Beter een goed buur?

24-11-2019 16:00 33 berichten
Met onze buren hebben wij een goed contact, we lopen de deur niet bij elkaar plat maar we kunnen over en weer op elkaar rekenen. Toch lijkt daar nu verandering in te komen. Vorig jaar hebben we tegelijkertijd ingeschreven op een nieuwbouwproject en stom toevallig zijn we weer biuren geworden. Superleuk maar we beginnen te merken dat onze buren steeds meer naar een stel een paar huizen verderop trekt. Dit stel komt bij dagelijks bij onze buren over de vloer, ons daarentegen negeren ze volkomen. We krijgen een beetje het idee dat ze ons eruit proberen te werken maar geen idee waarom. Wat zouden jullie doen, het ter sprake brengen of het er niet over hebben en zien waar het schip strandt?
Alle reacties Link kopieren
Ze kunnen jullie er niet 'uit werken' dus wat is je doel daarmee?
Ik zou me er niets van aantrekken. Je hebt niet het alleenrecht op een burenvriendschap natuurlijk.
Waar wil wie jullie uitwerken denk je?
Je kunt toch zelf het normale contact met de buren behouden. Het maakt toch niet uit of ze ook contact met dat andere stel hebben. Of waren jullie eerst ook bevriend met dat stel een paar huizen verderop en kijken zij jullie nu niet meer aan? Of hebben jullie minder contact met jullie buren nu ze ook contact met een ander stel hebben?
Ik zou gewoon aardig blijven, goede dag zeggen en vooral mijn eigen leven leiden. Waarom heb je het idee dat zij jullie eruit willen werken? Hoe moet ik dat zien?
Fuck die spaarrekening, ik stack in schoenendoos
Waar zouden ze jullie dan uit moeten werken? En wat maakt het uit als er andere buren elke dag komen? Wil jij er ook elke dag heen?
Als de buren en dat andere stel bijna dagelijks contact hebben dan komt er vanzelf een moment dat 1 van de 4 zich vreselijk gaat irriteren aan de buurman of buurvrouw die zijn of haar partner zoveel in beslag neemt dat quality time met de partner er bijna niet meer in zit.

Dan ontstaat er ruzie en zal het gedaan zijn met de vriendschap.

Komen ze vanzelf weer bij jullie terug.
Als je dat dan nog wil.

In de tussentijd gewoon de anderen in de straat vriendelijk groeten en eventueel uitnodigen voor een kopje koffie of borrel.
Waar proberen ze jullie uit te werken?
Inderdaad, wie probeert jullie waaruit te werken?
Het klinkt een beetje alsof je het niet goed kan hebben dat zij samen zoveel contact hebben en het tussen jullie en de buren oppervlakkig(er) is.

En hier ook de vraag, waaruit werken?
There is always something happening, and it's usually right now
sugarmiss schreef:
24-11-2019 16:08
Als de buren en dat andere stel bijna dagelijks contact hebben dan komt er vanzelf een moment dat 1 van de 4 zich vreselijk gaat irriteren aan de buurman of buurvrouw die zijn of haar partner zoveel in beslag neemt dat quality time met de partner er bijna niet meer in zit.

Dan ontstaat er ruzie en zal het gedaan zijn met de vriendschap.

Komen ze vanzelf weer bij jullie terug.
Als je dat dan nog wil.

In de tussentijd gewoon de anderen in de straat vriendelijk groeten en eventueel uitnodigen voor een kopje koffie of borrel.
Wat een onzin! Het kan ook goed blijven gaan.
Met eruit werken bedoel ik dat ik er van zie komen dat de buren ons op een gegeven moment links laten liggen.
En dat zou ik gewoon jammer vinden, we zijn al zo lang buren.
LhasaApso2008 schreef:
24-11-2019 16:22
Met eruit werken bedoel ik dat ik er van zie komen dat de buren ons op een gegeven moment links laten liggen.
Nou lekker rustig.
Het andere stel had in het begin ook heel veel contact met nog weer een ander stel uit de straat. Dat is fout gelopen omdat ze zich steeds meer opdrongen. Samen boodschappen doen, samen hier naar toe samen daar naar toe.
Je klinkt jaloers.
Ah. In mijn beleving kun je buren het beste vriendelijk behandelen maar op een gepaste afstand houden (niet TE close) omdat je ze bij een eventueel drama niet makkelijk kunt ontlopen...
Ik zou gewoon vriendelijk blijven en er niet teveel op uitdoen.
Live long and prosper
Het stel verderop heeft het bij ons ook geprobeerd maar toen ze merkten dat wij geen boodschappendienst/taxicentrale zijn was het snel over.
LhasaApso2008 schreef:
24-11-2019 16:28
Het stel verderop heeft het bij ons ook geprobeerd maar toen ze merkten dat wij geen boodschappendienst/taxicentrale zijn was het snel over.
Nou en? Lekker rustig toch.
En als je buren wel veel met hen optrekken, prima toch? Het klonk in je OP niet alsof jullie bevriend waren met de buren. Meer gewoon een vriendelijk contact.
LhasaApso2008 schreef:
Geven de buren aanleiding om dat te denken, of zie jij gewoon doemscenario's?
Het is vrij normaal om bevriend zijn met een stel buren en daarnaast ook normaal contact met andere buren hebben.
Tja wat is bevriend? Af en toe een bakkie doen, de mannen helpen elkaar wel eens bij het klussen, we hebben elkaars sleutel.
Je klinkt inderdaad wel een beetje jaloers. Mensen kunnen toch met meerdere buren goed bevriend worden.
Maar misschien zie ik het verkeerd en ben ik eigenlijk gewoon een tikkie jaloers 😀.
LhasaApso2008 schreef:
Maar waarom dan? Alleen omdat je naaste buren omgaan met een stel iets verderop waar jullie het niet zo op hebben?
LhasaApso2008 schreef:
24-11-2019 16:38
Maar misschien zie ik het verkeerd en ben ik eigenlijk gewoon een tikkie jaloers 😀.
Daar lijkt het wel op ja.
Zonde van je tijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven