Wie heeft er nog tapijt?
maandag 25 november 2019 om 15:46
Ik had het hier laatst over met iemand die zelf in het buitenland woont, dat ze zo graag tapijt in de slaapkamer zou willen. Ik reageerde daar nogal verbaasd op, want voor zover ik weet is tapijt heel erg 'uit' (zeker in de woonkamer, maar ook al wel in de slaapkamers/overloop).
Die persoon was daar dan juist weer verbaasd over, die had dat totaal niet meegekregen, maar in het land waar zij woont is er waarschijnlijk ook een veel minder grote focus op 'hip' wonen en woontrends.
Ik moet zeggen dat als ik op Funda kamers met tapijt zie ik meteen afgeknapt ben, maar wellicht heb ik het mis en komt het toch vaker voor dan ik zelf nog denk.
Dus, wie heeft er hier nog tapijt liggen?
(En bonusvraag voor wie het leuk vindt; klopt het dat Nederland in vergelijking met de rest van Europa en de wereld vrij extreem is in woontrends en wat wel of niet 'kan' (gezien alle woonprogramma's, bladen, etc)?)
Die persoon was daar dan juist weer verbaasd over, die had dat totaal niet meegekregen, maar in het land waar zij woont is er waarschijnlijk ook een veel minder grote focus op 'hip' wonen en woontrends.
Ik moet zeggen dat als ik op Funda kamers met tapijt zie ik meteen afgeknapt ben, maar wellicht heb ik het mis en komt het toch vaker voor dan ik zelf nog denk.
Dus, wie heeft er hier nog tapijt liggen?
(En bonusvraag voor wie het leuk vindt; klopt het dat Nederland in vergelijking met de rest van Europa en de wereld vrij extreem is in woontrends en wat wel of niet 'kan' (gezien alle woonprogramma's, bladen, etc)?)
maandag 25 november 2019 om 17:57
Hier net zo. Het is echt ontzettend irritant dat de buurvrouw een kale trap heeft en niet in staat is om zachtjes te lopen.Superhuisvrouw schreef: ↑25-11-2019 16:06Op de trap want dat dempt het geluid, maar niet in slaapkamer of woonkamer.
Als je ziet wat voor viezigheid je eigenlijk mee neemt , dan is een vloer waar je even de zwabber overeen kunt halen wel zo fris.
Ik zou graag op mijn slaapkamer vloerbedekking willen, zo fijn uit mijn bed stappen. Helaas allergisch en laminaat was sowieso goedkoper.
maandag 25 november 2019 om 19:06
Wij hebben op de bovenverdieping ook tapijt. Twee redenen: lekker warm met blote voeten en dempt het geluid met kleine kinderen in huis. Als deze vloerbedekking versleten is denk ik dat we wel overgaan op een gladde vloer, dan zijn de kinderen ook een stuk groter.
Boven hebben we flink wat vierkante meters dus stofzuigen is nu wel echt een work-out daar.
Boven hebben we flink wat vierkante meters dus stofzuigen is nu wel echt een work-out daar.
maandag 25 november 2019 om 19:12
Ik!
Toen wij in ons huis kwamen lag er al tapijt in de woonkamer, dat was 3 jaar oud en zag er uit als nieuw. Heerlijk zacht en dik en warm. Dat hebben we dus laten liggen.
In de jaren daarna kwamen er kinderen en die vinden het heerlijk om lekker op de grond te liggen en te ravotten.
Begin vorig jaar moesten we nieuwe vloerbedekking en de keuze was snel gemaakt. Weer tapijt.
Inderdaad flink duurder dan pvc maar zo fijn.
Wij hebben overigens geen huisdieren en de schoenen gaan uit.
In de rest van het huis hebben we pvc laminaat met vloerverwarming, dus dat is heerlijk op sokken.
Toen wij in ons huis kwamen lag er al tapijt in de woonkamer, dat was 3 jaar oud en zag er uit als nieuw. Heerlijk zacht en dik en warm. Dat hebben we dus laten liggen.
In de jaren daarna kwamen er kinderen en die vinden het heerlijk om lekker op de grond te liggen en te ravotten.
Begin vorig jaar moesten we nieuwe vloerbedekking en de keuze was snel gemaakt. Weer tapijt.
Inderdaad flink duurder dan pvc maar zo fijn.
Wij hebben overigens geen huisdieren en de schoenen gaan uit.
In de rest van het huis hebben we pvc laminaat met vloerverwarming, dus dat is heerlijk op sokken.
maandag 25 november 2019 om 19:16
Ja, dat is wel zweten inderdaad.-Hanka- schreef: ↑25-11-2019 19:06Wij hebben op de bovenverdieping ook tapijt. Twee redenen: lekker warm met blote voeten en dempt het geluid met kleine kinderen in huis. Als deze vloerbedekking versleten is denk ik dat we wel overgaan op een gladde vloer, dan zijn de kinderen ook een stuk groter.
geholi wijzigde dit bericht op 25-11-2019 19:18
0.95% gewijzigd
maandag 25 november 2019 om 19:17
Wij hebben op onze slaapkamer nog tapijt, maar verder door het hele huis harde vloeren.
We hebben wel een vloerkleed in de zithoek liggen. Dat is inderdaad niet schoon te houden maar we kopen nooit een duurdere dan rond de 100 euro, zodat ik hem zonder pijn in mijn portemonnee om de 2 jaar ongeveer kan vervangen.
Ik vind een kleed in de zithoek gewoon veel gezelliger dan een harde vloer.
We hebben wel een vloerkleed in de zithoek liggen. Dat is inderdaad niet schoon te houden maar we kopen nooit een duurdere dan rond de 100 euro, zodat ik hem zonder pijn in mijn portemonnee om de 2 jaar ongeveer kan vervangen.
Ik vind een kleed in de zithoek gewoon veel gezelliger dan een harde vloer.
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 25-11-2019 19:44
3.47% gewijzigd
maandag 25 november 2019 om 19:21
En wat betreft de woontrends: ik kijk graag woonprogramma's maar heb zelf een vrij basic (lees saai) interieur.
Veel naturellen, creme hout en riet.
Beetje Ibizastijl.
Ik vind bij anderen veel leuk maar in mijn eigen huis moeten de kleuren warm zijn anders voel ik me niet prettig.
De grijstrend van de afgelopen jaren vond ik verschrikkelijk deprimerend.
Veel naturellen, creme hout en riet.
Beetje Ibizastijl.
Ik vind bij anderen veel leuk maar in mijn eigen huis moeten de kleuren warm zijn anders voel ik me niet prettig.
De grijstrend van de afgelopen jaren vond ik verschrikkelijk deprimerend.
maandag 25 november 2019 om 19:28
maandag 25 november 2019 om 19:37
MollyMalone schreef: ↑25-11-2019 19:28Wij hebben boven laagpolig (sisalachtig) tapijt. Was mooi, maar na een kleine 15 jaar is het wel op nu. Bovendien zijn we er inmiddels achter dat zowel man als oudste kind stofmijtallergie heeft, dus binnenkort worden alle vloeren glad hier.
Dat sisal(achtige)tapijt was in de jaren zeventig ook heel erg in. Ik vind het nog steeds erg leuk.
maandag 25 november 2019 om 19:48
Ja, ik vind het ook mooi. Sowieso houd ik wel van een jaren 70 'vibe'.herfstappeltaart schreef: ↑25-11-2019 19:37Dat sisal(achtige)tapijt was in de jaren zeventig ook heel erg in. Ik vind het nog steeds erg leuk.
maandag 25 november 2019 om 20:22
maandag 25 november 2019 om 21:00
De jaren ‘70 sisal deed alleen ontzettend zeer als je erop ging zitten. Het prikte overal doorheen. Geen idee of dat met de hedendaagse sisal nog zo is.herfstappeltaart schreef: ↑25-11-2019 19:37Dat sisal(achtige)tapijt was in de jaren zeventig ook heel erg in. Ik vind het nog steeds erg leuk.
maandag 25 november 2019 om 21:03
Nee, ik heb het een aantal jaren geleden op mijn trap laten leggen. Voelt natuurlijk niet als schapenwol maar het prikte niet.Nummer*Zoveel schreef: ↑25-11-2019 21:00De jaren ‘70 sisal deed alleen ontzettend zeer als je erop ging zitten. Het prikte overal doorheen. Geen idee of dat met de hedendaagse sisal nog zo is.
maandag 25 november 2019 om 21:09
Ja ontzettend. Wij hebben 2 jaar geleden ook bij vrienden in de Vs gelogeerd en zij woonden in het oude huis van zijn ouders daar , compleet met oude interieur met een paar dingen van hier die ze meegenomen hebben.pamelacourson schreef: ↑25-11-2019 16:31Dit. Ik heb wat vrienden in de VS en hun huizen zijn voor Nederlandse begrippen nogal ouderwets ingericht.
Beneden wel gladde vloeren daar trouwens maar in de slaapkamers wel tapijt.
maandag 25 november 2019 om 21:09
Idem. Alle banken zijn zowat grijs grijs en grijs uit VT wonen. En ze zijn daar verschrikkelijk angstig voor kleuren. Heel voorzichtig mag hier en daar een klein beetje kleur in het grotendeels grijze geheel.
Ik weet dat in de VS antiek en klassiek hoger gewaardeerd worden dan hier. Maar of dat een kwestie is van "achterlopen" is of meer een gevoel voor warme inrichting, weet ik niet. Het is net hoe je het bekijkt.
Vloerbedekking hou ik niet van. Mijn man heeft het helaas aangebracht op de trap en overloop, maar dat was voordat ik er was. Verder hebben we alleen parket en tegels in huis.
In de woonkamer hebben we parket vloer en een pers liggen. Ik vind dat wel mooi.
dinsdag 26 november 2019 om 08:53
dinsdag 26 november 2019 om 08:55
Ja de BouwbroersSabeltandcavia schreef: ↑25-11-2019 15:56Ik heb wel het idee dat de VS en Canada heel erg achter lopen met woontrends. Als ik Pinterest en de woonprogramma's (bouwbroers) mag geloven. Hangende toiletten zie je bijvoorbeeld nauwelijks en hout wordt bij voorkeur donkerbruin gebeitst. Hoe het met tapijt zit weet ik niet.
Inderdaad wat gedateerde inrichting, meestal ook propvol, overal bankjes, stoelten, tafeltje enzovoort
Altijd een "aileeend" en ook halverwege het programma " "oowww now we have a problem"
dinsdag 26 november 2019 om 08:57
Schoenen gaan bij mij altijd direct uit als ik thuis kom omdat ik dat comfortabeler vind. Ik heb van die spaanse sloffen, wat is daar ongezond aan?
dinsdag 26 november 2019 om 08:58
Ik heb maar 2 jaar in dat huis gewoond maar in die 2 jaar bleef het als nieuw. Was wel een huis met enkel 2 volwassenen, geen kinderen, geen huisdieren.
dinsdag 26 november 2019 om 09:01
Hier ook, en dan lekker de sloffen aan, maar we hebben ook vloerverwarming, dus koud is het nietherfstappeltaart schreef: ↑26-11-2019 08:57Schoenen gaan bij mij altijd direct uit als ik thuis kom omdat ik dat comfortabeler vind. Ik heb van die spaanse sloffen, wat is daar ongezond aan?
dinsdag 26 november 2019 om 10:04
Welnee, waarom dat? Loop jij marathons in je huis of zo?
Ik heb zelf overal laminaat. Dat lag er al, maar had het zelf ook genomen denk ik. Wel een kleed onder de salon tafel want dat staat zo gezellig. Mij lijkt tapijt prima als je geen huisdieren of kinderen hebt. Als die er wel zijn vind ik het geen fris idee.
woensdag 27 november 2019 om 13:58
Alleen op de trap, vanwege het praktische aspect.
Maar verder vind ik tapijt oprecht gruwelijk. Lelijk en onhygiënisch. Zeker met huisdieren een absolute no-go. Vloerkleden vind ik ook niets, zo zonde om daar een mooie vloer onder te verstoppen en ook niet erg hygiënisch.
Maar ik heb een hele specifieke smaak qua vloer. Ik vind plavuizen ook niet mooi, laminiaat en pvc ook zelden of nooit. Ik ben een vloeren-snob en loop alleen warm voor een mooie, houten vloer. Wel bij voorkeur met vloerverwarming, want ik hou ook niet van koude pootjes.
Gelukkig ben ik verder gemakkelijk
Maar verder vind ik tapijt oprecht gruwelijk. Lelijk en onhygiënisch. Zeker met huisdieren een absolute no-go. Vloerkleden vind ik ook niets, zo zonde om daar een mooie vloer onder te verstoppen en ook niet erg hygiënisch.
Maar ik heb een hele specifieke smaak qua vloer. Ik vind plavuizen ook niet mooi, laminiaat en pvc ook zelden of nooit. Ik ben een vloeren-snob en loop alleen warm voor een mooie, houten vloer. Wel bij voorkeur met vloerverwarming, want ik hou ook niet van koude pootjes.
Gelukkig ben ik verder gemakkelijk