Winkeldievegge gespot!

woensdag 13 november 2019 om 10:17
Zojuist was ik in een supermarkt waar ik normaal nooit boodschappen doe. Dus ik liep een beetje te zoeken door de gangen.
Viel mijn oog op een jongedame die met een karretje ook de winkel doorkruiste. Even later zag ik haar weer, een beetje vreemd in een hoek van de winkel. Vervolgens liet ze haar karretje staan en liep met twee blikjes in haar hand een gang in. Daarna zag ik haar zonder blikjes met haar grote tas over de schouder langs de kassa de winkel uitgaan. Wie weet wat er nog meer in haar tas terecht is gekomen.
Je bent dan echt even sprakeloos!
Ik meldde het aan de servicebalie en daar werd goed nota van genomen. "Wat deed ze, hoe zag ze er uit. Er is een heel goed camera systeem dus we zullen het even gaan bekijken. Een volgende keer hebben we haar in de gaten. Hartelijk dank voor de melding".
Ooit gezien hoe er flessen drank in een binnenzak verdwenen, maar toen kon ik daar even niets mee.
Het is een rare gewaarwording.
Hebben jullie ook wel een zoiets meegemaakt en daar toen iets mee gedaan?
Viel mijn oog op een jongedame die met een karretje ook de winkel doorkruiste. Even later zag ik haar weer, een beetje vreemd in een hoek van de winkel. Vervolgens liet ze haar karretje staan en liep met twee blikjes in haar hand een gang in. Daarna zag ik haar zonder blikjes met haar grote tas over de schouder langs de kassa de winkel uitgaan. Wie weet wat er nog meer in haar tas terecht is gekomen.

Je bent dan echt even sprakeloos!
Ik meldde het aan de servicebalie en daar werd goed nota van genomen. "Wat deed ze, hoe zag ze er uit. Er is een heel goed camera systeem dus we zullen het even gaan bekijken. Een volgende keer hebben we haar in de gaten. Hartelijk dank voor de melding".
Ooit gezien hoe er flessen drank in een binnenzak verdwenen, maar toen kon ik daar even niets mee.
Het is een rare gewaarwording.
Hebben jullie ook wel een zoiets meegemaakt en daar toen iets mee gedaan?
woensdag 13 november 2019 om 11:57
een kleptomaan steelt alles..suicideblond schreef: ↑13-11-2019 10:21Misschien heeft zij de blikjes terug in de schap gezet, en is daarna weggegaan.
Je hebt niet met eigen ogen gezien dat zij die blikjes in haar tas deed maar beschuldigd haar wel van diefstal???
Hoe de waard is???
Wie steelt er nou 2 blikjes?
woensdag 13 november 2019 om 11:59
Ik denk dat ik hem nu misschien een paar euro zou hebben toegestopt, zodat hij het niet hoefde te stelen. Maar je moet idd altijd maar afwachten hoe je op het moment reageert - of durft te reageren, het gaat immers niet altijd om zielige ouwe mannetjes.

woensdag 13 november 2019 om 12:01
Ligt eraan, die blauwe mogen ze zo van me meenemen.LaFleurNoire schreef: ↑13-11-2019 11:54Maar als diegene armlastig is en een fiets nodig heeft dan is je fiets ook prima natuurlijk.
woensdag 13 november 2019 om 12:03
Ik kan me herinneren dat ik heel wat jaren geleden op de trein stond te wachten toen er 2 louche figuren het perron opliepen. 1 van de 2 schaarde zich ongemerkt dicht achter een andere wachtende passagier en ik zag zijn hand in dienst jaszak verdwijnen en hem er heel voorzichtig weer uithalen. Daarna liep hij verder.
Ik was destijd echt nog jong en stond vol verbazing te kijken waarna ik 'het slachtoffer' toch besloot aan te spreken op dat wat ik net gezien had. Deze voelde in zijn zakken en haalde er gewoon zijn portemonnee uit. Hij keek mij aan alsof ik niet timmerde en liep naar de zojuist gearriveerde trein. Ik weet 100% zeker dat ik het echt goed gezien had, maar wat voelde ik me lullig op dat moment.
Ik was destijd echt nog jong en stond vol verbazing te kijken waarna ik 'het slachtoffer' toch besloot aan te spreken op dat wat ik net gezien had. Deze voelde in zijn zakken en haalde er gewoon zijn portemonnee uit. Hij keek mij aan alsof ik niet timmerde en liep naar de zojuist gearriveerde trein. Ik weet 100% zeker dat ik het echt goed gezien had, maar wat voelde ik me lullig op dat moment.
woensdag 13 november 2019 om 12:04
Ik zag een keer een jongere op een station een alarm uit een kledingstuk zien verwijderen.
Dat was niet een sticker, maar een klem die hergebruikt kan worden.
Toen heb ik een medewerker gewaarschuwd, en die belde de politie.
Zijn trein (en mijn trein) waren nog niet vertrokken.
Ik heb bij de politie een verklaring afgelegd, de dief had intussen ook bekend (hoorde ik van de agent) dus het zal verder wel door HALT opgelost zijn.
Dat was niet een sticker, maar een klem die hergebruikt kan worden.
Toen heb ik een medewerker gewaarschuwd, en die belde de politie.
Zijn trein (en mijn trein) waren nog niet vertrokken.
Ik heb bij de politie een verklaring afgelegd, de dief had intussen ook bekend (hoorde ik van de agent) dus het zal verder wel door HALT opgelost zijn.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?

woensdag 13 november 2019 om 12:14
Toen ik 16 was en bij AH achter de kassa zat heb ik diverse keren gezien dat mensen de meest vreemde dingen probeerden te stelen. Ik vergeet nooit dat een vrouw een fles bleekwater in haar mouw van haar jas had en met 1 hand af probeerde te rekenen. Toen ik vroeg of ze die fles ook nog even op de band wilde zetten werd ze zo rood als een tomaat.
Pas zag ik nog bij de Lidl een vrouw een donut aan een kindje geven en onder het boodschappen doen had ze die opgegeten maar toen ze voor mij stond geen woord over de donut tegen de cassiere. Toen ze ging afrekenen zei ik tegen het kindje, zoo heb jij je donut al helemaal opgegeten dat heb je snel gedaan !
Vrouw werd rood en stamelde oja ik had nog een donut om af te rekenen.
Ik dacht even dat ze me ging opwachten op het parkeerterrein maar blijkbaar was de schaamte te groot om kwaad te worden.
Pas zag ik nog bij de Lidl een vrouw een donut aan een kindje geven en onder het boodschappen doen had ze die opgegeten maar toen ze voor mij stond geen woord over de donut tegen de cassiere. Toen ze ging afrekenen zei ik tegen het kindje, zoo heb jij je donut al helemaal opgegeten dat heb je snel gedaan !
Vrouw werd rood en stamelde oja ik had nog een donut om af te rekenen.
Ik dacht even dat ze me ging opwachten op het parkeerterrein maar blijkbaar was de schaamte te groot om kwaad te worden.

woensdag 13 november 2019 om 12:16
Ja maar mij zou het niets uitmaken. Ik zou de dief zelfs een knipoog geven....nerdopviva schreef: ↑13-11-2019 12:10Maar je weet uit ervaring dat dat niet altijd zo is. Dan snap ik niet zo goed dat je zo negatief bent over anderen.

woensdag 13 november 2019 om 12:43
Ahh... maar zeg je dan ook niets als iemand bij de fietsenmaker een fiets jat?
Want 'niet mijn zaken' en 'zal het wel hard nodig hebben'???
Oprecht benieuwd hoor.
Ik zou er denk ik wel wat van zeggen. Misschien niet direct (ligt aan de persoon die het doet) maar zeker wel een vakkenvuller inlichten.

woensdag 13 november 2019 om 12:51
woensdag 13 november 2019 om 12:51
Ik heb een keer gezien in de Etos dat een vrouw het ook nodig vond om de NSB-er uit te hangen, dit heeft ze moeten bekopen met een harde stomp midden in haar gezicht, want de diefstal die ze dacht gezien te hebben was helemaal geen diefstal, het product was al afgerekend maar omdat de verkoper erachter kwam dat het product beschadigd was mocht de koper een nieuwe pakken, maar dat wist zij niet.
En toen ze die stomp vol in haar gezicht kreeg deed het personeel niets, daar stond ze dan, die triomfantelijke blik van haar veranderde in verontwaardiging, en niemand heeft ook maar 1 vinger uitgestoken om haar te helpen. Dit zijn de consequenties wanneer je iets roept zonder zeker te weten waar je het over hebt.
Ik zal die blik in haar ogen nooit vergeten toen ze die klets on haar face kreeg.
En toen ze die stomp vol in haar gezicht kreeg deed het personeel niets, daar stond ze dan, die triomfantelijke blik van haar veranderde in verontwaardiging, en niemand heeft ook maar 1 vinger uitgestoken om haar te helpen. Dit zijn de consequenties wanneer je iets roept zonder zeker te weten waar je het over hebt.
Ik zal die blik in haar ogen nooit vergeten toen ze die klets on haar face kreeg.

Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf

woensdag 13 november 2019 om 12:56
Ik zag een keer een vreemde man in een hoekje van een redelijk dure winkel (niet mega duur, maar 't was geen H&M zegmaar) die steeds wegliep, om mij heen draaide, flink naar drank rook en elke keer weer terug liep naar dat hoekje.
Heb toen hij weg was de medewerkster aangesproken en achteraf had ik spijt dat k het niet eerder gedaan had. Maar ik vond die man vrij eng, vooral omdat hij in de gaten had dat ik naar 'm keek en steeds om mij heen draaide.
Hij had overigens kleding gestolen
Heb toen hij weg was de medewerkster aangesproken en achteraf had ik spijt dat k het niet eerder gedaan had. Maar ik vond die man vrij eng, vooral omdat hij in de gaten had dat ik naar 'm keek en steeds om mij heen draaide.
Hij had overigens kleding gestolen

woensdag 13 november 2019 om 12:56
Miskotto schreef: ↑13-11-2019 12:51Ik heb een keer gezien in de Etos dat een vrouw het ook nodig vond om de NSB-er uit te hangen, dit heeft ze moeten bekopen met een harde stomp midden in haar gezicht, want de diefstal die ze dacht gezien te hebben was helemaal geen diefstal, het product was al afgerekend maar omdat de verkoper erachter kwam dat het product beschadigd was mocht de koper een nieuwe pakken, maar dat wist zij niet.
Ik zal die blik in haar ogen nooit vergeten toen ze die klets on haar face kreeg.![]()
![]()
NSB'er nog wel.
Als je dan toch die analogie wil maken, zou ik eerder degene die de diefstal door de vingers ziet, de NSB'er noemen. Samenheulen met de vijand enzo.
Maar goed, jij kunt je nick dus beter ombouwen tot mistokkie.
woensdag 13 november 2019 om 12:57
Miskotto schreef: ↑13-11-2019 12:51Ik heb een keer gezien in de Etos dat een vrouw het ook nodig vond om de NSB-er uit te hangen, dit heeft ze moeten bekopen met een harde stomp midden in haar gezicht, want de diefstal die ze dacht gezien te hebben was helemaal geen diefstal, het product was al afgerekend maar omdat de verkoper erachter kwam dat het product beschadigd was mocht de koper een nieuwe pakken, maar dat wist zij niet.
Ik zal die blik in haar ogen nooit vergeten toen ze die klets on haar face kreeg.![]()
![]()
Dat is dus precies de reden waarom ik me er niet mee zou bemoeien

woensdag 13 november 2019 om 13:00
What the....Miskotto schreef: ↑13-11-2019 12:51Ik heb een keer gezien in de Etos dat een vrouw het ook nodig vond om de NSB-er uit te hangen, dit heeft ze moeten bekopen met een harde stomp midden in haar gezicht, want de diefstal die ze dacht gezien te hebben was helemaal geen diefstal, het product was al afgerekend maar omdat de verkoper erachter kwam dat het product beschadigd was mocht de koper een nieuwe pakken, maar dat wist zij niet.
![]()
On-topic: ik stond zaterdag bij de zelfscankassa en hoorde toen voor het eerst een andere klant de steekproef niet doorkomen. "Sommige producten scanden niet", zei hij (dus dan stop je ze natuurlijk gewoon zonder scannen in je tas).
Een waarschuwing kreeg hij. Vond het zo slap... Meteen een winkelverbod opleggen zo iemand hoor.
woensdag 13 november 2019 om 13:04
Winkelverbod!! Sjonge jonge.....overdrijven is ook een vak!apppie schreef: ↑13-11-2019 13:00What the....
On-topic: ik stond zaterdag bij de zelfscankassa en hoorde toen voor het eerst een andere klant de steekproef niet doorkomen. "Sommige producten scanden niet", zei hij (dus dan stop je ze natuurlijk gewoon zonder scannen in je tas).
Een waarschuwing kreeg hij. Vond het zo slap... Meteen een winkelverbod opleggen zo iemand hoor.
woensdag 13 november 2019 om 13:07
Als je WEET dat sommige producten niet scanden, dan leg je ze apart zodat je ze bij de kassa alsnog kunt laten scannen.
Je wacht niet tot dit bij de steekproef boven water komt, want dan was je gewoon voornemens om die producten niet te betalen.