Beter een goed buur?

24-11-2019 16:00 33 berichten
Met onze buren hebben wij een goed contact, we lopen de deur niet bij elkaar plat maar we kunnen over en weer op elkaar rekenen. Toch lijkt daar nu verandering in te komen. Vorig jaar hebben we tegelijkertijd ingeschreven op een nieuwbouwproject en stom toevallig zijn we weer biuren geworden. Superleuk maar we beginnen te merken dat onze buren steeds meer naar een stel een paar huizen verderop trekt. Dit stel komt bij dagelijks bij onze buren over de vloer, ons daarentegen negeren ze volkomen. We krijgen een beetje het idee dat ze ons eruit proberen te werken maar geen idee waarom. Wat zouden jullie doen, het ter sprake brengen of het er niet over hebben en zien waar het schip strandt?
Je kan iemand niet verbieden een vriendschap aan te gaan met anderen.
Jullie hebben natuurlijk niet het alleenrecht op jullie buren. Ze kunnen met meerdere buren goed contact hebben. Dus maak je niet druk en ga zeker het gesprek niet aan, dan lig je er zeker uit. Tenminste, ik zou een dergelijk gesprek niet waarderen, en het inderdaad zien als jaloezie.
Ik snap best dat het even steekt. Dat mag ook heus wel. Soms word je ingeruild. Soms waait het over. Doe zelf aardig tegen alle buren en je jaloezie waait ook wel weer over.
LhasaApso2008 schreef:
24-11-2019 16:38
Maar misschien zie ik het verkeerd en ben ik eigenlijk gewoon een tikkie jaloers 😀.
Tof van jou dat je dit toe geeft. Meen ik echt!
Alle reacties Link kopieren
TO, hoe oud ben je? Je klinkt niet erg volwassen.
LoveLucy schreef:
24-11-2019 17:05
Ik snap best dat het even steekt. Dat mag ook heus wel. Soms word je ingeruild. Soms waait het over. Doe zelf aardig tegen alle buren en je jaloezie waait ook wel weer over.
Dit...laat je niet kennen en praat niet fout over dat andere stel wat het eerst bij jullie heeft geprobeerd.
De buren zullen er vanzelf achter komen. En anders niet, dan kende je ze niet zo goed als je dacht.
Nope
Oude liefde roest niet behalve als je een nieuwe liefde ziet als een bedreiging.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Machutookunbietjemeerzijn schreef:
24-11-2019 18:12
De buren zullen er vanzelf achter komen. En anders niet, dan kende je ze niet zo goed als je dacht.
yup of ze hebben ipv een stel goede buren nu twee stellen. Ook weer fijn.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven