Winkeldievegge gespot!

woensdag 13 november 2019 om 10:17
Zojuist was ik in een supermarkt waar ik normaal nooit boodschappen doe. Dus ik liep een beetje te zoeken door de gangen.
Viel mijn oog op een jongedame die met een karretje ook de winkel doorkruiste. Even later zag ik haar weer, een beetje vreemd in een hoek van de winkel. Vervolgens liet ze haar karretje staan en liep met twee blikjes in haar hand een gang in. Daarna zag ik haar zonder blikjes met haar grote tas over de schouder langs de kassa de winkel uitgaan. Wie weet wat er nog meer in haar tas terecht is gekomen.
Je bent dan echt even sprakeloos!
Ik meldde het aan de servicebalie en daar werd goed nota van genomen. "Wat deed ze, hoe zag ze er uit. Er is een heel goed camera systeem dus we zullen het even gaan bekijken. Een volgende keer hebben we haar in de gaten. Hartelijk dank voor de melding".
Ooit gezien hoe er flessen drank in een binnenzak verdwenen, maar toen kon ik daar even niets mee.
Het is een rare gewaarwording.
Hebben jullie ook wel een zoiets meegemaakt en daar toen iets mee gedaan?
Viel mijn oog op een jongedame die met een karretje ook de winkel doorkruiste. Even later zag ik haar weer, een beetje vreemd in een hoek van de winkel. Vervolgens liet ze haar karretje staan en liep met twee blikjes in haar hand een gang in. Daarna zag ik haar zonder blikjes met haar grote tas over de schouder langs de kassa de winkel uitgaan. Wie weet wat er nog meer in haar tas terecht is gekomen.

Je bent dan echt even sprakeloos!
Ik meldde het aan de servicebalie en daar werd goed nota van genomen. "Wat deed ze, hoe zag ze er uit. Er is een heel goed camera systeem dus we zullen het even gaan bekijken. Een volgende keer hebben we haar in de gaten. Hartelijk dank voor de melding".
Ooit gezien hoe er flessen drank in een binnenzak verdwenen, maar toen kon ik daar even niets mee.
Het is een rare gewaarwording.
Hebben jullie ook wel een zoiets meegemaakt en daar toen iets mee gedaan?
woensdag 13 november 2019 om 17:49
Totaal niet,
En Nogmaals als je iets niet zeker weet moet je niet bemoeien.
Wat fijn dat de winkel beelden gaat bekijken, en wat ontzettend fijn voor jouw dat ze z’n geweldige klant hebben.
Die zo oplettend is....

Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.

woensdag 13 november 2019 om 17:57
Pfff...
Echt hé
Sommige mensen halen er werkelijk een kick uit om medewinkeliers op de hielen te zitten en al dan niet valselijk te betichten om zelf als held uit de bus te komen.
Heb je geen reet te doen of zo.
woensdag 13 november 2019 om 18:03
Tintelfris schreef: ↑13-11-2019 17:57Sommige mensen halen er werkelijk een kick uit om medewinkeliers op de hielen te zitten
Medewinkeliers? Waar heb jij het nou weer over?

woensdag 13 november 2019 om 18:12
Pff ik vind het zo triest als je je bezighoudt houdt met letten op wat andere mensen doen, hier een oordeel aanhangen (zij steelt) en je hier vervolgens mee gaan bemoeien.
Zeker als je het niet zeker weet. Wie denk je dan wel niet dat je bent? Iemand zomaar beschuldigen. Sinds wanneer is dat normaal geworden?
Mijn vriend werd tijdje terug beschuldigd dat hij had geprobeerd bij de zaak naast ons zaak naar binnen probeerde te komen met een sleutel. Het sloeg helemaal nergens op en die mensen schaamde zich duidelijk erna maar ik ben nog steeds pissed.
Alleen iemand beschuldigen als je het 100% zeker weet. Ik vind dat je heeeeel wat excuses schuldig bent als het onterecht blijkt te zijn.
Zeker als je het niet zeker weet. Wie denk je dan wel niet dat je bent? Iemand zomaar beschuldigen. Sinds wanneer is dat normaal geworden?
Mijn vriend werd tijdje terug beschuldigd dat hij had geprobeerd bij de zaak naast ons zaak naar binnen probeerde te komen met een sleutel. Het sloeg helemaal nergens op en die mensen schaamde zich duidelijk erna maar ik ben nog steeds pissed.
Alleen iemand beschuldigen als je het 100% zeker weet. Ik vind dat je heeeeel wat excuses schuldig bent als het onterecht blijkt te zijn.
woensdag 13 november 2019 om 18:12

Ik hou wijselijk mijn mond als ik iemand zie stelen, winkels hebben geld genoeg, dan moeten ze maar investeren in extra camerabewaking, ik heb geen zin om als slachtoffer met bevende stem bij Opsporing verzocht mijn verhaal te moeten doen, en ik wil mijn kinderen graag zien opgroeien.
Neemt niet weg dat ik een diepe buiging maak aan de mensen die wel hun mond opentrekken hoor, vooral doorgaan

Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf

woensdag 13 november 2019 om 18:29

woensdag 13 november 2019 om 18:49
Miskotto schreef: ↑13-11-2019 18:12Weet je, tuurlijk is stelen not done maarrrrrr wat heb je eraan om een stomp in je gezicht te ontvangen, terwijl er dan niemand is die het voor je opneemt, stel nu dat ze een mes tussen haar ribben gehad, dan had ze een stille tocht gekregen, en zoveel jaar verder was iedereen weer over tot de orde van de dag, zelfs de Etos, die bakken met geld verdiend.
Ik hou wijselijk mijn mond als ik iemand zie stelen, winkels hebben geld genoeg, dan moeten ze maar investeren in extra camerabewaking, ik heb geen zin om als slachtoffer met bevende stem bij Opsporing verzocht mijn verhaal te moeten doen, en ik wil mijn kinderen graag zien opgroeien.
Neemt niet weg dat ik een diepe buiging maak aan de mensen die wel hun mond opentrekken hoor, vooral doorgaan![]()
Zie hier de beredenering van de 'de winkeldief'.
woensdag 13 november 2019 om 18:57
woensdag 13 november 2019 om 18:57
Hear hear.
En wat Shifty zegt.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
woensdag 13 november 2019 om 20:03
Dat is echt een compleet andere situatie dan die ik beschreef.MarvelousMrsMaisel schreef: ↑13-11-2019 16:23Dus de brave huismoeder die het verkeerde zakje zuurkool heeft gescand moet ook gelijk maar een winkelverbod krijgen? Of als je een keertje niet helemaal goed opgelet hebt omdat je met drie man boodschappen aan het doen bent?
Je weet niet precies altijd of er gestolen is.
Maar reken er maar op dat diegene de volgende paar keren sowieso gecontroleerd wordt.
Ik vind het trouwens wel redelijk dom om bij de zelfscankassa 'gepakt' te worden. Ik doe zware dingen altijd in mijn rugzak (na het scannen) en meld bij een controle dan ook altijd dat er nog wat in m'n rugzak zit. Maar ze vragen daar dus nooit naar en ik hoef de rugzak dan ook nooit open te maken. Mag toch lijen dat als ik ooit een keer een fles wijn vergeet te scannen dat ik als jarenlange trouwe klant van meerdere keren per week niet gelijk een winkelverbod krijg.
woensdag 13 november 2019 om 20:10
Ik moet jullie teleurstellen, ik bevind me in de gezegende positie dat ik niet hoef te stelen, als anderen wel willen of moeten stelen dat is hun pakkie aan, liever een levende aso dan een dode nsb-er held.
Maar nogmaals doe je ding.
woensdag 13 november 2019 om 20:22
Weet je waar dat geld vandaan komt? Uit jouw en mijn portemonnee. En zolang niemand zijn bek open trekt zullen de prijzen, los van inflatie, blijven stijgen. Want die gederfde winst moet ergens vandaan komen. En dat komt...............jawel................wederom uit jouw en mijn portemonnee.Miskotto schreef: ↑13-11-2019 18:12Weet je, tuurlijk is stelen not done maarrrrrr wat heb je eraan om een stomp in je gezicht te ontvangen, terwijl er dan niemand is die het voor je opneemt, stel nu dat ze een mes tussen haar ribben gehad, dan had ze een stille tocht gekregen, en zoveel jaar verder was iedereen weer over tot de orde van de dag, zelfs de Etos, die bakken met geld verdiend.
Neemt niet weg dat ik een diepe buiging maak aan de mensen die wel hun mond opentrekken hoor, vooral doorgaan![]()
“Don’t look back – you’re not going that way.”

woensdag 13 november 2019 om 20:36
Nogmaals. Degene die een oogje dichtknijpt is in dit geval de NSB'er. Of zie je alle winkels als de vijand?
Wat een hoop tokkies in dit topic, trouwen.
woensdag 13 november 2019 om 21:07
Nou inderdaad. Ongelooflijk zeg.
En maar lachen om die ‘debiele’ winkeliers die ze lekker op kunnen lichten.
woensdag 13 november 2019 om 21:26
Midden in Utrecht voor een stoplicht wordt mijn rechterportier opengetrokken en en jongen springt naar binnen terwijl hij roept : ‘gassen’. Ik schrik me kapot en zeg: ‘oprotten’. Hij: ‘oh alsjeblieft want zo heb ik nog kans om een winkeldief te stoppen’. Ok, dus licht op groen, gas gegeven en idd hij vroeg me weer te stoppen, stapte uit en riep: dankjewel! En rende er vandoor.
Geen idee of hij de dief was of een winkelmedewerker. Was wel blij dat hij uit mijn auto was. En mijn rechterportier zit vanaf dat moment altijd op slot.
Geen idee of hij de dief was of een winkelmedewerker. Was wel blij dat hij uit mijn auto was. En mijn rechterportier zit vanaf dat moment altijd op slot.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

woensdag 13 november 2019 om 21:48
Miskotto schreef: ↑13-11-2019 12:51Ik heb een keer gezien in de Etos dat een vrouw het ook nodig vond om de NSB-er uit te hangen, dit heeft ze moeten bekopen met een harde stomp midden in haar gezicht, want de diefstal die ze dacht gezien te hebben was helemaal geen diefstal, het product was al afgerekend maar omdat de verkoper erachter kwam dat het product beschadigd was mocht de koper een nieuwe pakken, maar dat wist zij niet.
En toen ze die stomp vol in haar gezicht kreeg deed het personeel niets, daar stond ze dan, die triomfantelijke blik van haar veranderde in verontwaardiging, en niemand heeft ook maar 1 vinger uitgestoken om haar te helpen. Dit zijn de consequenties wanneer je iets roept zonder zeker te weten waar je het over hebt.
Ik zal die blik in haar ogen nooit vergeten toen ze die klets on haar face kreeg.![]()
![]()
Waarom werd er direct een stomp uitgedeeld? Waarom werd er niet gewoon gezegd 'de verkoper heeft gezegd dat er een nieuwe gepakt mocht worden'? Hoeveel moeite is het om dat te zeggen? Een stuk minder moeite dan een stomp uitdelen.
Echt te belachelijk voor woorden dat jij en anderen blijkbaar vinden dat die stomp terecht was.

donderdag 14 november 2019 om 09:16
Tessaa schreef: ↑14-11-2019 09:13Ik ben ook een keer zo iemand geweest die in onbekende een auto stapte om een dief te volgen. Ik handelde echt op een soort instinct en zat al al op de bijrijdersstoel voordat ik het zelf goed en wel besefte. Die persoon ging inderdaad op mijn verzoek de dief (op scooter) achtervolgen. Niet te pakken gekregen helaas.
Ik ben geloof ik toch blij dat mijn auto de deuren automatisch vergrendelt als ik begin met rijden. Zou niet echt gediend zijn van een vreemde in mijn auto en een opdracht een dief te volgen. Dan kloppen ze eerst maar op het raam.
donderdag 14 november 2019 om 09:26
Jij vindt een pakje zuurkool vergeten hetzelfde als de helft van je boodschappen niet scannen? Bijzonder.
donderdag 14 november 2019 om 10:02
Wat een griezel, en hij zal wel zelf iets hebben uitgespookt, klinkt nogal vaag allemaal.Enn schreef: ↑13-11-2019 21:26Midden in Utrecht voor een stoplicht wordt mijn rechterportier opengetrokken en en jongen springt naar binnen terwijl hij roept : ‘gassen’. Ik schrik me kapot en zeg: ‘oprotten’. Hij: ‘oh alsjeblieft want zo heb ik nog kans om een winkeldief te stoppen’. Ok, dus licht op groen, gas gegeven en idd hij vroeg me weer te stoppen, stapte uit en riep: dankjewel! En rende er vandoor.
Voor iedereen een groene tuin

donderdag 14 november 2019 om 13:13
Ja ook lekker dat je op die manier de autobestuurder flink in gevaar kan brengen. Het zijn niet allemaal lieverdjes die er op een scooter vandoor gaan.Tessaa schreef: ↑14-11-2019 09:13Ik ben ook een keer zo iemand geweest die in onbekende een auto stapte om een dief te volgen. Ik handelde echt op een soort instinct en zat al al op de bijrijdersstoel voordat ik het zelf goed en wel besefte. Die persoon ging inderdaad op mijn verzoek de dief (op scooter) achtervolgen. Niet te pakken gekregen helaas.
Voor hetzelfde geld noteren ze zijn nummerbord en wachten hem later op.
Of wat dacht je ervan als je een stomp op je neus kreeg van de bestuurder en/of hij je er tijdens het rijden uitduwde.
donderdag 14 november 2019 om 20:22
Even voor mijn beeldvorming, stel dat jullie de dief wel te pakken hadden gekregen wat dan?Tessaa schreef: ↑14-11-2019 09:13Ik ben ook een keer zo iemand geweest die in onbekende een auto stapte om een dief te volgen. Ik handelde echt op een soort instinct en zat al al op de bijrijdersstoel voordat ik het zelf goed en wel besefte. Die persoon ging inderdaad op mijn verzoek de dief (op scooter) achtervolgen. Niet te pakken gekregen helaas.