Lichte streep zwangerschapstest

13-11-2019 09:23 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
3 dagen na NOD getest en:
JA! Een lichte streep, maar zoals men hier altijd zegt "een streep is een streep" zwanger dus!

Echter, voordat ik zwanger werd van mijn dochter had ik bij de zwangerschap daarvoor ook superlichte testen die niet donkerder werden. Uiteindelijk resulteerde dit in een negatieve test (ik bleef elke week testen) en vervolgens een vroege miskraam bij 7 weken.

Bij de zwangerschap daarna had ik meteen een knaldikke streep en dochter is nu dus bijna 2.

Ik ben benieuwd of die lichte test van nu weer een kans op vroege miskraam is?

Bij wie betekende een lichte streep een vmk? En bij wie gewoon echt een baby?

Lichte streep op positieve zwangerschapstest betekende bij mij:

Totaal aantal stemmen: 54

(vroege) miskraam (28%)
Baby (72%)
Pien252 schreef:
13-11-2019 13:39
Maar waarom zou je dat doen? Een test verandert er toch niks aan en het kost je alleen een hoop geld. Beter bel je de verloskundige en maak je een afspraak voor een 1e echo voor over een paar weken. En die 1e echo is en blijft spannend, of je nou een lichte streep hebt of een knalstreep. Nu is het even die eerste weken ‘doorkomen’, die echt een eeuwigheid lijken te duren dan.
die dingen kosten nog geen 1,50 per stuk

en kan me best voorstellen, dat TO nog een keer wil testen
aankleefsjaan schreef:
13-11-2019 13:03
Sorry, ik weet niet wat een LF is.
Ik wacht gewoon een week tot ik weer een test ga doen. Tot die tijd ff duimen maar :thumbsup:
Thanks!
LF is de tijd tussen je eisprong en NOD. Standaard wordt meestal van 14 dagen uitgegaan, maar dit kan ook korter of langer zijn. Bij mij dus 10 dagen (ondanks een zeer regelmatige cyclus van 28 dagen. Ik heb dus een late eisprong en dus ook pas later een dikke streep).
Hooi To,
Bij mijn dochter had ik na nod ook een enorm knaller van een test.
Bij mijn zwangerschap nu.(11 weken).
Was het 2/3 dagen na nod een enorm lichte streep bijna niet zichtbaar. 36u later had ik zo'n streep als jij nu.
Aan de hand van de uitgerekende data is mijn eisprong gewoon echt wat later geweest.
Het kan dus nog alle kanten op.
Karavaan schreef:
13-11-2019 14:27
LF is de tijd tussen je eisprong en NOD. Standaard wordt meestal van 14 dagen uitgegaan, maar dit kan ook korter of langer zijn. Bij mij dus 10 dagen (ondanks een zeer regelmatige cyclus van 28 dagen. Ik heb dus een late eisprong en dus ook pas later een dikke streep).
Ah thanks! Ik leer weer wat! Hm ik denk dan 10 of 11 dagen bij mij.

Opnieuw testen zou ik graag doen vanwege mijn vorige ervaring met een lichte test die dus resulteerde in een vmk. Misschien het weekend nog eens doen. Daarna bel ik de vk wel.

Bedankt voor jullie positieve reacties! Ik voel me nu al wat minder bezorgd :bigkiss:
aankleefsjaan schreef:
13-11-2019 15:29
Ah thanks! Ik leer weer wat! Hm ik denk dan 10 of 11 dagen bij mij.

Opnieuw testen zou ik graag doen vanwege mijn vorige ervaring met een lichte test die dus resulteerde in een vmk. Misschien het weekend nog eens doen. Daarna bel ik de vk wel.

Bedankt voor jullie positieve reacties! Ik voel me nu al wat minder bezorgd :bigkiss:
In dat geval is het ook niet zo vreemd dat je streepje nog wat lichter is. Ik duim voor je!
3 dagen na NOD zou in dit geval dus 14/15 dagen na eisprong kunnen zijn. Denk dat het dan niet per se een verkeerde test is. Je kan ook altijd over 2 dagen nog eens testen. Dan zou je bij een goede zwangerschap in ieder geval een donkerdere streep verwachten.
lilalinda schreef:
13-11-2019 13:53
die dingen kosten nog geen 1,50 per stuk

en kan me best voorstellen, dat TO nog een keer wil testen
Je bereikt er alleen zo weinig mee. Het voorkomt geen miskraam, en het geeft je ook niet de echte duidelijkheid die je nodig hebt. Je hebt gewoon in elk geval een goede 1e echo nodig (en nadien uiteraard nog meer). Volgens mij levert het alleen extra (onnodige) onzekerheid op. Die 1e periode waarin je vaak nog niemand wat wilt vertellen, en waarin je je eigenlijk totaal nog niet zwanger voelt (of misschien al wel...maar je nog geen duidelijkheid hebt over een kloppend hartje), maar het wel zo graag wilt. Die is zo onwerkelijk en zo onzeker. Tuurlijk kun je testen, maar ik vraag me oprecht af of dat de onzekerheid weghaalt.
Pien252 schreef:
14-11-2019 00:07
Je bereikt er alleen zo weinig mee. Het voorkomt geen miskraam, en het geeft je ook niet de echte duidelijkheid die je nodig hebt. Je hebt gewoon in elk geval een goede 1e echo nodig (en nadien uiteraard nog meer). Volgens mij levert het alleen extra (onnodige) onzekerheid op. Die 1e periode waarin je vaak nog niemand wat wilt vertellen, en waarin je je eigenlijk totaal nog niet zwanger voelt (of misschien al wel...maar je nog geen duidelijkheid hebt over een kloppend hartje), maar het wel zo graag wilt. Die is zo onwerkelijk en zo onzeker. Tuurlijk kun je testen, maar ik vraag me oprecht af of dat de onzekerheid weghaalt.
Joh

Noem mij een zwangere zonder enkele zorg

Of een moeder zonder zorg
lilalinda schreef:
14-11-2019 06:37
Joh

Noem mij een zwangere zonder enkele zorg

Of een moeder zonder zorg
Ja, dat is dus precies wat ik zeg. En het continu testen maakt het niet beter, misschien wel alleen maar stressvoller.
Pien252 schreef:
14-11-2019 14:21
Ja, dat is dus precies wat ik zeg. En het continu testen maakt het niet beter, misschien wel alleen maar stressvoller.
in geval van TO, kan het echt fijn zijn
als haar lichte streep volgende week een knalstreep is
Pien252 schreef:
14-11-2019 14:21
Dat is jouw idee maar hoeft niet voor iedereen zo te zijn. Ik zou nog een keer testen.
Pien252 schreef:
13-11-2019 13:39
Maar waarom zou je dat doen? Een test verandert er toch niks aan en het kost je alleen een hoop geld. Beter bel je de verloskundige en maak je een afspraak voor een 1e echo voor over een paar weken. En die 1e echo is en blijft spannend, of je nou een lichte streep hebt of een knalstreep. Nu is het even die eerste weken ‘doorkomen’, die echt een eeuwigheid lijken te duren dan.
Omdat de streep ook weg kan zijn dan en dan hoef je niet weken te wachten op een afspraak bij de vk die nergens op slaat.

Ik heb de meeste ervaring met een streep en gewoon zwanger.

Ook 1 X gehad dat een lichte streep niet donkerder werd en later weg was.
Hoe je dat dan noemt weet ik niet? Is dat dan een missed abortion of vroege miskraam?
Ik zou gewoon wél testen over een paar dagen/ kleine week hoor.
Ik ben zelf niet zo dat ik meteen de verloskundige bel. Eerst zeker weten.

Ik ga ook voor je duimen TO!!
Heel spannend!!
justagirly schreef:
14-11-2019 15:58
Omdat de streep ook weg kan zijn dan en dan hoef je niet weken te wachten op een afspraak bij de vk die nergens op slaat.

Nou precies dit, gezien mijn vorige ervaring met een lichte streep die uiteindelijk ook verdween. Ik wil eerst een dikke streep voordat ik de vk bel.

Ik zal het laten weten als ik weer getest heb. Dankjewel dames 😘
aankleefsjaan schreef:
14-11-2019 18:11
Nou precies dit, gezien mijn vorige ervaring met een lichte streep die uiteindelijk ook verdween. Ik wil eerst een dikke streep voordat ik de vk bel.

Ik zal het laten weten als ik weer getest heb. Dankjewel dames 😘
Ben benieuwd hoor. Ik geloof dat ik alweer had getest ;-)
https://ibb.co/G906YcG

Hahaha ik kon toch niet wachten, maar dit ziet er goed uit toch? :biggrin:
Gefeliciteerd! Je bent duidelijk aan het broeden, hoor!
Dat ziet er heel goed uit, gefeliciteerd!
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Gefeliciteerd! :cheer2:
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Hihaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
gefeliciteerd!
Dankjewel allemaal :cheer2:

Maandag de vk bellen dus 😁
Ja hoor!!!

:cheer2: :hello: Gefeliciteerd!! :cheer2: :cheer2:
Yeaahh looking good :cheer2:
Ja heel goed. Gefeliciteerd!
Jaaa dat is beter. :lol:
Jaa, gefeliciteerd!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven