Wie heeft er nog tapijt?
maandag 25 november 2019 om 15:46
Ik had het hier laatst over met iemand die zelf in het buitenland woont, dat ze zo graag tapijt in de slaapkamer zou willen. Ik reageerde daar nogal verbaasd op, want voor zover ik weet is tapijt heel erg 'uit' (zeker in de woonkamer, maar ook al wel in de slaapkamers/overloop).
Die persoon was daar dan juist weer verbaasd over, die had dat totaal niet meegekregen, maar in het land waar zij woont is er waarschijnlijk ook een veel minder grote focus op 'hip' wonen en woontrends.
Ik moet zeggen dat als ik op Funda kamers met tapijt zie ik meteen afgeknapt ben, maar wellicht heb ik het mis en komt het toch vaker voor dan ik zelf nog denk.
Dus, wie heeft er hier nog tapijt liggen?
(En bonusvraag voor wie het leuk vindt; klopt het dat Nederland in vergelijking met de rest van Europa en de wereld vrij extreem is in woontrends en wat wel of niet 'kan' (gezien alle woonprogramma's, bladen, etc)?)
Die persoon was daar dan juist weer verbaasd over, die had dat totaal niet meegekregen, maar in het land waar zij woont is er waarschijnlijk ook een veel minder grote focus op 'hip' wonen en woontrends.
Ik moet zeggen dat als ik op Funda kamers met tapijt zie ik meteen afgeknapt ben, maar wellicht heb ik het mis en komt het toch vaker voor dan ik zelf nog denk.
Dus, wie heeft er hier nog tapijt liggen?
(En bonusvraag voor wie het leuk vindt; klopt het dat Nederland in vergelijking met de rest van Europa en de wereld vrij extreem is in woontrends en wat wel of niet 'kan' (gezien alle woonprogramma's, bladen, etc)?)
maandag 25 november 2019 om 15:51
Het schijnt weer hip te worden, tapijt op de vloer: https://www.vtwonen.nl/inspiratie/vtwon ... en-tapijt/
Ik moet er zelf niet aan denken trouwens. Vind het onhygiënisch. We hebben een vloerkleed bij de bank en als ik al zie hoe goor dat ding wordt. En dat vloerkleed is makkelijk te vervangen, maar een complete vloer toch iets minder natuurlijk.
Ik moet er zelf niet aan denken trouwens. Vind het onhygiënisch. We hebben een vloerkleed bij de bank en als ik al zie hoe goor dat ding wordt. En dat vloerkleed is makkelijk te vervangen, maar een complete vloer toch iets minder natuurlijk.
maandag 25 november 2019 om 15:56
Ik heb wel het idee dat de VS en Canada heel erg achter lopen met woontrends. Als ik Pinterest en de woonprogramma's (bouwbroers) mag geloven. Hangende toiletten zie je bijvoorbeeld nauwelijks en hout wordt bij voorkeur donkerbruin gebeitst. Hoe het met tapijt zit weet ik niet.
Ik vind hier dingen van.
maandag 25 november 2019 om 15:59
maandag 25 november 2019 om 16:10
maandag 25 november 2019 om 16:13
maandag 25 november 2019 om 16:17
Nee, ik heb het niet in huis, denk niet dat gezinsleden met huisstofmijtallergie er blij mee zouden zijn.
In woonkamers vind ik het ouderwets, in slaapkamers vind ik het altijd wel gezellig staan (en lekker warm als je opstaat
).
Maar nee, toch maar niet.
Bonusvraagantwoord: Nederlandse inrichtingen neigen vaak naar Scandinavisch en dat is natuurlijk heel minimalistisch en trendy.
VS vind ik inderdaad erg gedateerd overkomen altijd. Raar want ik vind de stijl Mid Century prachtig en die komt daar vandaan, maar dat zie je nooit terug in interieurs van celebrities enzo.
In woonkamers vind ik het ouderwets, in slaapkamers vind ik het altijd wel gezellig staan (en lekker warm als je opstaat
Maar nee, toch maar niet.
Bonusvraagantwoord: Nederlandse inrichtingen neigen vaak naar Scandinavisch en dat is natuurlijk heel minimalistisch en trendy.
VS vind ik inderdaad erg gedateerd overkomen altijd. Raar want ik vind de stijl Mid Century prachtig en die komt daar vandaan, maar dat zie je nooit terug in interieurs van celebrities enzo.
Nothing happens for a reason
maandag 25 november 2019 om 16:28
Nederland is inderdaad meer op wonen gericht dan ze in veel andere landen zijn. We staan ook bekend om het goede onderhoud aan onze woningen. Ik vermoed dat dit deels met ons klimaat te maken heeft; als je relatief veel tijd binnen doorbrengt wil je het daar ook graag goed gezellig maken.
Engelsen hebben dat trouwens ook wel, maar die hebben wel een andere smaak dan wij, valt me altijd op.
Bij Amerikanen vraag ik me af of zij überhaupt trends op dit gebied kennen, want jaren ‘80 hip zie je daar nog in veel huiskamers, en wordt zelfs nog nieuw ingebracht bij verbouwingen en moderniseringen.
Australiërs zijn inderdaad wel vaak wat hipper (of tenminste, in de woonprogramma’s).
Wat ik altijd zo frappant vind is dat je maar weinig ingebouwde apparatuur ziet, zoals wij dat wel hebben. In Engeland hebben ze altijd een wasmachine midden in hun keuken staan (liefst duidelijk in de zichtlijn vanuit elke hoek), en in de VS heb ik nog nooit de stainless steel appliances achter een keukendeurtje of in een aanrechtblad
zien verdwijnen.
(En nee, geen tapijt hier. Met een hond die het hele huis doorbanjert vind ik dat niet fris).
Engelsen hebben dat trouwens ook wel, maar die hebben wel een andere smaak dan wij, valt me altijd op.
Bij Amerikanen vraag ik me af of zij überhaupt trends op dit gebied kennen, want jaren ‘80 hip zie je daar nog in veel huiskamers, en wordt zelfs nog nieuw ingebracht bij verbouwingen en moderniseringen.
Australiërs zijn inderdaad wel vaak wat hipper (of tenminste, in de woonprogramma’s).
Wat ik altijd zo frappant vind is dat je maar weinig ingebouwde apparatuur ziet, zoals wij dat wel hebben. In Engeland hebben ze altijd een wasmachine midden in hun keuken staan (liefst duidelijk in de zichtlijn vanuit elke hoek), en in de VS heb ik nog nooit de stainless steel appliances achter een keukendeurtje of in een aanrechtblad
zien verdwijnen.
(En nee, geen tapijt hier. Met een hond die het hele huis doorbanjert vind ik dat niet fris).
maandag 25 november 2019 om 16:30
Wij hadden tot voor kort tapijt in de slaapkamers. Lichte kleur, het lag er al lang en zag er nog schoon uit, we gingen sowieso nooit met schoenen naar boven. Maar het stofzuigen vond ik een ramp. Haren en pluisjes van sokken bleven er altijd in vast zitten en dus moest ik zo ongeveer de hele bovenverdieping op mijn knieeën met alleen de slang stofzuigen. Alleen dan kreeg ik het weg. We hebben een robotstofzuiger, maar die kreeg het ook echt niet voor elkaar.
Maar goed, het voelde wel lekker aan je voeten.
Nu PVC laten leggen en dat is qua schoonhouden echt 100x fijner. Het voelt niet koud aan en ik vind het veel mooier. Ik ben echt blij dat we het tapijt vervangen hebben.
Maar goed, het voelde wel lekker aan je voeten.
Nu PVC laten leggen en dat is qua schoonhouden echt 100x fijner. Het voelt niet koud aan en ik vind het veel mooier. Ik ben echt blij dat we het tapijt vervangen hebben.
maandag 25 november 2019 om 16:31
Dit. Ik heb wat vrienden in de VS en hun huizen zijn voor Nederlandse begrippen nogal ouderwets ingericht.Sabeltandcavia schreef: ↑25-11-2019 15:56Ik heb wel het idee dat de VS en Canada heel erg achter lopen met woontrends. Als ik Pinterest en de woonprogramma's (bouwbroers) mag geloven. Hangende toiletten zie je bijvoorbeeld nauwelijks en hout wordt bij voorkeur donkerbruin gebeitst. Hoe het met tapijt zit weet ik niet.
maandag 25 november 2019 om 16:34
maandag 25 november 2019 om 16:37
Oh even ter verduidelijking; ik ook niet per se hoor, ik vind al die eenheidsworst die je overal terugziet (en ik kijk veel op Funda dus zie ook veel voorbijkomen) behoorlijk fantasieloos, iedereen loopt elkaar achterna.
Alleen met tapijt had ik het idee dat dat, los van trends, toch wel behoorlijk 'geweest' is (maar als iemand het wil en prettig vindt, gewoon doen
maandag 25 november 2019 om 16:58
Kort geleden verhuisd en in het hele huis vloerbedekking laten leggen. Wel tegels dus als er een vieze plek in zit dan kan ik die tegel eruit halen om schoon te maken of ik leg er een nieuwe in. Ik loop altijd op sokken of blote voeten en vind vloerbedekking dan wel lekker warm en op mijn sokken ben ik op laminaat ook bang om uit te glijden.
Mijn hond durft ook niet op een gladde vloer te lopen en ik word ook helemaal gek van het getik van zijn pootjes op een harde vloer.
Mijn hond durft ook niet op een gladde vloer te lopen en ik word ook helemaal gek van het getik van zijn pootjes op een harde vloer.
maandag 25 november 2019 om 17:40
Wij gaan binnenkort de zolder verbouwen en daar komt overal tapijt (onze slaapkamer en werkkamer man), en ook op de trap naar zolder toe. De kinderkamers op de 1e verdieping houden wel laminaat.
Ik wist niet eens dat het hip was, maar dan loop ik ook eindelijk een keer mee in een trend
(Wel handig om over die irritante sokkenpluisje te lezen, daar heb ik nu op laminaat al een hekel aan, dus dat lijkt me een mooi moment om man sloffen te geven)
Ik wist niet eens dat het hip was, maar dan loop ik ook eindelijk een keer mee in een trend
(Wel handig om over die irritante sokkenpluisje te lezen, daar heb ik nu op laminaat al een hekel aan, dus dat lijkt me een mooi moment om man sloffen te geven)
maandag 25 november 2019 om 17:53
Dat heb ik met buitenkleden (die zijn goed wasbaar) en een stoomreiniger opgelost. Maar dan nog worden ze eens in de zoveel tijd vervangen.mrs.lamaze schreef: ↑25-11-2019 17:44Maar met huisdieren is het echt een no go.
Zelfs een kleed vind ik met huisdieren niet helemaal fris.