Beter een goed buur?
zondag 24 november 2019 om 16:00
Met onze buren hebben wij een goed contact, we lopen de deur niet bij elkaar plat maar we kunnen over en weer op elkaar rekenen. Toch lijkt daar nu verandering in te komen. Vorig jaar hebben we tegelijkertijd ingeschreven op een nieuwbouwproject en stom toevallig zijn we weer biuren geworden. Superleuk maar we beginnen te merken dat onze buren steeds meer naar een stel een paar huizen verderop trekt. Dit stel komt bij dagelijks bij onze buren over de vloer, ons daarentegen negeren ze volkomen. We krijgen een beetje het idee dat ze ons eruit proberen te werken maar geen idee waarom. Wat zouden jullie doen, het ter sprake brengen of het er niet over hebben en zien waar het schip strandt?
zondag 24 november 2019 om 16:07
Waar wil wie jullie uitwerken denk je?
Je kunt toch zelf het normale contact met de buren behouden. Het maakt toch niet uit of ze ook contact met dat andere stel hebben. Of waren jullie eerst ook bevriend met dat stel een paar huizen verderop en kijken zij jullie nu niet meer aan? Of hebben jullie minder contact met jullie buren nu ze ook contact met een ander stel hebben?
Je kunt toch zelf het normale contact met de buren behouden. Het maakt toch niet uit of ze ook contact met dat andere stel hebben. Of waren jullie eerst ook bevriend met dat stel een paar huizen verderop en kijken zij jullie nu niet meer aan? Of hebben jullie minder contact met jullie buren nu ze ook contact met een ander stel hebben?
zondag 24 november 2019 om 16:08
Als de buren en dat andere stel bijna dagelijks contact hebben dan komt er vanzelf een moment dat 1 van de 4 zich vreselijk gaat irriteren aan de buurman of buurvrouw die zijn of haar partner zoveel in beslag neemt dat quality time met de partner er bijna niet meer in zit.
Dan ontstaat er ruzie en zal het gedaan zijn met de vriendschap.
Komen ze vanzelf weer bij jullie terug.
Als je dat dan nog wil.
In de tussentijd gewoon de anderen in de straat vriendelijk groeten en eventueel uitnodigen voor een kopje koffie of borrel.
Als je dat dan nog wil.
In de tussentijd gewoon de anderen in de straat vriendelijk groeten en eventueel uitnodigen voor een kopje koffie of borrel.
zondag 24 november 2019 om 16:18
zondag 24 november 2019 om 16:19
Wat een onzin! Het kan ook goed blijven gaan.sugarmiss schreef: ↑24-11-2019 16:08Als de buren en dat andere stel bijna dagelijks contact hebben dan komt er vanzelf een moment dat 1 van de 4 zich vreselijk gaat irriteren aan de buurman of buurvrouw die zijn of haar partner zoveel in beslag neemt dat quality time met de partner er bijna niet meer in zit.
Als je dat dan nog wil.
zondag 24 november 2019 om 16:23
Nou lekker rustig.LhasaApso2008 schreef: ↑24-11-2019 16:22Met eruit werken bedoel ik dat ik er van zie komen dat de buren ons op een gegeven moment links laten liggen.
zondag 24 november 2019 om 16:26
zondag 24 november 2019 om 16:31
Nou en? Lekker rustig toch.LhasaApso2008 schreef: ↑24-11-2019 16:28Het stel verderop heeft het bij ons ook geprobeerd maar toen ze merkten dat wij geen boodschappendienst/taxicentrale zijn was het snel over.
En als je buren wel veel met hen optrekken, prima toch? Het klonk in je OP niet alsof jullie bevriend waren met de buren. Meer gewoon een vriendelijk contact.
zondag 24 november 2019 om 16:34
Geven de buren aanleiding om dat te denken, of zie jij gewoon doemscenario's?LhasaApso2008 schreef: ↑24-11-2019 16:22Met eruit werken bedoel ik dat ik er van zie komen dat de buren ons op een gegeven moment links laten liggen.
Het is vrij normaal om bevriend zijn met een stel buren en daarnaast ook normaal contact met andere buren hebben.
zondag 24 november 2019 om 16:39
Maar waarom dan? Alleen omdat je naaste buren omgaan met een stel iets verderop waar jullie het niet zo op hebben?LhasaApso2008 schreef: ↑24-11-2019 16:22Met eruit werken bedoel ik dat ik er van zie komen dat de buren ons op een gegeven moment links laten liggen.
There is always something happening, and it's usually right now
zondag 24 november 2019 om 16:40
Daar lijkt het wel op ja.LhasaApso2008 schreef: ↑24-11-2019 16:38Maar misschien zie ik het verkeerd en ben ik eigenlijk gewoon een tikkie jaloers.
Zonde van je tijd.
There is always something happening, and it's usually right now