Dilemma verhuizen

27-11-2019 11:29 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
We wonen nu op een plek waar ik doodongelukkig word. Is een samenkomst van veel verschillende dingen. Nu ons dilemma.
We hebben een hoekwoning gezien die al even te koop staat. Moet veel aan gebeuren maar geen probleem. Is in een woonwijk met faciliteiten en veel reuring. Nu het dilemma. Mijn schoonouders willen kleiner gaan wonen. Wonen in een klein maar gezellig vrijstaand huisje wat je bijna een hutje op de heide zou kunnen noemen. Huizen zitten in dezelfde prijsklasse. Voorkeur gaat naar huis schoonouders maar dan hebben we geen buren. Dat is vooral wat ik er als nadeel zie. Man is het hier niet mee eens (we hebben nu in huidige huis helse buren...) maar ik weet dat leuke buren ook weer de wereld waard kunnen zijn.
Jullie kunnen natuurlijk niet helpen keuze is aan ons maar zijn buren belangrijk en meestal leuk of kan je zonder buren ook leuk wonen? Goede ervaringen van gebrek aan buren? Of juist gemis van buren?
Ik heb geen last van mijn buren op dit moment maar zal ze ook echt niet verder missen. We hebben heel weinig contact.

We verhuizen over twee weken naar een buurt waar iedereen juist wel heel betrokken bij elkaar is, ik ben heel benieuwd hoe dat is. Ik kan daar juist een beetje tegenop zien, al die sociale controle. Maar heb nog nooit de voordelen ervaren, dus ben benieuwd!
Ik hou van privacy en heb zelf totaal geen behoefte aan 'goeie buren'. Als er familie en/of vrienden in de buurt wonen (zelfde plaats of zelfs wijk) dan is dat goed genoeg.
Ik zou mijn rechterhand (nou ja ok, misschien liever mijn linker) geven voor een huis zonder buren (terwijl ik nu prima buren heb) Lijkt me zalig. Maar dat ben ik.
Hoe ver weg zijn de dichtsbijzijnde buren van je schoonouders? En wat voor band hebben zij daar nu mee? Soms hoor je juist van mensen die wat afgelegen wonen dat ze een betere band hebben met hun 'buren' (de mensen die het dichtste bij wonen), omdat ze juist een stukje van iedereen vandaan wonen.

Ik snap je man trouwens wel als je nu helse buren hebt. In dat hoekhuis is het altijd maar afwachten. Ook al zou je daar nu leuke buren hebben, die kunnen natuurlijk weer verhuizen. Op de hei ben je zeker van rust.
voor mij een no brainer.. geen buren lijkt mij de hemel. Ik heb nu hele fijne buren maar had hiervoor buren from hell.. D
Zijn er echt geen huizen in de omgeving dan? Je kunt ook leuke contacten met buren opbouwen als je wat verder van ze woont.

Goede buren en leuk contact is geluk hebben.
Ik zit trouwens heel dicht op m'n buren, maar dat betekent niet dat we veel contact hebben. We groeten elkaar vriendelijk, wisselen soms wat kletspraatjes uit, maar ik ben nog nooit bij ze binnen geweest en zij niet bij ons. Ik vind dat prima zo. Ze zijn vriendelijk en ik heb geen last van ze, dat zijn mijn enige criteria.
Persoonlijk zou ik zonder enige twijfel kiezen voor het hutje op de hei. Maar ik vind rust ook erg belangrijk. En zou heel graag meer ademruimte hebbeb en minder mensen om mee heen.

Het is denk ik vooral praktisch lastiger, als je jezelf buitensluit en je telefoon ligt nog binnen. Als je fijne buren hebt kun je daar een extra sleutel leggen. Of met elkaars planten/katten etc verzorgen als je op vakantie gaat.
Een vrijstaand huis zonder buren? Ik zou er niet eens over na hoeven denken.
Ik vraag me ook af: is het echt alleen het gebrek aan buren dat je tegenhoudt om daar te gaan wonen? Of vind je het ook onhandig dat je overal ver vandaan zit? Dat zou mij namelijk tegenhouden. Ik vind het heerlijk dat ik even naar de supermarkt kan lopen of de stad in kan gaan, zou het heel vervelend vinden als ik altijd de auto moest pakken.
Durf je er 's nachts in het donker alleen heen te fietsen? Dan doen!

Anders zou ik liever toch iets 'bewoonder' wonen.
Ik heb niet veel met buren. Het hallo, goedemorgen, kan ik wat van je lenen etc kan me gestolen worden.
Contact zit voor mij in mijn vrienden.

