mensen waarderen die de confrontatie wel aan gaan, beroepsmatig of niet.
Liep in de stad met mijn moeder en komt er ineens een "petjes figuur" langs rennen met vaart met een Bristol tas. Ik dacht uh. Okay?!!
Rent erna ineens een Bristol medewerker. Bleek die jongeman dus iets niet afgerekend te hebben ofzo.
Maar ipv dat die medewerker riep houd m tegen. Dan had ik wat kunnen doen. Uiteindelijk liet die jongeman de zak los en rende weg. En die medewerker keek heel moeilijk toen die de zak met inhoud opraapte.
Ja sorrie ik heb geen ogen in mn rug.
Alle reacties Link kopieren
Ik stond ooit met mijn man in de rij van de kassa bij de aldi. Toen we bijna aan de beurt waren zei mijn man ineens tegen de klant voor ons: "Meneer u vergeet het bakje roomkaas met kruiden in uw linker jaszak." Uh huh waar heb je het over?
Die man zegt dus dat hij van niets weet. De vrouw achter de kassa was wel alert en werd gevraagd zijn zakken leeg te halen nadat ze gevraagd had of meneer wat in zijn jas had en hij dat ontkende. Eerst maakte hij zijn rechter jaszak leeg en tada helemaal niks.
Nee zegt mijn man het zit links en inderdaad daar kwam de roomkaas uit.
Hij kwam en nog makkelijk mee weg want werd gezegd dat dit stelen is en dat dat niet mag.

Nee hoor ik vind dit alles geen "nsb gedrag" overigens vreselijke term maar goed. Diefstal is niet goed te praten ook al gaat het maar om een bakje roomkaas van de aldi.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Miskotto schreef:
13-11-2019 12:51
Ik heb een keer gezien in de Etos dat een vrouw het ook nodig vond om de NSB-er uit te hangen, dit heeft ze moeten bekopen met een harde stomp midden in haar gezicht, want de diefstal die ze dacht gezien te hebben was helemaal geen diefstal, het product was al afgerekend maar omdat de verkoper erachter kwam dat het product beschadigd was mocht de koper een nieuwe pakken, maar dat wist zij niet.
En toen ze die stomp vol in haar gezicht kreeg deed het personeel niets, daar stond ze dan, die triomfantelijke blik van haar veranderde in verontwaardiging, en niemand heeft ook maar 1 vinger uitgestoken om haar te helpen. Dit zijn de consequenties wanneer je iets roept zonder zeker te weten waar je het over hebt.

Ik zal die blik in haar ogen nooit vergeten toen ze die klets on haar face kreeg. :cry: :rofl:
Wat een raar bericht. Iedereen die terecht iemand beschuldigt is een held en als je het een keer (begrijpelijk in deze situatie) mis hebt ben je een NSB'er en verdien je een stomp in je gezicht?

Sinds wanneer mag je mensen mishandelen als ze je onterecht beschuldigen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bij de AH iemand gezien met een karretje met een plastic zak erin. Sommige spullen gingen in de plastic zak en andere in de kar. Ik ben bij de kassa achter hem gaan staan. Hij wilde afrekenen nadat hij zijn karretje geleegd had. Ik zei toen tegen de caissière dat meneer nog een tas vol vergeten was af te rekenen. Hij mocht gewoon afrekenen. Mijn auto stond voor de deur, ik heb nog wel even gewacht tot hij al even weg was voordat ik zelf wegging.

Een andere keer, andere AH. Ik zag iemand zijn zakken volstoppen. Caissière gewaarschuwd. Die heeft bewaking erbij gehaald. Ik was weer achter de dief gaan staan bij de kassa. Hij kon zijn zakken leeghalen maar mocht gewon weg.

Zelf bij de V&D een tijd gevolgd door een bewaker. Hij dacht waarschijnlijk dat ik aan het stelen was. Vond het wel grappig en ben een hele tijd in de winkel gebleven en heb veel om mij heen gekeken. Na een tijdje zonder aankoop de winkel uitgegaan. Vond het wel grappig maar ook heel genant dat hij dacht dat ik aan het stelen was.

Bij onze eigen winkel ook regelmatig achter “klanten” aangerend. Zelfs een keer een oudere dame betrapt die buiten uit de manden stal. Die klant kwam al jaren in de winkel. Zo kijk je toch heel anders tegen iemand aan.
Alle reacties Link kopieren
Een keer als jong meisje mocht ik mijn tas laten zien aan de politie toen ik een Hema uitliep. Ik keek ze zo verbaasd aan dat ze toen wel wisten dat ik niks had gejat denk ik. Maar ja, wel gênant ja

Ik heb het niemand zien doen maar ik zag een keer in de AH een kauwgompakje met allemaal kauwgom uit die doordrukstrips gehaald :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Miskotto schreef:
13-11-2019 12:51
Ik heb een keer gezien in de Etos dat een vrouw het ook nodig vond om de NSB-er uit te hangen, dit heeft ze moeten bekopen met een harde stomp midden in haar gezicht, want de diefstal die ze dacht gezien te hebben was helemaal geen diefstal, het product was al afgerekend maar omdat de verkoper erachter kwam dat het product beschadigd was mocht de koper een nieuwe pakken, maar dat wist zij niet.
En toen ze die stomp vol in haar gezicht kreeg deed het personeel niets, daar stond ze dan, die triomfantelijke blik van haar veranderde in verontwaardiging, en niemand heeft ook maar 1 vinger uitgestoken om haar te helpen. Dit zijn de consequenties wanneer je iets roept zonder zeker te weten waar je het over hebt.

Ik zal die blik in haar ogen nooit vergeten toen ze die klets on haar face kreeg. :cry: :rofl:
Goed verhaal,hahaha.... :hihi:
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Olina schreef:
13-11-2019 15:08
Goed verhaal,hahaha.... :hihi:

hahaha .. vinden vooral alleen de mensen die stelen heel grappig .. :hihi:
anoniem_63edfe1106ed8 wijzigde dit bericht op 13-11-2019 16:12
2.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Miskotto schreef:
13-11-2019 12:51
Ik heb een keer gezien in de Etos dat een vrouw het ook nodig vond om de NSB-er uit te hangen, dit heeft ze moeten bekopen met een harde stomp midden in haar gezicht

Dat je iemand die opkomt voor andermans eigendommen wegzet als NSB'er en er vervolgens hysterisch om moet lachen als er iemand wordt mishandeld zegt meer over jou dan over haar hoor.
Wat een niveau zeg, dieptriest. :nooo:
Alle reacties Link kopieren
roosje1976 schreef:
13-11-2019 13:04
Winkelverbod!! Sjonge jonge.....overdrijven is ook een vak!
Hoezo is dat overdrijven? Als je steelt, is een winkelverbod toch een prima consequentie?
Alle reacties Link kopieren
SHIFTY schreef:
13-11-2019 15:20
hahaha .. vinden vooral alleen de mensen die stelen ook heel grappig vinden .. :hihi:
Dat is helemaal waar Shifty ik lach om mensen die zich druk maken omdat ze “ denken” dat een blikje cola gestolen zou zijn, en niet zeker weten.

En dat is ook een voorbeeld van iets wat Miskot, aangaf en dat Vond ik werkelijk Grappig.

Want zo zie je maar waneer je gaat oordelen/wijzen/aannamens/bemoeien dat Karma komt.

En dan lach ik niet zozeer om die stomp, maar om het feit dat deze bemoeial, helemaal bij het verkeerde eind had.

En dat is nogal Stom en dus lachwekkend.
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Grappig inderdaad dat alleen aso's en dieven dat vinden.
apppie schreef:
13-11-2019 15:28
Hoezo is dat overdrijven? Als je steelt, is een winkelverbod toch een prima consequentie?

Dus de brave huismoeder die het verkeerde zakje zuurkool heeft gescand moet ook gelijk maar een winkelverbod krijgen? Of als je een keertje niet helemaal goed opgelet hebt omdat je met drie man boodschappen aan het doen bent?

Je weet niet precies altijd of er gestolen is.

Maar reken er maar op dat diegene de volgende paar keren sowieso gecontroleerd wordt.

Ik vind het trouwens wel redelijk dom om bij de zelfscankassa 'gepakt' te worden. Ik doe zware dingen altijd in mijn rugzak (na het scannen) en meld bij een controle dan ook altijd dat er nog wat in m'n rugzak zit. Maar ze vragen daar dus nooit naar en ik hoef de rugzak dan ook nooit open te maken. Mag toch lijen dat als ik ooit een keer een fles wijn vergeet te scannen dat ik als jarenlange trouwe klant van meerdere keren per week niet gelijk een winkelverbod krijg.
Alle reacties Link kopieren
[quote=SHIFTY post_id=30617720 time=1573658573 user_id=384800]
Grappig inderdaad dat alleen aso's en dieven dat vinden.
[/quot]

Tja, het is maar net in welke Sociale kringen jij kennelijk verkeerd Shifty.
Als je z’n oordeel hebt klaarliggen, mag ik aannemen dat je wel weet waar je het over hebt.

Psssst. :there: :hihi: :hihi:
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Alle reacties Link kopieren
zeer lang geleden zag ik vanuit de wachtkamer mijn orthodontist achter een patiënt lopen op het trottoir. Hij riep dat ze zijn plant moest teruggeven. Bleek dat die mevrouw (met kind) een identieke (grote)plant gekocht had op de markt voor ze op controle kwamen. Het gezicht van de orthodontist toen hij zag dat zijn plant nog in de wachtzaal stond....... wel vervelend voor die mevrouw want er liepen veel mensen op straat en er kon zelfs geen excuus vanaf.
not all who wander are lost
Alle reacties Link kopieren
Nu in het nieuws. Veel ouderen onder bijstandsniveau door mislopen AOW aanvulling. Dat vind ik dus heel erg en snap best dat die mensen bijvoorbeeld een pakje vleeswaren of fles advocaat jatten!
roosje1976 schreef:
13-11-2019 17:09
Nu in het nieuws. Veel ouderen onder bijstandsniveau door mislopen AOW aanvulling. Dat vind ik dus heel erg en snap best dat die mensen bijvoorbeeld een pakje vleeswaren of fles advocaat jatten!
Ach wat een bullshit. Dat geeft je geen recht om iets te stelen. Alsof je een flesje advocaat als basisbehoeften überhaupt kunt beschouwen.
Alle reacties Link kopieren
Olina schreef:
13-11-2019 11:23
Nee, ik deel je mening niet heeft weinig met mijn Houding te maken.
Het is gewoon een feit dat je niet iemand moet beschuldigen op basis van wat (jij) in dit geval To heeft gezien, maar zelf kennelijk niet zeker wist.

Er zijn genoeg mensen die ik heb zien stelen, Dagelijks bij de Lokale supermarkt, weet je wie de Winkel zelf?
Heeft wel met je houding te maken. lees nog eens wat je schreef en waar ik op reageerde.
En die vrouw was al weg. De winkel gaat waarschijnlijk de beelden bekijken en extra opletten als ze er weer is. Daar merkt die vrouw niets van als ze niet steelt.
Olina schreef:
13-11-2019 11:07
Ben het met je eens hoor, niet iedereen op dit forum heeft empatisch vermogen.

Tot dat ze zelf eventueel in z’n soortgelijke situatie terecht komen, neem het ze vooral niet kwalijk.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
stippensokken schreef:
13-11-2019 10:28
Ik heb wel eens een vrouw erop aangesproken dat het niet de bedoeling was om na het afwegen en stickeren van het fruit terug te lopen naar het schap om er nog een flinke hand bij te doen en dan het zakje pas dicht te knopen.
Vervolgens kreeg ik een flinke lading verwensingen over me heen :O

Tegenwoordig gebeurt dat afwegen bij de kassa, dat is een stuk minder fraudegevoelig.
Maar ik zou het zo weer doen, iemand erop aanspreken als er geen winkelmedewerker in de buurt is.
Toen ik een aantal jaren geleden achter de kassa werkte een soort gelijk voorval meegemaakt. Was een zak met bananen met een sticker van pakweg €1.10; alleen was het wel bijna 3 kilo wat er in die zak zat. Toen ik het af ging wegen nog even proberen om te zeggen dat ik het fout deed... nou dan ben je bij mij (en trouwens ook bij mijn leidinggevende) aan het verkeerde adres.
Alle reacties Link kopieren
Miskotto schreef:
13-11-2019 12:51
Ik heb een keer gezien in de Etos dat een vrouw het ook nodig vond om de NSB-er uit te hangen, dit heeft ze moeten bekopen met een harde stomp midden in haar gezicht, want de diefstal die ze dacht gezien te hebben was helemaal geen diefstal, het product was al afgerekend maar omdat de verkoper erachter kwam dat het product beschadigd was mocht de koper een nieuwe pakken, maar dat wist zij niet.
En toen ze die stomp vol in haar gezicht kreeg deed het personeel niets, daar stond ze dan, die triomfantelijke blik van haar veranderde in verontwaardiging, en niemand heeft ook maar 1 vinger uitgestoken om haar te helpen. Dit zijn de consequenties wanneer je iets roept zonder zeker te weten waar je het over hebt.

Ik zal die blik in haar ogen nooit vergeten toen ze die klets on haar face kreeg. :cry: :rofl:
Zie je dat een corrigerende tik wel helpt.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
roosje1976 schreef:
13-11-2019 17:09
Nu in het nieuws. Veel ouderen onder bijstandsniveau door mislopen AOW aanvulling. Dat vind ik dus heel erg en snap best dat die mensen bijvoorbeeld een pakje vleeswaren of fles advocaat jatten!
Zoals iemand anders al zei; onzin! Van andermans spullen blijf je af. Ik heb geen genade voor dieven, jong of oud, rijk of arm. (Oke moet ik wel toegeven; ik heb een keer een zwerver een koek zien stelen in mijn ooghoek en vond het niet de moeite erachteraan te rennen...).
Alle reacties Link kopieren
Wat zitten er toch een hoop “eerlijke mensen” hier..... :-(
roosje1976 schreef:
13-11-2019 17:40
Wat zitten er toch een hoop “eerlijke mensen” hier..... :-(

Nee jij snapt niet dat jij een principe aan het ondergraven bent een uitzondering. Je blijft met je aso-dieven-klauwen van andersmans spullen af; dat is het principe. En als er een zielig arm oud mannetje is die een plakje worst steelt voor z'n hongerige kindertjes dan kunnen we daar allemaal begrip voor opbrengen. Maar dat is het principe niet, dat is de uitzondering.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven