Baby krijst bij vader, tips?

16-11-2019 16:20 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Onze baby van 10 weken heeft bijna elke dag wel een huiluurtje waarin ze ontroostbaar krijst. Ze laat zich door mij wel redelijk trooste maar door haar vader helemaal niet. Uiteraard checken we haar luier, of ze honger heeft, andere ongemakken. We dachten eerst dat het oververmoeidheid was, maar ook op dagen dat ze ruim voldoende slaapt huilt ze. We denken nu dat ze misschien gewoon bij haar moeder wilt zijn. Probleem is wel dat ik over 2 weken weer aan het werk ga en mijn man er dan alleen voor staat. Hij is op dit moment ook erg onzeket hierover. Is dit voor iemand herkenbaar en hebben jullie tips hoe ik mijn man kan helpen om haar rustig te krijgen? Ik heb zojuist mijn hemdje met mijn geur eraan aan hem gegeven, misschien dat dat nog helpt. Andere tips zijn heel erg welkom!
Hoe gaan de verhoudingen er straks uitzien? Heeft je man nu ook voldoende tijd met haar?
Man meer laten doen
Baby's zijn zo veranderlijk als het weer. Grote kans dat het over twee weken alweer heel anders gaat. Of dat het juist beter gaat als jij niet in de buurt bent. Geef je borstvoeding? Misschien associeert jouw baby jou wel met eten en vreest ze dat ze bij papa gaat verhongeren ;-) .
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik werk straks fulltime, mijn man 28 uur. Ik zit nu dus nog in mijn verlof en ben dus altijd thuis. Man neemt eigenlijk al alles over als hij uit werk komt om 13u. Ook is hij savonds alleen met haar omdat ik dan vroeg ga slapen (omdat ik er snachts uit ga). Zou zeggen dat hij dus genoeg tijd met haar heeft...
Maar huilt ze dan constant bij hem? Of alleen als ze wilt slapen?
Herkenbaar, weinig aan te doen en gaat vanzelf weer over..
Illinois schreef:
16-11-2019 16:41
Maar huilt ze dan constant bij hem? Of alleen als ze wilt slapen?
Niet constant nee, gedurende een uur of paar uur, vaak in de namiddag of avond (als mijn man er dus is en veel overneemt). De reden is ons ook niet duidelijk. Kan gewoon huiluurtje/verwerking zijn, of dat ze bij haar moeder wil zijn? Door mijn man laat ze zich dus niet troosten, door mij wel beter.
Mijn kinderen clusterden van 17-19, dan dronken ze non stop aan de borst. Helpt voeden misschien?
Draagt je man een bril?
Pandax schreef:
16-11-2019 16:56
Mijn kinderen clusterden van 17-19, dan dronken ze non stop aan de borst. Helpt voeden misschien?
Yep. Hier ook honger/dorst/zuigbehoefte. Tiet erin hielp altijd wel :mrgreen:

Of zoals de Engelstaligen zeggen:
When in doubt, whip it out!
Eind van de middag was hier ook altijd jengelen. En dan hielp het ook beter als kind bij mij was, maar dat was puur een soort oerinstinct denk ik. Als je als moeder er gewoon niet bent went kind daar heus aan hoor, die gaat geen weken door met ontroostbaar krijsen en zal er ook niet zomaar iets aan over houden als papa er wel is.
Natte tosti..
Lastig zeg. Ik weet wel dat mijn dochter tof 3 maanden ook wel veel huilde. En ik kon haar wel beter troosten, maar dat kwam door de borst. Ik denk dat dit vanzelf wel goed komt. Vanaf drie maanden gaan ze ook wat meer bewust contact maken en worden de huiluurtjes minder, voor jullie het weten is ze gek op haar papa. En het belangrijkste is dat hij zich niet laat ontmoedigen, ze is veilig in haar vader zijn armen. Op een gegeven moment heeft ze dat wel door.
MevrouwTomatensoep schreef:
16-11-2019 17:18
Eind van de middag was hier ook altijd jengelen. En dan hielp het ook beter als kind bij mij was, maar dat was puur een soort oerinstinct denk ik. Als je als moeder er gewoon niet bent went kind daar heus aan hoor, die gaat geen weken door met ontroostbaar krijsen en zal er ook niet zomaar iets aan over houden als papa er wel is.
Nee idd. En het gaat er ook om dat een kind niet alleen huilt. Als papa er is, en kind huilt, en kind wordt vastgehouden, komt het echt goed.
Is het dan niet 'gewoon' een huil uurtje? Dan heeft het niets met jouw man te maken, maar met de tijd van de dag.
En anders....jammer dan, je man en kind moeten er maar hun weg in vinden. Als jij werkt, ben je er niet.
Misschien helpt het als hij met de kinderwagen gaat wandelen. Bij mij vielen ze dan binnen 5 minuten in slaap.
Hazelnootje9 schreef:
16-11-2019 16:20
Hij is op dit moment ook erg onzeket hierover.

Soms voelen die kleintjes dat gewoon aan. Is lastig om te keren.

Succes!
Hier hielp het ook veel beter als ik met de baby liep dan man. Tot we ontdekte dat ze mijn cadans veel prettiger vond. Denk dat dat herkenbaarder was uit de buik ofzo. Kleinere stappen in een iets hoger tempo. Als man voor zijn gevoel door huis tribbelde dan kwam de rust een stuk sneller terug.

Verder gaan dit soort dingen echt over.
Hier was het andersom man kreeg haar veel beter stil maar die heeft veel meer rust in zijn lijf dan ik
where ever you go, go with your heart
Het wisselde hier en als er maar 1 ouder thuis is, is het eenvoudig. Komt echt wel goed.
Die van ons had het ook, in extreme mate. Ergens tussen de 12-16 weken was het van de ene op de andere dag over.

Zojuist zei hij (inmiddels 2.5) tegen me: ‘papa gaat mij naar bed leggen! Jij mag niet mee mama!’

Is dus helemaal goedgekomen ;)
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Hier ook einde middag/begin avond half uurtje brullen tot een week of 12 gok ik.

Maakte niet uit wie wat waar en hoe, er hielp niks.Ze had dat kennelijk even nodig om indrukken te verwerken.

Buiten dat was ze verder een rustige relaxte baby ook toen ik weer ging werken en partner haar dag met dochter had zonder mij.
m-april schreef:
16-11-2019 16:44
Herkenbaar, weinig aan te doen en gaat vanzelf weer over..
Dit. Hier is ze 3,5 maand oud en gaat het al stukken beter.
manamana...tutuutududu
Bedankt voor jullie reacties, fijn om te weten dat het vaker voorkomt en dus waarschijnlijk vanzelf goed komt. Ik geef geen borstvoeding, fles geven hebben we uiteraard ook geprobeerd maar dat helpt meestal niet. Ik denk inderdaad zelf ook dat het indrukken verwerken is. Ik wou gewoon dat ik het wat makkelijker voor hem kon maken. Hij raakt er erg gefrustreerd van, en dat voelt de baby natuurlijk ook. Als ik aan het werk ga zal ze naar de opvang gaan in de ochtenden, hopelijk wordt haar wereldje dan wat groter en is ze blij om weer bij papa te zijn 's middags.
Hebben jullie draagzak/doek al geprobeerd toevallig?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven