Engelse test toelating master
dinsdag 12 november 2019 om 10:49
Hallo allemaal,
Ik ben net voorwaardelijk toegelaten voor een master aan de Universiteit Leiden, en daarvoor moet ik een 'Engelish proficiency test' doen. Dat kan zowel een test van IETLS, TOEFL of Cambridge English Exam zijn.
Nu heb ik er op internet van alles over aan het lezen, maar ze bieden allemaal hun eigen dingen aan en eigenlijk is dit allemaal nieuw voor mij. Ik zie de bomen door het bos niet. Het is ook best prijzig, dus ik wil het meteen goed doen natuurlijk.
Zijn er hier mensen die zo'n test hebben gedaan? Welke test deed je en hoe ging dat op zijn werk? Aanraders?
Alvast heel erg bedankt!
Ik ben net voorwaardelijk toegelaten voor een master aan de Universiteit Leiden, en daarvoor moet ik een 'Engelish proficiency test' doen. Dat kan zowel een test van IETLS, TOEFL of Cambridge English Exam zijn.
Nu heb ik er op internet van alles over aan het lezen, maar ze bieden allemaal hun eigen dingen aan en eigenlijk is dit allemaal nieuw voor mij. Ik zie de bomen door het bos niet. Het is ook best prijzig, dus ik wil het meteen goed doen natuurlijk.
Zijn er hier mensen die zo'n test hebben gedaan? Welke test deed je en hoe ging dat op zijn werk? Aanraders?
Alvast heel erg bedankt!
Hakuna Matata
dinsdag 12 november 2019 om 11:05
Ik heb CPE (cambrigde proficiency) gedaan en TOEFL.
Toefl vond ik minder prettig omdat je dan alles op de computer moet doen, ook je spreekvaardigheid. Dat levert een super onnatuurlijke situatie op, waarbij je dan moet praten. Ook heel vervelend dat je met een groep tegelijk zit en dus als je zelf met bijv. lezen bezig bent anderen hoort praten.
Cambridge vond ik wel prettig. Gespreksvoering is met een andere kandidaat en 2 examinatoren. Dat is fijner vind ik. De schrijftest vond ik wel pittig, vooral omdat de tijd daarvoor nogal krap was. Tijd voor andere onderdelen vond ik ruim.
Welk niveau moet je doen?
Toefl vond ik minder prettig omdat je dan alles op de computer moet doen, ook je spreekvaardigheid. Dat levert een super onnatuurlijke situatie op, waarbij je dan moet praten. Ook heel vervelend dat je met een groep tegelijk zit en dus als je zelf met bijv. lezen bezig bent anderen hoort praten.
Cambridge vond ik wel prettig. Gespreksvoering is met een andere kandidaat en 2 examinatoren. Dat is fijner vind ik. De schrijftest vond ik wel pittig, vooral omdat de tijd daarvoor nogal krap was. Tijd voor andere onderdelen vond ik ruim.
dinsdag 12 november 2019 om 11:11
Dank je om het te delen.Maud*de*Braose schreef: ↑12-11-2019 11:05Ik heb CPE (cambrigde proficiency) gedaan en TOEFL.
C2 Proficiency (former CPE) of C1 Advanced (former CAE) 185.
Hakuna Matata
dinsdag 12 november 2019 om 11:45
dinsdag 12 november 2019 om 11:48
Die heb ik ook gedaan. Je kunt ook boeken kopen voor Cambridge, om je voor te bereiden.spinnetje_ schreef: ↑12-11-2019 11:11Dank je om het te delen.
C2 Proficiency (former CPE) of C1 Advanced (former CAE) 185.
dinsdag 12 november 2019 om 11:48
Ik heb de Academic IELTS gedaan en vond het heel erg goed te doen. Je kan wat dingen oefenen, maar als je een beetje redelijk Engels spreekt/schrijft is het goed te doen. Je kan ook wat oefen boeken kopen. Het bestaat uit 4 onderdelen: speekvaardigheid, luistervaardigheid, schrijfvaardigheid en leesvaardigheid. Vond alleen spreekvaardigheid lastig, maar dat had niets te maken met een language barrier. Ik kreeg wat aparte vragen waarvan ik in het Nederlands ook zou denken: wat wil je hiermee ha-ha-ha. Scoorde daar alsnog 7.5 of 8 punten uit 9 totaal voor.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
dinsdag 12 november 2019 om 12:28
Ik heb CAE gedaan, omdat ik tweetalig vwo deed. Ik vond het wel fijn, het werkt ongeveer net zoals CPE. Inderdaad een gesprek met een ander persoon erbij, een luistergedeelte en een schrijfgedeelte. Tijd voor het schrijfgedeelte vond ik ook krap.
Zat ook tijdens het praatgedeelte met een klasgenootje die niet zo heel goed was, weinig zei en weinig tot geen vragen terug stelde
Vond dat wel minder fijn, omdat het voor mijn gevoel ook invloed had op mijn cijfer. Het gesprek viel steeds stil.
Zat ook tijdens het praatgedeelte met een klasgenootje die niet zo heel goed was, weinig zei en weinig tot geen vragen terug stelde
¡Apagando las luces!
dinsdag 12 november 2019 om 13:01
Hoe veel je wil/moet oefenen hangt een beetje van je niveau af. Voor het IELTS schrijfonderdeel moest ik ook een grafiek uitleggen dus woorden als increase, decrease, plateau, in stark contrast with, peak, etc. waren daarvoor wel handig. Volgens mij zijn er ook oefen examens online. Als je die makkelijk vindt kun je je gewoon aanmelden. Vergeet niet dat Nederlanders over het algemeen goed Engels spreken en als jij al een universitaire bachelor hebt gedaan, vermoed ik dat jouw niveau ook redelijk/goed is. De Master die jij wil doen heeft waarschijnlijk wel de eis dat je minimaal 7/9 moet halen. Toen ik de GDL en LPC deed gold een dergelijke eis nl. wel.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
dinsdag 12 november 2019 om 13:18
Ik zou eerst even informeren of je deze toets ook moet maken als je een Nederlandse vooropleiding hebt gedaan. Mijn masteropleiding (aan de RU) hanteert ook dat soort eisen, maar blijkbaar hoeven alleen buitenlandse studenten zo'n toetsresultaat voor te leggen.
Verder geen ervaring met deze toetsen.
Verder geen ervaring met deze toetsen.
woensdag 13 november 2019 om 10:11
Nee.spinnetje_ schreef: ↑12-11-2019 12:37Hoe lang hebben jullie ervoor geoefend? Kan ik de test voor al over twee weken boeken, bijv?
Het is al erg fijn, jullie input![]()
Voor Cambridge examens: check de site van de British Council, daar staat ook wanneer je je kunt inschrijven voor welk examen.
woensdag 13 november 2019 om 10:18
Ik heb CPE gedaan, vond dat een prettig examen. Goed georganiseerd, veel over te vinden hoe je je moet voorbereiden. Ik had ook die boeken inderdaad.
Maar volgens mij kun je van al deze toetsen oefenexamens online vinden. Ik zou zeggen, probeer die eens en kijk dan welke methode het beste bij jou past. Weet je ook meteen waar je staat en hoeveel je van tevoren nog moet studeren.
Maar volgens mij kun je van al deze toetsen oefenexamens online vinden. Ik zou zeggen, probeer die eens en kijk dan welke methode het beste bij jou past. Weet je ook meteen waar je staat en hoeveel je van tevoren nog moet studeren.