Winkeldievegge gespot!

woensdag 13 november 2019 om 10:17
Zojuist was ik in een supermarkt waar ik normaal nooit boodschappen doe. Dus ik liep een beetje te zoeken door de gangen.
Viel mijn oog op een jongedame die met een karretje ook de winkel doorkruiste. Even later zag ik haar weer, een beetje vreemd in een hoek van de winkel. Vervolgens liet ze haar karretje staan en liep met twee blikjes in haar hand een gang in. Daarna zag ik haar zonder blikjes met haar grote tas over de schouder langs de kassa de winkel uitgaan. Wie weet wat er nog meer in haar tas terecht is gekomen.
Je bent dan echt even sprakeloos!
Ik meldde het aan de servicebalie en daar werd goed nota van genomen. "Wat deed ze, hoe zag ze er uit. Er is een heel goed camera systeem dus we zullen het even gaan bekijken. Een volgende keer hebben we haar in de gaten. Hartelijk dank voor de melding".
Ooit gezien hoe er flessen drank in een binnenzak verdwenen, maar toen kon ik daar even niets mee.
Het is een rare gewaarwording.
Hebben jullie ook wel een zoiets meegemaakt en daar toen iets mee gedaan?
Viel mijn oog op een jongedame die met een karretje ook de winkel doorkruiste. Even later zag ik haar weer, een beetje vreemd in een hoek van de winkel. Vervolgens liet ze haar karretje staan en liep met twee blikjes in haar hand een gang in. Daarna zag ik haar zonder blikjes met haar grote tas over de schouder langs de kassa de winkel uitgaan. Wie weet wat er nog meer in haar tas terecht is gekomen.

Je bent dan echt even sprakeloos!
Ik meldde het aan de servicebalie en daar werd goed nota van genomen. "Wat deed ze, hoe zag ze er uit. Er is een heel goed camera systeem dus we zullen het even gaan bekijken. Een volgende keer hebben we haar in de gaten. Hartelijk dank voor de melding".
Ooit gezien hoe er flessen drank in een binnenzak verdwenen, maar toen kon ik daar even niets mee.
Het is een rare gewaarwording.
Hebben jullie ook wel een zoiets meegemaakt en daar toen iets mee gedaan?

woensdag 13 november 2019 om 11:36
Ik ben ook eens de halve winkel door gevolgd.
Gingen we even in het winkelrestaurant gebak en koffie drinken, komt zo'n bewaker naar me toe of ik even mijn tas wilde omkieperen.
Ja want ik zou een tas hebben gestolen. Iemand had me daarmee naar de wc's zien gaan.
Nou sorry, ik had echt niks. En dat was duidelijk na het leegkieperen.
En toch werd ik daarna nog heel de winkel door gevolgd.
Heb ze toen gek gemaakt door roltrappen op en af te gaan. Gangpaden waar ik niet hoefde te zijn.
Hebben ze ook een keer flink wat beweging gehad.
Gingen we even in het winkelrestaurant gebak en koffie drinken, komt zo'n bewaker naar me toe of ik even mijn tas wilde omkieperen.
Ja want ik zou een tas hebben gestolen. Iemand had me daarmee naar de wc's zien gaan.
Heb ze toen gek gemaakt door roltrappen op en af te gaan. Gangpaden waar ik niet hoefde te zijn.
woensdag 13 november 2019 om 11:37
Nou wel dus? 'Begeleid worden naar kantoor'. Dat is toch geen ramp? Ze vragen je even mee te lopen, en je loopt mee. Dat je moeder het gevoel had dat de halve winkel naar haar keek is iets anders, maar er is objectief toch niks aan de hand? Je geeft even uitleg, bent een paar minuten kwijt, en dat is het.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af

woensdag 13 november 2019 om 11:38
Van Jezus mag je brood jatten als je geen geld hebt. En van Mohammed mag je varken eten als het echt niet anders kan.SombraOnline schreef: ↑13-11-2019 11:33Heeft niks met empathie te maken. Jatten doe je gewoon niet, ook al heb je weinig geld. Dan maak je van jouw probleem, iemand anders z’n probleem.
Nee, dát is lekker empathisch.

Niet dus!handigmetgeld schreef: ↑13-11-2019 11:37Nou wel dus? 'Begeleid worden naar kantoor'. Dat is toch geen ramp? Ze vragen je even mee te lopen, en je loopt mee. Dat je moeder het gevoel had dat de halve winkel naar haar keek is iets anders, maar er is objectief toch niks aan de hand? Je geeft even uitleg, bent een paar minuten kwijt, en dat is het.
Bij de Lidl hadden ze de planten ná de uitgang staan. Laatst kwam ik aan en zag ik een vrouw daar een plant pakken en de deur uit gaan. Ik kwam nét te laat om te zien of ze niet even de plant neerzette en weer meenam, maar ik heb het wel gemeld bij de kassa.
"Nee, niet alweeeeeer!" zuchtte de jongen bij de kassa. Het gebeurde dus regelmatig. Maar de baas wilde de planten daar hebben.
De week erna waren de planten trouwens wel verplaatst.
"Nee, niet alweeeeeer!" zuchtte de jongen bij de kassa. Het gebeurde dus regelmatig. Maar de baas wilde de planten daar hebben.
De week erna waren de planten trouwens wel verplaatst.
woensdag 13 november 2019 om 11:39
Zo een heb ik er ook ooit gehad bij De Bijenkorf. Ik had een jasje gekocht de maand daarvoor en er zat een alarm-sticker in. Die was ten tijde van de aankoop gedeactiveerd, maar kennelijk kan zo'n sticker door lichaamswarmte weer activeren. Je ziet die stickers soms op producten, meestal niet in jasjes enzo. En ja hoor - bij het verlaten van de winkel gingen de poortjes af en bleek ik de klos te zijn. En de bewaker kon maar niets vinden, mijn tassen werden er doorheen gehaald en uiteindelijk werd ook een vermoeden van diefstal geuit en kon ik mee naar achter. Het schaamrood stond mij op de kaken trouwens en iedereen kijken... Uiteindelijk hebben ze het opgelost met een koffie/lunch bon voor het restaurant, maar vervelend vond ik het wel.Niq schreef: ↑13-11-2019 11:29Mijn moeder is een keer opgepakt bij de V&D, omdat een zogenaamde oplettende klant haar had gemeld bij de leiding.
Ze zou gordijnen hebben gestolen.
Maar ze was de kleuren gewoon aan het vergelijken met welke ze eerder al had gekocht.
Leuk hoor, door de winkel begeleid worden naar kantoor en alle ogen die dan naar je staren.![]()
Ontopic: Of ik er iets van zeg hangt heel erg af van de situatie. Ik heb wel eens een minderbedeelde uitziende jonge vrouw met kinderwagen wat onder de wagen zien leggen met haar jas erop, hetgeen vervolgens niet afgerekend werd. Ik heb daar toen niets van gezegd onder het mom: laat maar gaan.
Daarintegen heb ik wel eens pubers aagesproken toen die Bacardi breezer's leken te stelen. Zo van: ''die gaan jullie toch wel afrekenen mag ik aannemen?'' Werd beantwoord met een: "hou je bek ku*wijf..." Oke dan, dan is het beurt en laat ik het graag de hele zaak weten

A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 13 november 2019 om 11:40
Oh, ik zou dan echt de manager willen sprekenNiq schreef: ↑13-11-2019 11:36Ik ben ook eens de halve winkel door gevolgd.

Ik heb bij de C&A wel eens gehad dat ze vergeten waren die beveiligingstag eraf te halen. Dus ik loop de winkel uit, het alarm gaat af. Ik blijf staan, wilde kijken of ik het was, komt de caissière bij wie ik net had afgerekend aanrennen.
Of ik even mee wilde lopen want ik had iets gejat. Ik had de bon nog in m’n handen, dus kon makkelijk bewijzen dat ik niets had gejat. Ging ze daar m’n tas doorkijken, was ze dus vergeten die tag eraf te halen. Toen stond ze zelf even voor lul.

¡Apagando las luces!
woensdag 13 november 2019 om 11:43
Die had van mij kunnen rekenen op een flinke uitbrander. Ook door de ongefundeerde aanname die eigenlijk te wijten was aan haar eigen slordigheid! Heb je er wat van gezegd?SombraOnline schreef: ↑13-11-2019 11:40[...]
Of ik even mee wilde lopen want ik had iets gejat. Ik had de bon nog in m’n handen, dus kon makkelijk bewijzen dat ik niets had gejat. Ging ze daar m’n tas doorkijken, was ze dus vergeten die tag eraf te halen. Toen stond ze zelf even voor lul.![]()
Overigens: als je iemand echt iets ziet stelen, mag je hem/haar in NL gewoon aanhouden. Zie art. 53 Sv (burgerarrest).

A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

Niq schreef: ↑13-11-2019 11:29Mijn moeder is een keer opgepakt bij de V&D, omdat een zogenaamde oplettende klant haar had gemeld bij de leiding.
Ze zou gordijnen hebben gestolen.
Maar ze was de kleuren gewoon aan het vergelijken met welke ze eerder al had gekocht.
Leuk hoor, door de winkel begeleid worden naar kantoor en alle ogen die dan naar je staren.![]()
Waarom zou dat erg zijn als je niets hebt gedaan? Wat kan jou het schelen wat die mensen denken. Ik ben ook weleens begeleid naar een kantoortje. Het alarm bij de deur bleef maar afgaan. Ik wist dat ik niets had, dus ik ging braaf mee, mijn tas werd doorzocht en ze vonden een oud alarm-stickertje wat in mijn tas weer geheractiveerd was. Nou, alarm-dingetje weggegooid en klaar. Volgens mij kreeg ik zelfs nog excuses dat het even duurde. Ik was alleen maar blij dat ik weer alarmloos door de poortjes kon lopen.

Ik ga ook geen brood jatten hoor. Als ik geen geld zou hebben zou ik voor luxer gaanSombraOnline schreef: ↑13-11-2019 11:41Ik geloof niet in die sprookjes, dus niet van toepassing op mij.

woensdag 13 november 2019 om 11:45
Ik was jong(er), 14 of 15 of zo, en niet zo sterk op sociaal vlak. Nog steeds niet, maar nu zou ik er wel wat van zeggen.Baggal schreef: ↑13-11-2019 11:43Die had van mij kunnen rekenen op een flinke uitbrander. Ook door de ongefundeerde aanname die eigenlijk te wijten was aan haar eigen slordigheid! Heb je er wat van gezegd?
Overigens: als je iemand echt iets ziet stelen, mag je hem/haar in NL gewoon aanhouden. Zie art. 53 Sv (burgerarrest).![]()

¡Apagando las luces!

woensdag 13 november 2019 om 11:45
Waarom dat erg zou zijn? De halve winkel die jou onder begeleiding richting kantoor zien lopen denken dat jij wel iets hebt gestolen.nerdopviva schreef: ↑13-11-2019 11:43Waarom zou dat erg zijn als je niets hebt gedaan? Wat kan jou het schelen wat die mensen denken. Ik ben ook weleens begeleid naar een kantoortje. Het alarm bij de deur bleef maar afgaan. Ik wist dat ik niets had, dus ik ging braaf mee, mijn tas werd doorzocht en ze vonden een oud alarm-stickertje wat in mijn tas weer geheractiveerd was. Nou, alarm-dingetje weggegooid en klaar. Volgens mij kreeg ik zelfs nog excuses dat het even duurde. Ik was alleen maar blij dat ik weer alarmloos door de poortjes kon lopen.
En dan kan je zeggen, je weet zelf toch beter. Maar zo werkt dat niet.

woensdag 13 november 2019 om 11:46
Ja en roddels gaan snel. Voor je het weet sta je bekent als winkeldief terwijl je niks gedaan hebt.
woensdag 13 november 2019 om 11:47
Wat is dit

Voor iedereen een groene tuin

woensdag 13 november 2019 om 11:47
Ja hoor, zo werkt het wel. Niet bij iedereen blijkbaar, maar het is maar net hoe je er zelf mee omgaat. Bovendien weet je niet wat mensen denken. Denk jij bij iedereen die zo begeleid wordt dat diegene iets gestolen heeft? Of zou diegene net zo'n ervaring hebben als jij?

woensdag 13 november 2019 om 11:48
Ik ben ooit eens door een winkel gevolgd. Vond ik stom, maar mijn ouder werd er helemaal nijdig van, dus die besloot de beveiligingsbeambte aan te spreken. Blijkbaar paste ik in een profiel. Ik kan niet zo goed tegen onterechte beschuldigingen en ik heb een autoriteitsprobleem, dus om alle gedoe te voorkomen laat ik altijd al mijn tassen zien en ben nooit opvallend wiebelig in winkels.

woensdag 13 november 2019 om 11:48
Blondie456 schreef: ↑13-11-2019 11:46Ja en roddels gaan snel. Voor je het weet sta je bekent als winkeldief terwijl je niks gedaan hebt.
Nou, als mensen bij één zo'n incident al denken dat je een dief bent, is er wel iets meer aan de hand. En mensen die dat wel denken, kennen mij niet, dus hun mening doet me dan sowieso niet zoveel.

woensdag 13 november 2019 om 11:49
Ik zou dat inderdaad denken ja.nerdopviva schreef: ↑13-11-2019 11:47Ja hoor, zo werkt het wel. Niet bij iedereen blijkbaar, maar het is maar net hoe je er zelf mee omgaat. Bovendien weet je niet wat mensen denken. Denk jij bij iedereen die zo begeleid wordt dat diegene iets gestolen heeft? Of zou diegene net zo'n ervaring hebben als jij?

woensdag 13 november 2019 om 11:50
Zo zeg, wees eens wat empathischer voor mensen die het niet allemaal op een rijtje hebben én ook nog materialistisch zijn ingesteld.Olina schreef: ↑13-11-2019 11:38Een fiets en huis vergelijken met 2 blikjes Cola, wat niet eens zwart op wit staat.
Appels met peren vergelijken, als je een punt wilt maken doe het dan goed.
Het lijkt er niet op dat je ze allemaal op een rijtje hebt.
Kan ook niet anders als je materialistisch bent ingesteld.
Maar stelen is stelen hé. Of het nou een paar blikjes redbull zijn of een fiets. Het feit dat jij daar onderscheid tussen maakt zegt wel wat.
Je berokkent een ander schade door te stelen, of dat nu om iets waardevols of niet gaat.
woensdag 13 november 2019 om 11:53
Nou als iemand met een bewaker mee naar achter wordt genomen, is er toch wel een vermoeden dat er iets niet pluis is. En toen dat incident bij De Bijenkorf mij overkwam vond ik het ook alles behalve prettig. Er bleven ook een paar mensen staan kijken: eerst mocht ik er zelf nog een keer doorheen, vervolgens moesten de tassen er door heen, tas voor tas, toen mocht ik er zonder tassen doorheen, etc. Dan kun je wel makkelijk zeggen dat de mening van een ander niet zo belangrijk is, gevoelsmatig sta je toch een beetje voor lul.nerdopviva schreef: ↑13-11-2019 11:48Nou, als mensen bij één zo'n incident al denken dat je een dief bent, is er wel iets meer aan de hand. En mensen die dat wel denken, kennen mij niet, dus hun mening doet me dan sowieso niet zoveel.