Ik zou het wel weten!!
Het huis lijkt me doorslaggevender dan de buren. Buren zijn bovendien passanten: ze kunnen zomaar verhuizen en dan zijn er nieuwe buren. Sommige buren zijn leuk en sommige buren niet en weer andere geven heel veel ongenoegen.
Vrijstaand heb je wel buren maar zij wonen iets verder weg.
Geen buren. Heerlijk.
Ik zou voor het huis-met-buren gaan.
Om de reuring en de faciliteiten.
Ik zou gek worden van een hutje op de hei waar ik veel moeite zou moeten doen voor boodschappen, de school van de kinderen ver weg zou zijn etc.
Ik kan niet goed tegen achteraf zitten. Dan maar buren.
Zonder buren natuurlijk! Ik erger me alleen maar aan ze. De rechter dan, van links hoor ik niks.
Sinds een paar maanden woon ik in mijn nieuwe huis.... ik zit nu achter mijn laptop en kijk door het raam naar buiten.... daar zie ik de schapen, het raam rechts van me zie ik de buren, maar dat huis staat zeker 100 meter verderop. Aan de andere kant heb ik net nieuwe buren gekregen, die wonen ook zeker 100 meter verder en dan aan de overkant van de dijk. Vorige week kennisgemaakt met die nieuwe mensen en die komen van buiten het dorp, hebben geen kennissen of familie in het dorp, dat vond de mevrouw wel spannend in het geval er 'iets zou zijn'. Dus heb ik ons nummer gegeven dat als er iets is, ze altijd naar ons kan bellen. Dus wel buren, maar niet heel dichtbij.

Maar je moet er wel tegen kunnen. Als je 's avonds thuiskomt heb je ook geen buren, dan moet je niet bang zijn...

Ik zou het wel weten...... ik vind het zo heerlijk om zo vrij te wonen, het is iedere dag een cadeautje.
DTEEZ!
Zou er geen seconde over na hoeven denken, een vrijstaand huis zonder buren dus.
I'm sorry, I was thinking about cats again.
Djoels schreef:
27-11-2019 11:56
Sinds een paar maanden woon ik in mijn nieuwe huis.... ik zit nu achter mijn laptop en kijk door het raam naar buiten.... daar zie ik de schapen, het raam rechts van me zie ik de buren, maar dat huis staat zeker 100 meter verderop. Aan de andere kant heb ik net nieuwe buren gekregen, die wonen ook zeker 100 meter verder en dan aan de overkant van de dijk. Vorige week kennisgemaakt met die nieuwe mensen en die komen van buiten het dorp, hebben geen kennissen of familie in het dorp, dat vond de mevrouw wel spannend in het geval er 'iets zou zijn'. Dus heb ik ons nummer gegeven dat als er iets is, ze altijd naar ons kan bellen. Dus wel buren, maar niet heel dichtbij.

Maar je moet er wel tegen kunnen. Als je 's avonds thuiskomt heb je ook geen buren, dan moet je niet bang zijn...

Ik zou het wel weten...... ik vind het zo heerlijk om zo vrij te wonen, het is iedere dag een cadeautje.
Hey Djoels, wat fijn dat het zo goed bevalt!
Zijn jullie al klaar met verbouwen en is het mooi geworden?
I'm sorry, I was thinking about cats again.
Ik zou best buurloos willen wonen, maar niet in een "hutje op de hei", altijd een rot-eind fietsen, of het nou is voor de boodschappen of voor een biertje in de kroeg

En mochten jullie kinderen hebben, dan levert dat boel gedoe op met "spelen", naar school brengen, clubjes, sport, zwemles etc.

De rust lijkt me heerlijk, maar in de praktijk lijkt het me vooral veel gedoe
Wij wonen in een vrijstaand huis en ik vind dat heerlijk. Nooit geluiden van mijn buren en als wij herrie maken hoef ik mij nooit zorgen te maken.
Calamitycat schreef:
27-11-2019 12:05
Hey Djoels, wat fijn dat het zo goed bevalt!
Zijn jullie al klaar met verbouwen en is het mooi geworden?
Oh wat lief dat je dat vraagt! Je had zulke leuke adviezen voor me!
Het grootste gedeelte van de verbouwing is klaar, komend weekend nog een klein gedeelte extra isoleren en dan is het af.
Het is echt zo leuk geworden.
De aanbouw die geplaatst is voor de woonkeuken is af, helemaal geschilderd ook, vloer erin etc.
Nu de keuken nog, maar we moeten nog even sparen. ;-D Maar de huidige keuken doet het nog prima!
We zijn nu bezig om te kijken welke beesten er gaan komen volgend voorjaar. Schapen, geiten, kippen, katten... Leuk om mee bezig te zijn!
DTEEZ!
Je vraagt er niet om, maar wat voor mij zou meespelen is hoe je schoonouders zijn over het huis / mate van bemoeizucht in het algemeen. Dat je niet straks geen last hebt van de buren, maar wel van oma / opa die continu onaangekondigd aan komt wippen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven